Spring naar bijdragen

Woensdag 29 augustus


kruidenthee67

Aanbevolen berichten

Omdenkspreuk van de ze dag:

Geef je over aan de verleiding, die komt misschien nooit meer voorbij (Robert Heinlein)

Hmmm...deze roept allerlei gedachten...allereerst de gedachte of hij 'geschikt' is voor hier...je overgeven aan de verleiding is wat ik jaren deed...drank:blush: Dat lijkt me dan weer niet zon goed idee...

 

Ik lag vroeg in bed...goed geslapen....vroeg wakker.

Mijn verleiding was: als ik nou weer eens vroeg op sta..voor de drukte van het gezin...schrijven...mediteren...dus hier zit ik,  in mijn atelier...frisse ochtendlucht, koffie loopt...wat fijn toch. Weten wat goed voor me is om te doen, is heel wat anders dan het daadwerkelijk doen. De verleidingen die er ook zijn maar niet naar geluisterd...dus nu laptop dicht, pen en boek in de hand en aan de slag.

 

Heb een goeie dag.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, korte woensdag vandaag voor haar. Beetje bijkomen van de eerste dagen school dus. Gaan even een hut bouwen om haar bed in elk geval. Vorige was ingestort:lol:

Mooie spreuk, hij moet wel even landen nog geloof ik. Ik denk dan vooral aan de verleiding van 'lummelen'. Niet hollen, maar mogen stilstaan. Verleiding van alcohol is wel weg inmiddels maar kan me voorstellen dat dat wel mijn eerste gedachte zou zijn geweest vorig jaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei jopie:

Goed geslapen en vroeg zelf wakker.  Denk dat ik er "door" ben. In mijn deur kijk ik, met koffie in mijn handen, over het veld met nog laaghangende mist. Knotwilgjes er met de kop bovenuit. Trui aan, sokken aan. 

Ja. Dit is goed. 

Mooi Jopie... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

25 minuten geleden zei bolletje:

Goeie morgen allemaal,
Fijn Jopske dat het weer een beetje beter is in het bolletje:lips:
Ik ben een week m'n comp. kwijt. Broertjelief neemt hem mee om eens na te kijken. Ik zal jullie missen snik, snik. Tot volgende weeeeeeeeeek.:heart:

Gerelateerde afbeeldingArme Bol... maar daarna..... :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei kruidenthee67:

Weten wat goed voor me is om te doen, is heel wat anders dan het daadwerkelijk doen.

Mmmm, ja, daar weet ik alles van :blush:

Een week zonder laptop/tablet/phone zou voor mij ook een hele uitdaging zijn, wat zou ik dan veel tijd hebben om al die dingen te doen die goed voor me zijn.

Fijn dat jouw pc het weer doet Jane. Ik ben benieuwd... ben je nou ook helemaal van die pop-up af of moet je die iedere keer opnieuw wegklikken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. De kudde vertrekt vandaag. We zullen weer moeten wennen aan de stilte.

nu zwemmen .

Die spreuk over de verleiding gaat voor mij alleen over het alles achter laten en opnieuw beginnen. Groots en Meeslepend weer. 

Ik las gisteren ook een mooie: Je bent niet wat je wilt zijn, maar wat je kunt zijn.

nu zwemmen dan toch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(Helaas) herkenbaar...

De overbelasting, over grenzen gaan...angst en stress...het gevoel hebben continu 'aan te staan'...uitputtend....en nu je het zegt..ja vergelijkbaar met een kater...in verschijnselen. Realiseer me dat ik een tijd terug tegen mijn zus zei, die inderdaad weet van de verslaving, stoppen en proces,  'Ik heb niet gedronken hoor..mocht dat zo lijken'. Hmm..best een eye opener dit. Dat stuk, die stress/angst is waar ik wat mee mag. Moet....wil ik 'gezond' leven. Best een hele uitdaging.

Niet fijn om dan te lezen dat je na 10 jaar...;) Maar ook wel realistisch denk ik. T'is wat t'is...ben wie ik ben...maar er valt nog wel wat te doen. Allerbelangrijkste toch steeds weer, ook vandaag de eerste niet. De rest...beweegt, gaat bewegen.

 

Dank voor het delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...