Spring naar bijdragen

Lonster


Lonster

Aanbevolen berichten

Vrijdagmiddag bijna 17 uur. Altijd het lastigste moment thuis. Want! Weekend! Ik heb het wel verdiend etcetera en verder van die onzin. Ik heb expres geen boodschappen meer gedaan vanmiddag en trek een dure 0.0% IPA open.

Ja, eentje echt zonder alcohol.

Proost! Fijn weekend mensen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Geraldine:

@Woodie ik zit op dag 22. Ik ben ook heel moe. Ik verdraag haast niks en wil het liefst alleen thuis zitten om alle prikkels te vermijden. Het schijnt goed te komen, ooit gaan we ons vast fit voelen!!! Kan best wel een tijdje duren begrijp ik van ervaringsdeskundigen... 

Ik had vandaag wel een goede dag en ik merk dat ik op het werk geconcentreerder kan werken. Het komt dus echt wel goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alcoholvrij bier maakt het voor mij gemakkelijker om geen alcohol te drinken. Ik kan bier drinken zonder de negatieve gevolgen van alcohol. Ik voel er zelfs het opgewekkende en roezige gevoel bij. Zou dat zo blijven en kan het kwaad? 

Bier = bier. Het voelt ook als een nicotinepleister. Je neemt het spul tijdelijk, tot je zonder kunt. Je houdt dat lijntje naar alcohol in stand. Maar ja, hoe erg is dat. Je kunt voor je gevoel een beetje 'meedoen' met de drinkers.

Als dat zo blijft, dat evenwicht, vind ik het prima. Dus schenk ik mijn alcoholvrije bier in een mooi bierglas en mijn sterke drankloze tomatensap in een mooi whisyglas. Zwarte bessensiroop met tonic in een groot wijnglas etc. Het heeft wat feestelijks.

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lonster

Er leiden meerdere wegen naar Rome. 

Voor de één helpt het om de alcoholvrije variant te drinken, voor de ander een trigger...of aanloop naar terugval.

Speaking for myself, werkte het uiteindelijk niet. En met name wat je beschrijft, het voor je gevoel meedoen met de drinkers.  Of dat het feestelijk zou zijn om wijn- whisky glazen te gebruiken voor alternatieven. Dat voelde als 'suggoraat' en een leidde tot een gemis van 'iets'...alcohol..en: o, wat ben ik eigenlijk zielig gedachtes. Ik hield daarmee gedachtes in stand, dat ik mezelf tekort deed...zoiets. Mijn ervaring he? 

Vooral doen wat voor jou werkt.

Succes!

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nooit 0,0% bier, wijn of prosecco geproefd. Ben ook niet echt een bierdrinker. Ik heb bang dat ik het verlangen naar drank in stand houd omdat ik de smaak lekker zal gaan vinden. Ben ik op een feestje, is er geen 0,0% wijn dus neem ik maar een echte? 

Spa Rood en kruidenthee vind ik erg lekker ik wil ook een aantal kilo afvallen. Voor mij dus alcohol- en calorievrije drankjes.

Nu ik er verder over nadenk, eigenlijk wil ik dat niet alleen ikzelf maar ook de mensen om mij heen eraan wennen dat ik Spa drink. Normaal als ik op een feestje/bij familie, vrienden of ik een kroeg binnenkom wordt er niet eens gevraagd wat ik wil drinken. Men geeft mij gewoon een glas wijn. Dat moet anders, als ik nu binnenkom zou het fijn zijn als mensen mij ongevraagd een glas Spa Rood toeschuiven. Dát is de nieuwe Mocktail!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja goed om te lezen. Het helpt me om uit te rafelen waarom ik zo vasthoud aan dat bier. Ik heb een voorraadje thuis aangelegd met verschillende soorten. Dat vind ik ook wel grappig want met alcohol kon ik dat niet. Dan was het al snel op. Na twee flesjes of blikjes is het ook genoeg. Dan ga ik over op thee of sap.

Op een feestje of in een café hoeft het niet per se, dan drink ik vaak tonic of thee. 

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dit eens aangekaart bij de verslavingsinstelling waar ik af en toe gesprekken heb. Want ik vertoon hetzelfde gedrag als ik alcoholvrije bubbels neem. Ik werd gerustgesteld dat dit echt geen kwaad kan, want het is niet echt, ook al krijg je dezelfde associaties. Het is geen trigger om weer te gaan drinken. Ze raadde me  zelfs aan om het feestelijk te maken: mooi glas etc. Dat doe ik nu soms en soms drink ik gewoon cola light. Nu ik weet dat het geen kwaad kan, durf ik gewoon te genieten van alcoholvrije bubbels in een mooi champagneglas. Maar voor wie het niet goed voelt, niet doen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het weekend vrij makkelijk alcoholvrij doorgekomen. Vandaag had ik zo'n onrustige dag. Zo een die ik het liefst zou vergeten/relativeren met een paar glazen wijn en liefst ook nog een  sigaret erbij. Lekker muziekje aan en een beetje in de keuken rommelen.

Maar ach (zucht), :( die tijd is voorbij. In elk geval zo door de week. Ik word er even chagrijnig van, maar weet ook dat ik dat over een uurtje al weer kwijt ben... en dat het eigenlijk ook een fantasie is. Het effect dat ik ervan verwacht.

Gewoon door.:mellow:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lonster erg he... Ik ben ook zo chagrijnig af en toe... Kort lontje, ik herken mezelf soms niet :-P

Maar ik begin ook behoorlijk depressieve gedachten te krijgen. Met het vooruitzicht op mijn wijntje kwam ik de dag wel door, maar nu die "beloning" weg is gevallen... Brrrrr soms denk ik wat doe ik mezelf aan. Gedachten die je zou moeten hebben als je juist wel drinkt <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn leven draaide voor een groot deel om drank. Er is nu zo veel weggevallen! Mijn vrienden drinken allemaal, in het café heb ik niks meer te zoeken, wijnproeverijtjes, bierfestivals, etc. Ik moet op zoek naar een hele nieuwe indeling van de dagen. En eigenlijk ook naar andere mensen om mee om te gaan. Komt wel weer goed, maar voor nu wel heel moeilijk... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik drink nu af en toe wel eens een 0.0% radler en dat bevalt me goed. De hele dag thee en water komt me soms mijn nek uit. En ik ben niet zo van de frisdrank. Maar het is voor iedereen anders, ik ben wel blij met de alcoholvrije varianten. En de "beloning" aan het einde van de dag mis ik nu ook wel. Maar het is niet anders. Ik ga door! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben ook wel van de alcoholvrije drankjes, al vind ik de alcoholvrije witte wijn niet te harden. Ik heb toch liever dat ik snak naar een crodino (wat ik nu een beetje heb) dan naar een campari. En ik heb ook zin in drank vanavond en ben ook stik chagrijnig. Zou het in de lucht zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annasterre het is die kou denk ik. Maar goed, ik heb er weer een avondje thee opzitten. (zou normaal gesproken een fles glühwein geweest zijn met dit weer!!! )

Tip: Sangre de Toro 0% van appie. De eerste av wit die redelijk te doen is. Volgens mij momenteel in de bonus.... Net even gezelliger dan thee of spa op een feestje B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij zijn de moeilijkste momenten om niet te drinken thuis, als ik zoek naar ontspanning of een beloning.

Op een feestje kan het wel fijn zijn om een biertje of wijntje mee te doen, ook al is het alcoholvrij. Natuurlijk is het zo dat dat allemaal 'tussen je oren zit' en je de focus op iets anders kunt leggen. Maar dat heeft ook tijd nodig. En door het gevoel te hebben dat je meedoet, kun je minder het gevoel ervaren dat je je buitengesloten voelt. Want dat ervaar ik ook wel, dat gevoel. 

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei IJsvogel:

Voor mij werkte het beter om de focus te verleggen. Gezelligheid zit niet (meer) in een drankje maar in de interactie met mensen.  Het is toch eigenlijk te gek dat je het gezelliger vindt met alcohol vrije wijn dan met een spa rood of theetje? Is dat niet toch een restje verslaafd gedrag? 

Helemaal waar. Je moet ook gewoontes doorbreken en met av bier en wijn houdt je die als het ware nog in stand. Maar de thee komt me soms even de neus uit. En ik hou niet van frisdrank en dergelijke...  

Wat betreft de interactie met mensen... Als de rest wel drinkt gaat het plezier daar toch vanaf in de loop van de avond. Lopen jullie daar dan niet tegenaan? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...