Spring naar bijdragen

Maandag 3 mei 2021


Aanbevolen berichten

Ik meld me droog af van het dagpact

morgen weer een week werken. 
 

volgende week woensdag varen met iemand waar ik al heel lang mee chat, maar nog nooit in het echt ontmoet heb,zo leuk en spannend tegelijk!

de vorige keer dat we zouden afspreken kreeg ik een terugval en ging het dus niet door. 
 

dat mag deze keer echt niet nog een keer gebeuren. 
 

fijne avond ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Zbb:

Ik meld me droog af van het dagpact

morgen weer een week werken. 
 

volgende week woensdag varen met iemand waar ik al heel lang mee chat, maar nog nooit in het echt ontmoet heb,zo leuk en spannend tegelijk!

de vorige keer dat we zouden afspreken kreeg ik een terugval en ging het dus niet door. 
 

dat mag deze keer echt niet nog een keer gebeuren. 
 

fijne avond ..

Wat tof @Zbb! Maar spanning (ook leuke spanning) is dus een trigger? Weer eentje om te noteren op je zeeroutekaart! Jij loopt niet meer vast. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me af voor het dagpact. Niet gedronken maar het was wel een lastige dag weer. Ik heb het er vandaag nog met mijn man over gehad. Het lijkt wel of het moeilijker wordt en ik had me daar denk ik op verkeken. Ik weet het niet zo goed. Overal wordt gezegd en geschreven dat verslaafden in gebruik (ook als ze bv minderen) heel veel bezig zijn met gebruik ook als ze niet gebruiken. 
Maar ik heb het gevoel dat ik nu veel meer met m’n herstel bezig ben als dat ik ooit met m’n gebruik bezig was. Ik word er echt een beetje radeloos van... alsof ik een soort glazen bolletje in m’n handen heb wat elk moment kapot kan vallen (mijn soberheid). Klinkt raar hè?! Maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, ik ben er een paar weken niet geweest. Ik had wat internet problemen die maar niet opgelost werden, gelukkig werkt alles weer goed! De afgelopen weken gelukkig niet gedronken en ook niet gerookt. Ik merk alleen de laatste dagen dat ik een beetje futloos ben. Alsof alle vermoeidheid er nu ineens uitkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@VIII   klinkt  heel herkenbaar  ik was  in het begin  ook erg bezig met mijn herstel  ..dagen tellen afvinken in de agenda alsof  ik een soort vervanging zocht voor mijn  gebruik.

Ik was ook  gewend  om elke  dag  om 17.00 naar de winkel  te gaan om mijn  drank te kopen  dat heb  ik na het stoppen  nog tijden vol  gehouden  omdat ik niet  zonder  deze drug kon alleen kon  ik het niet vullen  met alcohol  mijn behoefte. 

Zeker op moeilijke  momenten  moest ik gaan al kocht  ik maar wat anders .

Langzaam maar zeker nam het af en is mijn mind daarin meer gereset en ga in nu zeker niet meer dagelijks  naar de winkel toe. 

Ook was het  een wirwar in mijn  hoofd ik moest  van mijzelf  het ontwarren  want waar kwam het toch van daan .

Langzaam  begin ik gemoedsrust  op bepaalde momentje  te ervaren  en krijg  ik vertrouwen  dat  ik mag pakken op mijn pad wat mij wordt aangerijkt .

Houd  je soberheids bolletje  maar goed vast  kostbaar bezit . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei 19Geeky91:

Hallo allemaal, ik ben er een paar weken niet geweest. Ik had wat internet problemen die maar niet opgelost werden, gelukkig werkt alles weer goed! De afgelopen weken gelukkig niet gedronken en ook niet gerookt. Ik merk alleen de laatste dagen dat ik een beetje futloos ben. Alsof alle vermoeidheid er nu ineens uitkomt.

Lief  blijven  voor jezelf en als het je helpt  mag je best  even toegeven  aan de futloosheid .  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei VIII:

Ik meld me af voor het dagpact. Niet gedronken maar het was wel een lastige dag weer. Ik heb het er vandaag nog met mijn man over gehad. Het lijkt wel of het moeilijker wordt en ik had me daar denk ik op verkeken. Ik weet het niet zo goed. Overal wordt gezegd en geschreven dat verslaafden in gebruik (ook als ze bv minderen) heel veel bezig zijn met gebruik ook als ze niet gebruiken. 
Maar ik heb het gevoel dat ik nu veel meer met m’n herstel bezig ben als dat ik ooit met m’n gebruik bezig was. Ik word er echt een beetje radeloos van... alsof ik een soort glazen bolletje in m’n handen heb wat elk moment kapot kan vallen (mijn soberheid). Klinkt raar hè?! Maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen...

Radeloos snap ik wel, maar altijd in gedachten houden dat deze ellende uiteindelijk kwam door de alcohol en dat stoppen juist de uitweg is, ook al is het niet simpel. Er zijn moeilijkere en makkelijkere periodes, maar als je de trend bekijkt wordt het steeds makkelijker naarmate je langer gestopt bent. Tijd doet heel veel. Hou wel je glazen bolletje goed vast.

In de tussentijd is het goed om je regelmatig te focusen op alles wat niet alcohol en stoppen met alcohol is. Het leven is ontzettend veel meer ;) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar hoor @VIII wat mij geholpen heeft is nieuwe gewoontes te installeren. Wat vind je leuk voor jezelf, heb je altijd al willen doen? Dat beginnen doen op trekmomenten...dus, zoals ze hier schrijven niet zitten niet-drinken...wat anders gaan doen...de oude gewoonte slijt zeer langzaam...

hou je bolletje maar goed vast, het is niet van glas maar een kostbare doch zeer breekbare diamant!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...