Spring naar bijdragen

Woensdag 5 mei 2021


Aanbevolen berichten

23 minuten geleden zei Kohtje:

O nee, verdunnen was er niet bij. Dan zat ik nóg met al dat vocht..

Klopt  maar  als  ik net  begon  met drinken  kon ik puur niet  weg krijgen  moest  er wel een bodem voor  liggen.

Nee ik ben  ook niet trots  op de hoeveelheden  die ik dronk  maar het is er een maal geweest .  En daar kan ik niet meer  omheen .

Zijn  geen cowboy  verhalen maar dat was mijn werkelijkheid  op dat moment  .

 In het nu heb ik die  hoeveelheden  niet  meer nodig en ook niet eens een pietsje  ervan.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bor:

Ga maar even naar buiten, of douchen met je schoenen aan, veel water drinken, wat eten (behalve :andijvie!) 

:huh:

Ben wezen lopen met de hond, daarna boterhammetje gegeten, maar die andijviestamppot wilde niet uit m'n gedachten.
Dus ik heb net boodschappen gedaan en toen ik door het groentepad liep kon ik de verleiding niet weerstaan.
Ik ga er aan toegeven. Maar ik deel met m'n vrouw, die mag ook wat. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bor:

Toen je hetzelfde in liters schreef dacht ik Dat is belachelijk veel, maar daarna je schrijft 10 halve liters op een dag, dacht ik Oh ja ik ook wel makkelijk. 

Wat veel dan eigenlijk he. Zeker voor een vrouw. En we zijn de zwaarsten qua kilo's ook al niet. 

In de kliniek hebben ze ook weleens mij van top tot teen bekeken en dan kwam een Waar liet jij dat?! 

Nou gewoon he, zei ik dan, Drinken dus vertel me niet dat ik niet drinken kan. (och och och, die borretje he, begreep er niks van. Achteraf vind ik het wel grappig) 

Ja hebben ze mij ook wel eens gevraagd van waar laat je dat. We deden niet onder voor de mannen of deden ze wat voor. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met extra kaas lijkt me altijd goed. Kun je dan eigenlijk al dat andere, dat bizarre dus, niet net zo goed weglaten? In m'n eerste relatie kookte zij altijd. En altijd ging overal kaas door. En altijd alles smaakte voor mij precies hetzelfde.. naar kaas. Gelukkig houd ik wel van kaas. :huh:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

‘schenk me

kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen’

Phoe zeg, die had ik vanmorgen even nodig... ik ben nog steeds niet helemaal lekker en had daarom de afspraak op de medicatie poli voor morgen afgezegd omdat ik toch een recept van de arts had gekregen van de arts van Brijder voor Antabus. Kom ik bij de apotheek, geen recept. Naar andere apotheek (misschien gefaxt naar de andere) lag het ook niet. Onaardige werknemers bij de apotheek, niet behulpzaam. Bel maar met de arts. 
Weer naar Brijder gebeld en daar was de telefooncentrale gelukkig een stuk behulpzamer. Kan morgen gewoon komen om mijn medicatie op te halen. 
Oude VIII zou er gelijk van aan de drank gaan. De bijna de 2 maanden niet drinkende VIII dacht; hoe, wat kan ik nu doen om niet te gaan drinken. Ik moet mezelf beschermen. Ben best een beetje trots op mezelf dat ik het zonder hulp van man of fam heb opgelost. En niet dacht: zo dat is een excuus om weer te gaan drinken.

bewerkt door VIII
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei VIII:

‘schenk me

kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen’

Phoe zeg, die had ik vanmorgen even nodig... ik ben nog steeds niet helemaal lekker en had daarom de afspraak op de medicatie poli voor morgen afgezegd omdat ik toch een recept van de arts had gekregen van de arts van Brijder voor Antabus. Kom ik bij de apotheek, geen recept. Naar andere apotheek (misschien gefaxt naar de andere) lag het ook niet. Onaardige werknemers bij de apotheek, niet behulpzaam. Bel maar met de arts. 
Weer naar Brijder gebeld en daar was de telefooncentrale gelukkig een stuk behulpzamer. Kan morgen gewoon komen om mijn medicatie op te halen. 
Oude VIII zou er gelijk van aan de drank gaan. De bijna de 2 maanden niet drinkende VIII dacht; hoe, wat kan ik nu doen om niet te gaan drinken. Ik moet mezelf beschermen. Ben best een beetje trots op mezelf dat ik het zonder hulp van man of fam heb opgelost. En niet dacht: zo dat is een excuus om weer te gaan drinken.

Alle kleine beetjes trots helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei spirit:

... Ondertussen blijft ook daar het afzijken gewoon doorgaan. Laten we elkaar wat meer steunen aub. We zitten hier toch met lotgenoten onder elkaar? Ik zit hier in ieder geval niet voor mijn zweetvoeten. 

Steun krijg je hier genoeg, lees ik. En een heleboel tips en aanwijzingen. Wat jij als 'afzijken' bestempeld is in de meeste gevallen een andere vorm van aanwijzingen geven.. Je wordt er boos om omdat ze je raken in je trots en ijdelheid. Toch zou je je eens ernstig moeten afvragen waarom die aanwijzingen in die vervelender vorm aan je gegeven worden, en dan niet één keer, maar meerdere keren en waarom ze überhaupt zo vervelend aanvoelen. Je hebt talloze tips en aanwijzingen afgedaan of genegeerd als 'niet nodig of niet geldend voor mij', maar kan het niet zijn dat je je daarin vergist? Dat mensen van buitenaf, zoals die hier op het forum, jou anders bezien dan dat je jezelf beziet? Het is niet voor niets dat vaak gezegd wordt dat dit forum je een spiegel voorhoudt. De kunst is om in die spiegel te kijken en niet te zien wat je graag zou willen zien, maar dat je eerlijk, rustig, kalm, je trots en ijdelheid opzij geschoven, gaat kijken wat die spiegel je nou eigenlijk echt laat zien of wil laten zien.
Ons werkelijke spiegelbeeld is vaak minder fraai dan ons zelfbedachte spiegelbeeld. Dat klinkt cru, en dat is het ook.  Maar door door die persoonlijke vertekening heen te (leren) kijken ontstaat de mogelijkheid om je spiegelbeeld zoals het werkelijk is te leren kennen en zelfs om daar naar eigen smaak veranderingen in aan te brengen. Maar dan moet je wel openstaan voor die vaak harde werkelijkheid. Ontkennen is als je kop/hoofd in het zand steken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei ikkanhet:

19 dagen en nog dagelijks kapot moe en vaak niet lekker.

Zelf ben ik nu vier maanden gestopt met drinken. Ik ben nog steeds moe. Volgens mij is dit heel normaal. En bij iedereen anders. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...