Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Yvonne

Zondag 26 april 2020

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Kohtje:

Ik accepteer dat ik ze eens in de zoveel tijd te lijf moet gaan. Verhuizen is méér (teveel) poespas ;). Maar 'let them grow and grow'.. nee, dat niet.
Als het er teveel worden wordt het één grote kattenbak omdat er dan spontaan mini-grasveldjes ontstaan. Bij gebrek aan groen in de binnenstad
worden -al dan niet aangelegde- geveltuintjes dankbaar gebruikt door het kattenleger dat hier rondbanjert.
Dus toch nu en dan maar "tuinieren" op mijn manier. :)

Juist nóg een argument om die paardenbloemen te laten staan @Kohtje :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Reacher:

Gun de katten ook een toilet :)

Dan gaan ze maar naar huis. Moet je ze horen als ik m'n hond op hun stoep laat poepen...
Goh... zit ik me ineens weer kwaad te maken. :blush: Sorry, kan er niks aan doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kohtje:

Dan gaan ze maar naar huis. Moet je ze horen als ik m'n hond op hun stoep laat poepen...
Goh... zit ik me ineens weer kwaad te maken. :blush: Sorry, kan er niks aan doen.

Ja hóndenpoep... :rolleyes:

:D;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kohtje:

Gaan die katten dan erg tegen je tekeer? :D

Of bedoel je de huisgenoten (mensen) van die katten? :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook hier trouwens duidelijk toename vakantiegangers merkbaar, zowel vriendengroepen als gezinnen. 

Er komt nu een gezinnetje aan met een vouwwagen. Het ontroert me hoe zij met zijn vijven dat ding opzetten, in volle harmonie. Ook alle drie kleintjes, ik schat 4, 6 en 8 helpen echt mee. Heel mooi echt samen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Kohtje:

Goedemorgen.

Esdoorns zijn vaak wel mooi van kleur in de herfst. Maar ja, een tuin vol zal inderdaad wel weer overdadig zijn.
Paardenbloemen bezorgen me zo'n beetje het enige 'tuinierwerk' aan ons huis. Die groeien vlak tegen de voorgevel vanuit voegen tussen de straatstenen.
Weghalen, zo goed en zo kwaad als het gaat, kokend water erop, ook met verdunde schoonmaakazijn geprobeerd, maar nee.
De enige remedie lijkt me het huis te verkopen en een appartement op zoveel hoog... 

Het is ook fundamenteel fout om straatstenen tegen elkaar te leggen en dan met jezelf af spreken dat er niks tussen mag groeien. Want hoe leg je zo'n paardebloem dat uit. Als je ze wat verder uit elkaar legt dat je er op stapt als je in een normaal tempo loopt, dan mag er verder tussen en omheen groeien wat er groeit en bespaar je jezelf een hoop werk en psychiese schade :D Dat is mijn volgende project hier in de tuin want ik zit met hetzelfde fenomeen en ik vertik het tussen die tegels te gaan zitten krabben...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen nog '  heb goed geslapen 

.. echter start zo moeilijk op de dagen totaal geen  zin eigenlijk    vermoeid   ga de ferro tabletten maar weer beter innemen en mijn vitamines 

.  Dinsdag nog 1 dag werken en dan 20 dagen vrij mits de corona  onder controle blijft op mijn werk.      

Zo heb besloten  mijzelf trakteren op een goede stofzuiger die ik nu heb  is niet heel goed en ik wil gewoon een dubbele voor boven  ipv dat gesleep op de trap..  dus   ga straks even naar mediamarkt   hoop dat het daar geen drukke bedoening is .  Wilde vorige week even bij hornbach wat halen maar ben weer omgedraaid  niet normaal die parkeer en rijendik..

Zonnetje  breekt ook weer door ' mijn lieve kitten vangt vliegen in de tuin... Leuk gezicht 

.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Jopie:

Ook hier trouwens duidelijk toename vakantiegangers merkbaar, zowel vriendengroepen als gezinnen. 

Er komt nu een gezinnetje aan met een vouwwagen. Het ontroert me hoe zij met zijn vijven dat ding opzetten, in volle harmonie. Ook alle drie kleintjes, ik schat 4, 6 en 8 helpen echt mee. Heel mooi echt samen. 

Lijkt mij niet handig met zijn allen te gaan kamperen :huh: welk gedeelte blijf zoveel mogelijk thuis in de mei vakantie is hier niet begrepen ?

bewerkt door Lieke7777

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei bumperjim:

Het is ook fundamenteel fout om straatstenen tegen elkaar te leggen en dan met jezelf af spreken dat er niks tussen mag groeien. Want hoe leg je zo'n paardebloem dat uit. Als je ze wat verder uit elkaar legt dat je er op stapt als je in een normaal tempo loopt, dan mag er verder tussen en omheen groeien wat er groeit en bespaar je jezelf een hoop werk en psychiese schade :D Dat is mijn volgende project hier in de tuin want ik zit met hetzelfde fenomeen en ik vertik het tussen die tegels te gaan zitten krabben...

Ik waardeer je tips, echt waar. Maar het gaat hier om openbare weg. De straatklinkertjes lopen tot aan onze gevel. We hebben helemaal geen tuin.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nertsen in twee nertsenfokkerijen blijken besmet met coronavirus. Ze vertonen ademhalingsproblemen. Maar geen paniek, ze vormen geen gevaar voor mensen! Toch moeten de dieren en hun mest in quarantaine "uit voorzorg" en worden wegen in een straal van 400 meter afgesloten tot onderzoek is afgerond :huh:

Het RIVM is wat mij betreft iets te snel met de stelling dat besmette nertsen geen gevaar vormen voor mensen. Als het de ene kant op kan, waarom de andere kant niet? En waarom dan onderzoek doen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo. 

Eindelijk eindelijk eindelijk afgebroken deurknop van passagiersdeur vervangen. Al 1 keer mee door de apk gekomen, maar dat zal geen tweede keer lukken, vermoed ik. 

Ah, los daarvan is het ook wel prettig als een passagier er ook zelf uit kan. 

Rustig door, onder de brandende zon. Ik krijg lamgzaamaan beeld, horizon, en mijn rol daarin. En nee, stilzitten is geen optie. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Lieke7777:

Lijkt mij niet handig met zijn allen te gaan kamperen :huh: welk gedeelte blijf zoveel mogelijk thuis in de mei vakantie is hier niet begrepen ?

Lijkt mij niet handig me daar druk over te maken. 

Welk deel van "doe het zelf maar goed" en "de positieve dingen blijven zien" heb jij niet begrepen? 

(en verder ben ik t op zich natuurlijk met je eens maar de tijd dat ik me daarover opwond ligt nu exact 4 weken achter mij) 

:heart:

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Jopie:

Lijkt mij niet handig me daar druk over te maken. 

Welk deel van "doe het zelf maar goed" en "de positieve dingen blijven zien" heb jij niet begrepen? 

(en verder ben ik t op zich natuurlijk met je eens maar de tijd dat ik me daarover opwond ligt nu exact 4 weken achter mij) 

:heart:

ik zeg  idd alleen maar dat het niet handig is wind mij er niet over op , en of ik het zelf goed doe .... tja heb net een poging gedaan om een nieuwe stofzuiger aan te schaffen aangezien er een wachtrij zowel voor de mediamarkt stond om er naar binnen te gaan en zowel om überhaupt te  kunnen parkeren heb ik verstandig mijn auto weer naar huis gestuurd en besloten stofzuiger online te gaan aanschaffen.  ipv hutje mutje in een winkel te gaan staan  was per definitie wel verbaast hoeveel mensen er op de been waren in het winkelcentrum hele gezinnen liepen er met kinderwagens en al..lekker slenterende  en  op een bankje rokende mensen..

bewerkt door Lieke7777

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

tip: dochter heeft net een superstofzuiger gekocht via voordeeldrogist. van 150 voor 79 euro, zuigt ook water, en extra lange slang, geen zak. ze heeft m en is heel blij.

@Lieke7777

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Lieke7777:

lekker slenterende  en  op een bankje rokende mensen..

Ik was eergisteren even in Hoofddorp en zag daar hetzelfde.... maar ook dit:

kwam een dame van mijn leeftijd aangelopen. Blauwe plastic handschoentjes aan, monddoekje voor. Die wilde vast niet dood, zou je zeggen....

Ze stopt, haalt pakjes sigaretten uit haar tas, sigaret, steekt m aan (dat alles met die blauwe handschoentjes), trekt monddoekje naar beneden, peuk in de mond en hoppaaaa hijst (heist?) lekker even genietend aan haar peuk. 

Ik vond het treffend...

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Jopie:

Ik was eergisteren even in Hoofddorp en zag daar hetzelfde.... maar ook dit:

kwam een dame van mijn leeftijd aangelopen. Blauwe plastic handschoentjes aan, monddoekje voor. Die wilde vast niet dood, zou je zeggen....

Ze stopt, haalt pakjes sigaretten uit haar tas, sigaret, steekt m aan (dat alles met die blauwe handschoentjes), trekt monddoekje naar beneden, peuk in de mond en hoppaaaa hijst (heist?) lekker even genietend aan haar peuk. 

Ik vond het treffend...

Serieus ,  ik zit hier hardop te gieren . 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Sandro:

Nertsen in twee nertsenfokkerijen blijken besmet met coronavirus. Ze vertonen ademhalingsproblemen. Maar geen paniek, ze vormen geen gevaar voor mensen! Toch moeten de dieren en hun mest in quarantaine "uit voorzorg" en worden wegen in een straal van 400 meter afgesloten tot onderzoek is afgerond :huh:

Het RIVM is wat mij betreft iets te snel met de stelling dat besmette nertsen geen gevaar vormen voor mensen. Als het de ene kant op kan, waarom de andere kant niet? En waarom dan onderzoek doen?

Ja las het net en  dat is ook weer hier,  in het meest besmette gebied :wacko:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Lieke7777:

hahaha @Jopie    you make my day....... heb opeens een big smile op mijn gezicht.....

ik was te laat voor een foto, wel geprobeerd....  metaforisch .....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Cleo66 en ook precies in hetzelfde gebied waar de varkenspest en de q koorts was. Men wil nu gaan onderzoeken of er een samenhang is met de verontreinigde lucht daar en het grote aantal corona besmettingen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...