Spring naar bijdragen

Za 30 jan 2021


bumperjim

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden zei Reacher:

Wie noemde jou azijnpisser? Als ik van iemand leer over tevreden zijn dan is het wel van jou :rose:

niet specifiek tegen mij Reacher, maar ik voelde me wel aangesproken
dus dat zegt wat over mij he☺  In elk geval een goed onderwerp op
mijn ommetjes. Wat kan een mens prakkedenken he tijdens wandelen, pffft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Jopie:

nou, iets genuanceerder: omdat ze sowieso al geen enkele kans hadden een IC-opname te overleven, dat eerder. Maar maakt niet uit op zich..... het zijn afschuwelijke keuzes.... 

Die keuze hebben wij vorig jaar maart voor mijn vader gemaakt. Via zijn huisarts, die voor ons belde naar Spanje waar hij in het ziekenhuis lag: géén ic- opname. In géén geval. Daarop overleed hij, maar dat was anders toch wel gebeurd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei nancy:

Die keuze hebben wij vorig jaar maart voor mijn vader gemaakt. Via zijn huisarts, die voor ons belde naar Spanje waar hij in het ziekenhuis lag: géén ic- opname. In géén geval. Daarop overleed hij, maar dat was anders toch wel gebeurd. 

:brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga maar weer eens richting studeerkamer, er valt toch niks te winkelen, hahaha! Ik heb inmiddels wel het een en ander nodig en een kappertje zou ook geen overbodige luxe zijn. Maar goed, komt wel weer. Internetwinkelen vind ik niet prettig. 

Hoe gaat het met het oppassen, Jopie?? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag! Wat is er veel geschreven. Hier het huis maar eens flink door geweest. Ook geshopt, flink wat geld uitgegeven. Papa heeft ook wat uit gezocht :lol: Oké, wel stoer! Wachten tot mini wakker wakker is, voeden en lekker naar buiten! 

20210130_125108.thumb.jpg.bda3f769a575e3e46fdc9aa2269cea03.jpg

bewerkt door niks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Jopie:

goedemorgen

denk niet dat mijn mening op dit onderwerp hier wat toevoegt :)   Diep en bijna droomloos geslapen, dat is voor nu voldoende en al heel bijzonder.

Kweet toch wel wat je denkt ;) Overigens wil ik niet over leven en dood beslissen, zoals al teveel mensen proberen te doen, ik heb me alleen verplaatst in mn oude oma (91 en RIP) waarvan ik zeker weet dat ze zoiets gezegd zou hebben. Misschien al mn grootouders wel. Als ze geweten hadden dat hun achterkleinkind sinds oktober op 15 m2 achter een schermpje zit te bikkelen en elke keer aan de telefoon maar dapper zegt dat het wel goed met haar gaat.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Musashi:

Ps sorry toch nog even, iets Meer persoonlijk: ik zit in een zeer zwaar getroffen sector met 0 euro omzet sinds maart. We mochten (gedeeltelijk) Thuis blijven (met vergoeding 70% van ons normaal loon). Van die tijd heb ik dus enorm genoten... nu pleit onze sector om, in navolging van Nederland,  subsidie te krijgen om toch volledig ah werk te blijven ipv ‘werkloos’ te zijn, en dit om te innoveren/digitaliseren, om onze concurrentiepositie tov Nederland niet te verliezen...pfff...heb daar momenteel dus echt geen zin in...bedankt dus efficiente nederlanders om onze hangmatmentaliteit op het spel te zetten!!! :angry:

niet persoonlijk bedoeld he mensen maar moest het even kwijt :D

 

 

 

 

Hahaha, ik snap je helemaal :). Situatie is natuurlijk anders als je inkomen volledig is ingestort maar voor deze setting die toch tijdelijk is... deze Nederlander zou ook de voorkeur geven aan de hangmatmentaliteit! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje nuancering mag wel. Het zijn niet alleen de hoogbejaarden die ernstig ziek worden door corona. Er zijn genoeg anderen, vooral met aandoeningen, die het niet graag krijgen. Door jouw verhaal lijkt het of de ouderen de schuld krijgen dat de jongeren niks meer mogen. 

Mijn opa en oma zouden het trouwens ook zeggen. Die vonden een verzorgingshuis ook al een luxe, waar ze amper op durfden hopen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Lonster:

Beetje nuancering mag wel. Het zijn niet alleen de hoogbejaarden die ernstig ziek worden door corona. Er zijn genoeg anderen, vooral met aandoeningen, die het niet graag krijgen. Door jouw verhaal lijkt het of de ouderen de schuld krijgen dat de jongeren niks meer mogen. 

Weet niet of je het tegen mij hebt of niet, maar wil wel even zeggen dat ik dat ook helemaal niet bedoel. Ook ’bij ons’ was/is het onbegrip heel groot over de gekozen strategie (oorspronkelijk ook bij mij) maar toen ik deze verklaring hoorde van een van ‘onze’ experten, kon ik er al wel beter inkomen waarom ze het net zo aanpakten...that’s it...helemaal eens met ‘nuancering’, ook hier op dit forum blijkt hoe moeilijk dit is in deze vorm van communicatie...

zo ook met zaken die hier soms veel harder overkomen Dan ze bedoeld zijn...ik dacht soms dat het lag aan de ‘directheid’ van Nederlanders (sorry voor het cliche) maar het ligt ook wel aan de communicatievorm op zich...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jopie:

Ik vind zelf deze erg prettig.... hij relativeert niet kapot, maar hij relativeert wel, en dan benoemt hij enkel nog maar de westerse situatie, en vergeet difterie, pokken en polio, en gaat niet in op het persoonlijk leed. Mijn moeder verloor 3 kleine broertjes aan difterie in één jaar, mijn vader kwam terug uit een concentratiekamp en had niets meer, ook geen familie: je kan leven, luxe noch vrede of economie 100% beheersen, verlies (ook van alles wat je hebt of waar je van houdt) hoort erbij. En ja, dat doet zeer.

stel je voor
Je wordt in het jaar 1900 geboren.
Als je 14 jaar wordt, begint de eerste wereldoorlog en eindigt deze als je 18 bent.
Met een saldo van 22 miljoen doden.
Kort daarna verschijnt een wereldwijde pandemie, De Spaanse griep, waarbij 50 miljoen mensen omkomen.
Je leeft gelukkig nog en bent 20 jaar oud.
Als je 29 jaar bent, overleef je de wereldwijde economische crisis die begon met de ineenstorting van de New Yorkse beurs.
Dat veroorzaakte wereldwijd inflatie, werkloosheid en hongersnood.
Ondertussen, als je 33 bent, komen, weliswaar in Duitsland, de nazi's aan de macht.
Als je 39 bent, valt Duitsland Polen binnen en begint de tweede wereldoorlog.
Je bent uiteindelijk 45 jaar oud als de tweede wereldoorlog eindigt.
Saldo: 60 miljoen doden.
6 miljoen Joden sterven in de Holocaust.
Jij leeft gelukkig nog.....
Als je 52 jaar oud bent, begint de Koreaanse oorlog.
Als je 64 jaar oud bent, beginnen de Amerikanen de oorlog in Vietnam.
Je wordt al 75 jaar oud als deze oorlog eindigt.
Je leeft gelukkig nog steeds......
Nu.....
Een in 1980 geboren jongen denkt dat zijn grootouders geen idee hebben hoe moeilijk het leven is, maar ze hebben verschillende oorlogen en rampen overleefd, om nog niet te spreken over de beperkingen tijdens de eerste oliecrisis begin jaren zeventig.
Vandaag vinden we alle comfort in een nieuwe wereld maar jammer genoeg midden in een nieuwe pandemie.
.....

Ja die heb ik ook gelezen maar je moest dan wel driftig verhuizen telkens om alle ellende mee te kunnen maken :P Eerste wereldoorlog heeft NL alvast geskipt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lonster:

Beetje nuancering mag wel. Het zijn niet alleen de hoogbejaarden die ernstig ziek worden door corona. Er zijn genoeg anderen, vooral met aandoeningen, die het niet graag krijgen. Door jouw verhaal lijkt het of de ouderen de schuld krijgen dat de jongeren niks meer mogen. 

Mijn opa en oma zouden het trouwens ook zeggen. Die vonden een verzorgingshuis ook al een luxe, waar ze amper op durfden hopen. 

 

Was reaktie op mij natuurlijk :) 

Weet ik, zo simpel is het ook niet anders was het eenvoudig :D Was het maar iemand zn schuld, dan kon je er wat mee. Oh ja t schubdier, was m haast al weer vergeten, je zou m haast verzuipen in de gel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Jopie:

Niet me uitdagen wél mijn mening te schrijven jim, asjelbieft. :heart:Ik heb al 4 keer getikt en weer weggehaald. Niet wijs nu, niet wijs hier.  Eerst maar mijn eigen shit op orde krijgen, zelf overleven in deze baggertijd (trekt haar gele hesje uit en kruipt in bed).

Ach en een mening daar kan je de kachel ook niet mee aanmaken ;) 

Keb mn middagslaap uit, lekker ff met moeder de vrouw naar de Lidl voordat de avondklok luidt :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom weer ongelezen binnen vallen. Blijkbaar is het dag van de online liefde vandaag :face-icon-small-shocked: Ten eerste heb ik een andere man online ontmoet die in de buurt woont en geen probleem heeft met mijn alcoholisme/niet drinken. Heeft de man uit Zweden weer internet. Ik weet nu zijn naam hij bestaat echt. Het voelt als "meeting your soulmate". Om het feestje compleet te maken heb ik chocolade ijs met slagroom in huis gehaald. 

bewerkt door Tatum
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Totaal niet alcohol gerelateerd, erger je eraan scroll maar snel door. Maar... vanmiddag liepen we met mini in de kinderwagen. Ze was wakker, dus flink lachen onderweg. Door de lockdown ziet ze bijna geen andere mensen dan ons. Nu vind ze dat nog best leuk, daar niet van. Maar niemand die even in de wagen kijkt, logisch natuurlijk nu. Ook geen bezoek, dus mijn vraag is, is dit wel goed? Wij denken er nu over, om mini toch 1 dag in de week naar de kinderopvang te doen. Niet nu al, rond de 4 maand denken we aan. Zodat ze ook eens wat andere mensen ziet dan wij alleen. Ook zou het voor papa wel fijn zijn met werk. Ze kan thuis blijven hoor, maar ja, als ze een huil dag heeft. Dan zal papa toch zijn werk later in moeten halen. Wat vinden jullie? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een puppie moet het inderdaad :) andere mensen en honden ontmoeten. Misschien is het voor een klein kind ook wel goed. De holenbeer vond het altijd leuk in de dagopvang. Laatst nog boekje van teruggevonden met aantekeningen per dag hoe het gegaan was en zo. Leuk joh, doe maar gewoon. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...