Spring naar bijdragen

Ik ben er klaar mee


reboot

Aanbevolen berichten

Mooi bericht, reboot! Ook echt iets om te herlezen als je in de toekomst weer eens mocht twijfelen. Vooral deze passage treft me:

56 minuten geleden zei reboot:

zelfverzekerde sterker, alerter helderder weet wat ik wil ben bezig alles uit te voeren wat ik ooit wilde ben rustiger,  ben gewoon opnieuw geboren

Je ware zelf komt nu weer naar voren. Ik zou zeggen, lekker houden zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Toen ik hier voor het eerst kwam las ik jou @Pytje 6 weken was je er toen af Wow dacht ik, sinds dien lees ik jou draadje en volg je

@kruidenthee67 door jou ben ik meer thee gaan drinken, vele losse soorten thee heb ik hier nu staan 

@Lika jou draadje heb ik een keer helemaal van begin gelezen bewondering hoe sterk dat jij naar voren kwam 

@Sensitief bedankt jij bent ook lekker bezig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

De vlier bloeit, ik zie het ik ruik het en ik proef hem:P

elk jaar maakte ik liters vlierbloesemwijn mmmmmm heerlijk elke vrijdagavond ging er dan zo'n flesje doorheen en daar zit echt wel iets meer alcohol in dan gewone wijn

En je proeft in de herfst en in de winter de lente, je ziet jezelf zitten, buiten in het zonnetje heerlijk met de natuurbezig je handen die geel worden bloemetjes om je heen van de vlier je neus in het wijnglas en je ruikt en proeft de lente weer op nieuw

Het zal dit jaar geen wijn worden, maar siroop is ook lekker

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bewerkt door reboot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 16-3-2018 om 21:30 zei reboot:

6 maanden proficiat dat duurt voor mij nog heeeeeel erg lang hoe kom ik de vakantie door denk ik dan ;)

't Is dat je die 'knipoog' achter je berichtje zet, anders had ik gedacht: hoezo hoe kom je die vakantie door... lekker vakantie vieren.
Maar je verluchtigt je eigen 'probleem' zelf al een beetje.
't Is waar dat het eerste jaar alles een beetje nieuw is, de eerste keer dit zonder drank, de eerste keer dat zonder drank, en zus en zo ook de eerste
keer zonder drank en daar hoort vakantie ook toe. Maar als je echt niet meer wilt drinken en dat 'klein' houdt door er 'alleen vandaag' voor te plakken
dan zit daar zo maar opeens een vakantie in je alcoholloze ervaringen. En als je zo je dagen aaneenrijgt zit je zonder je al te veel zorgen over de
(verre) toekomst te hebben hoeven maken zomaar op een dag op 6 maanden en/of meer. Maar vandaag is de belangrijkste dag, die maakt of
breekt je cleantijdsnoer.

 

En dan is het vakantie tijd, koffer bijna gepakt met het boek de grote verdoving er in.

maaaaaaaaaaar hoe ik mij nu voel en hoe ik ben momenteel ( zelfs mijn haar is er af ) denk ik toch dat er geen drup alcohol in mij komt.

en dat doe ik niet alleen, maar samen met jullie dank jullie wel  :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

vrijdagavond16 februari 2018 heb ik mijn laatste glas wijn opgedronken, misschien wat meer als anders want het zou de laatste wijn zijn die ik zou drinken.

Eigenlijk dacht ik dat elke vrijdag avond, of was het iedere avond, maar nu was het menens ik zou, ik wilde stoppen,

nooit meer brak naar de super, nooit meer lamlendig zijn nooit, nooit meer ellendig voelen en je groot houden want niemand mocht het zien hoe vreselijk ik mij toch voelde.

nu 9 maanden later , ik voel me heerlijk.

Iemand hier had het eens heel mooi verwoord de play toets is weer ingedrukt, precies ik leef weer

Elke dag kom ik hier ff langs, want zonder jullie had ik het denk ik niet gered Ik heb het zelf gedaan maar samen met jullie :rose:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie  reactie, @Roosje01 het ging soms echt niet over rozen

Hoe vaak kwam die fles niet om de hoek kijken als er spanningen, mooie momenten teleur stellingen waren.

stress, maar ook bij plezierige momenten dacht ik vanavond drink ik er één, 

en dan waren er nog die anderen, die riepen misschien moet je eens een wijntje nemen.

Maar ik heb het niet gedaan en dat geeft me inderdaad een heerlijk vrij gevoel, rust

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

17 februari 2018

17 februari 2019

Virtueel hang ik de vlag vandaag buiten,

 vrolijke  bloemen  in een vaas, en wat is het toch wonderlijk dat het lente zonnetje ook nog speciaal voor mij gaat schijnen.

Een jaar alcoholvrij bijzonder maar wat een ervaring, afscheid nemen van iets of iemand wat fijn en lekker is maar ook gevaarlijk.

 hobby's zijn weer onder de laag stof weggehaald, de tuin gaat dit jaar zeker weer bloeien, maar de enige die echt in bloei komt en zal blijven bloeien en groeien ben ik zelf, daar wil en zal ik aan blijven werken.

Het was een spannend jaar, maar zeker de moeite waard, misschien had het zo moeten zijn om te zijn wie ik nu ben 

Ik sta er even bij stil, en laat de revue passeren en ga verder, met mijn leven en niet die van een ander

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...