Spring naar bijdragen

Het ADB conditie/sport topic


Sandro

Aanbevolen berichten

Ik volley al tientallen jaren, de laatste paar zelfs op 3 verenigingen;
ik heb 15 jaar spinning pas afgesloten
nooit auto gereden, dus alles op de fiets en incidenteel lopend
en af en toe een yogacursus, en wekelijks een sauna/wellnessdag.
Nou ging dit alles bij mij ook prima samen met alcohol nuttigen,
helaas zou ik bijna zeggen, anders was ik misschien eerder
gemotiveerder geweest om te stoppen. Overigens ben ik nu veel beter in staat
mijn grenzen te zien, ben ik veel geconcentreerder aan het sporten, en last but not least
ik slaap veel en veel beter, waardoor ik denk dat ik tussen het sporten door beter herstel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha geweldig topic! Ben net terug van 2.5 uur mountainbiken met collega’s.  Dat doe ik het liefst. Vanaf het werk omhoog tot ca 600 meter, colletje over, beetje dalen en weer stijgen enz en aan het eind een vreselijk lekkere eerst technische dan steeds snellere downhill waarbij de keien om je oren vliegen. En dan nog 2 km naar huis. Nu aan de muntthee (vroeger was dat 2-3 bier), douchen en dan eten... mn vrouw staat te bbq’en, echt paradijselijk vanavond :D

Als ik niet fiets dan loop ik hard met de hond. Of niet hard maar wel lang (2-3 uur). Hardlopen vind ik eigenlijk echt geen hol aan maar het is makkelijker in te passen in een drukke dag...

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, hardlopen is lekker praktisch. Je trekt je schoenen aan en gaan met die banaan. Ik vind heel veel sporten leuk, maar kom daar niet meer aan toe.

Heb nu 2 dagen achter elkaar hardgelopen. Morgen weer. 

Maar de belangrijkste vraag is natuurlijk @bumperjim gaat Dumoulin toch nog de Giro winnen?:)

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Sandro:

 

Maar de belangrijkste vraag is natuurlijk @bumperjim gaat Dumoulin toch nog de Giro winnen?:)

LOL kijken naar fietsen op tv dat kan me echt niet boeien :) OK een mooie mtb downhill wedstrijd maar daarvoor moet je naar youtube... en dan plas ik al in mn broek bij het zien wat die gasten doen. Deze familievader kijkt wel uit om niet op zn plaat te gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei jopie:

Ach.... En in die zin is dit topic behoorlijk on topic: uiteraard (grijns) is het heerlijk achteraf om jezelf compleet leeg te lopen, je grenzen idioot over te gaan en al die dingen meer..... 

... voor mij is dit hollen juist het weer teruggaan naar t "genieten" en ónder die grens blijven. Dat was dan ook denk ik de grootste "uitdaging": niet harder, meer, zweten, hijgen..... maar echt gewoon lekker "spelen" met bultjes, takken, zacht zand, kleine paadjes of géén paadjes ..... weetikhet... 

(wat niet betekent dat t niet soms ff pittig is uiteraard)

Herken ik. "Vroeger" moest het allemaal sneller en langer. Dat hield ik dan een aantal maanden vol, maar daarna keek ik er tegenop en stopte ik weer met trainen. 

Nu doe ik gewoon waar ik zin in heb. Zo word ik minder snel beter (en beter worden wil ik nu eenmaal, dat competitieve zit in me), maar dat interesseert me niet. Het is op deze manier veel leuker en op de lange termijn word ik alsnog beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een leuk en zo te zien levendig topic. Helaas kan ik hier niet aan mee doen. Hoewel dat voor jullie sporters ook wel lekker rustig is...
Sport en Kohtje horen niet bij elkaar. Nooit bij elkaar gehoord ook. Ik beweeg wel, hoor, maar allemaal op z'n elf-en-dertigst.. Ik heb
twee honden die ik meerdere malen per dag uitlaat, doe meestal lopend boodschappen, heb geen last van overgewicht en voel me
over het algemeen redelijk in m'n vel zitten. Het zit 'm vooral in het woord 'sport', denk ik. Zelfs sportwagens heb ik niets mee.. :mellow:
Daarentegen loop ik 's zomers wel graag op van die linnen flubber(sport)schoenen (All Star).. maar ja, iedere gek heeft z'n gebrek.
En als er iemand achter me aan zou zitten, als het moet, dan kán ik wel heel hard lopen...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Minimaal 2 keer in de week in een flink tempo tussen de 5 en 15 km wandelen

10 tot 17 uur (veelal zwaar) huishoudelijk werk, bij diverse clienten

Regelmatig fietsen

Beweging genoeg dus

Oh ja, paar keer per week de trap oplopen naar 6 hoog, en een paar keer per week meedoen met de ochtendgym

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat heb ik ook @bumperjim. Zou graag een hond willen maar daar heb ik de tijd niet voor. Heerlijk wandelen met de hond. Ik sport op een sportschool, beetje cardio en krachttraining, ene week 3 keer en soms maar 1 x als ik geen tijd heb. Sluit altijd af met sauna en ijskoude douche. Verder doe ik alles op de fiets en werk regelmatig in de tuin. Vind het lekker om te bewegen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ff dit draadje weer omhoog halen. Doen we nog een beetje bewegen? :)

Ik had gisteren eigenlijk geen zin, maar ben toch gaan hardlopen. Gek genoeg gaat het dan vaak het best, zo ook gisteren. Begin nu echt wel het effect te merken van 1 a 2 keer per week hardlopen.

Begin september heb ik een evenement. Paar jaar terug ook gedaan en toen ging het voor geen meter. Ben gebrand om het nu wel goed te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep mtb nog steeds maar wel te weinig. Minstens 2x per week dan ga je echt vooruit en ik zit op hooguit 1x. Te veel andere dingen. 

Als ik op reis ben dan loop ik hard als de gelegenheid er is. Paar weken geleden zat ik ergens aan de kust, hardgelopen langs de zee, werd ik aangevallen door een meeuw. Daar had ik al eens van gehoord, werd daar een beetje lacherig van maar als het je overkomt sta je toch met een mond vol tanden. Twee keer een duikvlucht tot circa 2m van mn hoofd, toen had ik wel door hee die moet iets van me. En ik was flink aan het draven dus geen zin om te stoppen. Derde duikvlucht iets dieper nog en toen was het Plokplokplokplok werd ik me daar een partij ondergescheten!! Wat een @&$#%€£ beest, een homo sapiens aanvallen, wat denk je eigenlijk, wij hebben kernwapens sukkel!! Maar ik had daar niet eens een takof een handvol stenen bij de hand. Dan voel je je ineens een beetje klein. Maar om 1 of andere reden had ie het daarmee gezien en vloog ie weg. 

Mwoa ik moest sowieso daarna douchen dus geen hard feelings. :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...