Spring naar bijdragen

Ik ben er klaar mee


reboot

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

nog één nachtje slapen en dan 4 weken droog moeilijk........? soms best wel vooral de vrijdag avond,

iedereen uitgeput vroeg onder de wol, lekker alleen met mijn fles wijn, en meestal iets meer.

doordeweeks dronk ik ook wel vooral als je de volgende dag vrij bent en ik was parttimer lekker morgen vrij kom maar op met die wijn heb ik wel verdiend

maar op een gegeven moment was ik het blijkbaar toch zat, om me elke morgen weer  uit bed te slepen en denken het hoeft van mij niet meer die drank niet het leven niet,ben ik dit die vrolijke meid waar is die gebleven, maar elke avond ging ik weer voor de bijl.

totdat ik een boek las De moed om te veranderen en de film days of wine and roses had gezien toen wist ik het zeker dit gaat zo niet langer voorlopig geen alcohol voor mij meer en zie hier al 4 weken geen drup, op naar de drie maanden

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alvast gefeliciteerd reboot :rose::rose::rose::rose:. Dat er nog velen mogen volgen.  Ja we moeten allemaal wennen aan onze nieuwe levensstijl.  Ik heb nu na 6 maanden avonden en weekenden dat ik er geeneens aan denk . Moeilijk te geloven maar echt waar . Hou vol 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei reboot:

6 maanden proficiat dat duurt voor mij nog heeeeeel erg lang hoe kom ik de vakantie door denk ik dan ;)

't Is dat je die 'knipoog' achter je berichtje zet, anders had ik gedacht: hoezo hoe kom je die vakantie door... lekker vakantie vieren.
Maar je verluchtigt je eigen 'probleem' zelf al een beetje.
't Is waar dat het eerste jaar alles een beetje nieuw is, de eerste keer dit zonder drank, de eerste keer dat zonder drank, en zus en zo ook de eerste
keer zonder drank en daar hoort vakantie ook toe. Maar als je echt niet meer wilt drinken en dat 'klein' houdt door er 'alleen vandaag' voor te plakken
dan zit daar zo maar opeens een vakantie in je alcoholloze ervaringen. En als je zo je dagen aaneenrijgt zit je zonder je al te veel zorgen over de
(verre) toekomst te hebben hoeven maken zomaar op een dag op 6 maanden en/of meer. Maar vandaag is de belangrijkste dag, die maakt of
breekt je cleantijdsnoer.
Ik neem geheel tegen m'n gewoonte in maar even een klein voorschotje door je nu alvast te feliciteren met je vier weken droog na dit ene nachtje.
Hoewel, je weet maar nooit want het is de voor jou zo moeilijke vrijdagavond, maar je straalt zelfvertrouwen uit en ik vertrouw graag met je mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ben er nog, week 6 gaat voor mij in 

Vrijdagavond boodschappen wezen doen en wat viel mij op iedeéén heeft wijn in zijn of haar  winkelwagentje liggen flessen of drie liter pakken, en port niet te vergeten of ze staan bij de afdeling wijn welke zullen we nemen leuke aanbiedingen doorlopen

Bij mij komt er een mooie bos bloemen op tafel 

Triggers ik heb ze uiteraard gehad deze week vooral als ze een sneue opmerking maken naar mij waar ze waarschijnlijk zelf geeneens erg in hebben, maar ja die zijn er ook als ik drink 

Ik voel me goed en sterk de juiste beslissing geweest

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ja Bob het gaat me goed af, al kijk ik wel even de andere kant op in de winkel..... 2 flessen wijn voor 5 euro

Ik doel eigenlijk op de media waar ik nu regelmatig lees dat alcohol slecht is en veel jongeren er voor kiezen om alcohol vrij bier te drinken eigenlijk ben ik de tijd vooruit :)

Dank je Francoise jij bent ook goed bezig als ik jou draadje zo lees volhoudertje 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei reboot:

Ik doel eigenlijk op de media waar ik nu regelmatig lees dat alcohol slecht is en veel jongeren er voor kiezen om alcohol vrij bier te drinken eigenlijk ben ik de tijd vooruit :)

Maar ondertussen gebruiken ze wel allerlei (party) drugs, ook dat was in het nieuws. Dat terzijde.

Maar goed bezig reboot!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drugs is echt ver van mijn bed show nog nooit gedaan zelfs geen joint gaf mij maar mijn peuk pakje shag in borstzak van spijkerjasje

maar daar ben ik inmiddels alweer 20 jaar vanaf  maar hoe die  wijn er toch in is geslopen ;) ergens in mijn achterhoofd zit een heel klein deurtje vol met geheimen en frustraties

soms gaat die op een kier open maar liever hou ik hem op slot

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Full mental reboot 90 dagen / 3 maanden droog wie had dat verwacht na elke avond een fles wijn na binnen te kieperen zit ik nu braaf aan de fris,

Na een zwakpersoon en elke ochtend brak opstaan, emotioneel en geen zin meer in het leven niet meer weten niks meer kunnen onthouden 

Ben ik zelfverzekerde sterker, alerter helderder weet wat ik wil ben bezig alles uit te voeren wat ik ooit wilde ben rustiger,  ben gewoon opnieuw geboren 

De weg is nog lang en ben er nog lang niet maar mijn doel is recht vooruit genieten geen slachtoffer meer zijn van niemand

Mede door heel veel te lezen hier elke dag weer heb ik dit gehaald en door het boek de moed om te veranderen door Dennis Wholey één zin zal me altijd bij blijven  "ik ben het zat om zat te zijn"

Nog meerdere bariéres moet ik verslaan, en het zal niet makkelijk worden maar dit heb ik maar vast :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...