Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Kannietmeer

Forumdeelnemers
  • Aantal bijdragen

    1984
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    17

6 Volgers

Over Kannietmeer

  • Rang
    Ervaren Forummer

Profile Information

  • Geslacht
    Vrouw

Recente profielbezoeken

3093 profielweergaven
  1. Dat is echt onmogelijk en wel een veelgenoemde zorg op Benzobuddies maar..... Als je weet hoe ze de tabletten mixen, kan dat absoluut niet en ik heb het zelf gedaan en heb er al heel wat mensen zo door geholpen. Het is hetzelfde als zeggen: dat niet overal in je brood zout zit, of waar zit het hout in papier..... Bij Diazepam 2mg pilletjes is van den 170 mg die de pil weegt, maar 2 mg medicijn. Die hangt echt niet precies aan de rand. of in een klontje in het midden Kijk dit maar eens:
  2. Ik heb een heleboel moeten verliezen en ben totaal tot stilstand gekomen doordat ik dat niet deed. Dus een dure les, maar wel een bijzondere om te leren. Ik be er heel blij mee dat ik dat nu behoorlijk goed kan... fingers crossed dat ik dat zo blij doen en in contact blijf met mijzelf en wat ik nodig heb.
  3. https://depressionanxietyseries.com Deze serie is de komede week van 20 tot 30 mei, zonder inschrijving te zien. Alles over gezondheid, metale en fysieke gezondheid, wat medicatie doet en niet doet en hoe je je gezondheid terug kan krijgen. Het is allemaal in het Engels, zonder ondertiteling, maar ik ga ze schrijven om te zien of ik daarin met ze kan samenwerken om dit bijvoorbeeld in de toekomst toegankelijk te maken met ondertiteling.
  4. Fijn hoor! Gaat goed hier. Ook stabiel, wel een uitdagende dag gehad gisteren waar ik veel fysiek heb moeten doen en wat stress heb gehad dus ik ga het rustig aan doen vandaag. Ik doe alles dag voor dag ;-). En bewust aanpassen als het niet goed gaat/voelt.
  5. lieve bol, (fijn je even hier te hebben, dikke knuffel) ik heb met een kennis, die huisarts is, hier wel eens over gesproken. Ten eerste is hij in ontkenning dat het echt de hel is om er vanaf te komen, ten tweede antwoord hij dat het óf je eigen heftige pijn verdragen is, of een paar dagen doorbijten als je ermee moet stoppen. Een paar dagen zegt hij dus doodleuk... vertel dat de mensen die aan een opiaat zijn geraakt door een receptje van de arts en zwaar de hel zien. Maakt me echt super pissig!! @Bianca78 Wat fijn dat je afbouw goed gaat. Je kan dus gewoon afbouwen met Oxazepam? Ben heel blij voor je dat het allemaal lukt!
  6. @doorbijter Maak je er in ieder geval geen zorgen over, want met een weegschaal en vijl krijg ik iedereen er helemaal doorheen. Het is prima zelf te doen.
  7. Het is juist DE KANS dat je je beter gaat voelen. Ik heb de overstap als een flinke stomp ervaren, omdat ik echt een te lage hoeveelheid Diazepam had gekregen van de doker. Echter zou ik het nog steeds mensen adviseren, zelfs als het zo zou gaan, want ook bij mij werd ik daarna wel stabiel, ging de onrust liggen en de paniek/terror/wakker schrikken/niet meer kunnen lopen verdwenen en zijn nooit meer teruggekomen. Ik kon slapen en ik kon rusten. Ik had nog steeds hartkloppingen en overgevoeligheid voor welke prikkel dan ook en mijn energie was zero, maar ik kon de ontwenning van de diazepam in mijn lichaam aan. Even voor de duidelijkheid, ik kon nog steeds niet 0.5 mg in één keer afbouwen, die stap was te groot. Maar met de microafbouw im combinatie met de diazepam werd alles een stuk gelijkmatiger en dragelijker. Echt een mega verschil. Ik heb er alle vertrouwen in dat het jou ook gaat lukken lieve doorbijter. De Lorazepam is echt een bitch
  8. ook interessant om eens te lezen misschien ;-) https://jessevandervelde.com/hoe-je-darmen-en-brein-verbonden-zijn-en-wat-dit-betekent-voor-je-gezondheid/
  9. Volgens mijn natuurarts kan dit dus gebeuren als je darmen niet genoeg serotonine hebben. Wat dus mogelijk is door een SSRI. Om je lichaam te helpen de tryptofaan dat in onze voeding zit om te zetten naar serotonine en niet naar B3 ( want dat kan ook), vul je de behoefte van je lichaam met een B3 supplement aan en zo kan de tryptofaan puur gebruikt worden voor serotonine. Die zorgt voor een betere signaaloverdracht in je darmen en samen met de magnesium zorgt het voor een betere darmwerking. Of dit bij jou ook de oorzaak is weet ik natuurlijk niet. Ik weet het bij mij ook niet altijd en blijf er ook nog mee hannesen af en toe. Maar we doen ons best en blijven zoeken. Maar je geen zorgen Ad, het komt goed met je buik en ook als het blijft opspelen zolang er ontwenning is of zolang je de SSRI gebruikt of zelfs als je niets meer hebt.... het komt echt wel goed denk ik. Het is vervelend, maar er is nog veel te ontdekken en te proberen voor je darmen. Hoop dat we allebei op een dag kunnen zeggen dat het weer normaal is, want ik verlang daar zeker naar!
  10. Ik sprak gisteren iemand in Florida die ik al een tijdje begeleid. Kwamen we ook op de stoelgang en hij heeft precies hetzelfde. Hij is al 2 jaar bezig en is nu op 19 mg diazepam. Moet dus nog even. Ik heb hem ook verteld over de b3, maar in zijn geval is het wel echt oppasesn omdat hij nog niet klaar is en de b's wel onrust kunnen veroorzaken. Toen we er op kwamen merkte ik dat hij blij was dat hij er eindelijk met iemand over kon praten en dat het dus ook echt meer voorkomt en mee geworsteld wordt. Sinds ik weer de B3 is het na 3 dagen echt een verschil van dag en nacht. Blijft bizar.
  11. HI Allemaal , ik ben gebroken. Zo moe. Vooral doordat ik een paar dagen achter elkaar mijzelf nu uit bed heb geschopt voor dingen, en dus slaap ik dan minder dan mijn lichaam zou willen geloof ik. Hoop dat iedereen wat heeft kunnen slapen? @Hypertjeee Hoop dat je er weer uit bent gekomen? Irritant he die files.... @EefjeJ goed dat je de warme gebruikt. Dat is het beste wat je doen kan. Gewoon lief zijn voor jezelf.
  12. Ik zou als ik jouw was ook heel voorzichtig te werk gaan Spirit. Denk meer aan jaar afbouwen dan aan een maand. Ongeduld komt voor de val, zullen we maar zeggen.... Beter langzaam en veilig! Een weegschaaltje en een gedegen plan bieden hoevast en zekerheid in de hoeveelheid die je werkelijk neemt en hoe snel je dat dan afbouwt. Hi Paps, Oxazepama zorgt al heel snel voor tussentijdse ontwenning. Dus het helpt even, maar daarna verergeren de klachten en heb je mogelijk allerlei klachten die je voor het gebruik van de oxa nooit had. Dat je mentaal alle kanten opgaat vind ik dus niet zo gek en zou heel goed van de oxa kunnen komen. GGZ heeft het daar vaak mis en ik denk dat de kans dat je het zelf bent best klein is. Langzaam afbouwen is altijd nodig met benzodiazepines. Je uitdaging ligt meer in waarmee je afbouwt. Doordat oxa zo snel uit je lichaam verdwijnt krijg je dus veel pieken en dalen waardoor je extra veel last hebt van klachten. (Ook zonder afbouwen gebeurd dat al) Hierom adviseer ik je om te vragen om je oxazepam om te laten zetten in Diazepam, zodat je een stabiel level creeert in je lichaam en deze dan langzaam af te bouwen. Omzetten is niet altijd direct prettig, maar als je het even volhoud ( denk aan een paar weken) dan komt dat helemaal goed en verwacht ik dat de meeste mensen het prima verdragen. Volgens de Ashton Manual is Oxa 2 = Diazepam 1. Tegelijk weet ik dat ze in Nederland van minder uitgaan vaak, dus bespreek goed met je arts of de omzetting mogelijk is en naar hoeveel. Ik zou 15 mg Diazepam aanbevelen, die je gelijkmatig verdeeld qua inname. Hoe gelijkmatiger je spiegel, de beter het is voor je lichaam en dus heb je minder klachten. Afbouwen kan je het beste met een weegschaal en vijltje doen, met een dagelijkse dosisreductie. Hierdoor valt je lichaam niet van een trapsgewijze afbouw naar beneden, maar van een glijbaan afbouw. Met deze bewoording zal je begrijpen dat je liever van een glijbaan glijdt, dan van een trap glijdt... Hoop dat je hier wat aan hebt? Mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel.
  13. ja, gelijk heb je ;-). Misschien valt het mee
  14. ik heb voor mijzelf ook echt gemerkt dat als ik dus die B3( niacinamide) neem die de natuurarts voorschreef, ik veel beter ga. Ik moest even een maand overslaan omdat ik wachtte op een bestelling en dat heb ik zeer zeker gemerkt. Misschien iets voor jou?
  15. Iets te korte nacht maar wel goed geslapen geloof ik. Moest er op tijd uit want ik moest 9 uur de deur uit. Ben het kantoor van mijn vriend aan het klaarmaken, de ramen worden straks aan de buitenkant gezeemd. Er zouden ook 6 stoelen worden bezorgd, maar ik hoor nu ineens dat het 5 uur wordt.... ehm.... ja.... neee! Ik ga hier niet de hele dag zitten om stoelen te krijgen. Nu dus weer voor morgenochtend afgesproken om 10.00 uur / 10.30 uur. De man had een spoedje in het ziekenhuis en dus ja... sorry... . Voor niets zo gedwongen mijn bed uit dus. Mijn wangen willen weer eens exceming doen en jeuken, vet irritant. Maar.... als dat alles is dan hoor je mij niet klagen hoor. Ik ben echt wel tevreden met hoe het gaat hier Hoe is het met je buik @Cyclad58? @EefjeJen @Bianca78 Het is een veel voorkomende klacht, pijnlijke nek en bovenrug en schedel. Het lijkt dat de spieren en pezen daar erg heftig reageren op de benzo ontwenning. Dit is komt van binnen uit dus, en niet zozeer door een verkeerde stand van botten waar de chiropractor wat aan kan doen, of vanuit een verkeerde houding waar de fysio wat aan kan trekken, en daardoor schiet het steeds terug in dezelfde ellendige spanning. Ook hier geld dat als je teveel prikkels krijgt het erger word en dat rust het verbeterd. Ook massage helpt, maar wel maar kort en kan het niet wegkrijgen. Maar met de tijd zal het wel beter worden hoor. Zeker weten
×
×
  • Nieuwe aanmaken...