Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Overigens denk ik dat resoluut stoppen ook elders in mn leven meer duidelijkheid gaat geven. Voortdurend op twee gedachten hinken kan een slechte gewoonte worden, als je dat al dagelijks doet ten opzichte van de alcohol. En ik ben een weegschaal dus hinken op twee gedachten is toch al mn middle name. 

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

Nou ja, ik heb echt wel regelmatig met kromme tenen jou zitten lezen in de loop der jaren. Maar eerlijk gezegd breng je de boodschap meestal behoorlijk overtuigend en zitten er ook regelmatig echt wel rake uitspraken tussen, vaak simpel en o zo waar. Dus nee, nooit echte tegengas van mijn kant! En er waren ook tijden dat ik graag in jouw halfzachte theorieën wilde geloven.... En proost dan dus! 🙄

Dat is nu dus wel voorbij en ik volg nu met interesse je nieuwe richting!

Geplaatst

Volgens mij heb ook ik af en toe weleens gereageerd op wat je aan kulargumenten om af en toe te drinken te berde bracht (net als bij Oscar/knakker destijds), maar dan volgden er steevast nogal verongelijkte reacties, dus ja, dan leer je het wel af om nog wat te zeggen :(

Geplaatst
3 minuten geleden zei Adri03:

Volgens mij heb ook ik af en toe weleens gereageerd op wat je aan kulargumenten om af en toe te drinken te berde bracht (net als bij Oscar/knakker destijds), maar dan volgden er steevast nogal verongelijkte reacties, dus ja, dan leer je het wel af om nog wat te zeggen :(

Dat was ik niet, die verongelijkte reacties, dat was Koning Alcohol 😇

Sorry!!

Geplaatst

Ik weet niet eens of ik het zelf geloofde. Het waren iig pogingen om een soort van realiteit te construeren op basis van een onrealistisch idee. Verslaafd zijn en dan net doen alsof het niet zo is.  

Geplaatst
1 uur geleden zei bumperjim:

Ik weet niet eens of ik het zelf geloofde. Het waren iig pogingen om een soort van realiteit te construeren op basis van een onrealistisch idee. Verslaafd zijn en dan net doen alsof het niet zo is.  

Dat hebben de meesten hier ook jaren gedaan, ik in ieder geval wel, alleen niet op het forum.

zeg @bumperjimmisschien is het jaarpact nu toch wel wat voor je..

en succes gewenst.

Geplaatst

Ik moet zeggen dat ik altijd wel wat voor je theorieën hier te zeggen vond @bumperjim: dat het mogelijk is om met mate te drinken, maar dat dan eerst de gewoonte eruit moet en je minstens een jaar droog moet staan. Zo heb ik het zelf ook gedaan. Maar ik kom er ook steeds meer achter dat ik nooit meer 'normaal' met alcohol om kan gaan. Ja, ik kan met heel veel mezelf opgelegde regels best af en toe een paar glazen drinken. Totdat het toch weer misgaat, of het nou na een paar maanden is of na een jaar. Het gaat ooit mis en dan hang ik toch weer kotsend boven de wc pot. En ben ik weer bezig met wanneer wel,.wanneer niet.  Of kijk ik er weer teveel naar uit wanneer ik weer 'mag'.  Jij was eigenlijk een beetje een voorbeeld dat het mogelijk is, met mate drinken.  Maar nu jij het licht hebt gezien zet me dat wel aan het denken. Ik ben nu alweer bijna 4 maanden alcoholvrij en nu ik erover nadenk heb ik ook helemaal geen zin meer in dat spul. Ik denk dat ik genoeg heb gedronken voor de rest van mijn leven;)

Geplaatst
1 uur geleden zei Rosee:

Ik moet zeggen dat ik altijd wel wat voor je theorieën hier te zeggen vond @bumperjim: dat het mogelijk is om met mate te drinken, maar dat dan eerst de gewoonte eruit moet en je minstens een jaar droog moet staan. [...] Jij was eigenlijk een beetje een voorbeeld dat het mogelijk is, met mate drinken.  

Best grappig dat je koos voor juist die ene theorie die je wel goed uitkwam om af en toe te mogen blijven drinken, terwijl er hier tegelijkertijd tal van theorieën circuleerden dat met mate drinken niet mogelijk is voor een alcoholist.

In ieder geval is @bumperjim kennelijk een goeie marketeer :D

Geplaatst (bewerkt)

Sodemieter zeg. Bumpy nu meteen ook al op het jaarpact. Way to go 🙂

Het doet me overigens nu ook een beetje denken aan van die getuigenissen die je bij de EO vaak ziet. Dat iemand plotseling tot geloof komt en dan ineens ook helemaal niks meer begrijpt van dat hij al die tijd daarvoor zo dom heeft kunnen zijn. Ik hoop ook dat het gewoon een product van voortschrijdend inzicht en gezond verstand voor je is 😉

bewerkt door knakker
Geplaatst (bewerkt)
4 minuten geleden zei knakker:

en dan ineens ook helemaal niks meer begrijpt van dat hij al die tijd daarvoor zo dom heeft kunnen zijn. 

Haha, jawel ik begrijp het heel goed achteraf, ik had er gewoon geen afscheid van genomen, de achterdeur niet dichtgedaan.

Nu wel, maar er zullen nog genoeg lastige momenten komen, daarover maak ik me geen illusies. Maar de motivatie is er nu, ik geloof erin. Ik voel me significant beter. Ik voel me dermate veel beter dat die paar momenten waarop het "gezellig" kan zijn met anderen een glaasje te drinken, daar helemaal niet tegenop wegen. Ik ga geen glas alcohol nemen om iemand anders daar een plezier mee te doen. Ik wil ervan af. 

bewerkt door bumperjim

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...