Spring naar bijdragen

Zondag 30 december


MarQ

Aanbevolen berichten

Ik heb zelf 3 kleintjes, (4 2 en een half jaar oud) vind ook dat dat onze eigen verantwoording is. Tuurlijk gaan wij ook wel eens een avondje weg samen, maar het moet leuk blijven. Zou mijn (schoon)moeder niet steeds durven vragen om daarvoor op te komen passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, dit is pas de 2e dag dat ik niet drink en vind t nu alweer enorm lastig. Heb nergens zin in. Zie ook enorm op tegen oudejaarsavond met vrienden, voor mij dus voor t eerst sinds jaren zonder alcohol. Ook gaan we 1 januari ieder jaar naar de kroeg. Voor mij dus ook ms niet t moment. Dan denk ik telkens had ik hier niet 2 januari mee kunnen beginnen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@spirit dit gaat toch al zo lang zo? Of kind van 2 is onhandelbaar of je schoondochter is ziek of het word ze allemaal teveel ze willen uit. Je weet dat mijn dochter ook 2 heeft in dezelfde leeftijd. Zij werkt 3 dagen in de week. Op 1 dag past mijn ex op de andere 2 dagen zijn ze op de kinder opvang. Ik zit op op een afstandje krijg niet alles mee. Maar ik geloof niet dat ze daarnaast veel uit logeren gaan. Mijn kleindochter is 2 keer bij mijn jongste geweest. Maar dat is dolle pret voor de lol en niet omdat het nodig is. Ik lees je al een tijdje en denk echt dat er misbruik van je genaakt word. Maar dat is mijn mening. @Harp jammer. Knietjes afvegen en weer verder je kunt het dat heb je al bewezen. @4406 tja je kunt op 2 januari gaan stoppen het is wat jij wilt en wat je er voor over hebt. Denk eens na hoe fijn het is om op 1 en 2 januari lekker fit te zijn. Ik zou er zelf niet aan moeten denken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik word een oude man denk ik. Paar jaar terug bestond mijn leven uit werken zorgen dat ik drank in mijn lijf had en zat heel veel op mijn slaapkamer in ons huis om maar te kunnen drinken. Van de gezelligheid rondom de feestdagen kreeg ik nooit veel mee. Ja ik was er wel en deed ook wel mee maar kan me niet zo heel veel herinneren. Besef me nu wel dat mijn ex toch altijd haar best heeft gedaan om de dagen voor iedereen zo goed mogelijk te laten verlopen. Toen de meiden ouder werden waren ze niet meer thuis met oud en nieuw. Ik was al laveloos voor het 12 uur was. Ik hoop dat mijn ex nu leukere feestdagen heeft maar dat denk ik wel ze lijkt gelukkig en daar ben ik blij om ik gun het haar. Ik beleef de feestdagen nu wel veel beter. Ben tevreden met mijn leven. Natuurlijk kunnen er dingen beter en ben ik soms best verdrietig dat ik niet meer zoveel kan. Maar er zijn ook genoeg mooie momenten in het leven die ik nuchter beleef en dat is me heel wat waard. Genoeg sentiment nu wat eten we? Wij eten lasanje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei 4406:

@Lars hoe lang ben jij nu gestopt met drinken en hoe heb je t gedaan? Ik heb 2 dochters van 7 en 6 en je berichtje raakt me daarom extra. Ik wil deze dagen inderdaad bewuster mee gaan maken...

Ik ben nu bijna een jaar en 2 maand gestopt. Mijn dochters zijn al volwassen de 1 heeft zelf al 2 kinderen. Ben gescheiden heb schade waarschijnlijk door mijn drinken en woon in een huis met andere mensen met hersen schade 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Lars:

Ik ben nu bijna een jaar en 2 maand gestopt. Mijn dochters zijn al volwassen de 1 heeft zelf al 2 kinderen. Ben gescheiden heb schade waarschijnlijk door mijn drinken en woon in een huis met andere mensen met hersen schade 

Jeetje wat heftig. Wel knap dat je uiteindelijk gestopt bent. Mijn relatie is ook voor een groot deel door mijn uitspattingen met drinken kapot gegaan. Dat vind ik moeilijk te accepteren en ben daardoor alleen maar meer gaan drinken. De grootste motivatie voor mij nu zijn mijn kinderen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei 4406:

Goedemiddag, dit is pas de 2e dag dat ik niet drink en vind t nu alweer enorm lastig. Heb nergens zin in. Zie ook enorm op tegen oudejaarsavond met vrienden, voor mij dus voor t eerst sinds jaren zonder alcohol. Ook gaan we 1 januari ieder jaar naar de kroeg. Voor mij dus ook ms niet t moment. Dan denk ik telkens had ik hier niet 2 januari mee kunnen beginnen? 

Het is pas de 2e dag. Het is al de 2e dag. Het is de 2e dag. Het is zo'n dag. Zo'n dag dat je niet drinkt. Of dat nou 30 december is of 3 januari, of de dag voor Koningsdag of de
dag voor pasen, pinksteren of hemelvaartsdag, of de dag voor je verjaardag of die van je goede vriend/vriendin, of de dag voordat je altijd traditioneel de kroeg induikt, of
de dag waarop de terrasjes lonken, of de dag van noem maar op...  er is of er komt altijd wel wat waarvan we (=de drank-erg-lekker-vindenden) vinden dat er op of er bij gedronken
moet worden.
Maar als je dan wilt stoppen met drinken en gestopt bént met drinken, dan is het zaak om op al die bovengenoemde dagen óók niet te drinken. Alleen zo is het mogelijk
om daadwerkelijk aan een 'vrij-van-de-alcohol-nodig-hebben-leven'  te beginnen. De gedachte: had ik niet beter dán en dán kunnen beginnen zal (bij de meesten vooral
in de beginperiode) vaker langskomen, maar alleen door die vraag met NEE te beantwoorden kom je verder. Als je de vraag met 'ja' beantwoordt komt er
geen einde aan beginnen met stoppen...
Dus Vierviernulzes, nee, je had niet beter op 2 januari kunnen beginnen. Je bent precies op het goede moment gestopt en zult meteen al een alcoholvrije oud en nieuw
kunnen ervaren. Hopelijk de eerste van vele. En bedenk dan maar als steuntje in de rug dat er een heel leger van alcohollozen met je meedoet en achter jouw
besluit staat. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kohtje:

Het is pas de 2e dag. Het is al de 2e dag. Het is de 2e dag. Het is zo'n dag. Zo'n dag dat je niet drinkt. Of dat nou 30 december is of 3 januari, of de dag voor Koningsdag of de
dag voor pasen, pinksteren of hemelvaartsdag, of de dag voor je verjaardag of die van je goede vriend/vriendin, of de dag voordat je altijd traditioneel de kroeg induikt, of
de dag waarop de terrasjes lonken, of de dag van noem maar op...  er is of er komt altijd wel wat waarvan we (=de drank-erg-lekker-vindenden) vinden dat er op of er bij gedronken
moet worden.
Maar als je dan wilt stoppen met drinken en gestopt bént met drinken, dan is het zaak om op al die bovengenoemde dagen óók niet te drinken. Alleen zo is het mogelijk
om daadwerkelijk aan een 'vrij-van-de-alcohol-nodig-hebben-leven'  te beginnen. De gedachte: had ik niet beter dán en dán kunnen beginnen zal (bij de meesten vooral
in de beginperiode) vaker langskomen, maar alleen door die vraag met NEE te beantwoorden kom je verder. Als je de vraag met 'ja' beantwoordt komt er
geen einde aan beginnen met stoppen...
Dus Vierviernulzes, nee, je had niet beter op 2 januari kunnen beginnen. Je bent precies op het goede moment gestopt en zult meteen al een alcoholvrije oud en nieuw
kunnen ervaren. Hopelijk de eerste van vele. En bedenk dan maar als steuntje in de rug dat er een heel leger van alcohollozen met je meedoet en achter jouw
besluit staat. :rose:

Dankje...ik ga ervoor. T zal me inderdaad een enorme steun in de rug geven als ik deze dagen alvast alcoholvrij heb meegemaakt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg hier net telefoon van de pro deo advocate van mijn man (bij een gedwongen opname wordt er automatisch een pro deo aangesteld). Tot mijn aangename verrassing een heel lieve vrouw (dat ze op een zondag bereid was om mijn man te bezoeken als dat mogelijk was en mij opbelde toen het niet mogelijk bleek, zegt ook al veel over haar engagement). Ze suggereerde dat ik naar de zitting van de vrederechter kan komen, ook al heb ik niet echt iets zinnigs toe te voegen - vorige maand pleitte ik succesvol voor overbrenging naar ander ziekenhuis, deze keer wil ik uiteraard dat hij gewoon blijft waar hij is. In menselijk opzicht kan het misschien heilzaam voor me zijn om toch te gaan. Daar had ik eerlijk gezegd nog helemaal niet aan gedacht, ik was niet eens van plan om me te informeren over datum en uur van de zitting. Misschien ga ik toch maar, het is woensdagochtend.

bewerkt door Jen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spirit, met alle liefde, wat ik denk is dat jij moet leren om "nee" te zeggen. Tegen je zoon, je buurman, andere vrienden. Dit blijft doorgaan tot je echt voor jezelf op komt en werkelijk "nee" gaat zeggen. Tot die tijd blijven mensen aan jouw stoelpoten zagen. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grenzen stellen, zoals spirit misschien moet leren doen, is zoiets moeilijks vind ik. Bij mij gaat het over een ander soort grenzen, ook wel naar eigen familie toe, en ik doe het stilaan beter na veel vallen en opstaan, deels dankzij een goede therapeut.

Sommige mensen doen het automatisch, gewoon van nature uit, ik weet niet waaraan het ligt. Wat ik wel weet, of toch zelf ondervonden heb: hoe langer en hoe vaker je je grenzen laat overschrijden, hoe meer het een patroon wordt, hoe evidenter die mensen dat gaan vinden. In vele gevallen zijn ze zich er niet eens bewust van dat ze het doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond, net even bijgelezen. Iedereen sterkte die het nodig heeft. Morgen mijn eerste nuchtere oud en nieuw sinds....?? Zie er een klein beetje tegenop, mensen denken nu dat ik het makkelijk zonder alcohol doe na zoveel tijd en daar raak ik onzeker van: stel dat ik toch de fout inga? Mijn brein is zo gewend aan dit soort feestjes met alcohol. Het is bij mij thuis en vind t nog wel lastig om de champagne koud te zetten zonder dat ik zelf een slok mag (ik moet natuurlijk denken 'hoef') te nemen. Dat stemmetje: 'je hebt het bijna een jaar volgehouden, nu mag je echt wel weer eens uit de band springen' etc etc. Ik heb er nog steeds zo n zin in af en toe. Ik denk dat ik maar de hele avond in een hoekje op mijn spijkermat ga liggen:blush:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee hoor Rosee, jij gaat een fruitige gastvrouw zijn
en ook op nieuwsjaarsdag fris opstaan.
Gekkie! Dit eerste jaar is zo wezenlijk belangrijk, dan heb je juist alle
dingen een keer meegemaakt zonder verdoving. Puur jijzelf.
En waarschijnlijk valt het reuze mee. Ga je niet zielig voelen of afzonderen.
Ik weet nog dat Coco van hier ooit zo tegen haar eerste carnaval zonder bier op zag.
Die heeft het heel creatief opgelost toen; zij werd de fotograaf van het gezelschap;
zag naarmate de avond vorderde haar vrienden door een lens (wat afstandelijker dan normaal dus)
en kon heel scherp observeren. De avond vloog voorbij en toen ze later de foto's zag, was ze overtuigd.
Zoek voor jezelf een manier, maak een plan, neem een sterk besluit, doe wat jou helpt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...