brazer Geplaatst 30 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2021 Julipact Maja Lieke777 Denise2 Gekko Artax Musashi Grunn Tatum Angelheart Artemis Ikkanhet Nun Dutch Johan Anne85 Brazer Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brazer Geplaatst 30 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2021 @Anne85ik heb de vrijheid genomen je er maar even bij te zetten, en mezelf dan ook maar.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anne85 Geplaatst 30 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2021 1 minuut geleden zei brazer: @Anne85ik heb de vrijheid genomen je er maar even bij te zetten, en mezelf dan ook maar.. Top, dank je wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 30 juni 2021 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2021 Nog een paar uur en dan is het juli, we zijn met een mooi aantal weer, iedereen een heel fijne droge maand gewenst met hopelijk ook lekker zomerweer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johan55 Geplaatst 1 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2021 Op naar een nieuwe alcoholvrije maand. En als dat even teveel is, bedenk dan dat vandaag niet drinken genoeg is. Sterkte allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 1 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2021 (bewerkt) 1 uur geleden zei denise2: https://www.metronieuws.nl/eten-drinken/2021/06/nederland-eerste-slijterij-zonder-alcohol/ Dank je , wat een goede tip, ze hebben ook een online shop en veel tips , ga ik straks lezen, de website is goed https://nixennix.com/ 1 juli 2021 bewerkt door Artemis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grunn Geplaatst 1 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2021 Heb de site even bekeken nixennix zag daar bijvoorbeeld Rumish <- -0.5% alcohol zit dus een heel klein beetje in ik brand me daar niet aan hou het wel bij mij kopje thee. Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VIII Geplaatst 1 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2021 April, Mei en Juni gingen zo goed! Ik borduur er weer een maandje aan vast. Het bevalt me prima!! Succes kanjers Julipact Maja Lieke777 Denise2 Gekko Artax Musashi Grunn Tatum Angelheart Artemis Ikkanhet Nun Dutch Johan Anne85 Brazer Spirit VIII Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anne85 Geplaatst 1 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2021 Voor mij pas dag 3. Ik hik een beetje tegen het weekend aan. Dan ging ik altijd goed los s'avonds. Het lijkt ook wel een beetje alsof ik beren op de weg zoek want anderzijds voel ik me zo ontzettend bevrijd. M'n dochter van 13 vind nuchtere mama veel fijner zei ze gisteren. Ik ben me ook veel meer bewust van mijn omgeving. En al gaat in slaap vallen niet heel makkelijk, ik ben toch blij en vrolijk omdat ik niet meer moet drinken. Wat ook gek is om te zeggen want van wie moest dat eigenlijk Morgen komt mijn ex man eten, ik ga denk ik lekker kokkerellen, iets waar ik nooit de tijd voor nam omdat ik moest zitten en wijn drinken. Vanavond weer sporten en lekker een filmpje kijken, genieten van de rust in m'n lijf. VIII en Maja reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VIII Geplaatst 1 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2021 Je bent alvast goed begonnen @Anne85 Op het maandpact en dag 3 in ook in de pocket. Ik vond de weekenden ook erg lastig want alleen op vrijdagavond en zaterdagavond ‘mocht’ ik van mijzelf en mijn gezin drinken. De rest van de week had ik mijn stiekeme voorraadjes wel aangevuld maar dan kom ik niet helemaal drinken wat ik wilde natuurlijk. Mijn ervaring nu een aantal weken gestopt is dat het makkelijker wordt. Succes hoor en probeer de patronen te doorbreken. Wat je bv aangaf, lekker koken ipv alcohol drinken. Sinds ik niet meer drink kook & bak ik weer, tuinier, lees, puzzel, schrijf veel (dat helpt mij in mijn herstel) en kijk ik graag series en films. Anne85 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 1 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2021 daar gaan we, juli telt 31 dagen, hebben wij even geluk Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nun Geplaatst 1 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2021 Voor mijn gevoel gaat de maand morgen in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nun Geplaatst 2 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2021 Yes, juli is weer begonnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 2 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2021 God dit zal de perfect time weer zijn om eens een glas drank te nemen ik doe het niet ik wil het niet maar de triggers zijn er aan alle kanten. 2 dagen gewerkt ben ik moe van . Raak daardoor snel overprikkeld . De man in de achtertuin ( tegels ) maakt er een verschrikkelijk broddelwerk van tegels liggen niet recht helemaal zijn niet allemaal op juiste hoogte . En aan het einde stopt hij een sluit band er tegen aan en omdat hij niet goed op de andere aansluit heeft hij het maar aan de ene kant hoger dan de andere kant gelegd ik zit zo tegen een berg te kijken bij wijze van . De rij aan de zijkant tegels zakt weg en er zitten grote kieren . Uit ik het verkeerd bij mijn man staan wij elkaar af te zeuren enz. Morgen maar zeggen tegen die man dat ik niet helemaal blij ben maar dat vind ik lastig. Huis blijft maar 1 grote zandbak , heb 2 dagen nu niets gedaan ook i huis. Mijn lieftallig poezelig poezebeest heeft op mijn matras gepiest .. Krijg die geur er niet uit zeg. Echt de perfect match dit. Bah.. lady jane, Tatum en Musashi reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 2 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2021 Ooooh Lieke wat vervelend. Dit gaat over... adem in adem uit... Mopper maar flink. Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 2 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2021 Hoe doe je dat dan @Cleo66? Wat een goede tip. sterkte @Lieke7777!!! Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 2 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2021 Nee geen baking soda in huis zal het morgen eens kopen .. Adem in uit ... kijk de film pearl harbor .. daarna slapen ben moe. Heb ook valeriaan rust en slaap genomen .. Txs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 3 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2021 @Lieke7777 goed dat je van je afschrijft en niet drinkt: 2 dagen gewerkt ben ik moe van .Raak daardoor snel overprikkeld . Herkenbaar, wat doe je om jezelf te ont prikkelen? Wat is jouw alternatief voor naar de fles grijpen? Want je drinkt niet en dat is een feit. Hoe moeilijk ook. @denise2 ik ken jullie relatie niet, maar vind het wel een onderwerp: Het beste is natuurlijk om het bij hem te laten , zijn keuze. Ik zit beetje met hetzelfde, ik drink niet en begin de voordelen te merken. Mijn man drinkt wel, weliswaar weinig, maar ik moet op mijn tong bijten om geen missionaris te worden voor alcoholvrij leven. Zelf heb ik komende week een bedrijfsfeestje, zie er tegen op. Ik drink niet, geen onderwerp, besloten is besloten bij mij. Maar collega's drinken veel en ik heb een hekel aan bedrijfsfeestjes. Zeker als je niet meedrinkt, dan wordt het pas echt vervelend al dat gesocialize Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 3 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2021 (bewerkt) @Artemis het is idd een feit dat ik niet meer drink. Alternatief ontprikkelen is lastig met een gezin om mij heen Ik heb een douche genomen , lekker makkelijk gegeten en het is maar aanvaarden dat ik mij op dat moment zo voel ik kan niets veranderen aan de situatie op dat moment. Ben de film pearl harbour gaan kijken met chips erbij. Vandaag weer een nieuwe dag , en ben blij dat ik nee gezegd heb van de week tegen een extra avond dienst werken vandaag die ze mij vroegen . @denise2 lastig je kan ook niets ontzeggen tegen je man maar als hij beloofd niets te drinken en er toch 2 neemt. Snap ik je gevoel erover. Ik herken wat je schrijft hier ook elkaar in stand houden en mijn man maar ontkennen dat er geen verslaving speelde bij hem. Maat toch dronk hij regelmatig ook over zijn tax heen wat zeker niet fijn was want hij veranderende geheel met een slok te veel op . Dominant maar ook alsof hij dan the god father was waarop ik natuurlijk enorm tegen in ging ( onder invloed dus ook niet nuchter en redelijk ) en ja dat was weer ruzie. Het is weer vertrouwen krijgen naar elkaar en je gezamenlijke partnercrime drinken stoppen en dan steekt het als ze dan idd wel die 2 genomen hebben want immers zie je wel ik nam er 2 . Hier drinkt mijn man dus ook niet meer . Vind het ook niet prettig omdat we er samen bij waren waar alcohol toe geleid heeft . 3 juli 2021 bewerkt door Lieke7777 Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anne85 Geplaatst 3 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2021 Wat herkenbaar jullie verhalen Denise en Lieke. Ik ben weliswaar alleen nu maar bij ons was het ook bal met een slok op. Mijn exman was er gisteren en had Belgische biertjes mee voor zichzelf. Ik vond dat ook egoïstisch. Zeker omdat ik aangegeven had dat ik tegen het weekend op zag. Verder triggerde het me niet heel erg maar ik ga ook nadenken over de alternatieven om niet aan wijn te denken als je geprikkeld bent. Echter moest ik vandaag werken en hij vannacht om 03.00 ook. Ik weet zeker dat ik fitter op ben gestaan!! Ik denk ook dat ik vaak met een borreltje de ellende heb geprobeerd te laten afglijden om maar niet overal op te hoeven reageren op bepaalde zaken die je vreselijk irriteerde. Weet niet of dat voor jullie ook is? Ik ben nog aan het wennen aan dit nieuwe normaal. Mijn broers en mijn vader zijn mijn grootste cheerleaders. Mijn vader die eerst zoiets had van : Ja maar in 't weekend kan je toch wel een borrel nemen, is na mijn uitleg hoe het hier dagelijks thuis ging er van terug gekomen en is blij dat ik nu ook in zie dat dat niet zo gaat. Hij kan zo lekker nuchter vertellen dat plezier niet in een glas alcohol zit. Dan ga ik er zelf ook wat nuchterder naar kijken en is de grote berg waar ik over lijk te moeten een stuk makkelijker begaanbaar. Dag 5, we gaan er weer voor! Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 3 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2021 Ja ik weet zeker dat ik ook dronk op mijn man zijn gedrag die mij verschrikkelijk kan triggeren. Dan kon ik weer met lekker in mijn roes kruipen en lekker niks . Maar zoals ik schreef met alcohol in je lijf elkaars triggers uit battelen is geen goede combi . Dan is het beter nuchter het aan te gaan levert vaak meer op . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 3 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2021 De man van de tegels is boos weggelopen toen ik een aantal verbeter opties ter sprake bracht . We moesten het maar verder uitzoeken met die tuin van ons en het geld hoefde hij ook niet . Heb nog netjes gezegd dat ik gewend ben om in overleg altijd samen tot oplossing te komen. Maar hij heeft zijn spullen gepakt en weg was hij .. Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 3 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2021 Lol omgaan met emoties en zo Wat kan het lastig zijn een fatsoenlijke aannemer te vinden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 3 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2021 (bewerkt) Hij is ook niet teruggekomen nog , dacht misschien gaat hij even afkoelen of zoiets ? Tis een man die we via iemand hadden het hoeft niet perfect te zijn hoor maar als er wat scheef ligt en het sluit niet goed aan op wat we in gedachten hadden . Het is ook geen slimme man maar dat geeft niet ieder zijn kwaliteit maar beetje logisch doordenken ipv achter beginnen een bepaald gedeelte en dan er achter komen tenminste dat zien we dat het midden in niet aansluit ipv einde pad . Wilde hij tegels inslijpen op maat gemaakt maar dat is geen gezicht . Bovendien heeft hij een stuk op einde hoger ingelegd omdat dit ook niet aansloot dus heb een grote hobbel aan het einde scheef. Maar goed heb nu maar wat klaar is even allemaal schoongespoten zodat het meeste zand weg is. Kunnen we iig fatsoenlijk lopen zonder zand voeten te creëren. 3 juli 2021 bewerkt door Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anne85 Geplaatst 3 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2021 2 uur geleden zei Lieke7777: De man van de tegels is boos weggelopen toen ik een aantal verbeter opties ter sprake bracht . We moesten het maar verder uitzoeken met die tuin van ons en het geld hoefde hij ook niet . Heb nog netjes gezegd dat ik gewend ben om in overleg altijd samen tot oplossing te komen. Maar hij heeft zijn spullen gepakt en weg was hij .. Wat een rare kwibussen lopen er toch rond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden