Spring naar bijdragen

Pubquiz vragen


Vocatus

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei ikkanhet:

Ik ben nog nooit in Parijs geweest.

Misschien heb ik het verkeerd, hoor, maar mij trekt het niet meer. Ook als ik Parijs op tv zie, zie ik van die lelijke, sombere, donkere gebouwen. Maar misschien mis ik wel wat. Wellicht dat BJ en Yara er meer zicht op hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei nancy:

Misschien heb ik het verkeerd, hoor, maar mij trekt het niet meer. Ook als ik Parijs op tv zie, zie ik van die lelijke, sombere, donkere gebouwen. Maar misschien mis ik wel wat. Wellicht dat BJ en Yara er meer zicht op hebben. 

Ik heb dat bijna met alle steden en landen die ik voorbij zie komen. Ik vindt het in eigen land mooi of in Duitsland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, maar Parijs heb ik wel mooie herinneringen aan. 's Zomers bij zonnig weer rondwandelen op Place Pigalle, Quartier Latin, Mont Martre. Langs de Seine dwalen. De musea bezoeken, daar kun je alleen al dagen lang mee zoet zijn. Ja en ook de Eiffeltoren op natuurlijk, dat hoort erbij. Alleen met oudjaar hebben de Parijzenaren alle restaurants volgeboekt voor familliedineetjes onder elkaar, niet zo boeiend voor buitenstaanders, en de nationale feestdag Quatorze Julliet vond ik leuker in de kleinere Franse steden waar ze op elk terras live muziek hebben. In Parijs gooiden ze toen ik daar op die dag was vooral met knalvuurwerk, tot in de metrowagons toe vanaf het perron, vlak voordat de deuren dicht gingen. Haha lachen.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een keer een toneelvoorstelling bezocht. Dat was ook leuk. Ik had een voorstelling gekozen van een stuk dat ik al eens in Nederland had gezien dus ik kende het verhaal. Dat was maar goed ook. Wat praten die Fransen rap, zeg! Het duurde maar half zo lang als die keer dat ik het in Nederland zag.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wel eens in Frankrijk naar een Amerikaanse film geweest. Ervan uitgaande dat deze ofwel te verstaan was (Engels), of ondertiteld. Maar deze was gesynchroniseerd; Frans ingesproken. Dat was wel pittig, nauwelijks te volgen maar wel een leuke ervaring.

Wat was de vraag eigenlijk? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...