Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Descartes33

Aanbevolen berichten

Inderdaad  jezelf  een andere invulling  laten  aannemen  voor deze zondagmorgen ipv   cointreau moment. 

 Geloof dat ik best  met je mee zal doen ' lekker indrinken en weer hoppa  de dag doorslapen   ' maar zo ben ik ook niet  meer gebouwd..   

Zo onder de gemalen  wateren doorlopen  en maar eens in actie komen ipv  op de bank  te blijven  hangen.. 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed dat je dit allemaal eens op een rijtje hebt gezet. Voor jezelf ook inzichtgevend denk ik. Je schrijft dat je gehecht bent aan een aantal rituelen die aan het drinken zijn verbonden. Ik denk herkenbaar voor velen, je valt ook in een gat als die wegvallen. Velen zoeken er iets voor in de plaats, waar ze dan weer enigszins mateloos in kunnen zijn. Heel veel ijs eten of heel veel sporten bijvoorbeeld. Ik deed vaak het eerste, maar ben nu bij het tweede beland. Ik sport iedere dag en wandel iedere dag. Met als groot voordeel dat ik 's avonds te moe ben om ook nog te kunnen drinken. Heb jij iets anders waar je je mateloosheid in kwijt kunt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voluit leven, dat is de bedoeling : ). Dankjewel. 

Er zijn wel dingen waarin ik afleiding vind, of zoals @Pytje zo goed zegt "de mateloosheid in kwijt kan". Ik ben sinds dit jaar enorm veel legpuzzels aan het maken, dat speelt precies in op dat verslavingselement van "nog één" (stukje in dit geval). Maargoed dan zie ik die stapels puzzels hier staan en dan denk ik ook wat heeft dit nou voor zin gehad. Maar dat gevoel heb ik dan ook weer met de tientallen flessen die hier na een gemiddelde binge in de gang staan, zo houdt alles zich in evenwicht. 

Als ik 's morgens een stukje hardloop zoals ik de afgelopen dagen heb gedaan dan legt dat wel een aardige roes van vermoeidheid over de dag heen, die er inderdaad voor zorgt dat ik te moe ben om de gedachte aan alcohol een kans te geven. 

Enfin, we gaan weer kalmaan door. Een heel aantal afspraken vandaag met werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken hoe je je persoonlijkheid beschrijft bij mijn partner. Dat kan een lastige combi zijn. Hij heeft vele, vele, vele banen niet volgehouden. Jij wel. Dus die kwaliteit: volhouden bezit je ook.

En juist die kant gaat je helpen nu, denk ik. Volhouden en niet drinken. En mateloosheid. Och joh! Ik ook! Totaal. Maar ook daarin kunnen we veranderingen doormaken. Kleine veranderingen en die bestendigen. 

Ik ben overtuigd van één ding. Nuchterheid is 

Houd vol!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heldere  tijdslijn waarin je jezelf veel inzichten  in vrijgeeft  .  Lijkt  mij een startpunt  waaruit je zeker vooruit  kan gaan bouwen  . 

Wel herkenbaar verslaafd  te zijn  aan het zg drama rondom het alcohol  gebruik maar geeft ook weer hoeveel tijd we buiten  het echte drinken  erom heen al aan kwijt zijn geweest .  Die tijd opvullen was voor mij lastig  want dat had je  over ' het plannen  kopen de euforie      .. en dan drinken.   Het harde werken  verwerken  en de rust vinden. 

 Gaat het goed met de inname  van de antabuse ?   Hoe  ervaar je de gezamenlijke  controle  / stok met je psych  ?  

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Korte update van mij. Na 16 dagen nuchter gestopt met Antabuse. Ik werd er zo ongelukkig van, ik stond bijna op de brug. Wel overlegd met de psych en vriendinlief.

Intussen wel heel goed het forum blijven lezen. Wat een wijsheid en wat een kracht. Ik krijg wel het idee dat jullie allemaal vrouwen van 70 uit Friesland zijn. Maar dat geeft niet, wijsheid huist overal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei knakker:

Daarbij de somberte die het middel heeft gegenereerd: een dubbele trigger. Op je hoede zijn dus. Maar als je je sterk genoeg voelt kun je het ook positief aangrijpen. Weer even op eigen benen staan in de strijd. Kleine voorzichtige pasjes voorwaarts maken. 

@knakker   kan je misschien  meer uitleggen over je uitspraak de somberheid  die het middel heeft gegenereerd  ?   Ik gebruik ook antabuse   ik drink niet  maar heb ook geen  walhalla belevenis  hierin..   ook positieve stappen   die we nu maken mbt ons gezin  kunnen mij niet van een bepaalde  somberheid  opheffen   ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar dat is heel normaal @Descartes33 dat is gewoon verslaafdengedrag. Dat moet je niet persoonlijk zien alsof jij zelf niks waard bent. Elke verslaafde gaat hier doorheen, dat je goede intenties hebt om ermee te stoppen en dan kut blijkt de drug toch weer erg lastig om vanaf te komen. Alcoholisten, rokers, gokverslaafden, enz enz. We zijn miljoenen op die manier hè denk niet dat jij de enige sukkel bent die hiermee worstelt. Maar je kan ervan af raken, ook daar zijn talloze voorbeelden van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je weet nog niet of je er over twee weken weer zo aan toe bent. Dat je iets altijd zo deed in het verleden, wil nog niet zeggen dat het ook zeker zo gaat in de toekomst.

Je bent meer dan je oude gedrag. Niet vanzelf, niet makkelijk, maar drinken en dealen met jezelf is ook niet makkelijk. 

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je op Antabus of Refusal zo drinkt
kan het zelfs zijn dat je er over 2 weken
helemaal niet meer bent.
Het is 5 voor 12 dus.
Gedachten kun je niet tegenhouden, maar
wat je daarmee doet wèl.
Wat ik ooit kon, kun jij nu ook, daar ben ik vast van overtuigd.
nu jij nog:)

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje @lady jane. Ja dat is geen goede mix. Ik kreeg echt een insult. Stom hè. Men zegt dat ik ze moet blijven nemen maar ik heb het idee dat ik mijn probleem op die manier niet aanpak:

Dus wat nu? Als ik die pillen neem dan kan ik niet drinken maar het punt is dat ik niet moet willen drinken:

Vorig jaar slikte ik het acht maanden lang maar ik ben emotioneel niet verder gekomen. Het doet me goed dit hier te delen. Niemand in mijn omgeving snapt wat verslaving is:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...