Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Descartes33

Aanbevolen berichten

Goedemorgen bijzondere mensen,

ik lees dit forum al enkele weken en bewonder jullie. Ik ben een man van 33 met een lieve vriendin en een heel groot alcoholprobleem. Ik ben al jaren in therapie, tijdje opgenomen in 2018. Vorig jaar ben ik met behulp van Refusal maandenlang gestopt, maar dit jaar is heel slecht. Ik heb sterk het gevoel dat ik de strijd aan het verliezen ben.

Ik maak me nu vreselijk zorgen. De manier waarop ik drink is zo vreselijk destructief, ik ben echt aan het verliezen. Jullie verhalen en optimisme zie ik als houvast, zeker omdat ik zo sterk het gevoel heb alleen te staan in mijn verslaving. 
 

ik wil graag mijn steentje bijdragen aan dit forum en hoop dat het me wat rust geeft. Ik heb steeds van die vreselijke terugvallen, de afgelopen week was ik doodziek. Godzijdank is de nacht nu voorbij, ben ik gestopt en probeer te herstellen. De wanhoop was nabij. Hopelijk is dit dag een van een nuchter leven want ik kan niet meer terug. Sorry voor het drama, fijn dat jullie er zijn.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Descartes33:

Goedemorgen bijzondere mensen,

ik lees dit forum al enkele weken en bewonder jullie. Ik ben een man van 33 met een lieve vriendin en een heel groot alcoholprobleem. Ik ben al jaren in therapie, tijdje opgenomen in 2018. Vorig jaar ben ik met behulp van Refusal maandenlang gestopt, maar dit jaar is heel slecht. Ik heb sterk het gevoel dat ik de strijd aan het verliezen ben.

Ik maak me nu vreselijk zorgen. De manier waarop ik drink is zo vreselijk destructief, ik ben echt aan het verliezen. Jullie verhalen en optimisme zie ik als houvast, zeker omdat ik zo sterk het gevoel heb alleen te staan in mijn verslaving. 
 

ik wil graag mijn steentje bijdragen aan dit forum en hoop dat het me wat rust geeft. Ik heb steeds van die vreselijke terugvallen, de afgelopen week was ik doodziek. Godzijdank is de nacht nu voorbij, ben ik gestopt en probeer te herstellen. De wanhoop was nabij. Hopelijk is dit dag een van een nuchter leven want ik kan niet meer terug. Sorry voor het drama, fijn dat jullie er zijn.
 

Je verhaal is heel herkenbaar voor mij. Ik denk ook af en toe...dit is het en je hebt het helemaal aan jezelf te danken ook. Weten dat het je kapot maakt en het toch doen steeds weer opnieuw.

Ook ik ben aan poging nummer 1001 ofzo bezig en vandaag op dag 6.

Het enige wat we hier kunnen doen is elkaar steunen met raad en daad.

We zijn er nog lang niet maar waar een wil is is een weg

Heel veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Descartes33:

Dankjewel voor je reactie. Wat een drama hé? Knap dat je het weer probeert, ik herken het heel sterk. Een keer moet het lukken. Hou je sterk!

Dank je wel. Ja een keer lukt het zeker. Daarom heb ik net mijn nicknaam verandert van kanikhet naar ikkanhet. Hopelijk doe ik die naam eer aan. Erge is dat het een drama is wat we zelf veroorzaken. Dus we zijn zelf ook de enige die het kunnen veranderen. Maar ken mezelf je begint super gemotiveerd en na een paar dagen zwakt dat weer af daarom hou ik nu een dagboek bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

goedemorgen ,  fijn dat je zo eerlijk bent.

 

Ik wens dat je weer goed in herstel gaat ,  je schrijft dat je het eerder gelukt is met refusal.

Waarom ga je dit niet nog een keer proberen , maar misschien is het een idee om dit onder begeleiding te gaan doen en duidelijke afspraken met die persoon te gaan maken die je vertrouwd dat moet bv niet je vriendin zijn.

Ik neem zelf het in onder begeleiding van mijn GGZ instelling ,  eerst was het met videobellen en nu stuur ik filmpje dat ik het inneem.

Deze stok  heeft mij heel veel houvast gegeven en nog steeds !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is wel een idee ja. Ik sta nog onder behandeling en ik had afgesproken met mijn vriendin dat ik ze zou blijven nemen. Maargoed, therapeut met vakantie, zware depressie eroverheen. Ellende. Weekendje alleen, pilletje overgeslagen. 
 

nu weer opnieuw beginnen. Zal me ook melden bij het Refusal-draadje. Kan ze nu nog niet nemen, moet even wachten.

 

dankjewel voor jullie reacties 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb donderdag weer een afspraak. Ik twijfel om te vragen om een opname. Ben nu weliswaar gestopt maar dat gaat maar even goed. Ik moet echt strenger voor mezelf worden.

Het is inderdaad niet handig die afspraak met mijn vriendin. Zo ellendig, al die beloften en steeds maar weer de hoop.

Maar goede tip. Dankje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Descartes33:

 

Ik maak me nu vreselijk zorgen. De manier waarop ik drink is zo vreselijk destructief, ik ben echt aan het verliezen. Jullie verhalen en optimisme zie ik als houvast, zeker omdat ik zo sterk het gevoel heb alleen te staan in mijn verslaving. 

 

Je staat niet alleen! Tienduizenden Nederlanders worstelen met dit probleem. Afkicken kan, maar is beslist niet makkelijk.. Soms word je gek van jezelf! Gewoon doorgaan met afkicken en professionele hulp aanvaarden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Descartes33:

 

 

Citaat

ik wil graag mijn steentje bijdragen aan dit forum en hoop dat het me wat rust geeft. Ik heb steeds van die vreselijke terugvallen, de afgelopen week was ik doodziek. Godzijdank is de nacht nu voorbij, ben ik gestopt en probeer te herstellen. De wanhoop was nabij. Hopelijk is dit dag een van een nuchter leven want ik kan niet meer terug. Sorry voor het drama, fijn dat jullie er zijn.
 

Je kunt hier altijd terecht. Wij voelen aan wat jij voelt. Als ik dat zie hoe mensen tobben met hun alcoholprobleem, wat kan alcohol dan toch dodelijk zijn! Dodelijk voor lichaam en geest. Verslaving zit em niet zozeer in de hoeveelheid hoor, want ik dronk er - over de hele dag - een stuk of 8 - 10. Ik was dan ook nooit dronken! Wel poetste het mijn stress en onrust weg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schrijf hier nog maar even verder, ik moet dit gevoel nu goed vasthouden. Wat een schat aan informatie staat hier op dit forum zeg. Ik herken ook zoveel dingen. Ik hoop dat ik door hier regelmatig te schrijven en te lezen mijn probleem beter in het oog kan houden. Want dat is het patroon van de afgelopen maanden: hard werken, ik ben in alles een beetje manisch, en dan na een week of twee-drie op maandagochtend besluiten om de Antabus eens niet te nemen. Zodra ik over de ergste kater heen ben wordt alles weer "normaal" en lijkt het probleem zelfs onzichtbaar. 

Maar als ik terugkijk op de laatste twee jaar word ik een beetje moedeloos van al mijn plannen en beloftes. Mijn vriendin laat ook steeds meer doorschemeren dat met elke terugval de liefde een beetje verdwijnt.

En daar komt nog eens bij dat ze er op werk niet vrolijk van worden dat ik soms de maandag en dinsdag moet missen zonder bericht. Mijn leidinggevende weet wel van mijn probleem en is begripvol, maar dat zal niet altijd zo blijven. Ze maakt zich ook gewoon heel veel zorgen. Hoe vaak ik wel niet trillend met haar aan de lijn heb gehangen, gebroken stem, tjah sorry het is weer raak. 

En zo hoor je die verhalen van mensen die alles kwijtraken door de drank, en dat zit er bij mij ook aan te komen. Dus er zit maar een ding op: de schouders er weer onder en alle zeilen bijzetten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje. Plan ga ik morgen aan werken, ben nu nog aan het herstellen oef wat was ik weer mateloos.
Ik heb de afgelopen jaren wel al heel veel plannen gemaakt, dus daar kan ik een beetje moedeloos van worden. 

Ik heb vandaag al wel veel steun van jullie mogen ervaren, misschien kan dit me echt gaan helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Cleo. 

Nou daar gaan we, dag 2. Maar eens een plannetje maken. Ik ken in elk geval de vijand erg goed inmiddels. Bij mij is het altijd dezelfde cyclus. Vandaag ben ik weer een beetje hersteld, en opgelucht dat het ergste voorbij is. En hop, de Refusal erin. Dan gaat het weer drie-vier weken goed, en dan begin ik te "zoeken", allerlei ander verslavingsgedrag.

En tenslotte, na die drie weken, kom ik tot de conclusie dat het allemaal niet genoeg is, niet genoeg bevredigd en dat de wereld inmiddels toch wel een beetje grijs is geworden. Ik ben echt onder de indruk van het idee van de "dry drunk", zo herkenbaar, zo frustrerend. En de dry drunk "vergeet" zijn refusal en haalt een flesje wijn. En de volgende dag zijn het er twee, en de 4e of 5e dag zijn het vijf flessen - totdat ik ziek ben. 

Mijn vriendin heeft trouwens een heel slim trucje om dat moment (dat ik niet meer kan) te bespoedigen: tegenwoordig giet ze (als mijn wangedrag zo op het einde loopt) flink wat rode wijnazijn door mijn drank. Daar word ik goed ziek van. Mooie vorm van tough love

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...