Spring naar bijdragen

Woensdag 26 februari 2020


Roberto

Aanbevolen berichten

33 minuten geleden zei niks:

Mis het alleen wel om een glas wijn te drinken, als we samen op de bank zitten. Denk dat ik dan ook wat losser kan worden, nu nog erg gespannen en achterdochtig. Kan zo niet echt genieten, niet mijn verliefde gevoel toe laten. 

Er is voor mij niets leuker dan seks zonder alcohol, denk ik dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jopie:

Heel begrijpelijk.

Tegelijkertijd, hoe echt eigenlijk: je bent bang en gespannen. Mag dat? En als niet, wil je dat dan niet liever (samen) nuchter oplossen en aangaan, in plaats van zon authentiek gevoel te aan het begin van een relatie al weg te schuiven met een pleur alcohol? 

Je zou het kunnen zien als kans, kans om nu, aan het begin van de relatie, het anders te doen. Anders als in: met respect voor jouw eigen terechte of onterechte remmingen en angsten. 

Je hebt gelijk, het is een proces, weer leren vertrouwen. In hem, maar ook in mezelf. Ik hoef niets tegen mijn wil te doen, ik mag me zelf zijn, ik ben goed genoeg zoals ik ben. Zoiets... Hij weet dat ik een moeilijke relatie achter de rug heb, maar hij weet niet alles. Dat vindt ik ook nog te vroeg. Ik ben echt heel erg verliefd, maar die verdomde blokkades vindt ik zo lastig. Ik wil hem het gevoel geven dat ik van hem hou. Niet als een ijskonijn alles maar over mij heen laten komen. Niet steeds afvragen, wat wil hij van mij. Afgelopen weekend nam hij een bosje bloemen mee, heel lief! Terwijl ik meteen denk, oké wat moet ik doen, wat wil hij van mij. En nee, drinken lost dit niet op. Misschien voor even wat losser, niet zo ongemakkelijk voelen. Maar dat is niet de oplossing. Hij komt vanmiddag na zijn werk. Ik ben bezig, huis moet schoon, ik moet goed eten maken, hem niet teleurstellen. Bullshit, hij zal ook tevreden zijn met een broodje ei. Ik wordt zo vreselijk moe van mezelf... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Etty:

Is het bespreekbaar @niks? Voor mij werkt niets zo openend als dit soort dingen hardop zeggen tegen mijn lief. Emotionele intimiteit zet bij mij de poort open. 

Elkaar masseren ontspant ook.  

Het is nog pril Etty, om nu meteen maar mijn leven op tafel te gooien... Heb ik ook angst voor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei niks:

Ik heb het niet over alleen de seks. 

@niks, ja dat begrijp ik wel. Je kunt het woordje 'seks' ook vervangen door 'intimiteit'.
Wat ik bedoel is: zonder alcohol is alles leuker en echter voor mij.

Ik heb ooit een relatie gehad met iemand die ik pas leuk vond na een paar glazen wijn.
Daar ben ik mee gestopt. Met die persoon, niet de wijn.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen .. @nancy .. al ziekgemeld hoop ik !?

Ik zit heerlijk in een warm bad, gisteravond thuis gekomen na paar dagen in het noorden en nu is gelukkig Carnaval (en voor de meesten gewoon een verkleedfeest las ik als mooie naam in de Volkskrant) voorbij. Morgen weer werken, maar vandaag even bewust nog genieten van een vrije dag !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat het ook bij verliefdheid hoort, maar ooit was ik ook verliefd op mijn ex. Tot verliefdheid omsloeg in manipulatie, dwang, geweld, mijn lichaam, mij verkopen en zelf de pooier spelen. Maar heb een leuke avond gehad! Toch maar aardig gewoon gekookt, lekker toetje na. Hij is attent, helpt mee met afruimen. Zelfs samen de afwas gedaan, hoe romantisch wil je het hebben :D Koffie gedronken, lekker gekletst en hij is nu net naar huis. Weekend ga ik naar hem toe, gaan we ook even bij mijn ouders langs. Zal het dan kunnen? Een man de echt om mij geeft, om mij en niet alleen mijn lichaam? Zo lekker naar bed, morgen dagje naar school. Slaap lekker voor iedereen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...