Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 20 September 2019


EefjeJ

Aanbevolen berichten

Hoi @EefjeJ,

Goedemorgen allemaal.

De nacht was redelijk, wel vroeg wakker, maar was gister ook overprikkeld geraakt, mede door een telefonische aanvaring met een ziekenhuismedewerker. Daarnaast had ik deze week vooral mijn moeder gesteund terwijl ik zelf EMDR had gedaan en de afbouw weer had opgepakt. Iets teveel vh goede! Ook een druk weekend voor de boeg. Daarin is helaas niks te schrappen. Enige dat ik kan doen is me goed voorbereiden zodat ik zo stressvrij mogelijk blijf. 

@Lightspacer, hoe gaat het met jou en je moeder? 

@Lynn86, jou heb ik al een tijdje niet voorbij zien komen. Hoe is het?

Lieve @Verbloemen en @Spinder, jullie hebben het echt heel zwaar, maar jullie gaan dit redden! 

@Deligaf1, hoe staat het bij jou? Ben je Seroquel nog aan het afbouwen?

En voor iedereen allemaal een dikke knuffel! Ik stuur zsm beloofde berichten terug maar was erg chaotisch in mijn hoofd deze week. 

Liefs en sterkte allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

@EefjeJ hoe ben jij opgestaan vanmorgen? 

@ELL ik herken precies wat je schrijft. Ik hier ook overprikkeld. Sinds de volledige overstap en afbouw daarna gewoon weer te veel gedaan. Voor die tijd heb ik maanden op de bank gelegen niks te doen, ik kom gewoon niks, en sinds de overstap weer veel te veel gedaan en veel te weinig rust gepakt. En wel gestaag de afbouw in. Nu op 15 en vanaf dinsdag ga ik 2 weken vijlen naar 14. Ik ben op 19 mg een keer een dosis vergeten, daar toen geen last van gehad, en die extra pillen ga ik nu dus mee vijlen. En daarna over op taperingsstrips. Gisteren eerst met de jongste naar de huisarts, toen de kinderen van school gehaald en vervolgens nog met de jongste naar t ziekenhuis. Al met al een weg drukke dag, weer. Vanmorgen merkte ik t al meteen, overprikkeld en wat onrustig. Vanmiddag om 12 uur zelf een afspraak in t Zkh en vervolgens t hele weekend weg met schoonfamilie, 24 man. Gelukkig hebben we een eigen grote kamer met fantastisch uitzicht, waar ik me als het moet t hele weekend in terug kan trekken en daar zeker gebruik van ga maken. Gelukkig wordt t mooi weer, dat scheelt. Hebben jullie nog weekendplannen. Ell, ik hoop ook dat jij je drukke weekend een beetje stressvrij door komt

@Verbloemen en @Spinder we nodigen jullie nogmaals van harte uit in de huiskamer. Er zijn idd mensen bij wie het jaren duurt, onder andere ikzelf, maar het blijft echt niet zo zwaar als jullie het nu hebben, echt niet. We hopen jullie hier te kunnen verwelkomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter wel redelijk geslapen, uurtje of 6,5 denk ik...onrustig vanaf half 6 in bed...verder wel oke. Op school leek het net of ik weer heel hard aan mijn oren getrokken werd, zo raar, maar dat trekt dan weer in een paar minuten weg. Zulke rare gewaarwordingen soms...
Hoe voelt die overprikkeling bij jullie @ELL??

Jammer van zo'n nacht @Cyclad58 wel lekker even naar de zee! Geniet ervan :)

Ik ga weer even bij mijn paard kijken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieverds, 

Ik zit me vaak te verdiepen in de benzo ellende en wat in zo storend en schokkend vind, is en blijft het ongeloof waar wij tegenaanlopen in de medische wereld. Ik zie zoveel overeenkomsten met harddrugs. Mensen die stoppen met een AD of benzo, krijgen veelal dezelfde klachten als mensen die harddrugs gebruiken. Daarbij staat duidelijk dat het komt door verstoring in de neurotransmitters en klachten maanden tot jaren kunnen aanhouden. Waarom nemen artsen dat wel serieus en zeggen psychiaters bij benzo gebruik dat je zogenaamde onderliggende stoornis naar bovenkomt?! Ik vind het echt een groot schandaal. Sorry moest even mijn hart luchten. De overeenkomsten zijn schokkend; brainzapps, angst/paniek, visuele stoornissen zoals floaters/wazig zien, derealisatie/depersonalisatie, depressie, huilbuien etc etc..... allemaal klachten die ook worden waargenomen na het stoppen met benzo’s en AD’s 

https://www.google.nl/amp/s/www.drugsinfoteam.nl/klachten%3famp=1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,slaap wordt hier wat minder ik lig de laatste maand op de bank gezellig met een kat in m,n nek een hond aan mijn voeten en een hond naast m,n hoofd,maar die laatste heeft wat last van zijn darmen  de laatste tijd en al die gassen in mijn gezicht schieten door naar m,n hersenen:lol: Ga van het weekend maar m,n bed weer proberen.

Krijg nu na 15 jaar gebruik i.i.g steeds meer beseft wat langdurig gebruik heeft veroorzaakt,en wat het ontwennen inhoud wat een gif.Als ze  mij zo,n 9 jaar geleden hadden verteld dat ik een benzo moest abouwen i.p.v in een keer stoppen had ik hier waarschijnlijk niet gezeten. @Annie87 Het is inderdaad schandalig dat ze na 60 jaar nog zo weinig inzicht hebben over  pillen die op je psyche inwerken.

Maar voor iedereen we gaan hiervan genezen:rose:

bewerkt door mevrouwtje54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Annie87:

Goedemorgen lieverds, 

Ik zit me vaak te verdiepen in de benzo ellende en wat in zo storend en schokkend vind, is en blijft het ongeloof waar wij tegenaanlopen in de medische wereld. Ik zie zoveel overeenkomsten met harddrugs. Mensen die stoppen met een AD of benzo, krijgen veelal dezelfde klachten als mensen die harddrugs gebruiken. Daarbij staat duidelijk dat het komt door verstoring in de neurotransmitters en klachten maanden tot jaren kunnen aanhouden. Waarom nemen artsen dat wel serieus en zeggen psychiaters bij benzo gebruik dat je zogenaamde onderliggende stoornis naar bovenkomt?! Ik vind het echt een groot schandaal. Sorry moest even mijn hart luchten. De overeenkomsten zijn schokkend; brainzapps, angst/paniek, visuele stoornissen zoals floaters/wazig zien, derealisatie/depersonalisatie, depressie, huilbuien etc etc..... allemaal klachten die ook worden waargenomen na het stoppen met benzo’s en AD’s 

https://www.google.nl/amp/s/www.drugsinfoteam.nl/klachten%3famp=1

ik kan me niet anders voorstellen dan dat het ergens bewust voor wordt gekozen deze feiten onder de tafel te houden en de artsen er niet echt actief voor te waarschuwen. Zieke shit vind ik het:angry: en het maakt me woedend.
Zeker als het weldenkende dokters zijn die zeggen dat ze er veel verstand van hebben.

Het probleem ligt hem denk ik ook in het volgende: een verslavingsarts zoals Erik Paling, neemt het wel serieus, maar ziet  de gevolgen van de medicatie niet helder, maar verward deze nog steeds met 'onderliggende problematiek' en 'verslavingsproblematiek'. (letterlijke uitspraak: ik denk dat een groot deel van de klachten worden veroorzaakt door de angst af te bouwen en dus psychosomatisch zijn)


Vanuit de algemene verslavingsarts gezien ontstaat er ook verwarring.

Voor hen is het dan een gewone verslaving en bouwen ze veel te snel af met alle gevolgen van dien, zonder herstel binnen een paar maanden zoals dat bij ander drugsgebruik meestal het geval is. Wederom krijg je dan geen helder beeld van wat er gebeurd en wat de gevolgen zijn van verkeerd afbouwen. Er is  onafhankelijk onderzoek nodig ( enis  wel al gedaan dacht ik)  naar de  klachten van afbouwen  van benzo's met mensen die voorheen gezond waren. Ik geloof dat er een arst is geweest die geheel onetisch verantwoord een stel gevangenen op benzo's heeft gezet en die naar een paar maanden liet stoppen of afbouwen en dat daar de eerste grote waarschuwingen vandaan komen over het risico op afhankelijkheid en ontwenningsklachten. Maar nog niet in de mate waarin we nu weten dat het maanden en jaren kan duren en dat het afbouwlijden voor de één  minder is dan die van de ander.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

na tig keren stoppen van benzo en ad........de ad wel 30 keer voel ik me nu zieker dan ooit .En dat na 40 jaar slikken

Ik zit momenteel in een diepe depressie en ik vraag me af wanneer er een einde aan komt. Ik ben niet veel in staat om hier te zijn.

Niks boeit me meer en hoe ik probeer het lukt me niet om plezier in dingen te hebben. Ik vraag me af of het nog zin heeft om door te zetten met mijn 70 jaar. Ik lig de hele dag te schudden en kan niks stil houden. Sorry lieve mensen voor dit negatieve bericht.

Het gaat jullie allemaal goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Kannietmeer:



Het probleem ligt hem denk ik ook in het volgende: een verslavingsarts zoals Erik Paling, neemt het wel serieus, maar ziet  de gevolgen van de medicatie niet helder, maar verward deze nog steeds met 'onderliggende problematiek' en 'verslavingsproblematiek'. (letterlijke uitspraak: ik denk dat een groot deel van de klachten worden veroorzaakt door de angst af te bouwen en dus psychosomatisch zijn)

 

 

Potdikke! Zijn we dan als Don Quichotte aan het vechten tegen windmolens? 
Dit is precies wat mijn psychiater (bij wie ik overigens niet meer hoef terug te komen omdat hij vindt dat het nu goed genoeg gaat!) ook zegt: het zit tussen de oren, het is de angst voor de angst, die benzo's kunnen nooit het probleem zijn. 
Yeah right, de stoffen zijn na hooguit een paar weken wel uit je bloed, maar de impact op de receptoren en dus het centrale zenuwgestel zijn daarmee nog niet verdwenen. Het is toch bizar dat de geneeskundigen dat bij drugs wel onderkennen en bij benzo's en antidepressiva niet. Wat is dat toch? Waarom willen artsen dat beeld dat dergelijke medicijnen niet langer dan hooguit een paar weken voor problemen kunnen zorgen niet bijstellen? Hoeveel mensen worden er niet onterecht met een angststoornis gediagnosticeerd? Is mij ook gebeurd en tot de dag van vandaag geloof ik dat niet. Wachttijden in de GGZ zouden bijna acuut verdwijnen als er juist behandeld wordt. Ik zie een veel grotere rol voor benzocoaches dan voor psychiaters in het raam van benzo ontwenning, ik denk dat daaraan meer behoefte is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Verbloemen:

na tig keren stoppen van benzo en ad........de ad wel 30 keer voel ik me nu zieker dan ooit .En dat na 40 jaar slikken

Ik zit momenteel in een diepe depressie en ik vraag me af wanneer er een einde aan komt. Ik ben niet veel in staat om hier te zijn.

Niks boeit me meer en hoe ik probeer het lukt me niet om plezier in dingen te hebben. Ik vraag me af of het nog zin heeft om door te zetten met mijn 70 jaar. Ik lig de hele dag te schudden en kan niks stil houden. Sorry lieve mensen voor dit negatieve bericht.

Het gaat jullie allemaal goed

Lieverd alles wat je nu voelt is afbouw, ook de depressie. Ik had nog nooit zo’n hevige treurnis gevoeld. Het was niet te vergelijken met intenst verdriet. Ik vond het afschuwelijk om dat te voelen, maar die intense depressie trekt ook weg. Echt waar, het werd steeds minder en soms komt het nog weer even terug bij mij, maar ook dat hoort bij de afbouw en gaat weg. Hou vol! Dikke knuffel voor jou

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Verbloemen, houd vol! 
Je bent nog niet oud. Je geneest uiteindelijk, stel dat het nog een jaar duurt dan heb je nog ene heel leven voor je als je weet dat een vrouw van 70 gemiddeld zo'n 89 jaar oud wordt. 
Ik snap helemaal dat het moeilijk is. Ik ben zelf 61 en dacht ook wel eens: is het nog wel waard om door te vechten? Het gaat nog niet elke dag goed, maar het plezier in sommige dingen zoals mijn hondje, vakantie, vrienden bezoeken, uit eten of mooie sportprestaties is echt wel terug. Ga er voor, het is de moeite waard, ook als je 70 bent! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Cyclad58:


Yeah right, de stoffen zijn na hooguit een paar weken wel uit je bloed, maar de impact op de receptoren en dus het centrale zenuwgestel zijn daarmee nog niet verdwenen. 

Dat is idd het meest achterlijke wat ik gehoord heb. Juist het ontbreken van de stof in je lichaam veroorzaakt bij verslaving ontwenningsklachten. Een alcoholverslaafde krijgt toch geen ontwenningsklachten als ie doordrinkt? Toch juist na het stoppen als de alcohol het lichaam verlaat? Dat is toch met alle verslaving zo! Een arts die dat nog tegen mij zegt ga ik echt vragen waar hij zijn diploma heeft gehaald! Op de koffiepunten? 

Het is echt triest waar we tegenaan lopen. Mijn zus zei laatst mooi, de ggz bezorgt zichzelf hierdoor veel werk, net als een pyromaan bij de brandweer. Vond het wel een mooie vergelijking, al is het helaas triest en waar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Annie87:

Mijn zus zei laatst mooi, de ggz bezorgt zichzelf hierdoor veel werk, net als een pyromaan bij de brandweer.

en dat is precies het financiele plaatje wat  voor bepaalde sectoren ook deze loop maakt.  Verdient de overheid hier aan?

Wie verdient hier het meeste aan? Wij betalen er  gezamelijk voor in Nederland door ons zorgstelsel.... Wie oh wie heeft hier het meeste baat bij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

@ELL

Het gaat redelijk goed met me, ik slik nog wel seroquel 100mg deze wil ik er dit jaar nog wel vanaf hebben. Tijdens de therapieen oa emdr kan ik ze goed gebruiken ter ondersteuning van.

Breek me de bek niet open over het GGZ en alles wat daar om heen bij hoort. Het is alleen maar symptoom bestrijding, je stapt daar binnen en hun bepalen wat er moet gebeuren wat er aan het medisch model gebonden is. Als je met medicatie kan (functioneren) en je kan weer mee doen in de maatschappij dan ben je uit behandeld. Hier worden we als een last gezien voor de mensen die van hun medicatie af willen. 

Het is idd belachelijk dat medicatie maar als een ondergeschoven kindje wordt gezien. Met benzo’s kan je gewoon werken en aan het verkeer deelnemen bij wijze van als je 2 biertjes op hebt dan wordt je zwaar beboet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen, als ik echt goed stil sta bij wat mij de afgelopen jaren is overkomen en hoe ik door de ggz behandeld ben in tegenstelling tot hoe ik behandeld had moeten worden, kan ik daar echt heel kwaad om worden. Ze hebben me zeker 3 jaar van mijn leven afgepakt (al zaten er in die 3 jr ook goede momenten hoir, maar al met al ben ik al 5 jaar bezig). Ik wil dan ook liever niet terug kijken.

Maar er zijn enkele duidelijke conclusies, De behandeling van Burn Out en daarmee de hele GGZ schiet ernstig tekort en de gevaren van de benzooi worden zwaar onderschat, zoals jullie hierboven allemaal al heel goed verwoord hebben. 

@Deligaf1 fijn om te lezen dat het redelijk goed met je gaat. Zo ben je voor ons allen een afbouwheld geworden. 

@Spinder goed dat je de weg naar de huiskamer gevonden hebt, we hopen je hier nog vaker te zien. 

@Verbloemen never give up, hoe moeilijk het nu ook is. We gaan er allen komen en dan ook heb jij nog voldoende mooie jaren voor je liggen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter

Bedankt.

Wat je in je bericht schrijft heb ik ook zo mee gemaakt 5 jaar lang. 4 diagnoses gehad en de vinger maar nat houden. Elke diagnose was voor mij een voodoo vloek die ze in je stampen. Ik vind dat dan ook maar paradoxaal dat ze zeggen dat je iets hebt en je moet zus en zo die therapie volgen om er mee leren om te gaan om er van af te komen. 

Ik vergelijk het altijd met eierstokken en testicels dat kan je allemaal wel wetenschappelijk onderzoeken hoe dat in elkaar zit maar dan weet je nog steeds niet wat liefde inhoud.

Ze doen dat ook bij het ggz kijken hoe de mens in elkaar zit en een gediagnostieerd persoon. En uit de hand daar van werken. Ik had dit op de groepstherapie zegt ik hoefde meteen niet meer terug te komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Verbloemen:

Dankjulliewel

Ik sta volgende week op 9.5 mg diazepam......het vijlen gaat zooooo langzaam  1 er af momenteel.

Ik kom van 40 mg dia. Dus gaat nog een lange weg worden,

Hennie al duurt het nog 2 jaar,dat is niets vergeleken met wat je allemaal al niet achter de rug hebt,voorlopig doe je het toch, dat had je een paar maanden geleden nog niet kunnen bedenken,je bent al zo sterk geworden,je bent een goud wijf en het gaat je lukken:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...