Spring naar bijdragen

Dinsdag 17 April


Senna33

Aanbevolen berichten

Vanharte nancy en sowhat.

hier zo direct naar een ( leuke) afspraak en vanmiddag ziekenhuis. Beetje veel allemaal. Dus waar mogelijk er tussendoor mijn rust nemen. Moet ik meer op letten. Wel goed geslapen maar nog veel te moe. Attentiepuntje die T van HALT!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het bij mezelf houd, dan kan ik zeggen dat ik begon met drinken voor de gezelligheid. Iets later ben ik veel gaan drinken door een enorm liefdesverdriet. En dat vele drinken heb ik doorgezet in elke tegenslag die op mijn pad kwam. Wie weet was ik depressief maar liet ik die gevoelens niet toe? Voor mij werd drank een oplossing voor elk rot gevoel dat ik niet wilde voelen. Totdat ik uiteindelijk depressief werd van het drinken zelf..het gaf me niet meer de zogenaamde blijdschap die ik in het begin nog wel ervaarde. 

Dit was in een notendop natuurlijk 

bewerkt door kunsie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grotendeels herkenbaar @kunsie, vooral dat laatste stuk. Alleen begon ik indertijd niet voor de gezelligheid . Ik kreeg al als negenjarige soms alcohol om beter te slapen. Is voor mij nooit voor de gezelligheid geweest, eigenlijk altijd als zelfmedicatie. En ja drank maakt mij giga depri. 

Zo, en nu gauw in actie. Tot later. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaringen met AD zijn geen goede. Ik had er wel psychologische gesprekken bij, maar had sterk het gevoel dat hij dacht: Ik weet het ook niet meer, dan maar Efexor erin.
Het zette mijn lijf en leven op de kop, enig gunstig effekt bleef uit.
Ik ben er mee gestopt, evenals met die "psycholoog".

Wat ik ermee wil zeggen (en niet invullen..) is dat AD een nuttig hulpmiddel kunnen zijn NAAST andere, intensieve behandelingen. Maar ik zie het als een snijbrander om die moer maar los te branden als hij te vastgeroest zit om los te kunnen draaien. Ik ga er niet licht meer aan beginnen, sinds ik de kracht heb leren ervaren wat ik met zelfreflectie kan doen.

En daar komt het weer: mijn eigen aandeel zoeken is heel vaak de bron van een oplossing voor vraagstukken waar ik mee zit, tegenwoordig. Dat impliceert dat ik als laatste zoek in pillen, zalfjes en poeders met magische krachten, vaak van zelfhypnotische aard.

Mensen die daar wel in geloven en zeggen er baat bij te hebben, moeten  er vooral mee doorgaan. Zo voor en na lezen we hier over de negatieve bijwerkingen van chemische preparaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begon met drinken tijdens de middelbare school periode om 'er bij te horen'. En dan niet zo'n beetje, nee, tot
stomlazarus. Dan was je een soort van 'binkie'... idem met roken.
Terwijl ik erg anti-drinken was want een unhappy family met een alcoholische vader.. maar tóch, hè..
Waarschijnlijk is daar toch de verslaving geactiveerd, want na de middelbare school eerst jarenlang zonder alcohol, zonder vlees, zonder roken,
erg 'geitenwollensokken' door vriendin waar ik zeven jaar mee heb samengeleefd  toen we uit elkaar gingen was ik zo de kluts
kwijt dat ik m'n troost zocht in alcohol. Later weer wat weten in te perken toen ik m'n huidige vrouw leerde kennen, maar het gebruik nam
sluipenderwijs toe tot zeer problematische proporties.
Somber, zwartkijker, zwaar op de hand, pessimist, zelfs levensmoe... allemaal op mij van toepassing. Dat is m'n aard.
Maar ik heb er pas sinds m'n 12-stappen behandeling op een voor mij en m'n omgeving aanvaardbare manier mee om leren gaan
door m'n eigen aandeel in het geheel der dingen te herkennen, erkennen en aanvaarden. En zo ook het aandeel van anderen in m'n leven.
Daar ben ik, ook al voelde het met regelmaat erg deprimerend, nooit slechter van geworden. Ik kan leven zonder dat ik leven altijd aan hoef te kunnen.



 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel even tussendoor weer. Snel een hapje doen met dochter lief en door naar mijn nieuwe klant. Vanavond pas thuis, maar het voelt goed! Gelukkig alleen deze week in de avond invallen 

Hoe is het met @harald @zeilbootbewoner En @Gypsy? Ook @Smaragd spookt door mijn hoofd. En @Lars ook. Hoe gaat het met de konijntjes? Tot later

x Senna 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, hier net thuis van hele middag  zkh. Ik kom op de wachtlijst voor ( weer) een  operatie. Wordt na zomervakantie, geen onmiddelijke haast, maar moet wel gebeuren. Nu diverse info mee en over 2 weken verder bespreken. Ik zal dan een paar maanden grotendeels uit de " running" zijn. Ontzettend fijne arts overigens. Zij vindt het ook belangrijk dat de afspraken en onderzoeken  bij oncoloog en endocrinoloog eerst moeten. Die staan voor deels april, mei, juni op het  Programma. Gelukkig dus eerst alle tijd om een opvang voor ongeveer 2 weken voor t hondje te zoeken. Week ziekenhuis en de eerste week erna moet ik dan doen volgens de arts. 

Nou ja, weer een mooie reden om mijn best te doen een zo goed mogelijke conditie te hebben/ krijgen. En dus alcoholvrij te zijn en te blijven! :)

nu echt gesloopt. Zit net met een glas thee en alleen koken doe ik straks nog en verder de beentjes op de :Dbank.

sorry , ik lees later verder bij. Effe bijkomen eerst. Fijne avond allen. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Francoise:

Door het oog van de naald vandaag . Al een hele week" last " van het mooie weer . Gisteren een veel te drukke dag en vandaag moest ik weer 4 uur naar de pijnbank om mijn tattoo af te laten maken.  13.00 afspraak.  Kom daar aan 12.30 en blijf nog ff in de auto om wat te appen en blikje drinken en paracetamol te nemen voor de pijn . Kom ik daar binnen. Was mijn afspraak om 12.00 uur ??!!##$--@¥£&^ WTF?? ik werd dus ook niet meer geholpen, en ik kan 16 mei pas weer terug komen.  Ze hadden mij gebeld maar het nummer was niet bereikbaar ???@!!@#$//£^. Ikke janken, boos, verdrietig , teleurgesteld, you name it.  Ik naar huis en ik bedenk me al in de auto dat ik nu dus echt een borrel pak . Wat denken ze wel niet . Ik probeer voor mezelf helder te krijgen wat er gebeurd . Er zitten 2 stemmen in mij . 1 die dondersgoed weet dat ik dat niet moet doen en de ander die het geen hol interesseert wat die ander denkt en ik voel m terrein winnen.  Dus dat doe ik als ik thuis kom.  Een borrel pakken en app mijn ADB maatje . Hij heeft het ook moeilijk met dit weer en is net van de refusal. Ik zeg alleen deze éne , ik moet rustig worden . Maar besluit m toch weg te gooien. Intussen belt nog een vriend die ook op me in praat . Vriendin komt , gevaar geweken . Ben nu Blij met zulke fijne mensen en dat ik luisterde . Zucht wat een eeuwig gevecht 

Sterkte @Francoise, goed gedaan en fijn die steunende mensen om je heen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Adri:
11 uur geleden zei Sandro:

Ik wil even kwijt dat ik ben geschrokken hoeveel mensen hier antidepressiva slikken. 

Ja, ik vermoed dat dat komt omdat veel mensen op dit forum er moeite mee hebben de volle verantwoording te nemen voor het eigen leven.

Maar dat zal wel weer vloeken in de kerk zijn.

Dat kan ik niet beoordelen. Mijn gevoel zegt wel dat het tegenwoordig soms te makkelijk voorgeschreven wordt. Wat niet wil zeggen dat het altijd/vaak onterecht is.

In zekere zin denk ik wel dat het "troep" is voor je lichaam en hersenen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Adri:

Ja toch? In ieder geval wel voor een kunstmatige positieve stemmingsverandering.

 

1 uur geleden zei Sandro:

Dat kan ik niet beoordelen. Mijn gevoel zegt wel dat het tegenwoordig soms te makkelijk voorgeschreven wordt. Wat niet wil zeggen dat het altijd/vaak onterecht is.

In zekere zin denk ik wel dat het "troep" is voor je lichaam en hersenen. 

Soms maken je hersenen en lijf bepaalde stoffen niet of niet meer aan. Of niet in voldoende mate. Dus ja, dan ben je aangewezen op chemische vervangers. Om toch te kunnen leven alsof je gemiddeldweg normaal werkt. Of wat @Etty zegt, soms is slikken juist verantwoordelijkheid nemen. Keuzes...

Begonnen met drinken om te ontsnappen. Wat moest gebeuren, gebeurde gewoon, maar ik maakte er door de drank minder deel van uit. Later kwam het verdringen, wegdrukken, vergeten. Gek idee dat het begon als een middel om controle te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Adri:

Ja, ik vermoed dat dat komt omdat veel mensen op dit forum er moeite mee hebben de volle verantwoording te nemen voor het eigen leven.

Maar dat zal wel weer vloeken in de kerk zijn.

Ik slik al 25 jaar. Ben vaker gestopt en dan ging het mis. Ik durf niet zo goed te stoppen nu. Staat wel op mijn bucketlist. Maar als de kinderen het huis uit zijn....

Kun je je antwoord nog toelichten voor mij @Adri?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen, ik kom nog even een kijkje nemen op het forum. Lijkt idd wel alsof iedereen hier aan de AD zit. Ik slik al rond de 17 jaar paroxetine. Paar keer gestopt maar dat voelde zo verschrikkelijk dat ik weer ben begonnen, met name omdat ik in mn eentje een gezin draaiende moet houden en ik dat de kinderen niet kon aandoen. Ik was bijna vergeten dat ik het slik, realiseer me dat ik net blij was dat ik met de alcohol ben gestopt, slik ik dit nog. Zoek nog een goed moment om ermee te stoppen, als de kinderen er geen last van hebben (niet om me daarachter te verschuilen maar kan niet anders)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Ik ben er vandaag niet teveel op ingegaan omdat ik het veel te stellig vind gesteld.

Het gebruik en de werking daarvan is, vind ik, veel te persoonlijk om daarover zo stellig te oordelen voor een ander.

Helemaal mee eens. :)

12 minuten geleden zei Bor:

Nu gaat iedereen (...) En dat allemaal doordat (...)

Maar nu ga je zelf veralgemeniseren, Bor. ;)

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Bor:

Nu gaat iedereen plannen om te stoppen met een pilletje terwijl dat pilletje je helpt. En dat allemaal doordat Adri het rotzooi vind en Sandro vind dat wel heel veel mensen hier iets in die soort slikken. 

Nu overschat je mijn invloed wel héél erg :D

Ik schreef overigens ook helemaal nergens dat iedereen moet stoppen. Ik formuleerde het bewust heel voorzichtig, waarde Bor.

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@rosee , mijn verhaal is hetzelfde als het jouwe.

Ik plan niet zomaar om te stoppen hoor @Bor, maar zou het misschien ooit nog een keer willen proberen. Maar ik denk er niet lichtvaardig over. De psychiater heeft ze ooit voorgeschreven. Ook de afbouw twee keer begeleid. Dat leidde tot hele verkeerde toestanden. Ook een ander AD dan hetgeen ik nu slik (paroxetine) heeft mij geen goed gedaan. Doodeng.

Het was voor mij toen (ik was 20 of 21) nodig om te overleven denk ik. Misschien nog steeds. Misschien niet meer. Maar ik leef nu en ga geen risico nemen en hoewel ik denk ooit te willen stoppen, doe ik het misschien wel nooit. Ook dat zou ik niet erg vinden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...