Lieke7777 Geplaatst 13 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2021 Txs @Musashi het lijkt van te voren oneindig maar gaandeweg lopen de maanden wel door en sta je verbaast dat het leven zonder alcohol ook lukt . Voor mij was gisteren na 2 drukke werkdagen de perfecte dag geweest om af te sluiten met alcohol . Moe in hoofd ' moe van mijzelf ' moe van onzekerheid . Maar het hoefde niet meer ' thuis makkelijk gegeten ' en relaxed op de bank daarna . Van 23.15 tot rond 9.00 geslapen . En ik leef nog Von, Musashi en Tatum reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 13 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2021 @Lieke7777goed gezien en goed gedaan. Met thee slaap je veel beter. Veel dieper, vaster, gezonder. Daarna kun je de dag nog beter aan. Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johan55 Geplaatst 13 februari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 februari 2021 2 uur geleden zei Lieke7777: En voor mij een maandje erbij vandaag 1 jaar en 1 maand nuchter . Wat een mijlpaal was het vorige jaar om die maand te bereiken en nu is het gewoon een jaar er bovenop.. GEFELICITEERD! Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 13 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2021 3 uur geleden zei Lieke7777: En ik leef nog Ja, zo is het. Ik dacht altijd dat als ik trek had in drank en ik 'mocht' dat niet nemen van mezelf, dat dat vre-se-lijk was, onoverkomelijk moeilijk. Maar dat bleek helemaal niet zo te zijn, het was even een hobbel, een besluit, maar dan gaat het leven gewoon door. En de verbazing was helemaal groot toen bleek dat het leven veel fijner is zonder al die drank. nancy en Tatum reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Von Geplaatst 13 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2021 1 uur geleden zei takeiteasy: Er is leven na de drank. Een veel beter leven. Een leven zonder schuldgevoelens, zelfmedelijden, depressies en katers. Ik keek vanochtend in de spiegel en mijn ogen stonden helder en ik zag er goed uit. Besloten om vandaag ook geen makeup op te doen. Straks word ik opgehaald. Ik ga 2 dagen naar mijn zoon. Lekker Oma zijn. Dat word weer genieten met volle teugen van die 2 meiden. Hoe fijn is dat! In de spiegel kijken en denken 'you rock girl!' . Geniet van de dametjes! Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Von Geplaatst 13 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2021 6 uur geleden zei Lieke7777: En voor mij een maandje erbij vandaag 1 jaar en 1 maand nuchter . Wat een mijlpaal was het vorige jaar om die maand te bereiken en nu is het gewoon een jaar er bovenop.. Wauw! Gefeliciteerd! Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 14 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2021 Dank je wel voor de felicitaties als dry februari voorbij is dan is het weer snel een maand erbij. Vind het niet drinken niet lastig ' heb wel gedachten er naar. Merk dat ik de triggers omzet in andere dingen zoals roken eten. En een soort van mateloosheid in het voorraad aanleggen. Had ik eerst nog een drang om echt elke dag naar de winkel toe moeten ( tijdens de actieve verslaving ) en vooral de periode erna in het begin is het nu een soort van sport om niet te gaan . Kan nu rustig een dag of 5 uit de winkel wegblijven ' maar eigenlijk is dat misschien ook wel normaal . Maar voor mij jarenlang niet normaal geweest geen ritme en regelmaat in gehad. Het gaat hier allemaal wel ' het ene moment kan ik best tevreden zijn maar het andere moment ben ik moe in mijn hoofd van mijzelf mijn gedachten . Schema therapie start rond maart alleen zie het totaal niet zitten met de behandelaar die dit mij gaat geven . Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 14 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2021 Hoi Lieke, blij je successen en moeilijkheden te lezen...die horen er voor iedereen bij en daarin jezelf verbeteren lijkt me een mooi alternatief voor het pad van alcohol. ik ken geen schematherapie maar een klik of een alleszins een soort van connectie voelen met je therapeut lijkt me wel een basis om ermee verder te kunnen? Dan snap ik wel je terughoudendheid er tegenover maar mss moet je het ook een echte kans geven en zien waar het je brengt...? Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 14 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2021 Ik ga het zeker een kans geven ' ondertussen blijf ik wel in contact met huidige behandelaar . Ja zeker moeilijkheden en successen horen er zeker bij alleen als je ze eigenlijk altijd in verslavings gedrag weggestopt hebt of gedachten weet je eigenlijk niet wat reële gevoelens gedachten zijn . Dat is te leren . Musashi en Tatum reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 14 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2021 Damn, ik wou hier niet reageren, maar vooruit. @Lieke7777 een klik met je therapeut is belangrijk, maar soms kost dat ook wat tijd om te ontstaat. Ik ben ooit een therapeut aangevlogen (geen aanrader),aar daarna ging het beter. Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 16 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2021 Doen we ook mee toppers Tatum, Bob, bumperjim en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 16 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2021 Op 14-2-2021 om 15:42 zei Quinn: Damn, ik wou hier niet reageren, maar vooruit. @Lieke7777 een klik met je therapeut is belangrijk, maar soms kost dat ook wat tijd om te ontstaat. Ik ben ooit een therapeut aangevlogen (geen aanrader),aar daarna ging het beter. Ik ga het proberen maar zal zeker voor mijzelf op gaan komen mocht de klik niet voelbaar zijn. Von, Tatum en Quinn reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 16 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2021 Denk je na ruim een jaar niet drinken dat alles wat er mee te maken heeft wel verdwenen is uit je huis ' kwam ik weekend tijdens het dweilen onder mijn bed door nog een sluiting tegen van een champagne fles of zoiets dat ijzeren dingetje en in de douche kast nog een vodca dop . Von en Tatum reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 16 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2021 Een fles vodka onder de douche is inderdaad een zeldzaam plezier vooral als je vervolgens flink uitglijdt. Von reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 16 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2021 Klinkt goed hoor @spirit fijn dat ze zo hun best doen ' ze zien vast ook hoe hard jij werkt ook . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 16 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2021 Wat heb je gisteren gedaan toen je merkte dat je in de gevaren zone zat . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 16 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2021 Helpt echt hè een douche . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 17 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2021 Op 16-2-2021 om 13:54 zei bumperjim: Een fles vodka onder de douche is inderdaad een zeldzaam plezier vooral als je vervolgens flink uitglijdt. Haha nou dronk niet onder de douche ' maar had een mooie verstopplek daar . Von reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 18 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2021 Fijn dat je hebt geleerd om de trek uit te zitten ' en niet gelijk terug te vallen omdat je denkt dat je even wel wat zal kunnen nemen Het is idd dat het verdwijnt ' en het komt terug maar wij zijn de baas niet die alcohol duivel .. gebruik de hogere macht in jezelf die helder is en je hier door heen loodst .. thats the spirit . Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johan55 Geplaatst 18 februari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 februari 2021 4 uur geleden zei spirit: De trek die ik een paar dagen geleden heb ervaren is weer weg. Zo blij dat ik er niet aan toe heb gegeven. Zie je nu wel, dat het vanzelf weer verdwijnt. Blij met mezelf. Netjes! En trots op jezelf ! FILOU en Tatum reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 18 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2021 4 speculaasjes. Totaal onnodig. Vanuit onvrede. Tis wat ik deed met drinken ook. Nu op deze manier. Wel weer in beweging gekomen. Deed en doet goed. Opbouw in stapjes maar weer. Kwam al een paar dagen bijna de deur niet uit. Vastgeplakt op mijn werkstoel. Dat.maakt me nukkig en ongezellig en het werk dat ik aflever echt niet beter. Bewegen! Musashi reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 18 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2021 Ja. @Harp. Gek he? Wat we doen? Ik wil zo graag weer de andere kant op. Maar goed. Ik kom er wel weer... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 18 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2021 Ik compenseer ook met eten of te wel snoepen koekjes chocolade . Moet die knop ook weer zien te vinden ... in 6 jaar tijd 20 kg er aan waarvan 11 a 12 na het stoppen met drinken is. Als ik dronk at ik vaak enorm slecht ' vooral als ik weer een paar dagen na een binge stopte was ik de eerste dagen te beroerd om te eten. Tja dan val je wel af . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 18 februari 2021 halve zak drop hier.............. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Musashi Geplaatst 19 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2021 Ik heb het ook met alles: chips, koekjes, snoep,.. momenteel ‘gun’ ik het mezelf nog, alles beter dan alcohol! Maar dat moet niet blijven duren...ik hoop dat het vanzelf wat beter gaat eens ik mijn leven een nieuwe wending kan geven, meer in tune leef met mezelf...first things first! Vrijdag dus, van de voorlaatste week van februari, holy Molly, we zijn er bijna!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden