Spring naar bijdragen

Het roer om


Sensitief

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Sensitief:

Dank je wel. Dat stoppen lukt wel, de knop is weer om. 

Weet je waar ik mij zo boos om kan maken  en waar jij mij misschien meer inzicht in kan geven? Waarom praat iemand continue over zijn depressiviteit en dat hij uit het leven wil stappen? Waarom zoekt iemand geen hulp, waarom is een depressief persoon altijd negatief over alles en iedereen? Waarom zwijgt iemand hier niet over en doet wat hij wilt doen?

Nou ja, ik kan alleen voor mezelf spreken. Net als bij alcoholisten zijn ook mensen met depressies niet gelijk. Hmm, eigenlijk kan ik je dan helemaal geen antwoord geven. Praten over rotgevoelens doe ik bij voorkeur niet, hooguit anoniem zoals hier, of professioneel, als het echt moet. Ik denk dat je expartner beslist hulp nodig heeft, van die echte ja. Alleen kan dat pas als hij daar voor open staat. Tot die tijd denk ik dat je het goed doet, contact verminderen, denken om je kinderen en de hulpverlening inschakelen. Moeilijk. Heb je niks aan hè, sorry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Quinn:

Nou ja, ik kan alleen voor mezelf spreken. Net als bij alcoholisten zijn ook mensen met depressies niet gelijk. Hmm, eigenlijk kan ik je dan helemaal geen antwoord geven. Praten over rotgevoelens doe ik bij voorkeur niet, hooguit anoniem zoals hier, of professioneel, als het echt moet. Ik denk dat je expartner beslist hulp nodig heeft, van die echte ja. Alleen kan dat pas als hij daar voor open staat. Tot die tijd denk ik dat je het goed doet, contact verminderen, denken om je kinderen en de hulpverlening inschakelen. Moeilijk. Heb je niks aan hè, sorry.

Dank je voor je reactie en begrijp  dat iedereen anders is. Mij ex laat de buitenwereld ook niks weten. Alleen ik heb het geluk om daar deelgenoot van te zijn :( Uit zorg heb ik zonder zijn toestemming zijn beste vrienden en de huisarts geïnformeerd, die weten het nu ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De paniek is weer voorbij met mijn ex. Hij is weer aanspreekbaar en zegt weer lichtpuntjes te zien. Ik ben opgelucht en toch blijf ik op mijn hoede. Hij zegt nu hulp te accepteren. Ik hoop dat zo erg voor mijn kinderen, maar ik kan er ook niet 100% op vertrouwen dat hij het echt gaat doen. Met mij gaat het gelijk ook weer beter. Ik voel dat ik meega in zijn paniek en dat doet mij geen goed. 

De afgelopen dagen, zo uit het werk onderweg naar huis, gaat de wijn weer door mijn hoofd. Wat zal het heerlijk zijn om straks in de zon een wijntje te nemen. Gek genoeg als ik dan boodschappen ga doen, verdwijnt die gedachte ook weer. Ik vergeet dat ik dacht aan de wijn en koop het dus ook niet. Het koude water smaakt mij erg goed. 

Na de eerste 2 weken stoppen, voelde ik mij enorm fris en energiek. Dat gevoel heb ik hierna niet meer ervaren. Ik voel me alsof ik een kater heb, kom echt moeizaam uit bed en kom in de ochtend moeilijk op gang. Op 4 dagen na (vorige week), ben ik sinds 4 maart gestopt. Herkent iemand die vermoeidheid? 

bewerkt door Sensitief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed dat je het volhoudt @Sensitief. Die moeheid herken ik goed, ik merk dat die zelfs nu pas wegtrekt! ( na 3 maanden) misschien was het de eerste 2 weken ook de euforie van het stoppen waardoor je meer energie kreeg? En dat gedoe met je ex kan ook slopend zijn waardoor je je daarna moe voelde? Ik zeg maar wat hoor. Mijn ex is ook enorm slopend, helaas ontkom ik niet aan het contact door de kinderen ( 12 en 15) het was altijd slopend maar ik heb het nu anders aangepakt. Ik beperk ons contact tot het minimum. De kinderen zien hem eens per 2 weken en spreken dit zelf met hem af, ze zijn oud genoeg. Ik spreek niet negatief over hem tegenover mijn kinderen, maar zorg dat we zoveel mogelijk uit elkaars buurt blijven. Wat een verschil qua energielevel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed van je en wat fijn dat het blijkbaar eenmaal in de supermarkt uit je systeem is. De moeheid herken ik , ik zit nu op dag 15. Eerste dagen erg moe maar daarna erg energiek. Soort euforie. Helaas is dat nu weg , ik ben weer elke dag kapot. Vroeg naar bed , maar zo voelt het niet. Ik kan ook minder hebben merk ik , hulp en zorgvragen voel ik grote weerstand tegen momenteel. Kan het even niet opbrengen, alles snel teveel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn die herkenningen. Wat hebben we ons lichaam toch aangedaan zeg, dat het detoxen wel 3 maanden kan duren. Ja, idd dat verhaal met mijn ex heeft mij enorm veel energie gekost, dus helemaal vreemd was het niet. 

@Rosee zo’n contact zoals jij met je ex hebt, zou ik ook wel willen,  maar ik merk dat het ‘ loslaten’ voor mij ook nog lastig is. Wij zijn 24 jaar samen geweest. Hij is nog niet helemaal uit mijn systeem. Het is een proces net als stoppen met de wijn.

@Nina die vermoeidheid kan dus ff duren, maar wat zien we er al beter uit nietwaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Nina:

Goed van je en wat fijn dat het blijkbaar eenmaal in de supermarkt uit je systeem is. De moeheid herken ik , ik zit nu op dag 15. Eerste dagen erg moe maar daarna erg energiek. Soort euforie. Helaas is dat nu weg , ik ben weer elke dag kapot. Vroeg naar bed , maar zo voelt het niet. Ik kan ook minder hebben merk ik , hulp en zorgvragen voel ik grote weerstand tegen momenteel. Kan het even niet opbrengen, alles snel teveel

Euforie duurt maar een paar weken inderdaad. Maar kapot? Nee, verre van. Nog altijd 10 keer fitter dan tijdens een kater. Doorbijten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sensitief ik heb inderdaad het idee dat ik er beter uit begin te zien . Daar word ik blij van . En ja , laten we maar 3 maanden uittrekken voor de gehele detox. 

@Sandro zeker wel fitter dan met kater dat wel ik heb pas griep gehad snel weer aan het werk gegaan, misschien dat dat nog meespeelt, maar jij drinkt nog steeds toch ? Of verwar ik je met iemand anders ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Sandro:

Dat klopt. Waarom vraag je dat? Drinken betekent niet automatisch ook een kater.

Omdat misschien als je stopt met drinken het herstel anders verloopt dan als je drinkt. Dat vroeg ik me af maar misschien is dat niet zo hoor ik weet het niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sandro toen ik nog dronk dronk ik ook (onbewust, dat zie ik nu ) om moeheid te verjagen. De T van TIRED zeg maar. Ook toen ik een tijd minderde met drank. Het was voor mij een goede oppepper. Onbewust ging ik dan toch over mijn grenzen heen. Moe, dan ga ik nu rust nemen of slapen ipv een borrel nemen. Maar misschien werkt het bij jou heel anders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat werkt bij mij inderdaad anders :) Gebruik alcohol nooit als oppepper en heb dat ook nooit gedaan. Geloof ook niet dat dat bij mij zou werken overigens. Heel tijdelijk misschien maar daarna zou ik alleen maar meer moe zijn.

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sensitief, bij mij was de moeheid ook enorm de eerste weken. Heb wel beter geslapen dan in vele jaren daardoor en dat had ook weer zijn charme. Nu heb ik steeds minder slaap nodig lijkt het wel. Ik ga vroeger naar bed en ben een echt ochtendmens geworden. Ken mezelf niet meer terug. Moeheid is verdwenen, hoofdpijn wel vaker dan vroeger. Maar dat had ik ook voordat ik veel begon te drinken. Het gaat allemaal over, maar je lijf zal in een stand terecht komen, die wezenlijk anders is dan voorheen. Ja, we hebben onszelf flink te pakken gehad inderdaad, maar het is mooi om te ervaren, vind ik.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen donderdag wilde mijn ex mij heel graag spreken. Het ging weer goed met hem en wilde met mij delen wat hij met de CJG coach en de jeugdbeschermer heeft besproken. Hij klonk positief en aanspreekbaar, dus ik ging. De conclusie is dat de jeugdbeschermer na een aantal gesprekken met hem een hulpverlener gaat adviseren en hij gaat dit advies volgen. Pfff.. er viel een last van mijn schouder. Er kwam een enorme ontlading.... hèhè, eindelijk!

We zaten bij hem op terras in het zonnetje en hij schonk mij een glas champagne in.  Even heb ik getwijfeld of ik het ging doen  maar heb toch toegegeven. Dat werden er 3,5:blush:

Ik werd in de nacht wakker, had een flinke nadorst en in de ochtend een kater en voelde mij brak. Gatver... dit wilde ik niet meer! Was boos en teleurgesteld in mezelf, voelde ook de schaamte om het hier te melden. Nu inmiddels niet meer, het is gebeurd! Ik ben nog steeds goed bezig en heb sindsdien geen zucht gehad om weer te drinken.

Gisteren had ik een afspraak met een vriendin die ik ruim 6 weken niet heb gezien. Ze vond mij er goed en uitgerust eruit zien. Ze weet niks van mijn stoppen af.., maar ik dacht zelf; dat is dus omdat ik niet meer drink:D. Samen met mijn vriendin hebben we in de zon Spa rood gedronken, dat was ook heerlijk! Ik kwam dus niet opnieuw in de verleiding. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sensitief:

[....] Dat werden er 3,5:blush:

Ik werd in de nacht wakker, had een flinke nadorst en in de ochtend een kater en voelde mij brak. Gatver... dit wilde ik niet meer! Was boos en teleurgesteld in mezelf, voelde ook de schaamte om het hier te melden. Nu inmiddels niet meer, het is gebeurd! Ik ben nog steeds goed bezig en heb sindsdien geen zucht gehad om weer te drinken.

[....]

Het is ook daarom fijn en misschien zelfs verstandig om 'het' dag voor dag aan te pakken. Het ging 1 dag niet zoals je had gewild maar vandaag is een nieuwe dag.
Je hele leven is niet in duigen gevallen, je had een minder dagje. En even boos op en teleurgesteld in jezelf is niet zo erg, het houdt onverschilligheid op afstand.
De leerzaamste ervaring is nog altijd eigen ervaring. Als je het maar niet te gek maakt, hè?.. ;)
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan het me goed voorstellen. Euforisch gevoel wb vooruitgang bij je ex en dan een glas voor je ingeschonken. Goed dat je daarna weer de draad oppakt! Ik zat vanmiddag op terras en de serveerster zette per ongeluk een groot glas chardonnay voor me neer ipv de bestelde cola light. Was voor tafeltje ernaast. Grrr! Maar de cola light was ook lekker.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Rosee:

Kan het me goed voorstellen. Euforisch gevoel wb vooruitgang bij je ex en dan een glas voor je ingeschonken. Goed dat je daarna weer de draad oppakt! Ik zat vanmiddag op terras en de serveerster zette per ongeluk een groot glas chardonnay voor me neer ipv de bestelde cola light. Was voor tafeltje ernaast. Grrr! Maar de cola light was ook lekker.:)

Idd. Goed dat jij er niet voor ging;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...