Spring naar bijdragen

Donderdag 16 juli 2020


nancy

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers, 
Niks niet langslaper hier, ben al in de weer geweest met een gordijnrail die aan 1 kant naar beneden was gekomen. 
Pluggetjes gezocht én gevonden (vorige bewoner had blijkbaar geen pluggetjes in huis) en de boel opnieuw opgehangen. 
Nu dus een welverdiend bakje... 
1122248.jpg   Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      
Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water        
Gerelateerde afbeelding  

Maar fijn je weer hier te zien Nancy :heart:

bewerkt door Yvonne
Zinnetje toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het móet is het extra moeilijk om 'lekker' rustig achterover te leunen Cleo.... 
zeker als het in huis niet allemaal loopt zoals jij zou willen... 
Maar geef de moed / hoop op herstel niet op hoor, geef het de tijd meis. 

Mooi Jopie, alles lijkt zijn plekje te krijgen deze maanden... mooi. 
Ik zou trouwens al blij zijn met een wandelingetje van een uur tegenwoordig, 
maar goed, wat niet is kan weer komen en anders maar niet.... 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Vakantie, maar mijn wekker vergeten uit te zetten. Dus eerst plassen om.half zes, toen weer in slaap en om 06.15 uur : de wekker!

Daarna weer in slaap gevallen. Dus net wakker. Ik sliep later dan de vijf de pubers die hier ook zijn. Het zijn 5 schattige wezentjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66 na bevalling van jongste kon ik bijna niets. (Heel veel bloed verloren) Voelde me ellendig. Kon ook de hulp die ik kreeg eigenlijk niet verdragen. Wat een geworstel. Ik voelde me vreselijk. 

En ik 'moest maar lekker uitrusten en genieten'. Boos en ongelukkig was ik ook.

Ik denk aan die periode als ik je lees. Moeilijk te leren lessen. Vind het nog steeds lastig. 

Nu zou ik mijn focus anders proberen te leggen. Niet kijken wat er niet is, maar kijken naar wat wel. Zoiets. 

Zwemmen zo. Heel koud water vrees ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei rapilos:

Een hele goede morgen allemaal,

Straks verplicht courgettesoep maken, want heb weer 2 enorme joekels geoogst gisteren

Heb je een (makkelijk) recept voor me?

Ik heb een courgetteplant en die heeft één vrucht voortgebracht, daarvan wil ik ook soep maken. Nog nooit gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, hier gaat het wel.

Geen trek. Gerichte, kleine behapbare doelen. Voor nu werkt het. Krijg ook veel complimenten dat ik er goed/beter uitzie. Zij weten niet waarom en dat hoeft ook niet. Van binnen groei en gniffel ik dan wel, ik weet natuurlijk waarom. Doet mij goed. Hoop in deze flow te blijven, dat is altijd het probleem bij mij.

@takeiteasy?????

Gecontroleerd/begeleid drinken of letterlijk alcohol? Dat laatste kan ik mij niet voorstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé kom even weer spieken alles goed met iedereen?

Niemand dood vanwege Corona of iets anders?

Ik ga geen namen noemen want dan vergeet ik wrs weer iemand.

Verder niet bij gelezen het zal hier wel nog steeds hetzelfde gebleven zijn de discussie tussen de niet drinkers en de "gecontroleerde drinkers" mij ook nooit gelukt om non te blijven. Maar hé doe is gewoon een jaartje zonder, dat is duidelijk en concreet en er gaat een wereld voor je open. Er wordt je niks afgenomen enkel maar uitgesteld. Dan kan je altijd nog kiezen om weer te drinken maar dan heb je zo gemerkt wat het je meer brengt om niet te drinken en leer je betere keuzes te maken in je beslissingen.

Jep ik drink nog, maar weet nu wel  ook wat ik liever doe, namelijk niet meer drankafhankelijk zijn omdat het leven er daardoor echt super makkelijker van wordt.

Op dit moment ben ik me ervan bewust aan het worden net als met stoppen met roken dat alles een gewoonte is. En die probeer ik mezelf nu af te leren.

Drinken is voor mij wat voor anderen weer een rustgevende pil is, ik verdoof me ermee als dingen te heftig zijn  of als ik te druk ben. En eigenlijk heb ik dat niet meer nodig, zit gewoon nog steeds in mijn kop maar hoeft eigenlijk niet meer, want ik weet nu ook gezondere dingen om van de stress of als ik druk ben. Maar mijn verloop gaat dus best wel traag. En vooral dat trage geeft me rust zodat ik sneller vorderingen maak in mijn verdere ontwikkeling.

Ga goed allemaal!

Love my friends

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@takeiteasy schrok al, dacht het gaat fout daar :D Grappenmaker dat je er bent haha. Desinfecteren die handel ja.

Hey @Spud, fijn wat van je te lezen. Ga ook goed jij!!

Fijne avond allemaal en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken :rose:

Spaghetti hier met veel groente.

Als ik niet drink, eet ik veel beter, veel meer trek en kan beter slikken. Heel raar, dat beter slikken. Kun je nagaan wat die drank(teveel) doet. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond alweer

Wat vervelend dat de operatie niet zo heeft uitgepakt als je hoopte @Cleo66. Goed dat je aan de bel trekt. Heel lastig dat je nu zo weinig kunt doen en een beetje 'on hold' staat. Hoop dat je je draai vindt. Sauna kan nu vast ook niet natuurlijk:( Leuk wat van je te lezen Spud. @takeiteasy dacht ook even hu? Alcohol? :lol: @Smaragd blij dat t weer beter met je gaat. Mn oudste zoon gaat morgen lange busreis maken naar het buitenland, ga alvast een survivalpakket maken voor onderweg. Eten, drinken, snoep, mondkapjes etc. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...