Smaragd Geplaatst 4 december 2017 Rapport Share Geplaatst 4 december 2017 Voor Lars! Deze goede Sint moest niet lang nadenken Over hetgeen hij Lars wilde schenken Lars heeft al een lange weg afgelegd En daarmee is zijn lot zeker niet beslecht Een zeer gevoelige man Wat geweldig dat dat in onze wereld nog kan Een man met het hart op de tong Soms denk ik weleens pas op mien jong Maar tevens kan hij relativeren En daar kunnen velen van leren Een opa in hart en nieren Daarmee ga je het bij je kleinkinderen nooit verstieren Bij deze Sint tover je vaak een lach op het gezicht En was ik ook voor jou op het forum gezwicht Een blij lief gevoel Een man met een groot doel. Ondanks beperkingen Weet jij toch de goede dingen in jezelf te versterken Daarom wenst deze Sint jou rust in het zijn Zoals je bent soms heel groot maar mag ook best klein Deze Sint is heel blij En vandaar de vrijheid om jou een dikke kus te geven frank en vrij Lieve mannelijke kus van de Sint Reacher, smart, Jannigje en 4 anderen reageerden hierop 7 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 4 december 2017 Rapport Share Geplaatst 4 december 2017 Zeker geweldige gedichten! Heerlijk om te lezen. Voor mij de eerste keer, juist omdat ik dacht dat ik het niet kon maar wel gemeend vanuit mijn hart. Fijne avond nog. Sowhat, Reacher en Lars reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 4 december 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 december 2017 Dank je wel Smaragd! Helemaal geweldig vind hem erg mooi Ook de andere gedichten zijn mooi leuk om te lezen Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 4 december 2017 Rapport Share Geplaatst 4 december 2017 @rapilos Hard werken staat centraal in jouw leven, Rapilos; En naar dat werk ga je het liefst op je stalen ros. Onlangs ben je toch weer aan vervoer per tuut begonnen; En heb je bijna je autorij-angst overwonnen. Sint bewondert je want hij heeft auto’s vermeden; Sinds hij er ooit mee van de daken is gegleden. Voortaan, zo zweert hij op zijn baard; Brengt hij alleen nog pakjes langs per paard. Rapilos op jou kan men vertrouwen; Je cliënten kunnen op jou bouwen. 'Zij komen eerst' dat is jouw leus; Zoals Sint de kinderen, neem je hen serieus. Je komt naar hen toe óók als het giet; Je bent een mega stoere griet! Verder weet Sint dat je vogeltjes heerlijk bij jou wonen; En met mooi weer op jouw balkon weg mogen dromen. Je gaat soms naar de markt om nootjes te kopen; En als je voeten geen zeer doen, dan hou je van lopen. Jij en sinterklaas hebben dus veel gemeen; Maar met je liefde voor Yoga sta je alleen. De laatste keer dat Sint downward dog deed; Bezorgde hij zijn hamstring zeer veel leed. Hij scheurde zijn elleboog en brak zijn teen; En laatst versnipperde hij zijn scheen. Dat Yoga doen de pieten voortaan voor Sint; Hij denkt toch dat hij dat leuker vindt. Lieve Rapilos je leeft zacht, je leeft echt; En Sint bedankt je zeer oprecht, Dat je met deze Sint op dit forum wil verkeren. Hij kan nog veel van jou leren. (Maar eerst gaat Sint verder met revalideren.) Sowhat, NickyLJ80, smart en 4 anderen reageerden hierop 7 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 4 december 2017 Rapport Share Geplaatst 4 december 2017 Oh die is ook mooi @Smaragd Lars en Smaragd reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 4 december 2017 Rapport Share Geplaatst 4 december 2017 Dank je wel Reacher, Tovert een glimlach op mijn gezicht Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 4 december 2017 Rapport Share Geplaatst 4 december 2017 Lika, (hier ook wel Liefka genoemd) Een klein glas water met daarin een storm lijkt minder erg dan storm op zee. Maar storm, heel erg klein of juist enorm, een storm in je leven, daar zit je mooi mee. Al meer dan een jaar deel je hier lief en leed en heb je menige wijsheid voorbij zien vliegen. Je bent nu een frummer, zoals dat hier heet en weet dat je vriend-frummers doorgaans niet liegen. Toch is niet elke wijsheid per se ook waar, edoch ervaring, persóónlijk van aard. Wel goed bedoeld, maar til niet te zwaar, wacht tot je eigen onrust bedaard. De Sint staat er meestal toch wel om bekend (zo is hem onlangs nog ter ore gekomen) dat hij brave mensjes graag zwaar verwent door 'werkelijkheid' te maken van hun dromen. Helaas ben ik maar een schijn heilige vent en jouw dromen, dat zijn échte. Nu zeg ik iets wat mijn reputatie schendt: "Je zult er zélf voor moeten vechten." Het koersen op gevoel is een heel karwei, met verstand heeft het meest niets gemeen. Toch, zo te zien en volgens mij, schipper je er heel aanvaardbaar doorheen. Frum lekker door en laat ons hier merken dat jij, lieve Lika, na nuchter ontwaken en door heel hard aan jezelf te werken je dromen zélf wel waar kunt maken. Lieve groetjes van de (eigenlijk overbodige) Sint. Smaragd, Jannigje, Lika en 6 anderen reageerden hierop 9 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 4 december 2017 Rapport Share Geplaatst 4 december 2017 Superleuk jullie gedichten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 4 december 2017 Rapport Share Geplaatst 4 december 2017 Wat mooi Koh. Ben er stil van.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 4 december 2017 Rapport Share Geplaatst 4 december 2017 Voor Jannigje: Sint is moe van al zijn paardenrittendus gaat hij er maar eens bij zitten waar nog niets hem zal verlichten omdat hij vanavond nog moet dichten Dat had hij zich stellig voorgenomen het zou er nu ook echt van komen! Waar zal de oude man beginnen?Nu het om Jannigje X blijkt te gaan? Daar valt heel erg veel te vertellen van Amsterdam tot aan de maan. Zoveel A4 is er echter niet meer over de Pieten hebben erg veel opgemaakt en ook aan internetgedichten hebben ze hun taken niet verzaakt. Sint zou het liefste proza schrijvenvoor de schat die Jannigje is en alles wat zij mee moet maken want dat is beslist niet mis! Hij weet van donk’re zware dagen - en van de speelsheid die ze ook bezit - Misschien zou ze dat zelf bestrijden…?dat interesseert de Sint geen sikkepit!! Je moet haar schrijfsels maar es lezen Sint krabt zich in zijn baard hij heeft ze meer dan eens bekeken en hij heeft ze ook bewaard. Nee, ze vindt zichzelf niet dappertoch gaat ze elke dag weer aan een fietsband plakken… bakken van’t balkon verslepen… ook de duiven nog gegrepen… naar de tandarts met slappe knietjes… zonder borstrok in de kerk… Ik vraag het je: is dat geen werk? Dan zingt ze ook nog in een koorJa ook dat is Jannigje hoor! Sint vindt in zijn dikke boekenook iets over ziekenhuisbezoeken Dat staat hem HELEmaal niet aan!“als zij daar maar niet alleen in hoeft te staan” Daarom wenst hij haar sterkte voor het komend jaar! (op zijn vinger nu een blaaruittypen ja dat kwam dan later wel.. hij zat al aan zijn 2e vel ! Met smart wacht hij op haar nieuwe verhalen Jdaarmee mag ze toch niet zo dralen) En ook dikke tuuten van de Pietendie altijd zo van Jannigje genieten, Liefs van de Sint Sowhat, NickyLJ80, Lars en 3 anderen reageerden hierop 6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 4 december 2017 Rapport Share Geplaatst 4 december 2017 Lieve Liefka, dankjewel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 4 december 2017 Rapport Share Geplaatst 4 december 2017 Spud, Lars, Rapi, Bob, Lika, Smaragd, Reacher, Kohtje en Smart.... TOP!!!!! rapilos en Lars reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sowhat Geplaatst 4 december 2017 Rapport Share Geplaatst 4 december 2017 Jullie gedichten zijn,mooi,leuk en ontroerend,en nog veel meer dan dat. Fijn om te lezen! Lars, Reacher en rapilos reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 4 december 2017 Rapport Share Geplaatst 4 december 2017 Voor Smaragd ‘Oh schrik, oh schrik, waarom nou ik’, dacht Sint toen hij zijn lootje kreeg want potverdrie, Sints boek is dik maar ’t blaadje van Smaragd was bijna leeg. 'Wat zet ik in een rijm voor deez mij toch wel onbekende man moet ik misschien professionele hulp inhuren die ongetwijfeld een toepaslijk dichtsel maken kan' en echt: dit was geen sinecure. Maar nee: geen huurlingen hier op de draadjes Sint moest dus het archief in duiken en zocht in alle mogelijke laatjes naar informatie die hij kon gebruiken: Smaragd, een man van 44 jaar verpleger van beroep, staat altijd voor een ander klaar, een partner, manisch depressief is sinds een jaar of zeven Smaragd’s lief, een eigen huis onder de zon waarin hij prima wonen kon. Dan nog de wens om voor een maand of drie naar Afrika te gaan ‘Wáárom’ vroeg Sint zich af, ‘hij heeft toch alles in het leven, een lief, een huis, een goede baan, wat kan zo’n reis hem dan nog geven? ‘ Voor altijd zonder drank, dát is zijn grote wens, dat is zijn grote streven Want dan kan Smaragd weer echt gaan leven Sint wenst dat Afrika toch maar de start mag zijn Van and’re tijden zonder bier en wijn. Een cadeau dat jíj alleen jezelf kunt geven. Sínt schenkt aan jou je naam: Smaragd Een mooie edelsteen van grote kwaliteit hij staat voor innerlijke kracht voor ‘eerlijk naar jezelf’ en onvoorwaardelijke liefde Draag hem met trots en raak hem nooit meer kwijt. Beste Smaragd, Sint vertrouwt dat alles goed gaat komen met jou vent. En kom gewoon wat vaker hier in goede maar ook in slechte tijden Da’s beter dan alleen te kniezen en te lijden Weet dat je altijd welkom bent. Lieve groet, Sinterklaas Jannigje, Lars, Smaragd en 3 anderen reageerden hierop 6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spud Geplaatst 4 december 2017 Rapport Share Geplaatst 4 december 2017 (bewerkt) Oké tussendoor moeien mag. Ik sluit me helemaal bij Sowhat haar tekst aan, want ik vind het zo tof dat ik er geen woorden meer voor heb. Dankjewel voor het meegenieten. En nu al en geen nachtje meer over hoeven slapen. Super tof! 4 december 2017 bewerkt door Spud Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 4 december 2017 Rapport Share Geplaatst 4 december 2017 (bewerkt) Wie volgt! Wie volgt?? Wie volgt, roept de gedichten Piet, Die zo langzamerhand door de bomen het gedichten bos niet meer ziet. Het is zo druk, elk jaar weer. Te laat begonnen, ook deze keer. Altijd neemt hij het zich voor: “Volgend jaar op tijd beginnen hoor! Ergens halverwege september En niet pas drie of vier december. Maar Herman van Veen zong het al jaren geleden Als hij naar hem had geluisterd had hij deze stress vermeden “Gewoonten slijten net zo hard als marmer” Dat duurt dus wel even en daarom krijgt Piet het weer steeds warmer. Het is weer niet gelukt, hij leert het nooit! Of zou het hem toch lukken, ooit? Andere gewoontes leren, anders leren denken? Vaag ziet hij een nieuwe toekomst wenken. Maar eerst moet hij deze klus nu klaren Het zijn tenslotte zijn eigen spreekwoordelijke blaren. Want wie zich brandt moet….., hij weet het wel. Dat zijn de regels van het spel. Dus moet hij nu echt gaan beginnen Aan zijn volgende gedicht vol fraaie zinnen Maar over wie moet hij na gaan denken Aan wie gaat hij nu zijn aandacht schenken? Aan Bob roept een Piet uit de verte Aan Rob? De schrik slaat hem om het herte Nee…. BOB hoort hij dan en hij zucht, En voelt zich reuze opgelucht. Want Bob dat is een prima vent Die hij wel een beetje kent. Niet echt goed trouwens, eigenlijk alleen virtueel. En dat zegt dan misschien niet zoveel. Maar hij is echt een Prima vent Lika wilde hem zelfs als president Dat zei ze vorig jaar in de slee Tijdens de reis met kerst, zij was ook mee. En zeg nou zelf, met president Bob Raken de VS zo weer uit het slop Veel beter dan die man met die rare kuif Maar ja het is wel een hele kluif! Hoewel, hij heeft zich al bewezen U hebt het allemaal kunnen lezen Vorig jaar met het arrensleepact Gingen ze op reis, dicht op elkaar gepakt. Bob leidde de groep naar het hoge noorden Met geduld en tact, zonder veel woorden. Maar o zo betrouwbaar en plezant Hij toonde zich van zijn beste kant. Die groep dat is een stel apart, Met mensen zoals Lars, Bolletje en Smart Die allemaal ADB willen zijn, blijven of worden Dat gaat regelmatig gepaard met struikelen over plotselinge, onvoorziene horden. En dan is Bob daar vaak met een rustig woord Piet heeft nog geen wanklank van hem gehoord Duidelijk, tactvol en met respect Waardoor hij wel altijd Piet zijn aandacht trekt. En woorden, die verspilt hij niet Piet wel, wat je nu ook weer duidelijk ziet. Misschien kan Piet een voorbeeld nemen Aan deze frummers, die hebben ook zo hun problemen Maar zij proberen anders te denken en te doen Want hardnekkige gewoontes en gedachten, daar wringt bij hen vaak de schoen Dus denken ze nu: Bezint eer gij begint Of heel Positief: de aanhouder wint Misschien leert Piet ook ooit om te denken Om meer aandacht aan het positieve te schenken Andere keuzes te maken in het leven En als hij raad nodig heeft, mailt hij Bob wel even. Nog één ding wil Piet hier kwijt Er is iets wat hem soms wel spijt, Piet is fan van het spookje Kasper, Maar Bob heeft een Ólifantje en die heet Jasper. Op hem werd Piet op slag verliefd Het diertje was ook erg geliefd Bij de anderen in de arrenslee. Dus Bob, neem Jaspertje dit jaar ook maar weer mee. Zoals bekend is Piet weer (veel te) lang van stof, Dat komt mede door alle lof Die hij heeft voor de nuchtere Bob Maar voor dit jaar is hij klaar met deze job. Hij gunt Bob een goed en kurkdroog leven En hoopt dat hij hier zijn bijdragen blijft geven Die zal Piet met aandacht lezen Want ze zullen vast weer wijs en weloverwogen wezen. De zoals-gewoonlijk-lang-van-stof-en-niet-van-ophouden-wetende Piet 4 december 2017 bewerkt door Jannigje Kohtje, NickyLJ80, rapilos en 3 anderen reageerden hierop 6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 4 december 2017 Rapport Share Geplaatst 4 december 2017 O @Jannigje wat een mooi gedicht! Dank je wel, en ik bloos helemaal van al die complimenten. Het is een heel verhaal geworden, en dat kan jij dus onder tijdsdruk presteren. Petje af! Tsja, Jasper was toen nog een lief klein baby-olifantje maar inmiddels is die wel een stuk groter geworden, hoor. Ik moet daar nog even over nadenken. Lars, Reacher en Jannigje reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 4 december 2017 Rapport Share Geplaatst 4 december 2017 Yvonne al voor de loting dacht ik als Yvonne mij maar niet krijgt want zij weet ws niets over mij en verrek.... Haha. Wat heb je dit enorm goed gedaan, tranen in mijn ogen, geraakt tot in de kern. Djw!! Allen nogmaals super goed gedaan, fijn dit. Yvonne, Lars en Reacher reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 5 december 2017 Rapport Share Geplaatst 5 december 2017 Wauw jongens! Er zitten hier echt woordkunstenaars wat een mooie dingen heb ik gelezen. Lars reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 5 december 2017 Rapport Share Geplaatst 5 december 2017 Geweldig.... Lars reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 5 december 2017 Rapport Share Geplaatst 5 december 2017 Jannigje, jouw gedicht had ik nog niet gelezen... ook Top meis 8 uur geleden zei Smaragd: Yvonne al voor de loting dacht ik als Yvonne mij maar niet krijgt want zij weet ws niets over mij en verrek.... Haha. Haha, jaaaa, ik schrok ook echt wel een beetje. En achteraf...blij je wat beter te hebben leren kennen Smaragd. Voel me ook wel een beetje zielsverwant, want ook mijn partner is een MD'er... En ik meende uiteraard mijn uitnodiging wat vaker op de dagdraad te komen echt serieus... veel mensen hebben daar toch wel steun aan Smaragd. Lars bedankt voor het organiseren van de sinterklaasdraad dit jaar... je hebt het prima gedaan!!! Lars reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 5 december 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2017 Heel graag gedaan. Ik schrok een beetje van Spud haar ervaringen. Tot nu toe geen vervelende opmerkingen en ik heb jullie gewoon allemaal voor pb geblokkeerd Maar volgens mij is het een succes geworden heeft een ieder zijn of haar best gedaan. Jullie bedankt voor het mee doen Jannigje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 5 december 2017 Rapport Share Geplaatst 5 december 2017 Ik kan me helemaal niets herinneren van commentaar op Spud hoor Lars... zal wel meegevallen zijn denk ik... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 december 2017 Rapport Share Geplaatst 5 december 2017 ontroerend frummers, wat een talent weer, elk jaar een genot om te lezen. Laat je nooit afschrikken Lars, herinneringen vervagen, ook vorig jaar was een succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 december 2017 Rapport Share Geplaatst 5 december 2017 Pfffff... Verrassend. Die resultaten. Yvonne, waar haal je het allemaal vandaan? Smaragd, voor mij ben je (ook?) vrijwel onzichtbaar.. niet kwaad bedoeld, hoor, maar ik leer je eigenlijk nu pas door Yvonne een heel klein beetje kennen... Ach ja, je hebt research en research... mijn research stelt niet veel voor, geen idee waar ik het allemaal zoeken moet.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden