Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Je hoeft het inderdaad niet alleen te doen. De eerste stap in de juiste richting is gezet. En zoals kruidenthee zei; heb je misschien nog ‘hulplijnen’ uit het verleden die je morgen kan inschakelen? Er is echt licht aan het eind van deze donkere tunnel en ook jij bent het waard! 

Geplaatst

@Sappho, vandaag dag 1! Met alle hulp, die je om je heen verzamelt gaat dat lukken. Die negatieve spiraal kan zich zomaar weer keren als je een na een paar dagen weer ervaart waar je toe in staat bent. Je hebt de drank eerder laten staan, dus je kunt het!!

Geplaatst

Goed dat je contact hebt opgenomen. Ik weet niet wat DD betekent?

Ja, dat maak je jezelf inderdaad wijs ;)

Ook dat je 'vast' zit...is een gedachte...

Hulp, ondersteuning...alles kan...maar je moet zelf stoppen. Dan komt er beweging. 

Kop op Sappho, succes.

Geplaatst

Sterkte Sappho! Een panklaar antwoord is er helaas niet. Zelf ook angst/paniek/depressie, en begrijp je gevoel dat alcohol hierbij 'helpt'. Laatst iemand gesproken bij wie het 2 jaar heeft geduurt voordat ze rust in haar hoofd kreeg. Het is die persoon uiteindelijk ook gelukt, dus geef je zoektocht niet op!

Geplaatst

En ga in plaats van alcohol drinken wandelen, praten, bellen, lezen, hier op het forum komen, naar meetings, sauna, zwembad, punnik-club, maakt niet uit. Als je maar niet drinkt! Kop op, je kunt het!! Alcohol schopt heel je brein in de war.

• 4 weeks later...
Geplaatst

Hee Sappho, wat een moeilijke situatie! Wat goed dat je toch weer de eerste stap ‘omhoog’ hebt gezet. Logisch dat het nog even niet lukt om helemaal te stoppen, maar misschien lukt het al wel om wat minder te drinken. Eerder had je een afbouwschema. Heb je daar nu ook wat aan? Heel veel sterkte gewenst en hopelijk krijg je de hulp om je heen snel georganiseerd, zodat je weer echt kunt afkicken.

• 4 weeks later...
Geplaatst

Je baan verliezen is ook niet niks. Er is al langer bekend dat dit ook rouw gevoelens teweeg kan brengen. Kortom hoop dat je jezelf daarin wat kunt troosten. Geef jezelf tijd om dat ook te verwerken. En ja nuchter lukt dat nu eenmaal beter. Heb niet alles gelezen van je maar mag ik vragen of je hulp hebt?

Sterkte :rose:

Geplaatst

Fijn dat je wel hulp hebt. Herken het, ben mijn werk ook door ziekte verloren en dat hakte er behoorlijk in. Je identiteit wordt er in het westen ook door bepaald he. Dat is m.i. wat het nog meer een uitdaging maakt om daar mee te leren leven.

Wens dat je maar snel passende hulp zult krijgen, heel veel sterkte :rose:

Geplaatst

Toch komt er een moment dat het gevoel verandert. En dat je blij of tevreden kunt zijn met de situatie. Dat ervaar ik nu.

Stapje terug gedaan. Andere setting en veel meer tijd. Heel goede beslissing. Uiteindelijk....

Geplaatst

Je hoeft maar één ding te veranderen en dat is "alles"

alles is niet één ding,
alles is een omschrijving voor ontelbare dingen
alles is wel één woord
sorry voor het zoeken van spijkers op laag water, maar ik erger me dood aan dit soort dooddoeners en uitspraken
iedereen weet dat je vreselijk veel moet veranderen als je stopt met obsessief drinken, en zo'n woord alles maakt
het in mijn ogen dus onbereikbaar en niet realistisch.

Geplaatst
10 uur geleden zei Sappho:

(...).verandering is moeilijk. En toch weet ik deep down dat ik dit moet doen.

Je hoeft maar één ding te veranderen en dat is "alles"

Net als Lady Jane heb ik ook een veel positievere kijk op dat "alles": ik zie het meer als: als je uit je vastgeroeste patronen weet te komen blijkt alles weer mogelijk.

Verandering is in de praktijk vaak makkelijker dan je had gedacht. Je hoeft het alleen maar te doen. Vanuit jezelf is het beste, maar wat hulp erbij gebruiken mag ook.

Geplaatst

O, ik herken het helemaal hoor Sappho. Maar prioriteiten stellen in die veranderingen heb ik als helpend ervaren. Eerst droog, opkrabbelen, nieuw werk, evenwicht zoeken, nu pas gewicht. Stap-voor-stap. 

Geplaatst

ik begreep de bedoeling wel,
maar erger me soms aan de AA spreuken
die veralgemeniseren dingen die voor ons elk als individu
zo heel verschillend zijn vaak.
En als het dan taalkundig ook nog niet klopt, tja dan erger ik me dus net iets meer,

mijn ergernis, weet ik ook hoor, maar soms gewoon even spuien dus, dan loslaten☺☺☺

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...