Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Cyclad58

Forumdeelnemers
  • Aantal bijdragen

    2400
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    4

7 Volgers

Over Cyclad58

  • Rang
    Ervaren Forummer

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Dat snap ik heel goed, @Roeltje31 Het helpt je alleen niet verder. Als je nu je je nu bij je huidige medicatie houdt en stabiel genoeg bent voor de afbouw komt het goed!
  2. @Roeltje31, geef jezelf niet de schuld en zeg niet "was ik maar de Alprazolam blijven afbouwen". Jezelf een schuldgevoel aanpraten helpt niet. Ik ben zelf akkoord gegaan met het opnieuw opstarten van de paroxetine nadat ik na de afbouw daarvan klachten kreeg die ik niet herkende (omdat ik niets wist van ontwenning). Als ik dat toen wel had geweten had ik een andere keuze gemaakt, maar wat er is gebeurd kan ik niet meer terugdraaien en ik was er zelf bij. Er is geen sprake van schuld, maar van onwetendheid. Wat er nu is , daar moeten we mee dealen en daar moeten we mee verder. Van ons mag je steun verwachten, we zijn er voor je. Maar wees niet te streng voor jezelf!
  3. Tja, dat is mij ook letterlijk gezegd door de psychiater, de ene keer dat mijn partner mee was. Je snapt dat ik dat nog vaak moet horen.
  4. Lieve allemaal, dank jullie voor de fijne reacties. Ik weet dat ik de mening van anderen niet kan veranderen of zelfs maar beïnvloeden. Wat mijn familie en partner vinden respecteer ik. Helaas wordt mijn keuze niet door iedereen gerespecteerd en al zeker niet geaccepteerd. Dat laatste hoeft niet, met het eerste zou ik al blij zijn. Als je een poot breekt (is mij 2 keer gebeurd) wenst iedereen je sterkte en zet iedereen een boodschap op je gips. Na 6 weken trippel je weer en is het leed geleden. Nu is er iets onzichtbaars aan de hand, iets wat veel mensen niet kunnen duiden. Prima, dat begrijp ik. Maar om dan net te doen alsof het er niet is of het wegwuiven als orensores is het andere uiterste. Enfin, ik moet er mee dealen. En dat kost soms ook offers. Het is niet anders.
  5. Cyclad58

    Xanax retard 0,5 mg

    Ha @Mik1, welkom hier! Ik heb geen ervaring met Xanax, wel met Lorazepam, dat is ook een zwaar middel om af te bouwen. Jouw dosering is vrij laag en je hebt het relatief kort gebruikt, het kan best zijn dat de afbouwverschijnselen meevallen. Succes!
  6. Mogguh allemaal, Jullie hebben al door dat het met mij al even niet goed gaat. 3 jaar vechten om er bovenop te komen, steeds maar aan alle verwachtingen van iedereen te proberen te voldoen hebben zijn tol geëist. Ben gisteren volledig ingestort. Echtgenote houdt me al 3 jaar aan het lijntje "als het met jou niet beter gaat is het over". Gisteren brak ik aan alle kanten en heb ik zelf de stekker er uit gehaald. Ik kan dit niet meer. Vannacht totaal niet geslapen, voel me nu voor het eerst echt depressief. Ik post dit omdat ik het kwijt wil, niet om jullie schrik aan te jagen. Moraal van dit verhaal is dat ik het in de ogen van partner (en ook familie) verkeerd doe: ik hoog mijn medicatie niet op, slik geen kalmeringspillen, probeer geen andere AD. Kortom, ik doe er helemaal niets aan om beter te worden. Dat ik er anders tegenaan kijk wordt afgedaan met: je leest te veel op fora en internet. De artsen weten het. Ik trek dit niet meer. Heb rust nodig, maar dat heb ik niet en krijg ik nu niet. Weet ook niet hoe dit gaat aflopen. Ben moe, opgebrand en helemaal aan het eind van mijn Latijn. De vrolijkheid en positiviteit die ik echt had zijn volledig verdwenen. Ik wil niets, kan even niets, zit apathisch op de bank. Zelfs hardlopen wordt mij nu te veel. Heb geen initiatieven, wil 's morgens niet meer uit bed. De slechte dagen worden dermate uitvergroot dat het geen zin meer heeft door te vechten. De goede dagen worden stelselmatig door partner vergeten, de slechte dagen benadrukt. Ik krijg er ook de schuld van dat zij zich soms zo slecht voelt. Tja, dan houdt het op. Ik gun jullie allemaal een prachtige dag. Het is zonnig, ik ben al met de hond wezen wandelen.
  7. @Angke, ik ben bij een natuurgenezeres geweest afgelopen zomer. Ook ik bleek bepaalde tekorten te hebben. Dat kon ik prima combineren met de paroxetine. Niet alle supplementen zijn even "veilig", maar de meesten kunnen geen kwaad en zijn aanvullend. Welke supplementen heb je voorgeschreven gekregen?
  8. Ik heb inclusief 11 maanden afbouw precies een jaar Lorazepam gehad, van november 2016 tot en met eind november 2017. Toen was ik er vanaf. Inderdaad waren de eerste weken/maanden na de laatste dosis de moeilijkste, maar echt stabiel ben ik eigenlijk nog niet geweest. Ik werk wel, maar doordat ik slecht slaap (dat heb ik er helaas van "overgehouden") blijf ik wat onstabiel. Ik heb Temazepam voor zonodig. Ik wil dat natuurlijk niet, maar nachten wakker liggen trek ik ook niet. Dus dusverre nam ik hooguit 1 keer per maand een Temazepam, deze week echter al 3 keer en dat verontrust me wel. Heb er ook een angststoornis aan overgehouden, al beperkt die zich wel tot (de gevolgen van) slecht slapen en het af en toe nemen van benzo's. Verder gaat het best aardig.
  9. @benzodizzy, heel jammer dat je weer Oxazepam moet gaan gebruiken, maar soms kan het inderdaad te veel worden. Slik je de Oxazepam dagelijks of alleen als het nodig is? En heb je daar geen hinder van? Ik heb deze week ook een aantal benzo's moeten nemen (van mezelf) omdat het echt niet ging qua slapen. Ben al 2 jaar Lorazepamvrij. Ik heb nu af en toe Temazepam en dat helpt wel, maar ik voel me er verre van goed bij.
  10. Ik heb echt dezelfde valkuil. Niet kunnen slapen maakt mij gek. Ik ben 2 jaar van de Lorazepam af, maar kreeg van de psychiater Temazepam als ik langere tijd niet kon slapen na de afbouw. Zo heel soms nam ik er eens eentje. Deze week is het echt elke dag raak en heb ik 3 keer Temazepam genomen. Ik sta nu op een kantelpunt en dat besef ik. Als ik nog een week Temazepam inneem ben ik terug bij af, misschien al eerder. UIteraard probeer ik het vannacht weer zonder, net als ik dat afgelopen nacht probeerde. Op een gegeven moment werden de angst en onrust te erg en ga ik voor de bijl. Andere middelen helpen mij niet, Temazepam is het enige waarmee ik wat kan slapen.
  11. Dat is een prima tempo, @doorbijter Het duurt dan wel 40 weken ongeveer, maar op die manier is het 't best vol te houden. Succes en sterkte!
  12. Ik heb het ook weleens geprobeerd. Heel soms maakt het me rustig, maar meestal ook juist niet. Ik probeer als ik ga liggen nergens aan te denken en rustig te blijven liggen. Ergens doe ik iets niet goed...
  13. De psychiater vond promethazine geen goed middel met veel bijwerkingen. Mirtazapine en paroxetine gaan niet samen en ik ga de paroxetine niet vervangen door mirtazapine, dan ben ik weer maanden bezig met afbouw -en opbouw problemen. Het zit bij mij wel tussen de oren, ik merk nu dat ik er echt een probleem van maak. Ik weet dat Temazepam ook de oplossing niet is, maar in wanhoop pak ik het dan toch. en ach, ik heb al zoveel geprobeerd, niets helpt echt.
  14. Nee @doorbijter. Ik heb al paroxetine, maar daar slaap je niet van. Seroquel heb ik , nu 12,5 mg en is het ook niet. Een andere AD zoals mirtazapine is ook geen optie. Promethazine werd mij als door de psychiater hevig afgeraden. Zit nu wel in een patstelling. Heb ook al melatonine en CBD geprobeerd, geen resultaat.
  15. Goede morgen, het gaat met mij niet fijn. Al een dikke week forse inslaapproblemen. Gisteren ging het goed en dacht ik het lek boven te hebben, maar vannacht lag ik om 3 uur nog wakker. Ondanks de belofte aan mezelf dat niet te doen toch een temazepam genomen en 5 uur geslapen. Ik vrees dat ik toch weer aan de pammen moet om een beetje nachtrust te hebben. IK wil dit niet , maar alternatieven helpen mij niet.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...