Spring naar bijdragen

Maandag 1 januari 2018


MarQ

Aanbevolen berichten

13 uur geleden zei Sowhat:

Goedemorgen , het goede voornemen van mijn kat is ook dit jaar mij om half 6 wakker te maken.

Heb je je kat wel verteld dat jouw goede voornemen is dat je je kat wegdoet als ie je om half 6 blijft wakker maken?
Zou wel zo eerlijk zijn... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lars:

Dochter op bezoek geweest. Stukje gewandeld en ze is blijven eten. Was gezellig nu terug naar het normale leven. Morgen weer naar dagbesteding

Dit soort berichten van jou beginnen steeds meer als normaal over te komen. Niet terug naar het normale leven dus, maar vérder met het normale leven. :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei spirit:

Er werd me van alles verweten Lika, echt van alles. Alleen maar verwijten. Blijk niets goed te doen.

Ik bespaar jullie de details en dat ga ik ook niet delen hier, maar hij heeft me vreselijk diep geraakt hiermee. 

Het bleef maar gaan, het spuien van gif. Heb medelijden met zijn vriendin, die zal ook wel heel wat te verduren hebben.

Het ging er eigenlijk om, dat hij geen zin had om te gaan werken en dat ik dat niet zo snapte. 

Jonge gooser 29 moet toch juist blij zijn, dat hij uberhaupt weer vanuit de WW aan het werk kan. Hij heeft echt maanden thuis gezeten.

Maar goed, hij zat dus liever thuis en het ging van kwaad tot erger. Alles werd erbij gehaald, alles wat maar enigszins niet klopte aan mij, dat moest even gezegd worden. 

Goh spirit

Hij lijkt als je het zo schrijft erg op zijn moeder vind ik. Zie jij dat niet?

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand hier zegt dat je een slechte moeder bent.
Je mist op belangrijke punten het vemogen om naar jezelf te kijken, je eigen bijdrage te evalueren.
Jij vat dat commentaar op als kritiek, terwijl het hulp kan zijn. Mits je daar voor open staat natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@spirit als die jongen mee leest en dat zou goed kunnen natuurlijk. Dan kan ik mij voorstellen dat hij kwaad is. Je bent weinig positief over hem en over zijn vriendin die een nietsnut is en alleen maar met vriendinnen uit wil gaan. Over zijn schoonouders die vreselijke mensen zijn. Wat ik al zei kan je wel een andere naam hebben maar hij zal je herkennen als hij mee leest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welterusten allen. Ook mijn dag zit er weer op. Was een lange dienst maar eindelijk wel weer eens eentje die gewoon te rijden was en waar een fatsoenlijke pauze inzat. 

Wat dat betreft: voor hen die 4 januari met de bus moeten reizen: niet doen! Wij staken dan waarschijnlijk (landelijk). 

In totaal 2 keer exact 15 minuten pauze (voor plassen, drinken, eten, je benen, armen en rug strekken: allemaal dingen die verder gewoon niet kunnen tijdens zo'n dienst) op een dienst van 9 uur is niet meer te doen zonder fouten te maken. En fouten met 14000 kilo geven echte rotzooi. Dat wil je niet. En het gebeurt nu wel.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat spirit betreft: ik bedoelde niet meer dan er stond. Wat spirit of een ander daarmee doet is aan haar. 

Maar het kan helpen: je realiseren dat jij zelf geen haar beter, slechter, of anders bent.

Maakt je milder naar de ander, milder naar jezelf. Door het één  het ander en andersom. 

Geeft je ruimte om iets te veranderen (jezelf namelijk) in plaats van te focussen op waar je niets mee kan: de ander.

Leert je soms zelfs dat je niet de ander veroordeelt, maar eigenlijk jezelf (mijn eigen ervaring)

En zo kan ik nog wel uren doorgaan..... 

Geeft ruimte! Naar jezelf, je eigen aandeel kijken geeft ruimte. Het oordeel verdwijnt. De constatering verschijnt. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi omschreven @jopie Ik herken het wel. Ik gaf iedereen en alles altijd de schuld behalve mij zelf. Altijd alles buiten mezelf zoeken. Als je met jezelf aan de slag gaat leer je jezelf kennen. Niet leuk en niet makkelijk. Ik hoop dat Spirit dat ook gaat doen bij de nieuwe therapie die ze gaat volgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik lekker in mijn vel zit (gelukkig steeds vaker)
lees ik de helpende boodschappen, het gekabbel van klessebessen enzo met milde gevoelens en compassie;
zit ik niet lekker in mijn vel, of heb ik teveel stress aan mijn hoofd, dan erger ik me aan exact dezelfde postings.
Het lijkt me dat dat bij anderen hier ook wel zo zal spelen.
De intententies bij het schrijven zijn goed, daar blijf ik vanuit gaan.

Wat ik ermee doe of niet is dus helemaal aan mij,
en aan jullie.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...