Spring naar bijdragen

Powerless!

Gast

Aanbevolen berichten

Hoi Sappho!

Vandaag dag 8 voor mij en ik schrijf iedere dag voor mezelf een paar kleine doelen op waarvan doel nummer 1 standaard is: NIET DRINKEN. Deze doelen hang ik op de koelkast. Ik dacht eerst wat kinderachtig, maar het werkt voor mij. 's Ochtends bij de koffie denk ik na over welke andere doelen ik die dag wil halen en dat geeft mij een mooi moment om bewust na te denken. 

Ik wens je heel veel succes toe! Laten we vooral focussen op de toekomst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tessa1987,

Goed bezig! Dat klopt..ik begin altijd de ochtend met meditatie en ga echt naar mijn gevoel...bewust toetsen hoe ik erbij zit en echt bewust het besluit nemen om vandaag niet te drinken.N afspraak met mezelf ..zeg maar.Het klinkt zweverig  en suf maar ik voel me wel verbonden en het helpt me...en daar gaat het uiteindelijk om!

Jij ook heel veel succes en kracht toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 weeks later...

Hoi allemaal,Ik heb n tijdje niet geschreven hier en dat komt omdat ik n aantal intense weken achter de rug heb. Ik volg nog steeds n traject en dat gaat best goed omdat het 1 op 1 is. En de behandeling is bij mij thuis of online en dat bevalt goed.Morgen n maand geen alcohol!!Ik voel me dankbaar dat het me dag voor dag lukt ondanks moeilijke momenten. Ik heb momenten  waarbij ik heel veel weerstand/boosheid en irritatie voel/voelde en ik vind het moeilijk om met mijn emoties om te gaan ...het is net alsof ik alles veel heftiger ervaar en het gevoel krijg alsof ik vastloop in mijn hoofd.En dan snak ik echt naar verdoving...maar dat heb ik gelukkig niet gedaan.Ik doe het dag voor dag en vandaag heb ik niet gedronken. Morgen n mijlpaal...geloofde hier n maand geleden echt niet in.

Ik ben blij dat ik toch weer ben opgestaan en hulp heb gezocht.

Lieve groet

Sappho

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 months later...

Hallo allemaal,

Ik ben n tijd niet op het forum geweest omdat ik na 2 maanden weer ben teruggevallen.Het gaat niet goed met mij ...ik zit vol met negatieve gedachten,schuld,schaamte en zelfhaat.Ik zit nu met tranen in mijn ogen te typen omdat ik niet weet wat ik moet doen.Ik heb nog n klein sprankje hoop dat ik weer op  kan staan en ervoor te gaan...maar ik heb ook zoiets van waarom zou ik het in godsnaam nog proberen!Ik heb steun nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt steun nodig...

Hulp inschakelen? Je bent bekend met  verslavingszorg en hebt wellicht een kort lijntje? Ga je nog naar een groep? En hier actief blijven, juist als t moeilijk is?

Je hoeft het niet alleen te doen, wel zelluf. Zelf de stap weer zetten. Kop op, je bent het waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor de reacties!

Ik zit echt in n negatieve spiraal.Ik heb net alles weggespoeld en wil vanaf morgen weer op 0 staan.Maar ik kan het niet alleen ...maar wil het graag volhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoeft het inderdaad niet alleen te doen. De eerste stap in de juiste richting is gezet. En zoals kruidenthee zei; heb je misschien nog ‘hulplijnen’ uit het verleden die je morgen kan inschakelen? Er is echt licht aan het eind van deze donkere tunnel en ook jij bent het waard! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...