Spring naar bijdragen

40 dagen vasten


CoconutWoman

Aanbevolen berichten

Dat is een goed idee. 

Voor elke keer als ik uit de bocht ben gevlogen, door bv roekeloos (online) geld uitgeven, geef ik 10 euro aan een goed doel. 
Vandaag de eerste dag. Vanavond meteen al verleiding na het dansen. Ik haal altijd iets lekkers. Jarenlang was dat alcohol maar sinds ik dat niet meer drink is dat chocola geworden. 
Eens uitzoeken waar ik dat door kan vervangen. 
 

bewerkt door CoconutWoman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 1:                      Totaal dagen gelukt:          Let op:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------  

hub                                        0                               koekjes en snoep

Rosa                                      0                                   --

Etty                                        0                                suiker

Klaartje                                 0                                 RRR

Coconutwoman                  0                                 onnodig shoppen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei hub02:

...maar ik zal voor elke mislukte dag 3 euri (is best wel een stok achter de deur voor zo’n vrek als ik) in een pot gooien en dat aan dieren of aardbevingen doneren. En sorry, ik hoop toch dat er aan het eind niks in zit

Nog mooier zou ik het vinden als je die 3 euro sowieso per dag zou doneren aan mensen of dieren die het minder goed hebben. Past wel bij zo'n vastenperiode vind ik, iets doen wat goed is maar wat je moeilijk vindt. Niet geven 'voor straf' maar uit de goedheid van je hart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Yana:

Nog mooier zou ik het vinden als je die 3 euro sowieso per dag zou doneren aan mensen of dieren die het minder goed hebben. Past wel bij zo'n vastenperiode vind ik, iets doen wat goed is maar wat je moeilijk vindt. Niet geven 'voor straf' maar uit de goedheid van je hart.

O jee, nu moet ik toch even iets toelichten. Ik ben o.a. lid van de Partij voor de Dieren, lid van Bont voor dieren, lid van de stichting Comité anti Stierenvechten en lid van Dierproefvrij. Ook steun ik elk jaar de Dierenambulance. Die drie euri was eigenlijk een beetje als reminder voor hier bedoeld. Trouwens, lief van je, die spontane beker.

O ja, we hebben 4 katten, waarvan 3 zwerfkatten die ze wilden vergassen omdat ze er teveel hadden, in huis.

bewerkt door hub02
Toegift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn doel is breed. 
Eigenlijk wil ik alles duurzaam, Fair Trade, biologisch, vegetarisch 
Dus dat zijn al goede doelen
De tien euro per mislukte keer is als extra stimulans voor als ik weer eens verleid wordt om toch maar het goedkopere merk te kiezen. 
Vandaag begonnen met budgetering van mn financien en opgezocht wat een leuk eco merk is voor was/schoonmaakmiddelen en haarverf. 
Voelt helemaal goed om dit te doen!! 

Ik heb 3 rescue hondjes. Die gaan ook over op ander (biologisch?) voer. Maar dat moet ik nog uitzoeken. 
Soms ben ik gastgezin voor hondjes die geadopteerd gaan worden. 
Ik heb daarnaast nog een sponsorhond. 

Ik zou graag zien dat mensen die hier niet achter staan ergens anders gaan mopperen en bekritiseren. 
Ik wil het hier graag positief, bemoedigend, ondersteunend en opbouwend houden. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, het was eigenlijk niet mopperig bedoeld maar snap inderdaad wel dat het zo klonk. Hub02 zegt van zichzelf dat 'ie een vrek is maar blijkt een held met een warm hart voor dieren :heart:.

Ik vind het een leuk, inspirerend initiatief en wens jullie allemaal een mooie tijd :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 1:                      Totaal dagen gelukt:                               Let op:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------  

hub                                        0                                                   koekjes en snoep

Rosa                                      0                                                   --

Etty                                        0                                                   suiker

Klaartje                                 0                                                   RRR

Coconutwoman                  0                                                   onnodig shoppen

Ietje                                       0                                                   minder online, meer lezen

Lika                                        0                                                  onnodig shoppen

Moeps                                   0                                                  minder eten 

 

Als ik iets/iemand ben vergeten, of iemand wil nog meespelen, laat maar horen. Verder kan alles altijd worden aangepast.

bewerkt door hub02
-
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben misschien een beetje een zeurpiet, maar ik wil graag dat er bij mij staat onnodig eten ipv minder eten. Het gaat nl echt om onnodige eetpatronen/momenten (en onnodig voedsel/suikers en zouten). Dank voor het verzorgen van de lijst. Ik loop dus 1 dag achter, maar dat begreep je misschien al.

Ik loop al een tijdje met goede voornemens dus deze draad komt voor mij op het goede moment, bedankt voor het initiatief CoconutWoman.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 2:                      Totaal dagen gelukt:                       Let op:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------  

hub                                       1                                           koekjes en snoep

Rosa                                     1                                           --

Etty                                       1                                          suiker

Klaartje                                1                                          RRR

Coconutwoman                  1                                         onnodig shoppen

Ietje                                       1                                         minder online, meer lezen

Lika                                       1                                         onnodig shoppen

Moeps                                  1                                         onnodig eten 

Bor

Rosee                                                                              minder telefoonschermen en snoepen

Moeps is 1 dag later gestart en mag een dag langer vasten :D

 

Zo, wordt best een leuke lijst, had ik niet gedacht. Ik besef nu dat Bob met zijn jaarpact zijn geld niet voor niks krijgt. 

Als ik iets vergeet of iets moet veranderen, even melden. Als ik een overzicht hier plaats, dan verwerk ik de daarna volgende berichtjes in de nieuwe tabel. Dus het tijdstip waarop je iets doorgeeft maakt niks uit. Je moet alleen niet aan het eind van de vasten komen met “ik heb er 40” of zoiets. We zijn nog aan het begin van de vasten, je mag nog meespelen als je wilt, alleen is dan je totaalscore wat lager dan 40. Of je gaat wat langer door, mag ook. 

En nu even de voor de tabel relevante post afhandelen:

@Yana Je had wel gelijk met wat je zei en ik vond het echt niet mopperig hoor.

@Moeps Je bent geen zeurpiet als je vraagt om iets te veranderen wat hier niet goed vermeld staat. 

@Bor Dat met die goede doelen is er later als zijnde zinvol, of voor sommigen als stok achter de deur, bijgekomen. We proberen 40 dagen iets vol te houden. Dus iets wat je te veel of te weinig doet, iets waar je aan wilt werken. Je mag je eigen doel (en dat hoeft niet het eerste te zijn waar je nu meteen aan denkt :D ) hier opgeven, maar dat hoeft niet als je dat niet wilt.


 

bewerkt door hub02
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Etty:

Was moeilijker dan ik dacht. Geen paaseitjes als toetje.  De anderen wel.   
En nu veel trek in zoete dingen, drop.  Heb ik nooit.  Hou meer van chips. Heb mijn tanden gepoetst en ga zo in bed lezen.  

dag 1 gelukt. 



 

Voor mij was het ook best moeilijk gisteren. Naast mijn laptop staat altijd zo´n grote glazen pot snoep. En die was ook nog eens extra vol omdat dat schatje van me van alles bij de carnavalsoptocht had gevangen en me daarmee een plezier wilde doen. Lief hé?  En ik vertikte het om hem weg te zetten, omdat ik mij door zo'n stomme snoeppot niet laat koeioneren. Maar ik lag er dus ook vroeg in, je was niet de enige. Ik vraag me af bij hoeveel eenheden iemand een echte snoepist wordt genoemd en wanneer hij nog maar een probleemsnoeper is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterk van je @hub02 om de snoeppot te laten staan. Ik heb 'm weggedaan. Ik had nog twee verpakkingen nep-M&M's, die heb ik aan mijn dochter gegeven. Ik miste het gisteren wel erg toen ik op de bank zat met een boek. 

Welk goed doel weet ik nog niet. Ik ben daar nogal sceptisch over omdat ik té vaak heb gelezen dat het geld of al het geld niet op de juiste plek terecht komt. Misschien geef ik het wel aan de eerstvolgende collecte die aan de deur komt plus natuurlijk de twee euro die ik altíjd geef anders is het niet eerlijk. Maar ik moet niet op de zaken vooruit lopen, ik ga er vanuit dat ik het veertig dagen volhoud. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei rosa45:

Sterk van je @hub02 om de snoeppot te laten staan. Ik heb 'm weggedaan. Ik had nog twee verpakkingen nep-M&M's, die heb ik aan mijn dochter gegeven. Ik miste het gisteren wel erg toen ik op de bank zat met een boek. 

Welk goed doel weet ik nog niet. Ik ben daar nogal sceptisch over omdat ik té vaak heb gelezen dat het geld of al het geld niet op de juiste plek terecht komt. Misschien geef ik het wel aan de eerstvolgende collecte die aan de deur komt plus natuurlijk de twee euro die ik altíjd geef anders is het niet eerlijk. Maar ik moet niet op de zaken vooruit lopen, ik ga er vanuit dat ik het veertig dagen volhoud. 

 

Och, met die goede doelen zet ik gewoon het verstand op nul. Ik werd lid van de Partij voor de Dieren alleen omdat ik dan een door Marianne Thieme gesigneerd boek kreeg. Ik koop bij Dierproefvrij zo’n set die een enkele proef met een muis vervangt en even later doe ik wat in de collectebus van de Alzheimerstichting terwijl ik weet dat ze die dierproeven (mede) daarmee betalen. Ik klooi maar wat en hoop dat ik in de hemel kom, zoiets. Maar je hebt de oplossing al. We houden gewoon 40 dagen vol, dan speelt dat niet. We hebben dit draadje tenslotte niet voor niks. Ik zie dat de koekjesklanten het meteen al moeilijk hadden. Je moet vandaag met grimmige voldoening gewoon denken dat hub02 zich ook zit op te vreten, helpt beslist.

bewerkt door hub02
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij komen allemaal spookbeelden. Hoe moet dat dan met dit en hoe moet het dan met dat? 
Kringloop mag ook. Of tweedehands. 
Ik heb binnenkort een nieuw matras nodig. Daar hangt dan een duur prijskaartje aan. 
Maar ik heb vertrouwen dat er een oplossing komt. 

Dus mijn lijstje wordt nu: 

Fair Trade
Biologisch/ecologisch (wat is het verschil?} 
vegetarisch
Duurzaam (geen wegwerp)
Kringloop

Proefdiervrij ga ik ook steunen. 
Als iemand nog een extra reden nodig heeft om te stoppen met drinken en roken? Dat wordt ook getest op dieren. You don't want to know. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt hoor Klaartje. 
Deze 40 dagen wil ik dat alles wat ik koop 1 van de bovenstaande kenmerken heeft. 
Dus óf Fair Trade, óf biologisch. Dat is goed haalbaar. 
Zojuist even gezocht en de grote blauwe supermarkt heeft echt een hele grote biologische afdeling. 
 
Het matras moet dan maar even wachten, maar wie weet lukt dat toch. Dat zou wel te gek zijn. 

Ik ga weer terug naar waar ik ooit was. 20 Jaar geleden was ik al alleen maar eerlijk en natuurlijk. Zelfs mn kleding was tweedehands en verfde ik met bietensap. 
Door zeer moeilijke en verdrietige tijden is dat ondergesneeuwd geraakt maar nooit verdwenen. 
Mijn werk was bij de Fair Trade Organisatie en later heb ik de Goede Doelen Winkel opgezet. 
Ik weet er dus veel van. 

 

bewerkt door CoconutWoman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow @Bor snap het zo goed en zie het zo voor me. Hou je bijeen.

Ik vind dit draadje wel inspirerend en je kan het zelf invullen , wat bij jouw past.

Ik ga dit ook aan. Geen extra diensten werken, ook al is de nood hoog. Gewoon nee zeggen. Ik wil/moet mij niet in het werk verstoppen. Draai gewoon mijn eigen diensten.

Vanaf mei tot en met september heb ik elke maand, 1 week vrij. Heb ik zo aangevraagd en ook gekregen.

Wil ook op het lijstje: Niet extra werken/overwerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...