Spring naar bijdragen

Woensdag 3 februari 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

Dan ben je echt vervelend geweest? Niet grappig, snap hem wel en jou. Wat zijn wij erg, ga nu naar de winkel. Hoop niet dat ik een bekende of collega tegen kom, Wat doen we ons zelf aan. Blij dat we mondkapjes opmoeten dan ruiken mensen het minder snel. Alsof ze het niet zien maar goed. Wil helemaal losgaan maar nee dat doe ik niet, gewoon 6 en dan klaar. Tussendoor slapen. Je moet wat. Lijkt zo leuk drinken, niks aan. 

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Smaragd:

Dan ben je echt vervelend geweest? Niet grappig, snap hem wel en jou. Wat zijn wij erg, ga nu naar de winkel. Hoop niet dat ik een bekende of collega tegen kom, Wat doen we ons zelf aan. Blij dat we mondkapjes opmoeten dan ruiken mensen het minder snel. Alsof ze het niet zien maar goed. Wil helemaal losgaan maar nee dat doe ik niet, gewoon 6 en dan klaar. Tussendoor slapen. Je moet wat. Lijkt zo leuk drinken, niks aan. 

Ik heb nog 12 kleine en 3 grote toch ff snel geteld. We zijn oerstom maar morgen gaan we ertegenaan ok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tjeemig, @Smaragd en @ikkanhet, waar láát je zulke hoeveelheden vocht. zitten jillie op de wc te drinken/

ik moet tot mijn spijt erkennen dat dat voor mij destijds een praktische reden was om op sterke drank

over te stappen.. minder vocht met 'hetzelfde en sneller 'resultaat'.. maar ook beroerder ervan. ach, je moet w;at  hè/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel fout maar ook voor mij was wijn  of bier  niet  genoeg .

Bier  dronk ik alleen op vakantie  desperado bier  aan het strand om overdag  toch  beetje op het pad te blijven .    Maar  het gelag  begon  dan toch  om een uur of 15 en kwam  toch de Vodca  erbij.

Als ik hier  thuis met alle goede  voornemens begon  met stoppen  en op de wijn overstapte  moest ik minstens  3 flessen  hebben en dronk  ik tig keer sneller voor het effect .  En als ik dan al vrij was liep ik dan uiteindelijk  toch  naar de gall toe  .

Aan het einde  van het meest destructieve  moest ik gewoon 2 flessen  Vodca  op voorraad hebben.

Maat goed  het gaat uiteindelijk  niet om de hoeveelheid  die je drinkt . 

Dit is niet voor ieder  hetzelfde  je blijft  afhankelijk  van alcohol gebruik.

 

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is allemaal slecht, bier wijn of sterkere drank.

Sixpack halve liters heineken bier was in de aanbieding. 12 gehaald. Was voordeliger.

En ik vind bier ook echt lekker dat is nog erger dus dan, gaat mij niet alleen om de roes. Hou nu mijn mond weer. Ben zo blij dat het gelukt is in de winkel. Lijk wel een junk, dat ben ik natuurlijk ook. 

Ja graag @ikkanhetmorgen want dit is niet okay. We schieten er niks mee op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Quinn:

Ho even, ik zeg nergens dat ik het kan. Maar dagpact vind ik een belofte en die wil ik houden. Aan mezelf, voor één dag. Okay, ik tril ook iets, maar dat komt van gisteren, daar wil ik vandaag niet mee belasten. Volhouden

Ik vind het super dapper dat je er zo eerlijk over bent. Respect voor 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo een hele interessante morgen gehad. VNN was hier vanochtend ( verslavingszorg Nederland) lang gesprek gehad en ben heel eerlijk geweest, hij zegt echt je hoeft geen interne opname ik denk dat jij met de juiste hulp ook thuis kunt herstellen. Kijk wat je allemaal nog wel doet en hebt, waarom probeer je het niet thuis. Ik moet zeggen dat ik de keus om opgenomen te worden ook wel wat liet afhangen van mijn omgeving, en heb nog nooit daadwerkelijk echt zoals nu aan mijn probleem gewerkt met therapie en echt stoppen met alcohol. Dus ik denk dat mijn voorkeur toch wel is om het hier thuis een kans te geven met begeleiding. 
 

Daarna heb ik nog therapie gehad ( emdr ) al zijn we nu bezig met schema therapie, heel interessant moet ik zeggen. 
 

Nu heb ik voor mezelf een lekkere salade gemaakt, ga zo boven even aan de slag en beneden alles even dweilen. Dan straks een wandeling. En vooral geen alcohol kopen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen stoppen wij @Pinkman dit is het ook niet nee.

Ging zo goed, zie er zoveel beter uit. Gelukkig pas gedronken sinds gisteren. Vanochtend al een paniekaanval. Komt door de kater en mijn hartslag zo hoog. 2 bier en het zakt, dat is het funeste eraan.

Maar goed nu geen mietje zijn ik, niet klagen. Nu voel ik mij rustig en zou ik ook moeten stoppen, nog 1 en dan doe ik dat en dan slapen. @Kohtjetikte mij dat ooit, zal ik nooit vergeten. Waarom dan zoveel? Mijn vader zei mij dat ook ooit, kun je nagaan hoe lang ik al verslaafd ben. Jongen hou het dan bij 4 halve liters.......Bij 6 gaat het mis. Klopt want dan ga ik van god los en kan niets iets mij meer schelen. Daarom stop ik ook morgen met @ikkanhet. We zijn leuke mensen maar met teveel op niet.

Zucht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat algehele onthouding van alcohol niet voor mij werkt. Dat legt zo een druk op mij . @Bor weet dit en snapt dit. Maar het lijntje is wel heel dun en gevaarlijk. Alhoewel, ik ben een perfectionist, ik kan dat wel dat gecontroleerde, kan ik bikkelhard in zijn en mee omgaan. Denk dat het echt beter voor mij is. Gewoon af en toe, moet een plan hebben anders gaat het mis. En met teveel druk ook. Kwade woorden helpen mij ook niet, ga ik mij alleen maar schuldiger voelen en juist meer drinken. Heel vervelend mechanisme in mij. 

@Fabienne1985

Goed van je, morgen ben ik ook droog.

Ga zo slapen, voel rust in mijzelf al is het met bier even, is niet anders.

Ga vanavond een plan schrijven waarin ik mijzelf kan blijven en zijn en bespreek dat met Brijder vrijdag.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lieke7777 nee heb de uren uitgerekend. Kreeg niet eens een rood hoofd. Durf echt niet door Antabuse heen te drinken dat heb ik dan wel geleerd. Komt echt door de drank van gisteren. Kan er ook slechter tegen, de hoeveelheden. Dat is het ook. En heb een angst paniekstoornis als kind had ik dat al. En drank(teveel) verlicht maar nadien gaat het verergeren. Weet bij welke hoeveelheid ik dat wel of niet heb. Ben ook niet helemaal naar de kloten. Daarom morgen niks en een plan. Bij 4 halve liters per dag of 3 gaat het wel goed en dan bv om de dag. Plan schrijf ik vanavond weer. Ooit ging dit ander half jaar goed en ook met begeleiding van Brijder, niemand geloofde het hier maar was echt zo. Nu ga ik echt slapen. Eindelijk moe in mijn hoofd ook. Kun je nagaan 3 halve liters maar en dan al rust. Nu dus niet doorgaan want dan gaat het wel mis en lig ik straks met iemand in bed bv. Dat wil ik echt niet.

Fijne dag allemaal vanavond meld ik mij wel.

Doei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei rapilos:

Lieve Smaragd,

Zie je nu echt niet, dat je alles bij elkaar verzint om maar te kunnen blijven drinken ?! :(

Lieverd ik snap dat jij dat denkt. Maar er zijn echt gradaties in alcoholisme.

Hele discussies toen over gehad hier en met Brijder. We gaan het zien, dit werkt niet voor mij.

3 maanden voel ik mij geweldig en dan kukel ik in een depressie, zo begon mijn draadje hier ook ooit.. Dit helpt niet, geheel stoppen. Voor velen wel voor mij niet, was het maar waar. Dan had ik nooit meer gedronken.

Nu opzouten @Smaragd

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei rapilos:

Lieve Smaragd,

Zie je nu echt niet, dat je alles bij elkaar verzint om maar te kunnen blijven drinken ?! :(

Ik vind het juist knap dat het wel gedeeld wordt, want zo is een verslaving ook. Ik denk dat Smaragd ook liever anders ziet. 
 

blijft voor iedereen anders, ik moet ook gewoon eerlijk zijn ik kan niet 1 drankje nemen, nee ik moet helemaal stoppen. En de strijd maar eens aangaan waarom wil ik drinken? Ik weet het antwoord daar wel op natuurlijk 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Pinkman:

@Smaragd ik lees nu snel dat een depressie na stoppen jouw ervaring is. Geen fijn vooruitzicht maar met drank ernaast kan je niet uitvogelen waar de depressie vandaan komt.

Ik weet waar het vandaan komt, heb EMDR gehad nuchter. 

Nog steeds moordneigingen om die reden, nuchter en onder invloed.

Wel een plek gegeven, wat moet ik anders.

Heb niks te willen hierin.

Een kind verkracht je gewoonweg niet, had nooit mogen gebeuren.  En ik zie die gasten ook nog steeds, al zijn ze ouder nu, vergeven kan ik het nooit, viezerikken. zijn het.

@Bor stop wel tijdig he, look who is talking.

bewerkt door Smaragd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Smaragd:

Ik weet waar het vandaan komt, heb EMDR gehad nuchter. 

Nog steeds moordneigingen om die reden, nuchter en onder invloed.

Wel een plek gegeven, wat moet ik anders.

Heb niks te willen hierin.

Een kind verkracht je gewoonweg niet, had nooit mogen gebeuren.  En ik zie die gasten ook nog steeds, al zijn ze ouder nu, vergeven kan ik het nooit, viezerikken. zijn het.

@Bor stop wel tijdig he, look who is talking.

Lijkt me een vreselijke ervaring :( ik denk dat je doen moet wat goed voor jou is, je weet zelf ook dat het vandaag niet goed gaat, maar je pakt je morgen op en dat is ook heel knap 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei takeiteasy:

Heftig hier met al die drinkers. 

Zou bijna mee gaan doen voor de gezelligheid :unsure:

Inmiddels weet ik dat het me niets op gaat leveren, dus laat ik het maar uit mijn hoofd. 

Een appelkruimeltaart met flink war slagroom is veel lekkerder :P

@Smaragd, jij zegt dat je bier lekker vind. Denk jij er dan nog steeds zo over als je je zoveelste blik weer open maakt? Ik vraag dit voor een vriend. :D

Gek genoeg om het zo te lezen motiveert me nu juist om het niet te doen. Al ben ik gister ook voor de bijl gegaan. Maar heb duidelijk nu voor ogen fouten maken mag, er in blijven hangen niet dan geef ik het op. 
 

heb nu wel zin in die taart hihi 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...