Spring naar bijdragen

Maandag 11 januari 2021


Maja

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Al een tijd wakker. Woelen begint te vervelen, de kraaien kletsen luid in de boom voor mijn raam. Kortom de dag is begonnen. Koffieapparaat aan en actie!

@niks: ik duim voor een goede diagnose en een snel resultaat van de antibiotica bij mini-niks!

@Smaragd: wat ben jij sterk! Houd dit vol en wees apetrots 

voor allemaal een hele goede dag. Maak er wat van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! Jammer dat je, je achteraf meld @Descartes33 Succes vandaag en als je het moeilijk hebt, hier komen? Dagpact? Het was weer een lange nacht. Infuus liep niet goed, moest een nieuwe geprikt worden. Arm meisje... Ze drinkt wel wat beter gelukkig. Straks weer wachten op de kinderarts, met hopelijk de uitslag van de kweek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen

Nou @niks wat een gedoe maar het gaat wel de goede kant op...

Hier de avondklok vervroegd naar 18:00 :( had ik me voorgenomen wat vaker iets af te spreken met vrienden, gaat het weer telefonisch worden of iets op het schermpje waar ik al de hele dag naar zit te turen. Voorlopig hebben we nog weekend maar het ruikt alweer naar lockdown, tzal over een week of zo wel weer helemaal dicht gaan, effect van de feestdagen. En zo gaan we verder on/off tot iedereen gevaccineerd is over een jaar of zo.

Ik wou dat het iemands schuld was dan kon ik me afreageren :( 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waardeloos @bumperjim. Ik begrijp en herken je moedeloosheid. Focus op de kleine dingen waar je plezier uithaalt. Ik ben gestopt met het lezen van alle berichten over corona. Struisvogelpolitiek, maar het werkt bij mij. Houd je goed en mopper hier maar op niemand. Lucht ook op. Ik kijk nu naar een boksbal. Ook een tip voor jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Maja en Niks. Ik had me inderdaad eerder moeten melden. Ik heb het wel aan de psycholoog gemeld. Ik vind het fijn om hier te lezen maar ik merk ook dat ik me vaak afsluit van anderen. Ik probeer daar aan te werken, vertrouwen, troost maar het gaat me slecht af. Ik vertrouw mezelf ook niet, en dat blijkt maar weer eens terecht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje @Descartes33, er moet toch een andere manier zijn om het drinken onder controle te krijgen dan je gericht doodziek te zuipen? 
Nou ja, je moet het zelf weten uiteraard, maar erg slim is het niet. (maar dat weet je zelf ook, en dat is hierboven ook wel gemeld, welkom terug dus maar.)
@niks, hopen dat je tussendoor toch ook weer even bij kunt slapen, Mini heeft er niks aan als jij in elkaar zakt straks... 
@bumperjim, ja, het is balen man, maar gelukkig kun je inderdaad niemand de schuld hiervan geven. Geniet maar van de kleine dingen die nog wel kunnen... 
kan me indenken dat je het schermpje spuugzat wordt, maar stel je eens voor dat het er niet zou zijn!!!! 
Ik ben er in ieder geval best blij mee, zo kan ik toch nog een beetje met mijn kleinkinderen babbelen om maar iets te noemen... 
Voor nu even een extra lekker bakje voor jou 5 stappen naar het perfecte kopje thee | LoveForTea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wel benieuwd naar die manier Yvonne. Sinds een paar jaar zie ik mezelf ziek drinken als enige manier. Ik snap er helemaal niks van. Zodra ik de eerste neem kan ik niet meer terug. Ik had woensdag een zwak moment en er zat champagne in het kerstpakket. Slokje genomen en klaar. 
 

Ik zie op tegen vandaag, helemaal volgepland met vergaderingen. Schaam me dood. Kan geen contact meer maken met mensen, zelfs niet met mijn lief. En dan nog hoor ik het stemmetje zingen dat ik ook weer naar de winkel kan gaan. Waar ik gisterochtend ook al straalbezopen stond. Ik vind mezelf een enorme eikel. Hoop dat jullie er iets goeds uit kunnen halen aangezien jullie niet de fout in gaan. Ik ga het in kleine stapjes doen vandaag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al uitgebreider op jouw eigen draadje geschreven Descartes.. 
Ben bang dat het niet erg 'lief' is, maar het is wel hoe ik er tegenaan kijk. 
Hierboven schrijf je nu net weer: 'ik snap er helemaal niks van. Zodra ik de eerste neem kan ik niet meer terug.' .... 
Dan wéét je waar je aan begint als je een 'slokje' neemt.. 
Je hebt last van angsten, ja dat kan kloppen, alcohol voorziet met gulle hand in angsten. En niet alleen als je aan het drinken bent, maar ook daarna... nog heel lang daarna... 
Als ik lees wat jij gisteren allemaal naar binnen hebt gewerkt dan hoop ik dat áls je aan het werk gaat dat via de schermen gaat, anders je toch maar ziek melden. 
Pak jezelf aan Descartes, en niet voor een paar dagen, maar echt. Ga leven, ga gezond leven, ga eens kijken wat je daarvoor nodig hebt.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,

Ben er ff stil van wat ik allemaal lees.

niks hoop dat je vandaag goed nieuws krijgt:heart:

@Descartes33 hoop dat je jezelf kunt herpakken, je was zo supergoed bezig...heel veel sterkte en liefs:rose:

@Smaragd trots op je wat ben jij goed bezig zeg....heel veel beterschap:lips:

bewerkt door ikkanhet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje @Jopie, wat heftig allemaal. 
Dit is niet meer zomaar glad te strijken dus. 
Dat wás het al niet, maar er komt nu nog meer bij kijken aan rottigheid. 
Ik heb overigens het gevoel dat het niet veel uitmaakt of zij (ik neem aan jouw zus) nog nooit tegenslag heeft gekend, ik denk dat haar reactie hetzelfde zou zijn geweest. 
Moeilijke periode voor jou. 
Proberen rustig te blijven ademhalen en het niet groter te maken dan het is. 
Vergeet ook niet de rol die jouw moeder haar hele leven al heeft gespeeld richting jou, misschien kan dat jouw gevoelens wat betreft haar huidige angst en verwarring wat temperen...
Maar moeilijk ís het wel degelijk om de innerlijke rust nu terug te vinden en bewaren... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Het begint langzaam licht te worden
Bed is al verschoond en de was draait
gelukkig hoef ik vandaag niet te werken
Had ik niet zo'n zin in gehad
Vind op maandag werken toch eigenlijk niks
Altijd het gevoel dat ik moet "bijkomen "van het weekeinde
Slaat ook nergens op :unsure:

@Jopie
Wat een gedoe
Zou je graag bij willen staan met goede raad, maar weet echt niet wat te zeggen
Nou ja, je hart luchten, kan ook helend werken he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Descartes33:

Dankje Yvonne. Werk is online gelukkig, hoef ik niet naar buiten. Maar collega’s zullen het wel merken, brak stemmetje. Iedereen is ook op de hoogte. Vreselijke schaamte. Maar ik moet er doorheen. Even huilen en douchen en dan weer verder met het grotere plan. 

Stoppen met drinken. Dat is de eerste stap. Dan komt de rest vanzelf aan de beurt.

Je kan jezelf schamen

je kan jezelf een eikel vinden

je kan jezelf afvragen of anderen je brakke stemmetje opmerken

je kan huilen

je kan stemmetjes horen zingen

je kan voornemens maken

je kan jezelf niet begrijpen

Niks van dit bovenstaande snijdt hout. Niks is belangrijk. Alleen stoppen snijdt hout. En dan ben je geen eikel meer, heb je geen brak stemmetje meer, schaamte over, je begrijpt jezelf weer en dan ben je weer op weg.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, ik denk dat ook zus tegenslagen heeft gekend,
ze zal dat zelf wel zo ervaren lijkt me, maar er niet over praten.
Of perfectioniste zijn en het niet erkennen. Of zich vergelijken met anderen.
Wat dan ook, het blijft gissen in de minds van anderen. Die van onszelf is al
zo gekompliceerd soms. Gelukkig ook simpel vaak op momenten dat het goed gaat.
Laat het maar niet van je doelen/wensen of verlangens afhouden. En gewoon van wat moet nu.:heart::rose:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...