Spring naar bijdragen

Di 17 dec 2019


bumperjim

Aanbevolen berichten

Ik bedacht me naar aanleiding van het kerstfeest op mijn werk het volgende.

Ik vind het dus gewoon niet meer zo leuk zonder sigaretten en drank. Weet me niet zo goed een houding te geven. 

Denk eigenlijk dat het zo zit. Ik vind dit soort gelegenheden lastig en niet zo leuk. Drank en sigaretten had ik nodig om mee te kunnen doen. Maar ik hoef van mezelf niet meer mee te doen. Ik kan er even zijn. Kijken hoe ik me voel en dan gewoon weer gaan. No big deal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lika:

Ik bedacht me naar aanleiding van het kerstfeest op mijn werk het volgende.

Ik vind het dus gewoon niet meer zo leuk zonder sigaretten en drank. Weet me niet zo goed een houding te geven. 

Denk eigenlijk dat het zo zit. Ik vind dit soort gelegenheden lastig en niet zo leuk. Drank en sigaretten had ik nodig om mee te kunnen doen. Maar ik hoef van mezelf niet meer mee te doen. Ik kan er even zijn. Kijken hoe ik me voel en dan gewoon weer gaan. No big deal. 

Yep. Je kan niet alleen maar de alcohol en de sigaretten eruit lichten zonder dat er iets verandert. Er verandert veel meer. En dat is niet erg maar het verandert wel. 

En misschien brengt het je dichter bij jezelf als je je nu realiseert dat je t eigenlijk niet leuk vindt. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! Wekker ging om 6 en ik viel weer verder in slaap haha, dat gebeurt niet vaak. Nou ja, bonus uurtje. Geen tijd om te hollen dus voordat ik naar werk moet. Vanmiddag is de grote jaarlijkse kerstborrel op mijn werk. To-taal geen zin om tegen aangeschoten collega's aan te moeten socializen en ik ga dan ook niet. Geen vluchtgedrag, heb altijd al een hekel gehad aan borrels, team middagen en ander massa gedoe met collega's :excl: Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Penny:

Ik vroeg me af of het in het verleden zo was dat er in januari meer aanmeldingen zijn hier op het forum? Van al die mensen met goede voornemens voor het nieuwe jaar?

Ik denk het niet.  Volgens mij zitten op dit forum vooral mensen die ergens in hun leven het idee hadden dat alcohol hun hele leven, functioneren en geluksgevoel bepaalde en daar iets mee wilden doen.  Misschien wel wat meer aanmeldingen bij de minder-drinken programma's.  

Vandaag dag 2. Straks eerst maar eens hardlopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgeuh

Ik ben gisteren om half negen mijn bed ingekropen. Geraakte maar weer niet in slaap. Probleem is dat je je er niet op mag focussen op dat perse in slaap willen vallen en de paniek dat dat miss niet lukt.

Gelukkig gebeurde t na een aantal uren wel.

Dus nog steeds verkouden, niet helemaal ok maar een pak beter begot! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei fleurtje:

Goedemorgeuh

Ik ben gisteren om half negen mijn bed ingekropen. Geraakte maar weer niet in slaap. Probleem is dat je je er niet op mag focussen op dat perse in slaap willen vallen en de paniek dat dat miss niet lukt.

Gelukkig gebeurde t na een aantal uren wel.

Das eigenlijk 1 van de weinige zekerheden in het leven, dat je vanzelf in slaap valt. En gebeurt het de hele nacht niet, dan is het nog zekerder dat het de volgende nacht alsnog gebeurt :) 

Ik zou liever paniekeren vanwege iets anders. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge.

Hier vanmorgen ook al een rit naar de medicijnman gemaakt. Dit keer was mijn vrouw weer eens aan de beurt. Vorige week was ze
gevallen tijdens ons avondje Amsterdam (Paradiso) en sindsdien had ze steeds pijn met ademen en zitten/liggen. Toch maar even
laten kijken dus, vanmorgen. Blijkt ze een paar ribben gekneusd te hebben. Paracetamollen en rustig aan. Bijkomend voordeel was dat ze
m'n Schengenverklaringen meteen even kon laten tekenen door de huisarts. Hoef ik daar niet extra voor op en neer.

Gisteren trouwens niet naar die documentaire gekeken.. dat soort uitzendingen interesseren me niet meer zo heel erg. Erg hè?
Net als al die boeken over en van alcoholisten. Op een gegeven moment heb je het wel gezien/gelezen.
Maar misschien tóch maar even terugkijken... want nieuwsgierig ben ik dan toch eigenlijk ook nog altijd wel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei bumperjim:

Das eigenlijk 1 van de weinige zekerheden in het leven, dat je vanzelf in slaap valt. En gebeurt het de hele nacht niet, dan is het nog zekerder dat het de volgende nacht alsnog gebeurt :) 

Ik zou liever paniekeren vanwege iets anders. 

Das juist.

T paniekeren is er eerder omdat geen of heel weinig slaap één van mijn grootste triggers is. Niet mbt tot drinken maar t triggert mijn paniekaanvallen. 

En eens ik één aanval heb gehad zet dit t proces weer in gang en duurt t een paar weken voor ik daar weer uit geraak.

En dat zou echt, echt slecht nieuws zijn nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja, zeg... heb ik dat 'Roes' opgezocht om toch even te kijken hoe of wat, gaat het meteen in de eerste twee minuten al
over vallen en gekneusde ribben... :huh:. Bij de ribben van m'n vrouw twijfel ik er niet aan dat dat géén gevolg is van teveel drank.
Als die twee flessen wijn in de maand leegmaakt dan is ze zichzelf al te buiten gegaan... ^_^. Vaak gaan er halve flessen door de
gootsteen omdat ze al te lang staan.
Toch maar even verder kijken.. hoewel ik betwijfel of ik dat hele uur plus ook nog eens tien minuten helemaal uitzit..

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...