Spring naar bijdragen

Maandag 3 mei 2021


Aanbevolen berichten

@Zbb, 'gewoon' verdwaald dus? Als je er voor openstaat kun je juist als je verdwaald bent inderdaad de meest verrassende dingen tegen komen. Andere kant is dat je dichtslaat en in een soort paniek raakt. Dan zie en hoor je niks meer, ben je alleen bezig met 'hoe kom ik hier uit?'

Mijn 'weg van herstel' kan ik hier wel mee vergelijken. Als ik het (herstel)spoor bijster was en me openstelde voor wat ik onderweg tegenkwam aan raad en advies, dan ontdekte ik de meest (voor mij) onwaarschijnlijke mogelijkheden om mezelf te helpen clean te worden en blijven. Maar als ik door wat dan ook mezelf afsloot voor m'n omgeving en in een bijna blinde paniek alleen nog maar bezig was met 'dit moet stoppen, dit moet voorbij zijn' dan bleef ik in kringetjes ronddwalen, doof en blind voor alles wat me onderweg werd aangereikt.
Openheid van geest is en was voor mij één van de moeilijkste vaardigheden om onder de knie te krijgen/hebben. Nog steeds, elke dag weer, ondanks dat ik weet dat dat de meest nuttige vaardigheid is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is hier eigenlijk de hele dag wel redelijk zonnig. Vroeg in de middag een beetje donker en een klein buitje. Maar ik heb de hond nog de hele dag droog weten te houden. Gelukkig maar, want hij zit weer dik in het haar en moet nodig weer getrimd worden.

Het scheelt overigens wel dat deze, als ie nat is, niet zo sterk naar natte hond ruikt als de airedale die we vroeger hadden.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, weer terug van de tuin

Heb geen sportschool nodig ha,ha
de aardappelen zitten erin, tomaten verpot, wilde bloemen gezaaid, geschoffeld, geveegd.
Wat hoor ik nu; in het hoge noorden regen en onweer , ? Wat bizar, het was heerlijk op de tuin, af en toe piepte de zon er een beetje door en dan was het helemaal lekker
Maar of het lang zo blijft ?/
Een buitje is in elk geval niet verkeerd voor de plantjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

net terug van een paar uurtjes volleyen op t zand
als de zon scheen in hemd en als ie achter de wolken
verdween dan gauw een laagje erbij, echt koud soms.
Maar wat boffen we steeds, soms 3 x per week,
erna lekker bijkletsen en steeds een vast team.
En degenen die niet komen/kunnen missen zoveel.
Wij die wel komen snappen hen niet, en zij ons niet:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kohtje:

@Zbb, 'gewoon' verdwaald dus? Als je er voor openstaat kun je juist als je verdwaald bent inderdaad de meest verrassende dingen tegen komen. Andere kant is dat je dichtslaat en in een soort paniek raakt. Dan zie en hoor je niks meer, ben je alleen bezig met 'hoe kom ik hier uit?'

Mijn 'weg van herstel' kan ik hier wel mee vergelijken. Als ik het (herstel)spoor bijster was en me openstelde voor wat ik onderweg tegenkwam aan raad en advies, dan ontdekte ik de meest (voor mij) onwaarschijnlijke mogelijkheden om mezelf te helpen clean te worden en blijven. Maar als ik door wat dan ook mezelf afsloot voor m'n omgeving en in een bijna blinde paniek alleen nog maar bezig was met 'dit moet stoppen, dit moet voorbij zijn' dan bleef ik in kringetjes ronddwalen, doof en blind voor alles wat me onderweg werd aangereikt.
Openheid van geest is en was voor mij één van de moeilijkste vaardigheden om onder de knie te krijgen/hebben. Nog steeds, elke dag weer, ondanks dat ik weet dat dat de meest nuttige vaardigheid is.

ja kortom verdwaald ja  

hahaha nee geen paniek,ik ga nu vast en zeker vaker die kant uit om te wandelen :)

 

mooi geschreven kohtje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou juist een die dat was heeft met hele gezin
net een besmetting overleefd, en hun dochter
was bij mij binnen, zonder dat ik dat wist.
geen idee, sommigen bang, anderen geblesseerd
of werken, maar ze reageren niet op de groeps-app.
Zo jammer, want buiten sporten pept alles op, gezondheid,
humeur en weerstand. Voorlopig blijven het zo doen hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yvonne en Reacher: alles bij elkaar duurde het weer een paar uur. Uitslag komt nog. In ieder geval is er een geleidingsstoornis van het hart geconstateerd :face-icon-small-shocked:. Hopelijk een tijdelijk iets, geen idee. Wat een gezeik allemaal :wacko:.  Maar in ieder geval nu even gevrijwaard van een ziekenhuisbezoek. Binnenkort twee afspraken rond diabetes en het hart. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...