Spring naar bijdragen

Huiskamer 25 juni 2020


Louisa

Aanbevolen berichten

Goedemorgen. Zo ik open eens een h.k. Geslapen met die hitte?

Ik werd vele malen wakker, maar niet om de hitte.... Om dat ik moest plassen! Ja ik had wat meer gedronken voor t slapen en dacht dat zweet ik er wel uit. Nou niet dus haha. Moet s nachts zelden plassen dus dat was verrassend en had geen zin maar bleef wakker worden ervan. Dus om 5 u toch gesjokt naar het toilet. Nou heb in elk geval genoeg vocht binnengekregen! 

Hoe houden jullie de warmte? :sun: Ik merk dat t me extra prikkelt. Mn hoofd is een gare garnaal dus ik kijk uit naar de mindere warme dagen in t weekend :) maar ben blij dat het geen 38 graden is zoals vorig jaar. Da's echt heavy shit. 

Drink genoeg en doe rustig aan! 

veel liefs 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Bellie:

 Vreselijk die nachten.  Overdag binnen gaat het nog wel.  Ik heb maar tot half 3 goed geslapen.  Vanwege de afbouw had ik dinsdag mijn nacht dosering weg gelaten. Nou dat is geen doen dus. Vannacht werd doodzenuwachtig wakker.  Dus vannacht toch maar weer gepakt maar wel volgens de nieuwe hoeveelheid.  Die ik ben nu aan het wegen en vijlen,  maar ook overdag merk ik het goed. Bah,  Benzo's,  zware overgang klachten en overspannen. Geen ruk aan zo.

Het is bij mij ook nooit gezegd dat het van de overgang kon komen. Ben nooit depressief geweest en angstig maar het is alleen maar erger geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Louisa:

Goedemorgen. Zo ik open eens een h.k. Geslapen met die hitte?

Ik werd vele malen wakker, maar niet om de hitte.... Om dat ik moest plassen! Ja ik had wat meer gedronken voor t slapen en dacht dat zweet ik er wel uit. Nou niet dus haha. Moet s nachts zelden plassen dus dat was verrassend en had geen zin maar bleef wakker worden ervan. Dus om 5 u toch gesjokt naar het toilet. Nou heb in elk geval genoeg vocht binnengekregen! 

Hoe houden jullie de warmte? :sun: Ik merk dat t me extra prikkelt. Mn hoofd is een gare garnaal dus ik kijk uit naar de mindere warme dagen in t weekend :) maar ben blij dat het geen 38 graden is zoals vorig jaar. Da's echt heavy shit. 

Drink genoeg en doe rustig aan! 

veel liefs 

@Louisaheb je al een datum voor opname?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal. 

Hier ook last van de warmte. Ik ben 4 maanden benzovrij, en het valt me tegen hoe langzaam het herstel gaat. Niet om jullie te ontmoedigen: de klachten die ik heb zijn op zich draaglijk. Ik slaap meestal iedere nacht en geen angsten/trillingen of extreem nerveus. 

Maar een half uurtje met een onbekende praten is al uitputtend. Mijn lichaam en hersenen willen nog niet zo. Nu door de warmte kloppende aderen en hartkloppingen. Nadenken is al snel ingewikkeld. Veel hoofdpijn en ook wel spierpijn. Onrustig slapen. En vaak verdrietig omdat ik weinig kan. In de afbouw voelde ik me positiever en kon ik ook meer genieten van kleine dingen. Dat deel lijkt nu uitgeschakeld. Nou ja, we gaan maar weer door. 

Sterkte allemaal met de warmte, afbouw en herstel :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook last van de warmte maar vooral dat ik mijn zorgen maak over mijn 14 jarige hond. Heb 2 ventilatoren aan staan, naar buiten lukt niet meer met haar nu. Gelukkig is ze getraind om ook op de kattenbak te gaan. Maar die zorgen maken mij weer erg nerveus. Vanaf maandag word het gelukkig beetje koeler. Hoop dat iedereen zich deze dagen beetje doorkomt met dit weer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Rooslove:

Hier ook last van de warmte maar vooral dat ik mijn zorgen maak over mijn 14 jarige hond. Heb 2 ventilatoren aan staan, naar buiten lukt niet meer met haar nu. Gelukkig is ze getraind om ook op de kattenbak te gaan. Maar die zorgen maken mij weer erg nerveus. Vanaf maandag word het gelukkig beetje koeler. Hoop dat iedereen zich deze dagen beetje doorkomt met dit weer. 

Kan mij voorstellen dat je je zorgen maakt om je hond vooral nu die al zo oud is. De onze is nu anderhalf. Ik ga proberen hem te laten zwemmen hier dichtbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei karin123:

@Wilhelminahoe is het ritje gegaan met je zoon?

Hallo Karin ik was zo bang die angsten ik heb het tog gedaan wel een overwinning maar de afbouw is vrezelijk als het weer moest deed ik het niet meer ik druk heel hart op de toesten  anders komt het niet op papier trillingen zijn zo hefftig en een heel zwaar hooft kan slegt lopen en valt dan ben verstijft siapen lukt niet wel een uurtje of 2 een vieze smaak en digten neus kan ook niet tegen dit weer zo heet zo zweten derelisatie zo hefftig durf niet te slapen ben bang dat ik niet uit derelisatie komt dat je verdwijnt of zo ik ben niet gek maar die pillen tasten je hersens aan ik maak veel taal fouten  ik kan niks voel me schuidig  ik hoop dat het mrt jou beter gaat      liefs wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@WilhelminaWat goed dat je het toch hebt gedaan. Is zeker een overwinning. Ik ben net zo bang als jij hoor en de daarbij behorende klachten. Heel veel zenuwen in handen en benen, voeten en armen. En altijd maar dat angsthoofd. Ik moet mediteren van de GGZ maar vind dat zelfs eng.

Wilhelmina was jij met de Bromazepam ook bang? Of toen niet?

bewerkt door karin123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Wilhelmina:

Hallo Karin ik was zo bang die angsten ik heb het tog gedaan wel een overwinning maar de afbouw is vrezelijk als het weer moest deed ik het niet meer ik druk heel hart op de toesten  anders komt het niet op papier trillingen zijn zo hefftig en een heel zwaar hooft kan slegt lopen en valt dan ben verstijft siapen lukt niet wel een uurtje of 2 een vieze smaak en digten neus kan ook niet tegen dit weer zo heet zo zweten derelisatie zo hefftig durf niet te slapen ben bang dat ik niet uit derelisatie komt dat je verdwijnt of zo ik ben niet gek maar die pillen tasten je hersens aan ik maak veel taal fouten  ik kan niks voel me schuidig  ik hoop dat het mrt jou beter gaat      liefs wilhelmina

@Wilhelmina gefeliciteerd. Je hebt dat toch weer gedaan. Heb je jezelf beloond? En ja de trillingen  ik weet er alles van. Maar ik heb goede hoop dat ze een dag verdwijnen. Jij veroorzaakt ze niet. Het is de afbouw. Ik heb gisteravond een lange wandeling gemaakt. Beter geslapen als de avond ervoor. Wel veel wakker. De warmte maakt het er ook niet beter op.  Trillingen zijn hels.  Liefs Yollie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bellie:

Ja, die kan  komen door hyperventilatie.  Ik heb altijd standaard Rescue spray  van Bach mee. Ik merk dat als ik doorzet dat het dan overgaat.  Al blijf ik wel bibberig.  Maar ik moet  er wel bij zeggen dat ik sowieso nog wel naar  buiten durf

Ik voel me de hele dag al zo slap altijd en wiebelig in mijn hoofd en daardoor in mijn lichaam. Slap van angst. Ik ga ook steeds naar buiten maar het blijft angstig. Jij bibbert dus ook. En met die hitte is het helemaal doodeng. Ik heb geen idee waar ik nu bang voor ben, het is voor alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei karin123:

Herkent iemand dat als je in de winkel staat alles begint te trillen en je helemaal duizelig word en slap van angst?

ja Karin ik heb het ook is heel vervelend ik ga niet naar de supermark mijn zoon haalt boodschappen ik deed zo graag boodschappen nu kan ik het niet eers effe afbouwen komt wel weer ik durf mijn haar niet te verven vele dingen durf ik niet bijf hoop houden hoop ook voor jou   wilhemina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Wilhelmina:

ja Karin ik heb het ook is heel vervelend ik ga niet naar de supermark mijn zoon haalt boodschappen ik deed zo graag boodschappen nu kan ik het niet eers effe afbouwen komt wel weer ik durf mijn haar niet te verven vele dingen durf ik niet bijf hoop houden hoop ook voor jou   wilhemina

Dat herken ik ook Wilhelmina. Ik wilde ook mijn haar verven maar was bang flauw te vallen en teveel werk. Dus ben toch naar de kapper geweest ondanks het virus. Ik probeer wel steeds naar de winkel te gaan maar ik blijf bang en snap niet hoe dat kan. Ik moet nog veel meer afbouwen dan jij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei karin123:

Dat herken ik ook Wilhelmina. Ik wilde ook mijn haar verven maar was bang flauw te vallen en teveel werk. Dus ben toch naar de kapper geweest ondanks het virus. Ik probeer wel steeds naar de winkel te gaan maar ik blijf bang en snap niet hoe dat kan. Ik moet nog veel meer afbouwen dan jij.

@karin123knap dat is toch een veel grotere stap naar de kapper en winkel dan je haar thuis verven. . Je bent goed bezig. Wilhelmina hoe is het gegaan met je zoon samen?. Ik wil je niet pushen. Je bent goed bezig. Volgende stap zou kunnen zijn boodschappen met je zoon. Stap voor stap. Zo ben ik er ook gekomen. Jullie zijn op de goede weg. Liefs Yollie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Wanhopige:

@karin123knap dat is toch een veel grotere stap naar de kapper en winkel dan je haar thuis verven. . Je bent goed bezig. Wilhelmina hoe is het gegaan met je zoon samen?. Ik wil je niet pushen. Je bent goed bezig. Volgende stap zou kunnen zijn boodschappen met je zoon. Stap voor stap. Zo ben ik er ook gekomen. Jullie zijn op de goede weg. Liefs Yollie. 

Maar ik besterf het van de angst Yollie. Zelfs gewoon als ik op de bank zit altijd en overal. Maar ik probeer het wel te doen. Zie je, ik ontkracht ook weer alles dat is ook niet oké. Wat knap van je Yollie dat het je allemaal is gelukt. Ik ben al tig keer in de winkel geweest maar het gevoel blijft hetzelfde en dat snap ik niet. Ik zal wel verkeert denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei karin123:

Maar ik besterf het van de angst Yollie. Zelfs gewoon als ik op de bank zit altijd en overal. Maar ik probeer het wel te doen. Zie je, ik ontkracht ook weer alles dat is ook niet oké. Wat knap van je Yollie dat het je allemaal is gelukt. Ik ben al tig keer in de winkel geweest maar het gevoel blijft hetzelfde en dat snap ik niet. Ik zal wel verkeert denken.

@Karin123. Nee je denkt niet verkeerd. Ik heb hetzelfde gehad. Zijn de rotbenzos waarvoor je tolerant ben geworden. Door steeds te herhalen is het mij gelukt. Ik zit nu alleen met rot ontwenningsverschijnselen. De weg blijft lang. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Wanhopige:

@Karin123. Nee je denkt niet verkeerd. Ik heb hetzelfde gehad. Zijn de rotbenzos waarvoor je tolerant ben geworden. Door steeds te herhalen is het mij gelukt. Ik zit nu alleen met rot ontwenningsverschijnselen. De weg blijft lang. 

Bij het GGZ zeggen ze dat ik verkeert denk en dat ik moet omdenken, ze hebben het over gebeurtenis, gedachte, gevoel, gedrag en gevolg. Heb jij ook therapie gehad? Ik haal mezelf ook steeds naar beneden. Jouw angst is toch ook weggegaan door CGT? Het lijkt wel of het bij mij niet werkt of ik doe iets verkeert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei karin123:

Bij het GGZ zeggen ze dat ik verkeert denk en dat ik moet omdenken, ze hebben het over gebeurtenis, gedachte, gevoel, gedrag en gevolg. Heb jij ook therapie gehad? Ik haal mezelf ook steeds naar beneden. Jouw angst is toch ook weggegaan door CGT? Het lijkt wel of het bij mij niet werkt of ik doe iets verkeert.

@karin123 ja dat heb ik ook gehad. De 5 g . Het wilde maar niet doordringen 4 jr lang. Ik heb ook zoveel therapie gehad. Maar ik had angst steeds als de benzo was uitgewerkt. Tot mijn laatste psyholoog zei van angst ga je niet dood. Je moet angst onder ogen zien. Je moet steeds maar denken. Ik ga niet dood en ja als ik flauw val brengt iemand mij wel naar het ziekenhuis. Ik had steeds een briefje bij me met mijn naam en tel. Nr van mijn man.  Je moet de baas spelen over de angst. Je gedachten nemen inderdaad een loopje met je en daarom moet je concentreren met waarmee je bezig bent. Ik weet dat het verdomd moeilijk is. Maar steeds herhalen en grenzen verleggen is de kunst. Yollie

bewerkt door Wanhopige
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Wanhopige:

@karin123 ja dat heb ik ook gehad. De 5 g . Het wilde maar niet doordringen 4 jr lang. Ik heb ook zoveel therapie gehad. Maar ik had angst steeds als de benzo was uitgewerkt. Tot mijn laatste psyholoog zei van angst ga je niet dood. Je moet angst onder ogen zien. Je moet steeds maar denken. Ik ga niet dood en ja als ik flauw val brengt iemand mij wel naar het ziekenhuis. Ik had steeds een briefje bij me met mijn naam en tel. Nr van mijn man.  Je moet de baas spelen over de angst. Je gedachten nemen inderdaad een loopje met je en daarom moet je concentreren met waarmee je bezig bent. Ik weet dat het verdomd moeilijk is. Maar steeds herhalen en grenzen verleggen is de kunst. Yollie

@YollieHet wil bij mij ook niet doordringen, mijn angst neemt steeds de overhand en dan zit mijn hele hoofd vol en kan er niets meer bij. Precies die gedachten maken je gek van angst. Is wel een goede van die psycholoog, dat je van angst niet dood gaat. Je verliest alleen zoveel energie door dat gemaal in je hoofd. Ik zal proberen deze te onthouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Bellie:

@karin123 echt super dat je naar de kapper bent geweest.  Ook al was je vol met angst.  Het is wat @Yolliezegt; je bent er niet  aan dood gegaan. Dat moet je voor jezelf maar blijven herhalen. Mijn therapeute zei dat je hersens het woord NIET niet kent.  Dus niet denken: He ik heb geen zenuwen of ik ben niet angstig, want dan roep je het juist op.  Juist denken: ik kan het,  het gaat goed! Positief denken,  zelfs bij de kleinste dingen.  Ben trots op je!

Pff het wordt een zware avond met die hitte. Normaliter breekt het zweet me snachts al uit. Ik ga effe met de hond lopen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Bellie:

@karin123 echt super dat je naar de kapper bent geweest.  Ook al was je vol met angst.  Het is wat @Yolliezegt; je bent er niet  aan dood gegaan. Dat moet je voor jezelf maar blijven herhalen. Mijn therapeute zei dat je hersens het woord NIET niet kent.  Dus niet denken: He ik heb geen zenuwen of ik ben niet angstig, want dan roep je het juist op.  Juist denken: ik kan het,  het gaat goed! Positief denken,  zelfs bij de kleinste dingen.  Ben trots op je!

Dank je @Bellievoor je opbeurende woorden. Ik zal het proberen. Zou willen dat die angstkop eens weg was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Wanhopige:

Pff het wordt een zware avond met die hitte. Normaliter breekt het zweet me snachts al uit. Ik ga effe met de hond lopen

Goed dat je dat durft @Yollie, ben net geweest met mijn man maar is niet te harden buiten, benen loodzwaar en ik kwam haast niet vooruit. En die hitte ja, wat een ellende en dan moeten we de hele zomer nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei karin123:

Dat herken ik ook Wilhelmina. Ik wilde ook mijn haar verven maar was bang flauw te vallen en teveel werk. Dus ben toch naar de kapper geweest ondanks het virus. Ik probeer wel steeds naar de winkel te gaan maar ik blijf bang en snap niet hoe dat kan. Ik moet nog veel meer afbouwen dan jij.

Karin  die  dingen die we voelen zijn van de pillen  we moeten er mee doorgaan   yollie is ook goed bezig zei was ook zo ziek positief  is ze alles komt goed   met alle mensen van het forum  liefs  wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...