Spring naar bijdragen

Dinsdag 18 December


MarQ

Aanbevolen berichten

Well, fijne discussie dit. Het begint met een vraag die behoorlijk raar overkomt op meerdere mensen hier, ook op mij, door iemand die het zelf geen rare vraag vindt. Dus daar ga je elkaar ook niet in vinden. Agree to disagree ofzo. 

Het komt op mij dus raar over dat iemand hier jaren niet is geweest, zo binnen komt vallen. Niet dat overleden forumleden nooit meer genoemd mogen worden. 

Anyway, het is weer zo'n dag. Ik drink niet, dat besluit ik zelf. Niets wat een ander doet of zegt, is verantwoordelijk voor mijn drinkgedrag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik wil er nog aan toevoegen dat ik de postings van de overleden mensen hier nog gewoon kan lezen en dat ik ook de prive berichten heb bewaard omdat ze mij dierbaar zijn. En daar gaat niemand verandering inbrengen kom op zeg. Nu echt uitlog anders ga ik kwaad worden en dingen zeggen vanuit emotie/boosheid. Beter, tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu we het er toch niet over hebben, ik ben aan het koken voor kerst. Zoveel plannen en ideeën dat ik iedereen een week (bescheiden) kerstdiners voor zet. Met vandaag: rollade met ui en champignons, gebakken aardappeltjes met flinke korstjes, gekaramelliseerde worteltjes, de onvermijdelijke bak sla en tenslotte ijs toe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei bumperjim:

Bedankt Lars, dat motiveert. 

Als je vooruit kijkt naar de gezelligheid van de kerst ipv er tegenop ziet omdat je niet “mag” drinken, dan ben je denk ik aangekomen waar je wezen wou :) 

Ja misschien wel. Heb mijn momenten nog wel maar ze worden steeds minder. Als ik ze heb dan is het ook kinderlijk gedrag als iets niet gaat zoals ik wil of ik moet wat wat ik niet wil. Dan ga ik bijna stampvoeten en denk ik ik ga drinken jullie schuld dan :blush: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Mooie dienst gehad, veel stiltes waar ze ook gewoon behoorden te zijn, een lach die spontaan opkwam en bijna overging in een melige bui met de client, een grimas waar niet aan te ontkomen viel met veel ernstige overwegingen. Arts ingeschakeld en morfine ophoging. Getekend met 2 meiden van 3 en 5. Iets moois voor hun mams. Waardevolle dienst nu in zen stand. Hoe mooi en voldaan ook moet er altijd van bijkomen. Hoe prof ik daar kan zijn, hoe klein ik mij dan wel weer thuis voel.

Sterkte Lika!

Bor, iedereen kan toch iets zelf gemaakts mee nemen? Gaat uiteindelijk toch om het samen zijn. Niet alleen om het eten en drinken.

Welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Lika:

(Nog) niet bijgelezen. Rotdag. Onzeker, onzeker en heel zeker: ik doe het niet goed. En dat is helemaal niet zeker. Nou ja. Het kan verkeren dus. Droog en helder. Gelukkig. Dat wel.

Zonder rotdagen bestonden er ook geen leuke dagen... Nieuwe kansen nieuwe prijzen vandaag! ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Smaragd:

Goedenavond,

Mooie dienst gehad, veel stiltes waar ze ook gewoon behoorden te zijn, een lach die spontaan opkwam en bijna overging in een melige bui met de client, een grimas waar niet aan te ontkomen viel met veel ernstige overwegingen. Arts ingeschakeld en morfine ophoging. Getekend met 2 meiden van 3 en 5. Iets moois voor hun mams. Waardevolle dienst nu in zen stand. Hoe mooi en voldaan ook moet er altijd van bijkomen. Hoe prof ik daar kan zijn, hoe klein ik mij dan wel weer thuis voel............

@Smaragd , ik begrijp dat jij verpleegkundige bent en in een hospice werkt. Mag ik dan even mijn bewondering en dank voor je uitspreken!
Een paar weken geleden is mijn zusje in een hospice overleden, dat is natuurlijk verdrietig maar het was toch ook heel mooi allemaal. Hulpverleners zoals jij hebben daar een grote rol in gespeeld en er zijn een paar verpleegkundigen aan wie ik met veel warmte terugdenk. Wat een fantastische warme zorg hebben zij gegeven, uiteindelijk heb ik samen met een verpleegkundige mijn zusje na het overlijden verzorgd, wat een kanjer was die vrouw zeg en wat maken mensen zoals jij het verschil. Het is wel gek dat je dan na het overlijden heel snel weg bent uit zo'n hospice waar je eerder zulke intieme momenten met elkaar meemaakte en in alle hectiek is er dan geen tijd en ruimte om met de verpleegkundigen nog na te praten en ze te bedanken.
Het was zorgzaam, warm, intiem en ook adequaat en professioneel... prachtig!
Dus ik zeg: 'dankjewel lieve Smaragd' namens al die mensen die niet meer de kans hebben gehad om jou te bedanken :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Djw Jannigje en Yana. Ja ik werk in een hospice naast mijn reguliere baan in de zorg waar ik bewust minder ben gaan werken om juist ook dit te kunnen doen op afroep. Dat maakt het dubbel zo fijn. Ik help de stichting/hospice uit de brand bij ziekte en ik kan doen waar ik goed in ben.

@Yana heel veel sterkte in deze moeilijke verdrietige tijd en heel erg bedankt voor je lieve attente woorden. In dank aanvaard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...