Spring naar bijdragen

Zaterdag 4 januari 2020


Myle

Aanbevolen berichten

Tijdens een cursus heb ik wel eens zoiets moeten schrijven; een tekst die voorgelezen zou worden tijdens mijn uitvaart. Ik moest wel gniffelen om de tekst van Etty. Het zat er wel in, maar het kwam er niet uit. Ze was te lui om het op te pakken. <_<

Ik vind het een interessant thema. En het heeft ook wel een beetje met de jaarwisseling te maken, waarin je terug- en vooruit kijkt. Ik vond het afgelopen jaar niet zo geweldig. Ik mis in mijn leven de verbondenheid met anderen. Weinig contact met familie, geen relatie, een goede vriendin die ging trouwen en verhuizen, anderen die zich ook terug trekken. Op mijn werk ook geen vaste club collega's waar ik mee samen werk. Het vaste vriendenclubje wat een beetje in de plaats van familie kwam is uit elkaar gevallen. Ik moet maar een hobby zoeken denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank allen. Ik ga. In ieder geval naar het afscheid, de begraafplaats. 

Ik heb een schaamtegevoel dat ik wil vermijden. Tegenover haar. Heb haar tijdens een verschrikkelijke.dronken bui (de ergste keer) opgebeld. En geappt. Brrrr

Daarna haar altijd een beetje vermeden uit schaamte en omdat ik dacht dat ze boos zou zijn, veroordelend. Heel jammer. Als ik haar tegenkwam was ze nooit boos. Ik wilde zo graag haar 'goedkeuring'.geloof ik.

Dat alles probeer ik geloof ik uit de weg te gaan. Maar ik ga gewoon maar voelen zo. Kan ik best aan.

PFoeh. Zit me al heel lang dwars dit. Schuld en schaamte. En ik vind haar eigenlijk zo lief.

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Gisteren avonddienst gedraaid van 14:30 tot 23 uur. De verantwoordelijke nachtdienst kwam niet opdagen. Dus heb/moest de nachtdienst erna draaien. Er was echt geen andere keuze. Mijn voornemen dit jaar was NEE zeggen, maar dit kon niet anders. Nu total loss na bijna 20 uur werken in 1 dienst. Enige positieve is dat ik niet totall los ben van biertjes/drank.  Kom ongelezen binnen en ga ook meteen slapen. Misschien wel het hele weekend. Manlief nu ook thuis, hij mag de rest alles thuis doen van het weekend. Doe echt niks meer. Adrenaline gierde door mijn lichaam.Ga liggen, fijne dag/weekend. Wel een app van de manager en degene die deze foute planning heeft veroorzaakt. 

Maar ik drink NIET, anders had ik dit ook niet kunnen doen denk ik. Alhoewel dit moet niet nog een keer gaan gebeuren. Trek ik echt niet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag alweer

Jee wat een stof tot nadenken alweer op het draadje van gisteren (vanmorgen) en vandaag. Godsamme wat vind ik het leven toch ingewikkeld en dan ga je uiteindelijk ook nog eens dood. Ik weet het allemaal niet meer. Voel me uit balans en zie er tegenop om volgende week weer aan het werk te gaan. Ik heb vorig jaar 3 maanden ombetaald verlof genomen om aan een eigen project te werken. Dat is nu voor de helft af. Het liefst zou ik me daarop willen focussen maar er moet nu eenmaal geld worden verdiend, 2 kinderen te onderhouden in mn eentje en hoge vaste lasten. Maar mn gevoel zegt: nee, ik wil niet! Ik probeer het nu maar in mijn vrije tijd te doen, naast mijn baan. @Lonster ik herken zo wat jij zegt. De verbinding missen. Ik voel dat ook, ik kan wel huilen. Een aantal vriendinnen van vroeger zie ik minder, heb wel wat goede vriendinnen maar soms denk ik: laat mij maar lekker even in mn sop gaar koken. Zelfs een feestje afgezegd gisteren van een vriendin met een smoes, ook omdat ik even geen drinkende mensen om me heen wil. Ik heb er gewoon geen zin in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie verhalen doen me denken aan het overlijden van mijn zusje vorig jaar. Ze vroeg me of ik een overlijdenskaartje voor haar wilde maken en dat heb ik in overleg met haar gedaan, ze was ontroerd door de tekst die ik erop zette. Ze vroeg me ook of ik wilde spreken tijdens de uitvaart en toen bedacht ik dat het misschien ook mooi was om vast aan haar 'voor te dragen' wat ik ging zeggen. En dat heb ik gedaan, het was zo mooi, we hebben allebei vreselijk gehuild maar ook enorm gelachen. Het is inmiddels een heel dierbare herinnering.

Nou ja, het heeft niet echt iets te maken met de uitwisseling hier, maar ik vind het toch fijn om het hier te vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms brengt angst mij verlamming. 
 

Soms accepteer ik de angst en verzin ik manieren om met die angst toch iets te ondernemen. 

Soms heb Ik angst nodig, juist doordát ik die emotie niet accepteer, wil ik er vanaf en kom ik in actie. 

Beiden voelt niet altijd goed of slecht. Het verschilt bij mij per bui en per context. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het kort: met zus gaat het goed. Nu revalideren. 

Met mij gaat het minder: dit was ongelooflijk confronterend en schudde me totaal heen en weer qua emoties. Vooral angst. Past volledig in alle berichten die een aantal van jullie gisteren en vandaag hier plaatsten. Verder ga ik er niet op in, ben bezig met zelfonderzoek en sta erg wankel nu. Maar komt goed, dat weet ik zeker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Fruitvlieg2019:

.......Het kwam er op neer dat je de enige bent die het probleem over jezelf ziet en jij dus ook de enige bent die er wat aan kan veranderen. Dit heeft op alles betrekking: Als jij ontevreden bent over je relatie maakt verder zich niemand er druk om......

Misschien begrijp ik je helemaal verkeerd Fruitvlieg, maar echt, hier kan ik me niets bij voorstellen. 
Als iemand waar ik zielsveel van houd, bijvoorbeeld een kind van mij,  ergens heel ontevreden over/mee is of ergens veel verdriet van heeft dan raakt mij dat gigantisch, nog veel meer dan mijn eigen problemen... 

Dagpact
Reacher
Bor
Lonster
Nancy
Yana
Jopie
Jane
Yvonne 

Té moeilijk om in zo'n situatie 'nee' te zeggen @Smaragd, maar petje af voor jou. 
Dit was volgens mij trouwens niet de eerste keer dat dit gebeurde toch? Schandalig! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...