kruidenthee67 Geplaatst 24 juni 2018 Rapport Geplaatst 24 juni 2018 Goeie actie! Je hoeft het niet alleen..wat gaat je volgende stap zijn?
Onbekend Geplaatst 24 juni 2018 Rapport Geplaatst 24 juni 2018 Je hoeft het inderdaad niet alleen te doen. De eerste stap in de juiste richting is gezet. En zoals kruidenthee zei; heb je misschien nog ‘hulplijnen’ uit het verleden die je morgen kan inschakelen? Er is echt licht aan het eind van deze donkere tunnel en ook jij bent het waard!
kruidenthee67 Geplaatst 24 juni 2018 Rapport Geplaatst 24 juni 2018 (bewerkt) Goeie voornemens. Voor nu welterusten en succes. 24 juni 2018 bewerkt door kruidenthee67
Lika Geplaatst 24 juni 2018 Rapport Geplaatst 24 juni 2018 Hartstikke goede plannen! Lekker slapen nu...
Pytje Geplaatst 25 juni 2018 Rapport Geplaatst 25 juni 2018 Hé @Sappho, vandaag dag 1! Met alle hulp, die je om je heen verzamelt gaat dat lukken. Die negatieve spiraal kan zich zomaar weer keren als je een na een paar dagen weer ervaart waar je toe in staat bent. Je hebt de drank eerder laten staan, dus je kunt het!!
bumperjim Geplaatst 29 juni 2018 Rapport Geplaatst 29 juni 2018 Als je ervan overtuigd bent dat het niet lukt, dan kunnen we weinig voor je doen. Wanneer gaat het wel lukken? Wacht je ergens op?
kruidenthee67 Geplaatst 29 juni 2018 Rapport Geplaatst 29 juni 2018 Goed dat je contact hebt opgenomen. Ik weet niet wat DD betekent? Ja, dat maak je jezelf inderdaad wijs Ook dat je 'vast' zit...is een gedachte... Hulp, ondersteuning...alles kan...maar je moet zelf stoppen. Dan komt er beweging. Kop op Sappho, succes.
Klaske Geplaatst 29 juni 2018 Rapport Geplaatst 29 juni 2018 Sterkte Sappho! Een panklaar antwoord is er helaas niet. Zelf ook angst/paniek/depressie, en begrijp je gevoel dat alcohol hierbij 'helpt'. Laatst iemand gesproken bij wie het 2 jaar heeft geduurt voordat ze rust in haar hoofd kreeg. Het is die persoon uiteindelijk ook gelukt, dus geef je zoektocht niet op!
Klaske Geplaatst 29 juni 2018 Rapport Geplaatst 29 juni 2018 En ga in plaats van alcohol drinken wandelen, praten, bellen, lezen, hier op het forum komen, naar meetings, sauna, zwembad, punnik-club, maakt niet uit. Als je maar niet drinkt! Kop op, je kunt het!! Alcohol schopt heel je brein in de war.
Beter Geplaatst 28 juli 2018 Rapport Geplaatst 28 juli 2018 Hee Sappho, wat een moeilijke situatie! Wat goed dat je toch weer de eerste stap ‘omhoog’ hebt gezet. Logisch dat het nog even niet lukt om helemaal te stoppen, maar misschien lukt het al wel om wat minder te drinken. Eerder had je een afbouwschema. Heb je daar nu ook wat aan? Heel veel sterkte gewenst en hopelijk krijg je de hulp om je heen snel georganiseerd, zodat je weer echt kunt afkicken.
Lika Geplaatst 28 juli 2018 Rapport Geplaatst 28 juli 2018 Knuffel voor je. Hoe oud ben je als ik mag vragen?
Zonnig Geplaatst 21 augustus 2018 Rapport Geplaatst 21 augustus 2018 Je baan verliezen is ook niet niks. Er is al langer bekend dat dit ook rouw gevoelens teweeg kan brengen. Kortom hoop dat je jezelf daarin wat kunt troosten. Geef jezelf tijd om dat ook te verwerken. En ja nuchter lukt dat nu eenmaal beter. Heb niet alles gelezen van je maar mag ik vragen of je hulp hebt? Sterkte
Zonnig Geplaatst 21 augustus 2018 Rapport Geplaatst 21 augustus 2018 Fijn dat je wel hulp hebt. Herken het, ben mijn werk ook door ziekte verloren en dat hakte er behoorlijk in. Je identiteit wordt er in het westen ook door bepaald he. Dat is m.i. wat het nog meer een uitdaging maakt om daar mee te leren leven. Wens dat je maar snel passende hulp zult krijgen, heel veel sterkte
Lika Geplaatst 21 augustus 2018 Rapport Geplaatst 21 augustus 2018 Ook ik heb het verlies van mijn werk als rouw ervaren. Heel heftig.
Lika Geplaatst 22 augustus 2018 Rapport Geplaatst 22 augustus 2018 Toch komt er een moment dat het gevoel verandert. En dat je blij of tevreden kunt zijn met de situatie. Dat ervaar ik nu. Stapje terug gedaan. Andere setting en veel meer tijd. Heel goede beslissing. Uiteindelijk....
lady jane Geplaatst 22 augustus 2018 Rapport Geplaatst 22 augustus 2018 Je hoeft maar één ding te veranderen en dat is "alles" alles is niet één ding, alles is een omschrijving voor ontelbare dingen alles is wel één woord sorry voor het zoeken van spijkers op laag water, maar ik erger me dood aan dit soort dooddoeners en uitspraken iedereen weet dat je vreselijk veel moet veranderen als je stopt met obsessief drinken, en zo'n woord alles maakt het in mijn ogen dus onbereikbaar en niet realistisch.
Bob Geplaatst 22 augustus 2018 Rapport Geplaatst 22 augustus 2018 10 uur geleden zei Sappho: (...).verandering is moeilijk. En toch weet ik deep down dat ik dit moet doen. Je hoeft maar één ding te veranderen en dat is "alles" Net als Lady Jane heb ik ook een veel positievere kijk op dat "alles": ik zie het meer als: als je uit je vastgeroeste patronen weet te komen blijkt alles weer mogelijk. Verandering is in de praktijk vaak makkelijker dan je had gedacht. Je hoeft het alleen maar te doen. Vanuit jezelf is het beste, maar wat hulp erbij gebruiken mag ook. Zonnig reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 22 augustus 2018 Rapport Geplaatst 22 augustus 2018 Je hoeft maar 1 ding te veranderen en DAARDOOR verandert alles, is mijn ervaring. Zonnig reageerde hierop 1
Lika Geplaatst 22 augustus 2018 Rapport Geplaatst 22 augustus 2018 O, ik herken het helemaal hoor Sappho. Maar prioriteiten stellen in die veranderingen heb ik als helpend ervaren. Eerst droog, opkrabbelen, nieuw werk, evenwicht zoeken, nu pas gewicht. Stap-voor-stap.
lady jane Geplaatst 22 augustus 2018 Rapport Geplaatst 22 augustus 2018 ik begreep de bedoeling wel, maar erger me soms aan de AA spreuken die veralgemeniseren dingen die voor ons elk als individu zo heel verschillend zijn vaak. En als het dan taalkundig ook nog niet klopt, tja dan erger ik me dus net iets meer, mijn ergernis, weet ik ook hoor, maar soms gewoon even spuien dus, dan loslaten☺☺☺ Zonnig reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden