bumperjim Geplaatst 24 oktober 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2022 Haha bedankt Yvon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 30 december 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2022 Vannacht om 3 uur was ik weer wakker. Wakkerder dan andere nachten zelfs. Maar ik heb geloof ik het lek boven nu, eindelijk, want gisteren om 19:00 uur zat ik aan de thee. Tegen de gewoonte in nam ik zwarte thee waar meer cafeïne in zit dan in groene. En ik denk dat dat me wakker maakt. Tis wel 8 uur later, maf hè. Vanavond maar aan de rooibos dan, kijken of dat verschil maakt. Nog even doorkluunen en dan zijn we van 2022 af. Slechtste jaar ooit voor mij, behalve dan het rampjaar 2016. 2023 wordt waarschijnlijk nauwelijks beter, maar ook daar geldt: dag voor dag bekijken en niet alvast beren op de weg verzinnen. uit de serie goede voornemens: zeer matig met alcohol, veel bewegen, mediteren, vriendschappen beter onderhouden (misschien moet die zelfs op 1) BJ die een beetje zoekende is naar optimisme Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 30 december 2022 Rapport Share Geplaatst 30 december 2022 Wat maakte 2022 zo rot voor je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 30 december 2022 Rapport Share Geplaatst 30 december 2022 En optimisme zonder blij gevoel erachter is leeg gewauwel dus goed dat je dat achterwege laat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 30 december 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2022 13 minuten geleden zei Reacher: Wat maakte 2022 zo rot voor je? Oorlog zorgen verveling zorgen gezeik klimaatverandering zorgen de ene gestopt met de studie de andere ook gestopt met de studie de Stier vindt geen werk de anderen ook niet financieel gaat het niet kloppen op deze manier stress zorgen frustratie Tis eigenlijk een jaar lang dat ik het ene wil maar het andere gebeurt. Ik lig in een mentale spagaat op vrijwel alle punten des levens op dit moment. Ik wil control-alt-delete doen maar zo simpel werkt het niet IRL. We moeten gewoon weer rustig stapje voor stapje de zaak op orde krijgen. Missie 2023. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 30 december 2022 Rapport Share Geplaatst 30 december 2022 Je financiële zorgen delen met je gezin (zonder op zoek te gaan naar oplossingen) kan een goed begin zijn. Even niet in je uppie maar delen. Dat je bang bent en je eenzaam voelt hierin. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 30 december 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2022 Ja das een goeie, dank je De Stier weet het natuurlijk al, maar de kids hebben geloof ik het idee dat er geen limiet is. Nou verdien ik ook wel vrij goed maar als er eentje in het buitenland gaat studeren dan gaat het financieel ineens knetterhard. Ik ben haast blij dat ze gestopt is, nou ja niet echt maar alleen financieel dan. Nu nog een andere studie vinden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Donder Geplaatst 30 december 2022 Rapport Share Geplaatst 30 december 2022 24 minuten geleden zei bumperjim: We moeten gewoon weer rustig stapje voor stapje de zaak op orde krijgen. Missie 2023. Klinkt al heel wat beter dan het ultimatum dat je wilde stellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 30 december 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2022 Zojuist zei Donder: Klinkt al heel wat beter dan het ultimatum dat je wilde stellen. Ja dat was een soort Poetin ultimatum. Ik had misschien gezopen op dat moment geef ik toe Donder reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 30 december 2022 Rapport Share Geplaatst 30 december 2022 Niet fijn om zo op een jaar te moeten terugkijken. Kun je ook een lijstje maken van wat het je opgeleverd heeft? Of is dat een te optimistische vraag? Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 30 december 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2022 Er zijn natuurlijk wel een paar dingen... Veel intensere relatie met hond na revalidatieperiode na de operatie afgelopen winter Hondenclub terug naar 30 leden na veel promotiewerk hoofdzakelijk door me myself and I (ik moet vrijwel alles doen daar). Ehh nog wel een paar dingen ongetwijfeld moet ik wel heel hard en lang nadenken. Lukt ff niet voorlopig. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 30 december 2022 Rapport Share Geplaatst 30 december 2022 33 minuten geleden zei bumperjim: ik moet vrijwel alles doen daar). Dat is wel een thema bij jou hè Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 30 december 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 december 2022 29 minuten geleden zei Yana: Dat is wel een thema bij jou hè Zegt vast meer over mij dan over hun, zoals we dat hier zeggen Grappig is dat we bij ons thuis allemaal zo zijn. "Laat mij het maar doen, dan gebeurt het tenminste goed" zeg ik regelmatig tegen de Stier en zij nog vaker tegen mij en ik hoor het ook vaak van de holenbeer, die meerdere schoolprojecten die zgn in teamverband zouden moeten gebeuren in haar eentje heeft opgeknapt. Enfin ieder zn kruis te dragen al dan niet vrijwillig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 30 december 2022 Rapport Share Geplaatst 30 december 2022 Ik herken het ook, ik hou helemaal niet van samenwerken, voor je het weet gaan mensen het op hun eigen manier doen. Maar ik heb wel ontdekt dat de wereld ook gewoon doordraait als ik weinig of niks doe. Dat is misschien niet zo opwekkend voor het ego maar wel heel relaxed. karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 31 december 2022 Rapport Share Geplaatst 31 december 2022 Op 30-12-2022 om 08:43 zei bumperjim: verveling Verveling ervaren is volgens mij volkomen normaal. Als je een beetje slim bent zie je dat alles in het leven zinloos is, uiteindelijk is niets interessant genoeg om je aandacht vast te houden dus gaan we ons vervelen. Of je verveelt je omdat je niet doet wat je hart je ingeeft, dat kan ook. Maar in ieder geval, als we de verveling niet willen voelen, drinken we alcohol of doen we al spartelend een van die andere duizend dingen om aan de verveling te ontsnappen. Ik vind het altijd wel een mooie buitenkans om tot wat meer helderheid te komen. Dat kan gebeuren als ik de verveling accepteer, omarm, echt ervaar, me er a.h.w. in onderdompel. Dat is voor mij wat meditatie is, accepteren dat het rot voelt, dat ik onrustig ben, dat ik iets wil doen en in plaats daarvan gewoon stil ben en niks doe. En dan daar, ergens achter die verveling ligt de stille ruimte en daar is op wonderlijke wijze alles altijd al goed en verveling maakt er plaats voor intense levendigheid. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 31 december 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 december 2022 (bewerkt) 1 uur geleden zei Yana: Verveling ervaren is volgens mij volkomen normaal. Als je een beetje slim bent zie je dat alles in het leven zinloos is, uiteindelijk is niets interessant genoeg om je aandacht vast te houden dus gaan we ons vervelen. Of je verveelt je omdat je niet doet wat je hart je ingeeft, dat kan ook. Maar in ieder geval, als we de verveling niet willen voelen, drinken we alcohol of doen we al spartelend een van die andere duizend dingen om aan de verveling te ontsnappen. Ik vind het altijd wel een mooie buitenkans om tot wat meer helderheid te komen. Dat kan gebeuren als ik de verveling accepteer, omarm, echt ervaar, me er a.h.w. in onderdompel. Dat is voor mij wat meditatie is, accepteren dat het rot voelt, dat ik onrustig ben, dat ik iets wil doen en in plaats daarvan gewoon stil ben en niks doe. En dan daar, ergens achter die verveling ligt de stille ruimte en daar is op wonderlijke wijze alles altijd al goed en verveling maakt er plaats voor intense levendigheid. Yep bedankt daarvoor. Ik moet dat weer oppakken op een vast moment in de dag. Op dit moment is het zo dat zo gauw er een seconde verveling dreigt, moet meteen de telefoon erbij, dan hijgerig door alle apps en forums gaan om meestal te concluderen dat ook daar niks gebeurt en dan even later weer opnieuw. Zucht naar dopamine. Ik weet het allemaal wel hoe het wel moet, het moet alleen ff weer gebeuren stapje voor stapje. 31 december 2022 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 9 januari 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 januari 2023 (bewerkt) Het is zover: ik drink niks meer. Nooit meer. Ik dacht dat het kon, weinig drinken, ruim 5 jaar lang geprobeerd, ging soms best goed, tot aan de epic fail van zaterdag. T ging natuurlijk sochtends al fout toen ik er al vol verwachting veel te blij over ging schrijven. Sloeg nergens op. Ik ben nu vooral een beetje nijdig na 5 jaar gemodder. Ik ben nog op zoek naar degene op wie ik nijdig ben, ik zag zojuist een vent in de spiegel, dat zal m wel zijn. 9 januari 2023 bewerkt door bumperjim lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 9 januari 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 januari 2023 (bewerkt) Ja het aanmodderen zal wel nodig zijn geweest, maar het werd gewoon een belachelijk gestumper. Wil ik wel, wil ik niet, wat een gefröbel. En wat een krankzinnige koppijn. Ik heb eigenlijk altijd spijt gehad na het drinken. Nooit het gevoel goh wat heb ik lekker gezopen. Zoals je wel lekker kan hebben gegeten bv. Allemaal mindfuk die alcohol. Nu is het gewoon klaar. 9 januari 2023 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maarten82 Geplaatst 9 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2023 (bewerkt) 32 minuten geleden zei bumperjim: Het is zover: ik drink niks meer. Nooit meer. Heel goed bumperjim. Ik hoop dat het jou net zoveel duidelijkheid en rust geeft in je hoofd als het mij geeft. En ook al is het geen garantie op succes, het helpt wel. Veel succes! Je kan het! 9 januari 2023 bewerkt door Maarten82 bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 9 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2023 Verrassend Ik ben benieuwd of dit een opwelling blijkt te zijn die volgende week weer genuanceerd wordt of dat het beklijft. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prana Geplaatst 9 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2023 Heel herkenbaar dat aanmodderen. En elke keer weer denken dat het wel kan, weinig drinken. Mooi besluit, zet 'm op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2023 eerst die wijnkelder maar eens leeg dan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 9 januari 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 januari 2023 1 uur geleden zei Yana: Verrassend Ik ben benieuwd of dit een opwelling blijkt te zijn die volgende week weer genuanceerd wordt of dat het beklijft. Dat zullen we vanzelf zien, niewaar? Ik heb het nooit gewild maar nu wel. En willen is kunnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 9 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2023 2 uur geleden zei bumperjim: Ik ben nu vooral een beetje nijdig na 5 jaar gemodder Draai het om en voel je opgelucht dat dit gemodder tot het verleden behoort. Gefeliciteerd met je besluit de knop maar eens echt om te zetten. lady jane en bumperjim reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 9 januari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2023 Join the club van hardleersen/hardleerders/hardleersers! Je wilde een beter jaar en je zal het krijgen ook bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden