Spring naar bijdragen

Maandag 12 maart 2018


Aanbevolen berichten

14 minuten geleden zei Yvonne:

Goedemorgen frummers. 
Maandag alweer. 
Buiten is het windstil, geen zon en nattig... vredig. 
Binnen staan koffie en thee klaar. 
1122248.jpgAfbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamasterAfbeeldingsresultaat voor zero cola

Vergeet je zo maar de cola te noemen! Je zou denken dat het er inmiddels wel automatisch uitkomt bij jou :P

Goedemorgen iedereen.

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. 

Maandag weer, maar voor mij nog 1 vrije dag voor ik ga werken. Het is weer zacht buiten, al blijft dat allemaal relatief natuurlijk. 

Koffie (met suiker tegenwoordig).

Trouwe ankertjes in mijn dag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen.

Goedemorgen Jannigje. Fijn dat je tijdelijk onderdak hebt gevonden om aan te sterken.

Hier vanmorgen al de schrik van m'n leven gehad. Tijdens m'n ochtendrondje met de hondjes bleef de oudste tijdens het oversteken
van de drukke weg langs de IJssel ineens midden op de weg aan iets heel lekkers staan ruiken. Ik had het eerst niet in de gaten omdat
ik met twee honden loop en de jongste op dat moment m'n aandacht trok door heel fanatiek ergens op af te springen aan de overkant van de weg...
Luid getoeter, en kon nog net op tijd het ouwetje naar me toe trekken... pfffff... Ik weet dat ie oud is en elk moment kan 'gaan', maar op deze
manier toch liever niet...
De jongste sprong trouwens zo fanatiek naar een steenmarter toe die ik even later vanachter een boom weg zag schieten, ook die weg over, en
dat ging óók maar net goed. Nóg een keer schrikken.
Je zou denken dat ik nu klaarwakker zou moeten zijn, maar nee.. het is zo'n ochtend van langzaam bij m'n positieven komen. Daar ben ik nu nog
mee bezig, maar gaat goed. ;)

En de hondjes? Die liggen nu heerlijk naast elkaar, elk in hun eigen mandje, te slapen.. te 'wachten' op het koekje dat ze zo krijgen bij m'n eerste
kop koffie.

Ga ik nú doen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Amethist:

Goedemorgen allemaal :rose:

Goedemorgen

Dagpact

Antoinnette

jowan

Lars

Amethist

Rosee

Francoise 

Gdm allen . Bor beterschap, ligt je zoon dus goed in de markt bij de vrouwtjes.  Wel eens fijn dat je eens ziet waar ze mee bezig zijn , maar ja wil je het allemaal wel weten . Ik denk dat je je nu een beetje een gluurder voelt, maar negeren lukt ook niet.  

Kohtje dat is schrikken zeg . Die van ons kent ook geen verkeer en gelukkig loopt het meestal goed af . Zelf zit je nog van de schrik te bekomen terwijl zij gewoon overgaan tot de orde van de dag . Geen zorgen , wat zou het leven dan mooi zijn . Ik zie dat ook bij mijn zoon met Down syndroom . Leeft altijd in het moment en geniet van de kleinste dingen.  Om jaloers op te zijn . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij refusal moet je 48 uur droog staan voordat je een pil mag nemen. Bij campral zou ik het niet weten. Campral is een trekremmer las ik op google..

Maar je vroeg het aan sportdrankje... dus ik heb niks gezegd ;)

bewerkt door kunsie
Toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Bor:

Nou, ik heb ook even google erop los gelaten, de bijsluiter opgezocht.

Het is een trekremmer waar je eventueel bij zou kunnen drinken.

Bij mij werkte destijds campral helemaal niet. Mijn rem was kapot, een externe rem kon me ook niet meer tot stilstand brengen. Een op hol geslagen
trein was ik... kon alleen tot stilstand gebracht worden door op een ander spoor gezet te worden, qua manier van denken en leven.
Voor mij was de 'wisselwachter' het 12-stappen programma, voor een ander kan dat iets of iemand anders zijn. Maar verandering begint in jezelf.
Ik denk niet dat een chemisch middel mij op andere gedachten kan brengen als het gaat om de reden om te drinken weg te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dabk voor de reacties. Ik heb Campral van mijn huisarts gekregen. Hoop dat het werkt. Ik kan zo een paar dagen niet drinken maar dan na een paar werkdagen denk ik: ach joh, ik leef maar 1 x. Dan besef ik mij niet dat dat leven een stuk korter en beroerder zal zijn. Ik ben ZO gelukkig als ik niet drink. Drank maakt mij depri en vet. Verder ben ik vorig jaar ook begonnen met roken (na 13 jaar helemaal niets)! Ik voel mij een losgeslagen puber. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Sportdrankje70:

Dabk voor de reacties. Ik heb Campral van mijn huisarts gekregen. Hoop dat het werkt. Ik kan zo een paar dagen niet drinken maar dan na een paar werkdagen denk ik: ach joh, ik leef maar 1 x. Dan besef ik mij niet dat dat leven een stuk korter en beroerder zal zijn. Ik ben ZO gelukkig als ik niet drink. Drank maakt mij depri en vet. Verder ben ik vorig jaar ook begonnen met roken (na 13 jaar helemaal niets)! Ik voel mij een losgeslagen puber. 

'Losgeslagen puber' :  het zal niet voor niets zijn dat alcohol en ook nicotine "geest- en stemmingsveranderende middelen' genoemd worden. Ze veranderen je in iemand die je niet wil zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Sportdrankje70:

Dabk voor de reacties. Ik heb Campral van mijn huisarts gekregen. Hoop dat het werkt. Ik kan zo een paar dagen niet drinken maar dan na een paar werkdagen denk ik: ach joh, ik leef maar 1 x. Dan besef ik mij niet dat dat leven een stuk korter en beroerder zal zijn. Ik ben ZO gelukkig als ik niet drink. Drank maakt mij depri en vet. Verder ben ik vorig jaar ook begonnen met roken (na 13 jaar helemaal niets)! Ik voel mij een losgeslagen puber. 

Precies zoals ik ook altijd denk...je leeft maar een keer en wat kan mij het ook schelen enz.

Maar ik heb nu sinds vrijdag refusal en dan kan je denken wat je wilt....als ik een drankje neem word ik echt ziek...dat helpt mij heel erg om niks te nemen. Ik ga ook een cognitieve therapie bij de brijder volgen om te leren " omdenken" .....maar voorlopig drink ik al vanaf vorige week maandag niet meer. Vind ik al heel wat. En ik voel me ontzettend goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei kunsie:

Precies zoals ik ook altijd denk...je leeft maar een keer en wat kan mij het ook schelen enz.

Maar ik heb nu sinds vrijdag refusal en dan kan je denken wat je wilt....als ik een drankje neem word ik echt ziek...dat helpt mij heel erg om niks te nemen. Ik ga ook een cognitieve therapie bij de brijder volgen om te leren " omdenken" .....maar voorlopig drink ik al vanaf vorige week maandag niet meer. Vind ik al heel wat. En ik voel me ontzettend goed!

Dat klinkt idd goed. Ik hoop hiermee een eind te komen en vind het fijn anderen te spreken. Wat ikzelf lastig vind van helemaal niets in mijn situatie nu is dat ik net een paar maanden een nieuwe relatie heb. Heb dus "gezellig" met hem meegedronken en wel verteld dat ik rupsje nooit genoeg kan zijn. Hij weet niet dat ik (na dat gezellige weekend) nog ff "fijn" thuis een flesje haal en alles opdrink wat er voor handen is. Het is nog te pril om alles uit de doeken te doen. Natuurlijk moet ik voor mijzelf kiezen maar toch...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Bor:

Ik heb ook een poos een trekremmer geslikt. (Naltrexon) En ik heb er veel aan gehad, bij mij hielp het, echt.
Tuurlijk moest ik proberen of ik er bij kon drinken en toen bleek dat dat kon en er niks gebeurde, dus de beloning van drinken uitbleef, vond ik aan het hele drinken geen klap meer aan.

Bor, dat zou ik niet durven uitproberen...bij refusal drinken bedoel ik....ga ik ook niet doen. Ik zou het ook helemaal niet erg vinden om voor de rest van mijn leven 3 pilletjes per week te blijven slikken...alles beter dan 2 flessen wijn per dag 5 x in de week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wát doe je als rechtgeaarde huisvrouw op zo' eerste echt lente-achtige maandag? Gewoon omdat je niet anders kán, het in je natuur zit?????

Ramen lappen!!!!

Ik heb dus net in t-hirt en op blote voeten heerlijk en met zorg en liefde mijn bus gewassen na 4 maanden winter. Blij mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...