Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

ELL

Forumdeelnemers
  • Aantal bijdragen

    29
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over ELL

  • Rang
    Nieuw hier

Recente profielbezoeken

296 profielweergaven
  1. Ik ga tekenen @Kannietmeer! Ken ook een gebruiker hiervan. @doorbijter: succes! Lees ik het goed dat je 1 Mg in 1 keer eraf haalt? @Annie87: hoe is het?
  2. Hallo allemaal, ik schrijf hier weinig, maar volg jullie nog wel! @Annie87, wat fijn dat je erkenning hebt gevonden bij Erik en bij het Jellinek. Je voelt je al tijden een roepende in de woestijn (behalve op dit forum dan). Ik stuur je zsm privé ook nog even een bericht terug, sorry voor mijn late reactie. @EefjeJ: dat direct aanstaan ‘s ochtends herken ik ook. Ik heb het momenteel niet zo ernstig, soms iets meer, maar heb het wel heel erg gehad. Sprong dan letterlijk uit bed. Ik heb zelf even een (korte) afbouwpauze ingelast, na net 0,5 Dia te hebben afgebouwd in 2 weken. Zodra de altijd fijne maandelijkse periode is aangebroken ga ik weer verder. Zit nu op 9 Mg, in april nog op 12. Gaat niet hard maar dat is niet het belangrijkste. Moet ook nog bloed prikken ivm schildklier, benieuwd wat er dit keer uit komt. Voor iedereen (voor zover mogelijk) een fijne dag gewenst! Zal proberen wat meer te schrijven voor de gezelligheid en eventuele steun. Liefs
  3. Daar is inderdaad niet mee te functioneren, met die tussentijdse ontwenning. Ik ben in zware ellende gekomen door Zolpidem. 2 maanden later door de crisisdienst aan de Lorazepam gezet alleen voor het slapen. ‘S Ochtends rond 10 uur werkte de Lora uit, en kon ik alleen maar huilen tot ik het ‘s avonds weer innam. Hele dagen huilen en woede, wat een ramp. Toen begon ik het overdag ook in te nemen. Gelukkig stuitte ik toen op het forum en op @Kannietmeer, en heb ik vrij vlot de omzetting naar Dia gemaakt. Goed dat je met de arts aan de slag gaat. Volg je eigen lichaam en inderdaad, beter een langere afbouw en beter functioneren, dan in de ellende blijven. Even op adem komen geeft ook weer meer kracht voor je afbouw. Nogmaals succes!
  4. Hoi @doorbijter. Ik had mijn bericht nog even aangepast. Ik zat ook aan die nare Lorazepam, dat heb ik even toegevoegd. Mijn eerste stukje heb ik er in 1 keer afgehaald als test (0,5 Mg, kwart tablet van 2 Mg). Was ik daar helemaal raar van geworden dan had ik langzamer afgebouwd. Ik ben nu wel bezig met de weegschaal en het vijlen, en mijn lichaam kan nu 0,5 Mg afbouw per week aan. Dit schijnt nog best snel te zijn, maar het gaat goed. Heb over dit tempo ook overlegd met @Kannietmeer, aanrader als coach :-) Zo lang het goed voelt hou ik dat tempo aan, maar dat is dus echt persoonlijk. Ik ben sinds maandag weer 0,5 gezakt, en ik merk er wederom niks van. Ik heb daarnaast wel ondersteuning van acupunctuur en neurofeedback, wat me ook goed helpt. Als ik terugkijk heb ik ongeveer een week of 3 moeten wennen aan de Diazepam: 1 dag in bed gelegen na de omzetting, en de rest van de tijd knapte ik vooral psychisch langzaam op. Daarna voelde ik me sterk genoeg om gaan af te bouwen. Dat is voor iedereen verschillend natuurlijk. Jij zit al wel lang aan die Lorazepam, zou dus ook zeker even de tijd nemen om te wennen aan Dia en te stabiliseren als dat mogelijk is. Die (eventuele) paar weken kunnen er ook nog wel bij. Genoeg ellende gehad met die Lora toch? Naar spul bah.
  5. Hoi @doorbijter. Goed dat je nu overgaat op Diazepam! Je zegt op het eind dat het sowieso een lange zware weg zal zijn. Maar dat hoeft niet perse (ik dacht dat eerst ook hoor). Of misschien wel stukken va de weg die zwaar zijn en andere stukken niet. Ik wilde even een tegengeluid laten horen omdat de weg niet altijd zwaar hoeft te zijn of iig niet de hele tijd. Ik ben in maart van Lorazepam (vreselijk rotmiddel) overgezet naar 12 Mg Dia, zit nu op 9,5 Mg inmiddels, en ik slaap als een os en ondanks wat klachten (die komen vooral voort uit mijn schildklier) durf ik het hier bijna niet te zeggen, maar momenteel geniet ik echt van het leven (voor zover mogelijk met nog wat beperkingen maar die had ik al voor de benzo’s), en hoe raar het ook klinkt, ik merk nauwelijks iets vd afbouw. Misschien komt dat nog? Ik vul het vantevoren niet in. In ieder geval heb ik op dit moment een makkelijk stuk in mijn weg. Dat kan dus ook! veel succes met de omzetting, geef jezelf de tijd om er rustig aan te wennen.
  6. Hoi @EefjeJ. Bizar he, dat je na zo’n kort gebruik zoveel klachten kan hebben. Bij mij is dit ook zo gegaan. Ben begin november met Zolpidem gestart tot eind december. Huisarts gaf aan dat je niet verslaafd raakt als je het niet dagelijks gebruikt. Dit deed ik dan ook niet. Ik ben tussendoor ook nog 2 keer gestopt, dus eigenlijk heb ik het maar 3/4 weken gebruikt over 2 maanden. Ik heb in totaal maar 20 van die pillen gehad, niet dagelijks, vaak ook maar een halve of een kwart. En ik ben heel ziek geworden. Ik dacht dat ik de ziekte van Lyme had trouwens. Wist nog niks van benzo-ontwenning en hoe dat kon verlopen. Had gelezen dat je je na 2 weken stoppen beter voelde. Had slecht zicht, nauwelijks slapen, verdoofd gevoel in lichaam, soms leek het alsof iemand me onder mn voeten optilde de lucht in (terwijl ik op de bank zat), restless legs, zenuwaanvallen waarbij ik nauwelijks kon ademen of eten, hyperactief. Ja ik was overtuigd van Lyme. Was ‘gewoon’ CT benzo-ontwenning.
  7. Klopt @Annie87, massage zou stress verminderen maar kan ook stimulerend werken. Maar als het jou ontspant dan lijkt het mij een goede keuze. Deed je dit ook al tijdens je afbouw? Wie weet wat je nog merkt van de body stress release. Ben benieuwd. Blijft toch een kwestie van uitproberen voor wie er wat werkt, maar als het bijv voor jou gaat werken hou ik het in mijn achterhoofd.
  8. @EefjeJ: ik ervaar dit nu ook, snap zo je gevoel hierin. Ik heb 1 dochter, en merk gewoon dat ik me anders voel, anders reageer, en veel minder betrokken kan zijn. Ook veel huilen daarover. En de onzekerheid of het ooit weer goedkomt. Bah. Voel met je mee.
  9. Hoi @Annie87. fijn dat je al iets betere nachten maakt. Hoe voelde de body stress release op zich? Ik vind het knap dat je naar massage gaat. Hou daar ook erg van maar wordt weer niet aangeraden bij oververmoeidheid.
  10. Hoi @doorbijter. Ik ben 2 weken geleden overgegaan van Lorazepam naar Diazepam. Lorazepam zat ik op 2,50 en 1,25. Omdat ik overdag tussentijdse ontwenning kreeg (ik gebruikte 1,25 vh slapen) ging ik weer even naar 2,50 verdeeld over 3 keer. Ik heb Lorazepam niet lang gebruikt, maar daarvoor wel andere ellende gehad met Zolpidem en CT stoppen (wist er toen nog niks vanaf). 2 weken geleden dus van 2,5 Lora naar 12 Mg Diazepam. Directe switch. Heb 1 dag platgelegen. Verder viel het me mee. Nu sinds 2 dagen wel weer depri maar dat had ik met de Lora nog veel erger tussentijds.
  11. Ja dat is ook zo @bolletje. Acceptatie blijft wel lastig. Al 5 maanden thuis, en ik had het echt heel anders voor me gezien dan hoe het gegaan is. Maar ja, er zit niks anders op dan verder gaan. fijne dag (voor zover mogelijk) gewenst voor iedereen!
  12. Sterkte @Cyclad58! Balen van de Oxazepam. Goed dat je in groepstherapie gaat. Ik heb een rotdag. De Lorazepam etc valt me niet lekker, en baal van het vooruitzicht hier nog zo lang mee bezig te zijn. Was al heel lang moe en niet lekker, nu ook weer doodmoe. Niemand lijkt het te snappen in mijn omgeving. Bah
  13. Fijn. Ben heel benieuwd. Slaap je al wat beter @Annie87?
  14. Hoi @Annie87, wil je laten weten hoe dat was? Hoorde daar ook goede verhalen over.
  15. Heeft dit jou ook geholpen bij ontwenningsverschijnselen @Deligaf1?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...