Spring naar bijdragen

Zondag 30 december


MarQ

Aanbevolen berichten

Aha, Yvonne. Je bent dus uit Friesland vertrokken én je woont nog in het hoge noorden. Ja, dat kan ook.
Wij zijn ook steeds vaker aan het kijken (funda) naar huizen in Groningen/Friesland. Ruimte, rust en (nog) betaalbaar. Maar áls dat al
gaat gebeuren, dan pas als mijn vrouw aan haar pensioen toe is en dat duurt nog wel een jaartje of zeven, acht..
Wat vereenzaming betreft kan het wel meevallen, we hebben een grote kennissenkring in die regio door de citroënclubs. Het enige punt
dat een obstakel zou kunnen zijn is onze eigen mobiliteit tegen die tijd. Maar dat zien we dán wel weer.
't Is dan wel 'dag voor dag' maar af en toe een beetje vooruit dromen houdt je gemoederen bezig, oftewel 'A Dream A Day Keeps The Doctor Away'..:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook geen vuurwerkliefhebber. Oudste hond is er altijd stoïcijns onder geweest, jongste was vorig jaar compleet in paniek, dit jaar
gaat het opmerkelijk goed. Bij elke knal kijkt ie me even aan en als hij ziet dat het goed is loopt ie weer gewoon mee. Mét even een paar
'overwinningskwispels'.. lief gek beessie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook voor dat vuurwerk door de gemeente wordt afgestoken en niet meer individueel. Ik kocht nooit vuurwerk. En een gemeente kan een hele mooie show geven. Dat hebben we in mijn stad bij het einde van de kermis op vrijdagavond. Prachtig die show. De hele stad komt er naar kijken.

Straks ga ik naar de sauna. Heerlijk ontspannen deze dag. Met als klap op de vuurpijl: Salade geitenkaas!! :)

Dagpact:

 MarQ

Moosje

Quinn

Gekko

Lars

Kohtje

Clean66

Kyon

Tatum

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh, ik heb eens op een flat gewoond van 12 hoog. Met 2 katten. Toen het stormde en er wel reden was voor paniek (van mij uit) liepen die katten verrassend goed mee. Ze luisterden naar elk commentaar en toen ik achter een rij kasten ging slapen (wind stond toen vol op het raam, ik dacht dat het breken zou) kwamen ze bij mij liggen. Vol vertrouwen dat ik ze zou leiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei jopie:

Goedemorgen allemaal. 

Verder rest mij nog maar één hartekreet die ik verder zonder opgaaf van redenen wil doen en die hier mag en kan doen: "god wat heb ik toch een bloedhekel aan drank en drugs, aan het gedrag van mensen die onder invloed zijn van drank en drugs"

(Je zou er bijna van gaan drinken)

Nou ik heb er geen hekel aan Jopske, zelfs niet aan de mensen dronken zijn. Zie heel goed wat ze daarna mee maken, en das heel verdrietig. Ik zou er wel een bloedhekel aan hebben als mij het zelf zou overkomen.

 

Wat een lief verhaal Taat.:lips:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogal @Yvonne, het lijkt hier 's ochtends wel een slagveld.
Maar om hem nu nog in een bench te doen lijkt me ook niet haalbaar, dan schreeuwt hij waarschijnlijk alles bij elkaar.

Hopelijk gaat dat morgen met dat vuurwerk goed, we hebben daar slechte ervaringen mee met onze vorige hond.

Het knallen is wel duidelijk verminderd vergeleken met afgelopen jaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag.

Ook geen vuurwerk voor mij, zonde van het geld, mens en dier en het milieu. Bovendien ben ik er bang voor, het knalvuurwerk. Maar ik heb makkelijk praten en kan leuk stichtelijke uitspraken doen, maar ik woon hoog en of ik wil of niet, ik word getrakteerd op een vuurwerkshow voor en achter. :rolleyes: 

bewerkt door Jannigje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sober is Guido een tv-programma? Weet zelf niet goed hoe ik oudejaarsavond door moet brengen. Bedoeling was gewoon thuis met honden, dat zal het nu ook worden dus, maar ik had andere bezigheden in mijn hoofd om de tijd door te brengen.

Ik moet mezelf tegenhouden om nu geen preek af te steken ivm vuurwerk, daar heeft niemand een boodschap aan. Mijn honden zijn er doodsbang van, en ik vind het zelf ook gewoon gevaarlijk. Hier in Leuven mag het helemaal niet, in het grootste deel van Vlaanderen mag het niet, op het officiële vuurwerk na uiteraard, maar elk jaar opnieuw heb je van die lolbroeken. Verkoop is hier gelukkig wel streng gereglementeerd, en ik woon niet aan de grens met Duitsland. Gisteren was het zelfs een klein item in het journaal van de VRT 'Nederlanders kopen massaal vuurwerk in Duitsland' :D Bij ons is dat dus nog wat minder gebruikelijk maar het gebeurt.

Nu ja, ik ging niet zagen dus:)

 

De dag maar weer eens zien door te komen. Beetje down.

bewerkt door Jen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha @Kohtje gezien dat hier geen item was vermoed ik dat het vooral in de grensstreek van Nederland een probleem zal vormen en dat met name Nederlanders het vervelend vinden. Snap ik wel hoor. Neem aan dat ze in pakweg Maastricht ook niet altijd blij zijn met Vlaamse drugstoeristen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Jen:

Haha @Kohtje gezien dat hier geen item was vermoed ik dat het vooral in de grensstreek van Nederland een probleem zal vormen en dat met name Nederlanders het vervelend vinden. Snap ik wel hoor. Neem aan dat ze in pakweg Maastricht ook niet altijd blij zijn met Vlaamse drugstoeristen.

Hangt er natuurlijk van af van wiens kant je het bekijkt. De dealers zullen er niet rouwig om zijn.
Haha, ja, al dat grensverkeer tegenwoordig.. bluuuuuuhhh... laat ieder toch lekker in z'n eigen land blijven. Ze zouden om elk land een dikke hoge muur
moeten bouwen. Originele kijk, hè??:P;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben uiteindelijk niet naar de sauna gegaan. Ga komende week.

 

Bolletje kent mij. Haar reactie doet mij beseffen dat ik meer over mezelf moet vertellen.

Ik heb nooit een vader gehad. tussen mijn 6e en 16e had ik een stiefvader. Op mijn 14e kwam er een machtsstrijd. Ik heb hem toen mijn slaapkamer uit geslagen. Toen ik dacht dat hij mij misbruiken wilde. Sindsdien heb ik nooit meer mannen vertrouwd.

Dochter heb ik alleen opgevoed. Wel een wens om een kind te krijgen, geen wens naar een relatie.

Ik heb altijd van katten gehouden. Mijn lievelingskat is overleden een week voor dochter geboren zou worden. Zij wilde de geboorte van dochter duidelijk niet meemaken.

De tweede kat wilde het wel meemaken. Lag over mijn zwangere buik heen. Maar zij oveleed toen het winter was en zij door het ijs zakte. Ik heb daarna geen kat meer genomen. Meestal nam ik ze uit het asiel.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb jaren lang thuis alleen gezeten. Mijn moeder ging zelf de hort op. Vrij van relatie en van kinderen. En ik moest het zelf maar uitzoeken.

Ja, Als je zoon voor kinderen kiest, dan moeten ze iets inleveren. Kunnen ze niet altijd van jou verwachten. Toch zul je zelf de grens moeten bepalen. En dit zo ook met je zoon moeten bespreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...