Spring naar bijdragen

Maandag 17 mei 2021


niks

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Yana:

Gisteren zijn de Franse gasten uit twee vakantiehuizen vertrokken, Lieve mensen allemaal en de huizen waren netjes achtergelaten maar het was weer verbazingwekkend hoeveel wijn- en bierflessen er in de container terechtgekomen waren. Wat zullen die mensen moe zijn na een weekje vakantie.

haha.. ik word door dit berichtje ook teruggeworpen in de tijd. In 2012 heb ik 4 of 5 maanden in m'n uppie als 'vriendendienst' voor een engels echtpaar een campinkje (40 plekken) in Bretagne beheerd, samen met m'n hond, dat wel gelukkig. Het was, zelfs voor Bretonse begrippen, een slechte zomer met (te) veel wind en regen. Het campinkje was in de loop der jaren van een drukbezocht oord afgetakeld naar een plekje voor jaarlijkse 'vaste' bezoekers die 'het nog een kans wilden geven' en een paar toevallige passanten. Het hele seizoen trok dat jaar, mede door het slechte weer, niet meer dan 150 'eenheden'. Ik bivakkeerde met m'n hond al die tijd in een oude caravan met voortent en hield het gras bij, de douches en toiletten en het piepkleine winkeltje. M'n herstel was nog redelijk pril, ik stond zo'n drieeneenhalf jaar droog, en dat was wel m'n 'redding', geloof ik. Want o, o, o, wat waren de omstandigheden voor mij 'drankwaardig'.. vooral het 'Lonely'gevoel was aanwezig, zo samen alleen met m'n hondje...
Wat me sterkte in m'n clean blijven was in dit geval ook het wegbrengen van het glas naar de vier kilometer verderop gelegen glasbakken.. Die paar gasten die er waren lieten elke twee, drie dagen toch wel een grote bak met lege wijn- en ook pastisflessen achter. Die lucht alleen al van die pastis, daar was ik elke keer direct genezen van welke aandrang om te drinken ook maar. :(
Maar ook hier gold: het waren eigenlijk allemaal lieve mensen die vakantie vierden  :). Ik heb in elk geval geen last gehad van dronken uitwassen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei rapilos:

Een hele goede morgen allemaal,

Vanochtend om half acht al mijn Ommetje gelopen
Door de stromende regen
Jas hangt nog steeds uit te druipen
Het is koud binnen (net 18 graden)
Zit met een trui en fleece vest aan
Wil de verwarming niet meer aan doen, want vrees dat ik dit jaar al heel veel verstookt hebt, dus veel moet bij betalen
Jongens , jongens, wanneer wordt het nu eindelijk eens mooi en warm weer ??

Ik zou me er niet te druk om maken, Rapi. Aanzetten, dat ding. Het zijn de koude winderige dagen die je de das omdoen (haha), die 2 graden die ie dr nu bij moet stoken kost je misschien n eurootje per dag, hoogstens 2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei adri02:

... waardoor ik nog steeds denk dat mijn excessieve drinken 'gewoon' uit verveling voortkwam. Ik heb althans nog steeds niets anders gevonden wat ik als excuus kan aanvoeren.

Herkenbaar wel, hoe ga jij nu om met verveling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als jullie een vakantiehuisje huren voor een heel redelijke prijs waar alles is in orde is, tot in de puntjes gerestaureerd,  superschoon, gezellig ingericht, goeie pannen en mooi servies, frisgewassen handdoeken op een strakke stapel en fijne bedden met schone matrassen en kussens... vind je het dan erg als de dekbedhoezen een beetje vaal zijn en er wat kreukels in zitten??? De slopen strijk ik maar dekbedhoezen strijken vind ik onmenselijk. En steeds nieuwe kopen terwijl ze nog schoon en heel zijn vind ik stom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Yana:

... vind je het dan erg als de dekbedhoezen een beetje vaal zijn en er wat kreukels in zitten???

Vergeleken met m'n gezicht lijkt alles kreukelvrij of -arm.  Dus hoe meer kreukels in de dekbedhoezen, hoe knapper ik zelf lijk.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kohtje:

M'n herstel was nog redelijk pril, ik stond zo'n drieeneenhalf jaar droog,

WoW, was aan het lezen redelijk pril, dan denk ik ah ja paar dagen, weken, maanden nee het is jaren begot! Lijkt mij nu niet pril maar zeer lang...tja Einstein zei het natuurlijk ook al, en wie ben ik dan om dat in twijfel te trekken: tijd is relatief!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Musashi:

... tijd is relatief!

Ja, dat natuurlijk. Destijds vond ik drieeneenhalf jaar ook echt niet pril, hoor. Voelde me toen ook al 'veilig' en 'gered', maar ja, sorry...  ik had het over negen jaar geleden en toen klonk drieeneenhalf ineens als 'pril' in m'n hoofd.

Ik was in die tijd nog wel heel erg bezig met het 12 stappen werk, samen met m'n sponsor die ik elke paar dagen belde (als ik 'toevallig' eens bereik had). Dat zal er ook aan bijgedragen hebben dat ik nu voor het woord pril koos.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Yana:

Als jullie een vakantiehuisje huren voor een heel redelijke prijs waar alles is in orde is, tot in de puntjes gerestaureerd,  superschoon, gezellig ingericht, goeie pannen en mooi servies, frisgewassen handdoeken op een strakke stapel en fijne bedden met schone matrassen en kussens... vind je het dan erg als de dekbedhoezen een beetje vaal zijn en er wat kreukels in zitten??? De slopen strijk ik maar dekbedhoezen strijken vind ik onmenselijk. En steeds nieuwe kopen terwijl ze nog schoon en heel zijn vind ik stom.

Ik niet.

Krijg je slechte beoordelingen op dat punt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yana:

Als jullie een vakantiehuisje huren voor een heel redelijke prijs waar alles is in orde is, tot in de puntjes gerestaureerd,  superschoon, gezellig ingericht, goeie pannen en mooi servies, frisgewassen handdoeken op een strakke stapel en fijne bedden met schone matrassen en kussens... vind je het dan erg als de dekbedhoezen een beetje vaal zijn en er wat kreukels in zitten??? De slopen strijk ik maar dekbedhoezen strijken vind ik onmenselijk. En steeds nieuwe kopen terwijl ze nog schoon en heel zijn vind ik stom.

Pff lekker belangrijk. Mensen die als eerste naar de kreukels kijken gaan als tweede met hun dikke kont op dat bed zitten, wat maakt het dan nog voor verschil.

Vervelender vind ik zoals in de airbnb van afgelopen weekend als het nespresso apparaat koud water geeft :angry:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei adri02:

Heel divers, dat wil zeggen, sinds ik gestopt ben met drinken ben ik onmatig gaan fietsen (> 10.000 km/jaar), heel veel gaan lezen, meer werk acquireren (ik ben zzp'er) en de tuin wat beter bij gaan houden (al hebben wij een woeste natuurtuin t.b.v. de biodiversiteit :D).

Aha, je zorgt dat je je niet meer verveelt.

Ik ben ook zzp'er met een woeste natuurtuin, de tuin heeft bij ons ook wel íets meer structuur nu ik niet meer (veel) drink.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yana het is niet perse uithuizig bedoeld maar ik kan er zelf thuis ook wel echt niet tegen om in een ongestreken dekbedovertrek te slapen. In mijn ogen floept het dekbed er dan veel gemakkelijker uit en daar kan ik dus echt maar echt niet tegen s nachts! Dus bij mij is het wel een klein dingetje: dekbedhoezen moeten sowieso gestreken worden (maar ligt zeker aan mij want we hebben hier onderling wel eindeloze discussies over :D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei bumperjim:

 

Vervelender vind ik zoals in de airbnb van afgelopen weekend als het nespresso apparaat koud water geeft :angry:

 

M'n moeder zegt altijd: 'van kouwe koffie drinken word je mooi na je dood'..  Is er voor mij nog hoop, in elk geval, want ik vergeet m'n koffie wel eens en weggooien vind ik zonde, dus...

(Is nou al de tweede keer vandaag dat ik het over m'n uiterlijk heb..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...