Spring naar bijdragen

40 dagen vasten


CoconutWoman

Aanbevolen berichten

Na de carnaval begint het vasten. 40 Dagen. 
Ik vier geen carnaval maar wil wel vasten op een manier die haalbaar is. 
Bij mij begint dat vooral financieel. Geen onzin meer kopen, echt alleen het hoogst noodzakelijke. 
Wel goed eten.
Alcohol en roken ben ik al mee gestopt. 
Bezinning. 

Wie doet er mee? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjonge

Dan lees je dit lekker niet Jopie. Ga op je eigen draadje zeuren. Doei.
 Onderstaande is geen antwoord op jou.
 
Morgen begint het voor mij. De afgelopen dagen ben ik er veel mee bezig geweest. Veel over gelezen. 
Zo las ik onder andere dat er geloven zijn die wel op zondag een dagje mogen zondigen. 
Dat voelt niet goed voor mij. Ik wil echt de bezem door mijn leven halen wat shoppen en consumeren betreft.
Bewust, Fair Trade, biologisch, vegetarisch. Dankbaar zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een leuk initiatief. Toen ik zo’n 4 jaar geleden stopte met roken vloog mijn gewicht omhoog. Zelfs van de koekjes die mijn vriendin at kwam ik bij. Ik heb toen gelijnd (18 kilo eraf) tot het voor mij perfecte gewicht van 72 kg. Dat heb ik 2 jaar keurig zo kunnen houden, maar blijkbaar meen ik een gewoonte te moeten hebben die me het leven zuur maakt. Net als vroeger met drinken leidt een koekje tot het leegvreten van het hele pak en vervolgens tot een speurtocht naar chocola, ijsjes enz. Dus vanaf nu geldt voor mij gedurende de vasten een dagpact. Voor mij dus 40 dagen geen suiker(dingen) meer. Is een dagpact ook niks voor jullie? Doel maakt niet uit, gewoon elke dag gelukt/niet gelukt. Dan voel ik me niet zo alleen. 

Ps: ik weet niet of we met zo’n actie ook meteen de wereld moeten redden of zo, maar ik zal voor elke mislukte dag 3 euri (is best wel een stok achter de deur voor zo’n vrek als ik) in een pot gooien en dat aan dieren of aardbevingen doneren. En sorry, ik hoop toch dat er aan het eind niks in zit. Vandaag begint ie, ik ga ervoor.

 

Dagpact

hub                           Mislukte dagen: 0 Gelukt dagen: 0

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei rosa45:

Ik krijg het dagpact niet netjes

O, geeft niks. Ik wacht even af of er meer mensen het leuk vinden om mee te doen, dan probeer ik er straks wat leesbaars van te maken. Ik dacht misschien dat ik hier elke dag even meld of vandaag gelukt is en dat ik aan het eind van de 40-dagenperiode het totale aantal gelukte dagen kan zien. Dus dat ik aan het eind zoiets zie (ha, lekker optimistisch):

Dagpact

hub        dag 40 gelukt       totaal dagen gelukt: 38

rosa      dag 40 gelukt        totaal dagen gelukt: 39

 

Is dat wat zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei hub02:

Nee, als je niet rookt, niet drinkt, niet aan seks doet en geen vlees eet en werkelijk niks meer hebt dat het leven leuk maakt dan hoeft dat niet.

Loool :D dus je moet vasten omdat het leven leuk is? 

Als je gewoon je leven leidt zodat je het met jezelf eens bent dan hoef je ook niet te vasten omdat meneer pastoor of wie dan ook een zondebesef bij je heeft ingeprent. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei rosa45:

Daar is Bor weer met haar seks. Dit dagpact geldt voor 40 dagen geen suiker(dingen). Zie het berichtje van hub op pagina 1.

Oh geen suiker. Das lastig. Vrijwel overal zit suiker in. Ik ben best in voor een uitdaging maar heb geen zin in 40 dagen etiketten spellen temeer omdat het mevr BJ is die meestal boodschapt dus kan ik dat er ook nog bij doen :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Etty:

Net ontbeten, en moet wel op zoek naar een vergrootglas, want kan de etiketten niet lezen. Ook niet met mijn plus plus bril.  Ik durf te wedden dat de pesto niet kan, maar zelfgemaakte is sowieso lekkerder.  En daar zou ik geen suiker in doen. 

Nee ech nie!

Basilicum olijfolie parmezaan pijnboompitten knoflook. Ik zou niet weten wat suiker daarin zou moeten doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben al 30 jaar vegetariër, met vlees ben ik wel redelijk consequent, denk ik. Mijn vriendin vindt dat ik daardoor al een klap van de molen heb. (Ha, en niet alleen daardoor). Dus ik denk dat ik voor nu zo’n beetje het wat minder in het oog springende plan van Rosa volg, 40 dagen geen koekjes, ijsjes, chocola e.d. Leuk, dan zijn we nu al met zijn drieën voor de suiker. Dan maak ik alleen een suikerdagpact, kan de rest die andere dingen willen doen dit tabelletje meteen overslaan.

Dag 1 suikerpact:        

                                      Totaal dagen gelukt:

hub                                              1

Rosa                                                         

Etty      

Ik heb voor mij vandaag als gelukt ingevuld. Als jullie nu ook doorgeven als een dag gelukt is, dan probeer ik het een beetje netjes bij te houden. Of liever niet zo? Zeg het maar. Zijn er nog meer die mee willen doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Klaartje, ik denk idd dat het de bedoeling is van dit leuke initiatief van Coconutwoman dat degene voor zichzelf uitmaakt wat voor hem/haar het nuttigst is. 

@Bor, Klopt wel. Overal zit wel suiker (en zout) in. Maar wat ik ook al tegen Klaartje zei, je kiest je eigen ding dat je aan wil pakken gedurende een bepaalde tijd. En ik sloeg de laatste tijd echt door met snoepen. Dus ik wil de scherpe kantjes er eens afhalen en richt me gewoon op de koekjes e.d. Ik eet geen vlees/vis, en daarom ga ik niet ook nog bezuinigen op groente en fruit. Beetje makkelijk van me idd. Maar zoals Marianne Thieme (Partij voor de Dieren) zei: beter af en toe een stommigheid dan altijd een idioot (of zoiets).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bor, @Klaartje, @Etty, ha nu weet ik ook hoe dat citeren gaat. 

je kunt bijna niets meer eten en voordat je door hebt wat wel is de maand al om:D .

Kan ik wel om lachen, Etty. Maar er zit ook wel wat in, hoor. Ik heb ooit zo'n opleiding voedseltherapie gedaan. Hoe meer je van gezond eten af weet, hoe minder je weet wat je moet eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met zo’n dagpact wou ik alleen een tellertje maken om aan het einde van de vasten te zien hoeveel dagen ik het heb volgehouden. Is dus niet iets in de trant van doe mee, anders tel je niet mee. Ik doe het dan nu maar zo. Iemand die op het dagpact (het dagentellertje, meer niet dus) wil zegt het maar. Ik kan het onderwerp, bv suiker, onzindingetjes kopen, noem maar op, er wel bij zetten als iemand dat wil. Dan gaat het er bijvoorbeeld zo uitzien:

 

Dag 1:                        Totaal dagen gelukt:                  Let op:

hub                                          1                                       koekjes en snoep

Rosa                                                                                 zoetigheid

Etty                                                                                   suiker

Klaartje

 

Dus Klaartje, morgen staat er op tabel Dag 2 achter jouw naam onder “Totaal dagen gelukt” een 1 of een nul (dus even doorgeven de dag erna) en als je wil zet ik onder “Let op:” achter je naam nog even erbij waar je op wil gaan letten komende tijd. Niks hoeft, ik hou alleen bij als iemand wel wat doorgeeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...