Spring naar bijdragen

Woensdag 12 augustus 2020

Yvonne

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat de operatie goed is gegaan @Marika, en dat je je al een stukje beter voelt. 
Een piepklein boeketje voor op jouw nachtkastje...   Veldboeket bestellen en bezorgen? | Fleurop

Hier geen regen dus, en zowaar was ik daar blij om: zulke heftige buien, dan hadden alle bloemen en struikjes dus plat gelegen hier :(
Wel erg warm trouwens. Ik heb nooit de neiging gehad de warmte op te zoeken.... 23 graden vond ik altijd al érrug warm, dus wat mij betreft... pffffffffff. 
Maar ik laat het maar over me heen komen. 
Lekker heel vroeg op om alle buitendeuren tegen elkaar open te zetten helpt nog altijd een pietsie voor binnen, en dan de eerste uren lekker in de tuin zitten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers

ik heb een tip opgevolgd; een bevroren flesje water in een zakdoek gewikkeld
op mijn kussen gelegd, vlak bij mij hoofd. Het hoofd koelen werkt door op
het hele lichaam. Ik ben er tevreden over. Gebruik die flesjes altijd al in mijn
koeltasje naar het strand voor brood en fruit, dus altijd voorradig in hete periodes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Alles , ook de voordeur, tegen elkaar open gezet
Beetje verkoelend windje voel ik, maar zal weldra wel weer warm worden

Vanochtend zal er een ontstoppingsbedrijf komen om mijn douche te ontstoppen
hoop, dat ze op tijd komen, dan kan ik weer gaan en staan waar ik wil

helaas, niks geen regen of onweer hier gisteren
misschien vandaag dan !? :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje @Jopie, helemaal jouw berichtje niet gelezen... 
Ook goedemorgen natuurlijk, en ook een goedemorgen voor Jane, Rapi en Niks... 
Wat ellendig die muggenbeten... pfff. 
Ik heb een paar jaar geleden zo'n koelmatje voor de hond gekocht maar uiteraard vertikt mevrouw het daar op te gaan liggen. 
Nou las ik laatst dat veel mensen het gebruiken voor zichzelf: voetjes er op of zelfs als verkoeling voor het hoofd in bed.... 
Wat betreft de tip om aluminiumfolie tegen je raam te plakken tegen de hitte @bumperjim: daar las ik toevallig over dat dat bij iemand barsten in het raam had veroorzaakt :wacko:.
Daarnet lekker een heel eind met de hond gelopen, begin was nog heerlijk, maar het laatste stukje was al weer minder. 
En Rapi, oei, verstopte douche.... ellendig hoor, hoop dat het makkelijk te verhelpen is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook een douche die overloopt na 2 a 3 minuten
heb geleerd heel snel te douchen ;)
Denk dat in coronatijd de hele flat de boel overbelast,
maar omdat ik beneden zit, de verstopping dichtbij zit.
Tot het weer omslaat laat ik het zo, regenachtig wordt het vanzelf weer
en dan is thuis wachten niet zo'n straf als nu.
Maar dochter kan even niet logeren want die douchet veel te lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei lady jane:

.... en alle afvalbakken geleegd, minstens 2000 fruitvliegjes
zitten nu in de groencontainer.

en minstens 5000 vrije geesten zwerven nog rond op de plek van de lege afvalbakken? Zo gaat dat hier meestal... :wacko:

Ik heb jaren geleden in de garage, waar onze 'groene container' staat, eens een gasbrander door zo'n wolk vliegjes gehaald.
Getverrr..... doe ik nooit weer. 't Was alsof ik naar een oorlogsfilm keek met allemaal kleine neerstortende vliegtuigjes met een klein
rookpluimpje achter zich aan. Dán maar vliegjes, áls ze maar bij die groene bak blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Koh ik had inmiddels 4 kleine bakjes groenafval staan. Goede voornemens 1 per dag te legen.:) in 4 dgn dus veel vermenigvuldigd. Eens kijken of ik nu het echt bij 1 kan later. En 1 vaas met bananenschil en balsamico azijn en vershoudfolie met gaatjes, om de achtergebleven horde te lokken. Je doet wat he om dat leger te bestrijden. Kan me jouw slagveld zo voor me halen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen 

Gisteravond laat kreeg ik de schrik van mijn leven. Ik zat moed te verzamelen om maar bed te gaan toen opeens een reuzenspin naar binnen stormde. Zo’n grote had ik in Nederland nog nooit gezien!! (En nee, het was geen hooiwagen, hij was 6a7 cm groot) Hij kwam niet binnengewandeld, nee, hij rende echt met een rotvaart de kamer in. 

Iiiiieeeeeeee (gelukkig niet gegild).   Maar nu? Kalm,kalm, adem adem.... Met een bezem lukte het niet om hem weg te krijgen. Uiteindelijk lukte het een bakje over hem heel te zetten, de eerste keer mislukte dat omdat ik te langzaam was (lees te bang), dus daarna met alle moed die ik kon verzamelen een uitval gedaan en warempel ik had hem. Tussendoor elke keer weer ademen om te kalmeren. Daarna er iets onder geschoven . Goed vasthouden natuurlijk! Ik liet het beest bijna vallen omdat hij als een malle in het bakje heen en weer rende! Ik ben écht bang voor spinnen, dus het vergde heel veel moed. Uiteindelijk heb ik hem buiten gekregen en ben ik echt een eindje buiten de tuin gegaan om hem los te laten. 
Om Twee uur zat ik met bonkend hart en zwetend van tot tot teen weer in de kamer.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie legt die stukjes kaas achter de kast neer, dat zou ik me dan afvragen. Toen ik nog een kat had, vond ik regelmatig van die diertjes onder de kast. Vaak half opgegeten, alleen het onderlijfje met staart nog over waardoor je niet meteen ziet wat het is.

Bij mij komen veel vogels aan in de tuin. Ik denk dat ik even een badje voor ze neer ga zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Fruitvlieg2019:

Ik heb nu al een week lang elke avond een piepklein muisje die vanuit de tuin binnenkomt. Die gaat vervolgens achter de kast zitten en een half uur later sprint ze/hij weer naar buiten. Ik vind het wel gezellig als het maar niet besluit om hier te gaan wonen met de hele familie.

Ja ja, dat ken ik ook. Tot ze hele avonden knagend aan mijn boeken , zich overal onder en achter verstoppend mijn huis over leken te hebben genomen, toen was de lol eraf. 
Buiten op het balkon vond ik het prima. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Jannigje:

Ja, ik vond mezelf inderdaad moedig, zeker omdat ik alles in etappes, heel bewust, ademend, inwendig gillend toch voor elkaar kreeg.

Op die manier ben ik, toen ik net in dat 'beruchte' herstelprogramma met die twaalf stappen zat, ook grotendeels over m'n absurde angst voor
in Nederland voorkomende spinnen heengekomen. Eigenlijk 'gewoon' door mezelf voortdurend voor te houden dat 'onze' spinnen totaal niet
gevaarlijk voor ons zijn... maar grote grutten, wat een enorme drempel was dat om over te komen. En nóg (twaalf jaar later) moet ik me dit bij elke
spin die ik met blote handen (probeer te) vang(en) duidelijk voor de geest halen. En die hele dikke zwarte met die harige poten die vang ik ook
nog altijd met een bakje, transparant, zodat ik kan zie wat ik doe, en een stevig papiertje. En zet ze dan om de hoek buiten de deur. Niet vlak voor de
deur, want ik heb enkele keren met eigen ogen gezien dat ze precies teruglopen naar waar ze vandaan gegooid werden..:wacko:
Bepaalde periodes zit er bijna dagelijks wel eentje in het witte uitstortgootsteentje in de garage. Dat ding werkt als een soort spinnenval.
Als ze daarin terecht komen kunnen ze er niet meer uit komen door de te gladde wanden. Eén keer, na een vakantie, zaten er vier van die
joekels in.. dat was een heel gepuzzel om ze alle vier onder dat bakje te krijgen.

Oef... dit schrijven bezorgt me al kippevel. Ik kan mezelf overtuigen om te doen wat gedaan moet worden, maar niet genezen van die onnodige gruwel.
Terwijl ik toch heel goed weet hoe flauw het is om bang te zijn voor zo'n klein, nuttig en ongevaarlijk diertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...