Lieke7777 Geplaatst 3 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2021 @Smaragd kan je je broer niet bellen ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 3 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2021 2 uur geleden zei Yvonne: weggehaald 1 uur geleden zei Yvonne: Sorry Bor, het was niet mijn bedoeling om te zieken. En ga gerust je gang, mij schok je er echt niet mee hoor. snap er vaak echt niks meer van. wat was er nou zgn verziekend aan dat weggehaade berichtje. ik zag het als luchtigheidje en lichtje in de sombere en zwaar verontschuldigende drink/drank sfeer die hier vandaag hherst. het uitgebreid beschrijven van de menukaart van een terugval/uitglijder/binge is geen punt en daar wat (gezonde) snacks aan toevoegen of als vervanger aanbieden wordt gezien als verzieken van het drinkgelag. wat deed yvonne nou niet goed,.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 3 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2021 Zojuist zei Lieke7777: @Smaragd kan je je broer niet bellen ? Nee niet weer, moet nu alleen doen en logisch anders ga ik het nooit kunnen doen. Morgen ben ik droog, beloof ik je vrijdag weer antabuse. Voelt veilig bij hem maar ook hier, kan mezelf zijn. Log nu echt weer uit, muziek en dan weer slapen. En als ik vrijdag niet kom op afspraak bij Brijder krijg ik huisbezoek van die knul/behandelaar. Goede reden om te stoppen, nu alles op vandaag en morgen niks. Is niet anders. Dank je wel. Ga door met jullie dag please Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 3 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2021 5 uur geleden zei Kohtje: dank lieke, het gaat heel langzaam beter. sneller dan vorige keer. typ met een hand maar wrd er 'handiger'in. grappig, zie jou steeds als paniekerig gilllend stripfiguur. iiiieeeeek.... maar weet ook, dat ben je niet, meer juist een soort baken van kalmte en ook wel moed en wijsheid. nog een persoonlijk dankje voor je link elders naar aa-dordrecht. ik was eerder ook helemaal aa, tot vervelens toe, haha.. laatste tijd niet meer en veel al weeer vergeten. maar die link is een fijne heldere reminder voor me. Fijn dat de link een reminder is ' vond het een hele verhelderde blik op de stappen . En ja iekkkkkk plaatje pakt nu net de hele naam niet ... moet er zelf wel aan wennen eigenlijk . Dank voor je woorden ' kalmte ipv iekkk .. probeer dat inderdaad uit te dragen ' wel lastig soms. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabienne1985 Geplaatst 3 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2021 6 minuten geleden zei takeiteasy: Ik drink geen wijn omdat ik het lekker vind. Hou niet van wijn, niet van bier. Na de 3e gaan ze pas smaken. Oh dat herken ik helemaal, ik vind wijn alleen echt lekker als ik bijv met gezelschap ben en kan het dan prima bij 1 of 2 laten. Maar het alleen drinken deed ik ( doe) om dingen niet te voelen en te vergeten. Niet omdat ik het lekker vind Smaragd reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 3 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2021 Ik weet geen antwoord op je vraag @Kohtjemaar ik kan dit wel neer zetten Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabienne1985 Geplaatst 3 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2021 Zojuist zei Reacher: Ik weet geen antwoord op je vraag @Kohtjemaar ik kan dit wel neer zetten Ohhh nu heb ik trek Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 3 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2021 En voor @Jopieen @Quinn: Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 3 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2021 @Harp! Goed je te zien, jammer van de reden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FILOU Geplaatst 3 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2021 5 uur geleden zei Smaragd: @Yanasorry moet lachen om de term sufkip, klopt zo voel ik mij ook. Komt goed, ik heb een plan, nu onder invloed. Idd knietjes afvegen morgen. Ja idd waarom niet vandaag? Dat lukt niet meer. Klinkt allemaal zo simpel maar dat is het niet. Wilde weer gecontroleerd drinken, lukt dus niet binnen de perken houden is de enige optie voor vandaag. Niet compleet doorschieten anders is het morgen nog lastiger. Paar dagen geleden de antabuse afspraak afgezegd met een smoes. Hij de behandelaar wist wel beter en zei doe maar jongen, ik snap het. Dat maakte dat ik mij nog schuldiger voelde maar was wel het juiste voor mij. Vrijdag neem ik het weer in onder zijn toezicht. Djw lieverd. En ga aub door met de dag en laat niemand mij nadoen. Is niet goed dit. Ik neem ook antabuse, maar niet onder toezicht. Ik had gisteren een slechte dag en had ook zin om terug te beginnen. In plaats ervan heb ik de antabuse direct ingenomen. Mentaal voelde ik me er niet beter door, maar ik wist wel dat ik er niet kon op drinken. Vandaag voel ik me zoveel beter, dat ik niet gedronken heb en mijn reeks kan verder zetten. TOCH STERK omdat je toegegeven hebt dat het verkeerd ging, en idd schouders eronder en opnieuw beginnen. rapilos en nancy reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FILOU Geplaatst 3 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2021 1 uur geleden zei Quinn: @Yvonne ik ga het ook niet doen Maar weet je, als je geen gesprekken meer kunt voeren hier omdat het mensen zou kunnen triggeren, wat moet je dan? We hebben hier allemaal problemen met alcohol, in verschillende mate. We kunnen dat toch niet doodzwijgen? Als je je slecht voelt of terug zin hebt in alcohol os slechts hervallen bent, vind ik het moedig om’het op dit forum te zetten. En idd, we zijn hier met zijn allen om onze gevoelens te delen, zowel de goede als de slechte. STERKTE voor vandaagven de volgende dagen Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 3 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2021 @Smaragd morgen gaan we ertegenaan.... Ben ook helemaal niet lekker en baal als een stekker. Rijmt ook nog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2021 spruitjesstampot met uitjes, spekjes en worst en knoflook en sambal erdoor nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 3 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2021 28 minuten geleden zei Harp: @Reacher! Hoe is het met de wijze poezebeesten? Ik heb nog 1 filosofoof, de andere is vorig jaar overleden. Om te compenseren heb ik vier katten in huis erbij genomen dus nu heb ik er vijf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 3 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2021 Die andere vier hebben echter geen studie gevolgd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 3 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2021 Hoe gaat het met jou? Lukt het om nuchter te blijven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2021 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 3 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2021 Ik las dat je voorlopig in een huisje gaat wonen @Jopie. Mooi dat mogelijk is op het moment dat blijkt dat de noodzaak voor een ander soort onderdak ontstaat. Ik vind het een groot talent om bij jezelf na te kunnen gaan wat het is dat je nodig hebt en dan mee te kunnen, durven, willen bewegen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 3 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2021 Mensen, wat een gedonder. En ik heb ook alweer een punt te pakken vooor schuttingtaal. Lekker bezig. Ik heb gegeten, dus dat is positief. En nu is het avond en donker en er is niks. Corona. C geappt, maar die vond dat ik me best even zelf kan redden. Valhallelujah. Doorwerken maar, kan best. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabienne1985 Geplaatst 3 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2021 1 minuut geleden zei Quinn: Mensen, wat een gedonder. En ik heb ook alweer een punt te pakken vooor schuttingtaal. Lekker bezig. Ik heb gegeten, dus dat is positief. En nu is het avond en donker en er is niks. Corona. C geappt, maar die vond dat ik me best even zelf kan redden. Valhallelujah. Doorwerken maar, kan best. Maar je hebt vandaag niet gedronken dus daar kan je ook heel trots op zijn. Ik heb ook mega hoofdpijn, maargoed mijn meiden komen zo thuis, dus die eerst badderen en avond ritueel doen. Dan straks nog even een serie kijken met een kop thee en een slagroom truffel en dan lekker op bed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 3 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2021 Wat heb je dan gezegd @Quinn??? Naughty man Ik geen 1 waarschuwing, wel lief van ze. Droog dus jij? Ik morgen weer. Slapen lukt van geen kant. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 3 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2021 Het lijkt me moeilijk om familie met wie de band op zijn best moeizaam is weer dichterbij te laten komen @Harp. Hopelijk blijft het even goed met je moeder gaan. Wel een vast contract inmiddels en destijds was je bezig om je huisje op orde te brengen als ik me goed herinner. Op een bepaald moment leek je daar vreugde in te scheppen. misschien moeten we niet voor gelukkig gaan, Harp. Misschien moeten we mikken op tevredenheid. Rust. Veiligheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 3 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2021 40 minuten geleden zei Harp: .En drinken is geen optie. Punt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabienne1985 Geplaatst 3 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2021 6 minuten geleden zei Smaragd: Wat heb je dan gezegd @Quinn??? Naughty man Ik geen 1 waarschuwing, wel lief van ze. Droog dus jij? Ik morgen weer. Slapen lukt van geen kant. Herken ik wel. Als ik teveel gedronken heb ben ik soms te hyper. Nou ja s’avonds val ik dan wel in slaap maar om nou te zeggen dat ik dan lekker uitgerust ben Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 3 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2021 @HarpIk maak me ook zorgen over de toekomst maar ik put wel kracht uit de wetenschap dat de toekomst morgen nog niet voor de deur staat. Ik kan nog proberen uit te vinden wat voor toekomst ik leuk zou vinden ( dat is al een hele taak!) en daar naartoe werken. Ik weet niet of ik het zo duidelijk opschrijf. Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden