Lieke7777 Geplaatst 23 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 (bewerkt) Inderdaad jezelf een andere invulling laten aannemen voor deze zondagmorgen ipv cointreau moment. Geloof dat ik best met je mee zal doen ' lekker indrinken en weer hoppa de dag doorslapen ' maar zo ben ik ook niet meer gebouwd.. Zo onder de gemalen wateren doorlopen en maar eens in actie komen ipv op de bank te blijven hangen.. 23 augustus 2020 bewerkt door Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 23 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 Cointreau drinken op de zondagochtend, daar ben ik - als geoefende drinker - nog nooit op gekomen. Ik zou nog liever zijn gaan hardlopen dan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 23 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 Goeie tip van je vriendin. En, hoe was het? Hoe vaker je de gewoonte doorbreekt hoe makkelijker vind ik. Na een tijdje denk je misschien: cointreau op zondagochtend, dat ik daar ooit naar verlangd heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 25 augustus 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2020 (bewerkt) .. 24 juli 2021 bewerkt door Descartes33 Te privé Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 25 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2020 Je bent nog hardstikke jong Des, je kan nog tig keer je leven veranderen. De planeet ligt aan je voeten zo'n beetje. Blijf van t spul af en sterkte!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 25 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2020 Wat goed dat je dit allemaal eens op een rijtje hebt gezet. Voor jezelf ook inzichtgevend denk ik. Je schrijft dat je gehecht bent aan een aantal rituelen die aan het drinken zijn verbonden. Ik denk herkenbaar voor velen, je valt ook in een gat als die wegvallen. Velen zoeken er iets voor in de plaats, waar ze dan weer enigszins mateloos in kunnen zijn. Heel veel ijs eten of heel veel sporten bijvoorbeeld. Ik deed vaak het eerste, maar ben nu bij het tweede beland. Ik sport iedere dag en wandel iedere dag. Met als groot voordeel dat ik 's avonds te moe ben om ook nog te kunnen drinken. Heb jij iets anders waar je je mateloosheid in kwijt kunt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 26 augustus 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2020 Voluit leven, dat is de bedoeling : ). Dankjewel. Er zijn wel dingen waarin ik afleiding vind, of zoals @Pytje zo goed zegt "de mateloosheid in kwijt kan". Ik ben sinds dit jaar enorm veel legpuzzels aan het maken, dat speelt precies in op dat verslavingselement van "nog één" (stukje in dit geval). Maargoed dan zie ik die stapels puzzels hier staan en dan denk ik ook wat heeft dit nou voor zin gehad. Maar dat gevoel heb ik dan ook weer met de tientallen flessen die hier na een gemiddelde binge in de gang staan, zo houdt alles zich in evenwicht. Als ik 's morgens een stukje hardloop zoals ik de afgelopen dagen heb gedaan dan legt dat wel een aardige roes van vermoeidheid over de dag heen, die er inderdaad voor zorgt dat ik te moe ben om de gedachte aan alcohol een kans te geven. Enfin, we gaan weer kalmaan door. Een heel aantal afspraken vandaag met werk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 26 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2020 Ik herken hoe je je persoonlijkheid beschrijft bij mijn partner. Dat kan een lastige combi zijn. Hij heeft vele, vele, vele banen niet volgehouden. Jij wel. Dus die kwaliteit: volhouden bezit je ook. En juist die kant gaat je helpen nu, denk ik. Volhouden en niet drinken. En mateloosheid. Och joh! Ik ook! Totaal. Maar ook daarin kunnen we veranderingen doormaken. Kleine veranderingen en die bestendigen. Ik ben overtuigd van één ding. Nuchterheid is Houd vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 26 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2020 (bewerkt) Heldere tijdslijn waarin je jezelf veel inzichten in vrijgeeft . Lijkt mij een startpunt waaruit je zeker vooruit kan gaan bouwen . Wel herkenbaar verslaafd te zijn aan het zg drama rondom het alcohol gebruik maar geeft ook weer hoeveel tijd we buiten het echte drinken erom heen al aan kwijt zijn geweest . Die tijd opvullen was voor mij lastig want dat had je over ' het plannen kopen de euforie .. en dan drinken. Het harde werken verwerken en de rust vinden. Gaat het goed met de inname van de antabuse ? Hoe ervaar je de gezamenlijke controle / stok met je psych ? 26 augustus 2020 bewerkt door Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 3 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 september 2020 Korte update van mij. Na 16 dagen nuchter gestopt met Antabuse. Ik werd er zo ongelukkig van, ik stond bijna op de brug. Wel overlegd met de psych en vriendinlief. Intussen wel heel goed het forum blijven lezen. Wat een wijsheid en wat een kracht. Ik krijg wel het idee dat jullie allemaal vrouwen van 70 uit Friesland zijn. Maar dat geeft niet, wijsheid huist overal. bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 3 september 2020 Rapport Share Geplaatst 3 september 2020 (bewerkt) Wat vervelend dat je er ongelukkig van werdt ' is dat een gevoel dat doorsluipte dat je niet kon drinken ? Heb niet gelezen over dat dit bijwerking kan zijn ? En ik ben echt geen vrouw van 70 uit Friesland 3 september 2020 bewerkt door Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 3 september 2020 Rapport Share Geplaatst 3 september 2020 17 minuten geleden zei knakker: Daarbij de somberte die het middel heeft gegenereerd: een dubbele trigger. Op je hoede zijn dus. Maar als je je sterk genoeg voelt kun je het ook positief aangrijpen. Weer even op eigen benen staan in de strijd. Kleine voorzichtige pasjes voorwaarts maken. @knakker kan je misschien meer uitleggen over je uitspraak de somberheid die het middel heeft gegenereerd ? Ik gebruik ook antabuse ik drink niet maar heb ook geen walhalla belevenis hierin.. ook positieve stappen die we nu maken mbt ons gezin kunnen mij niet van een bepaalde somberheid opheffen ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 3 september 2020 Rapport Share Geplaatst 3 september 2020 Ok ' bedankt @knakker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 3 september 2020 Rapport Share Geplaatst 3 september 2020 Houd vol @Descartes33. Misschien is er ook een soort rouw? Het verwerken van verlies vsn een (vermeende) vriend? Een deel van je leven/ identiteit? Ik heb daar best een tijdje last van gehad. Mezelf opnieuw uitvinden. Het komt goed. Houd vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 3 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 september 2020 Ik hoop binnenkort wat hoopvollers te schrijven. Ik kom er gewoon niet van los. Ik schaam me godver ook gewoon om hier te komen. Ik kom er niet van los, bijna alles wat ik zeg is een leugen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 4 september 2020 Rapport Share Geplaatst 4 september 2020 Als je ergens open kunt zijn, je niet hoeft te schamen...jezelf zijn met alle shit van het moment dan is t onder lotgenoten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 4 september 2020 Rapport Share Geplaatst 4 september 2020 Inderdaad wat zit je dwars ' gooi het eruit desnoods laat je het niet lang staan en wis je het later.. Niks is een leugen ' in ieder geval niet jouw innerlijke ik .. die is zuiver en schoon maar vergroeid met alcohol.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 6 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 september 2020 Ik ben natuurlijk weer gaan drinken. Heel heftig wederom. Machteloos. Er zit diep vanbinnen iets helemaal mis. Vannacht zo ziek geworden dat ik de huisarts heb gebeld. Ik denk dat ik me moet laten opnemen. Het is allemaal te zwaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 6 september 2020 Rapport Share Geplaatst 6 september 2020 Soms is het nodig dat je de bodem van het zwembad bereikt zodat je je kan afzetten om boven te komen. Het is een drug. Maar je kan er af. Velen zijn hier doorheen gaan. Sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 6 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 september 2020 Op 4-9-2020 om 02:42 zei Renaldo61: Hoezo een leugen? Steeds maar weer plannen maken na elke terugval. Zeggen dat het beter gaat, goed werken. En dan sluipt het er weer in. En dan geef ik het ook meteen weer op, ik drink mezelf ziek, vrijwel direct. Het is machtiger dan ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 6 september 2020 Rapport Share Geplaatst 6 september 2020 Ja maar dat is heel normaal @Descartes33 dat is gewoon verslaafdengedrag. Dat moet je niet persoonlijk zien alsof jij zelf niks waard bent. Elke verslaafde gaat hier doorheen, dat je goede intenties hebt om ermee te stoppen en dan kut blijkt de drug toch weer erg lastig om vanaf te komen. Alcoholisten, rokers, gokverslaafden, enz enz. We zijn miljoenen op die manier hè denk niet dat jij de enige sukkel bent die hiermee worstelt. Maar je kan ervan af raken, ook daar zijn talloze voorbeelden van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 6 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 september 2020 Dankje dat is troostend. Intussen ben ik wel wanhopig. Dood en doodziek vannacht en toch dat stemmetje, de optie om door te gaan. En het ergste is dat ik er over twee weken weer zo aan toe ben. Het is wel fijn om dat hier te kunnen delen. Hier leeft hoop. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 6 september 2020 Rapport Share Geplaatst 6 september 2020 Je weet nog niet of je er over twee weken weer zo aan toe bent. Dat je iets altijd zo deed in het verleden, wil nog niet zeggen dat het ook zeker zo gaat in de toekomst. Je bent meer dan je oude gedrag. Niet vanzelf, niet makkelijk, maar drinken en dealen met jezelf is ook niet makkelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 september 2020 Rapport Share Geplaatst 6 september 2020 (bewerkt) Als je op Antabus of Refusal zo drinkt kan het zelfs zijn dat je er over 2 weken helemaal niet meer bent. Het is 5 voor 12 dus. Gedachten kun je niet tegenhouden, maar wat je daarmee doet wèl. Wat ik ooit kon, kun jij nu ook, daar ben ik vast van overtuigd. nu jij nog 6 september 2020 bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 6 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 september 2020 Dankje @lady jane. Ja dat is geen goede mix. Ik kreeg echt een insult. Stom hè. Men zegt dat ik ze moet blijven nemen maar ik heb het idee dat ik mijn probleem op die manier niet aanpak: Dus wat nu? Als ik die pillen neem dan kan ik niet drinken maar het punt is dat ik niet moet willen drinken: Vorig jaar slikte ik het acht maanden lang maar ik ben emotioneel niet verder gekomen. Het doet me goed dit hier te delen. Niemand in mijn omgeving snapt wat verslaving is: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden