Zbb Geplaatst 3 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2021 Ik meld me droog af van het dagpact morgen weer een week werken. volgende week woensdag varen met iemand waar ik al heel lang mee chat, maar nog nooit in het echt ontmoet heb,zo leuk en spannend tegelijk! de vorige keer dat we zouden afspreken kreeg ik een terugval en ging het dus niet door. dat mag deze keer echt niet nog een keer gebeuren. fijne avond .. Lieke7777, Tatum, rapilos en 3 anderen reageerden hierop 6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 3 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2021 5 minuten geleden zei Zbb: Ik meld me droog af van het dagpact morgen weer een week werken. volgende week woensdag varen met iemand waar ik al heel lang mee chat, maar nog nooit in het echt ontmoet heb,zo leuk en spannend tegelijk! de vorige keer dat we zouden afspreken kreeg ik een terugval en ging het dus niet door. dat mag deze keer echt niet nog een keer gebeuren. fijne avond .. Wat tof @Zbb! Maar spanning (ook leuke spanning) is dus een trigger? Weer eentje om te noteren op je zeeroutekaart! Jij loopt niet meer vast. Zbb reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 3 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2021 Moet je mij toch eens zeemannentaal horen uitslaan Rosee, Kohtje en Zbb reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VIII Geplaatst 3 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2021 Ik meld me af voor het dagpact. Niet gedronken maar het was wel een lastige dag weer. Ik heb het er vandaag nog met mijn man over gehad. Het lijkt wel of het moeilijker wordt en ik had me daar denk ik op verkeken. Ik weet het niet zo goed. Overal wordt gezegd en geschreven dat verslaafden in gebruik (ook als ze bv minderen) heel veel bezig zijn met gebruik ook als ze niet gebruiken. Maar ik heb het gevoel dat ik nu veel meer met m’n herstel bezig ben als dat ik ooit met m’n gebruik bezig was. Ik word er echt een beetje radeloos van... alsof ik een soort glazen bolletje in m’n handen heb wat elk moment kapot kan vallen (mijn soberheid). Klinkt raar hè?! Maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen... rapilos, lady jane, bolletje en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2021 Ik vind je omschrijving mooi VIII zo kwetsbaar is het, wees er maar zuinig op. VIII reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19Geeky91 Geplaatst 3 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2021 Hallo allemaal, ik ben er een paar weken niet geweest. Ik had wat internet problemen die maar niet opgelost werden, gelukkig werkt alles weer goed! De afgelopen weken gelukkig niet gedronken en ook niet gerookt. Ik merk alleen de laatste dagen dat ik een beetje futloos ben. Alsof alle vermoeidheid er nu ineens uitkomt. rapilos, lady jane en Lieke7777 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 3 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2021 @VIII klinkt heel herkenbaar ik was in het begin ook erg bezig met mijn herstel ..dagen tellen afvinken in de agenda alsof ik een soort vervanging zocht voor mijn gebruik. Ik was ook gewend om elke dag om 17.00 naar de winkel te gaan om mijn drank te kopen dat heb ik na het stoppen nog tijden vol gehouden omdat ik niet zonder deze drug kon alleen kon ik het niet vullen met alcohol mijn behoefte. Zeker op moeilijke momenten moest ik gaan al kocht ik maar wat anders . Langzaam maar zeker nam het af en is mijn mind daarin meer gereset en ga in nu zeker niet meer dagelijks naar de winkel toe. Ook was het een wirwar in mijn hoofd ik moest van mijzelf het ontwarren want waar kwam het toch van daan . Langzaam begin ik gemoedsrust op bepaalde momentje te ervaren en krijg ik vertrouwen dat ik mag pakken op mijn pad wat mij wordt aangerijkt . Houd je soberheids bolletje maar goed vast kostbaar bezit . rapilos en VIII reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 3 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2021 7 minuten geleden zei 19Geeky91: Hallo allemaal, ik ben er een paar weken niet geweest. Ik had wat internet problemen die maar niet opgelost werden, gelukkig werkt alles weer goed! De afgelopen weken gelukkig niet gedronken en ook niet gerookt. Ik merk alleen de laatste dagen dat ik een beetje futloos ben. Alsof alle vermoeidheid er nu ineens uitkomt. Lief blijven voor jezelf en als het je helpt mag je best even toegeven aan de futloosheid . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 4 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2021 Hé @19Geeky91 goed je weer te zien, mooi dat je het nog steeds zo volhoudt. Hoe gaat het met de hond? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 4 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2021 (bewerkt) 7 uur geleden zei VIII: Ik meld me af voor het dagpact. Niet gedronken maar het was wel een lastige dag weer. Ik heb het er vandaag nog met mijn man over gehad. Het lijkt wel of het moeilijker wordt en ik had me daar denk ik op verkeken. Ik weet het niet zo goed. Overal wordt gezegd en geschreven dat verslaafden in gebruik (ook als ze bv minderen) heel veel bezig zijn met gebruik ook als ze niet gebruiken. Maar ik heb het gevoel dat ik nu veel meer met m’n herstel bezig ben als dat ik ooit met m’n gebruik bezig was. Ik word er echt een beetje radeloos van... alsof ik een soort glazen bolletje in m’n handen heb wat elk moment kapot kan vallen (mijn soberheid). Klinkt raar hè?! Maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen... Radeloos snap ik wel, maar altijd in gedachten houden dat deze ellende uiteindelijk kwam door de alcohol en dat stoppen juist de uitweg is, ook al is het niet simpel. Er zijn moeilijkere en makkelijkere periodes, maar als je de trend bekijkt wordt het steeds makkelijker naarmate je langer gestopt bent. Tijd doet heel veel. Hou wel je glazen bolletje goed vast. In de tussentijd is het goed om je regelmatig te focusen op alles wat niet alcohol en stoppen met alcohol is. Het leven is ontzettend veel meer 4 mei 2021 bewerkt door bumperjim VIII reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 4 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2021 8 uur geleden zei Cleo66: Wat spannend @Zbb "een behouden date " , have fun Het is niet echt een date er is een (te) groot leeftijdsverschil,maar wel een mooie vriendschap Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 4 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2021 Heel herkenbaar hoor @VIII wat mij geholpen heeft is nieuwe gewoontes te installeren. Wat vind je leuk voor jezelf, heb je altijd al willen doen? Dat beginnen doen op trekmomenten...dus, zoals ze hier schrijven niet zitten niet-drinken...wat anders gaan doen...de oude gewoonte slijt zeer langzaam... hou je bolletje maar goed vast, het is niet van glas maar een kostbare doch zeer breekbare diamant! VIII en bumperjim reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden