Spring naar bijdragen

Etty

Forumdeelnemers
  • Aantal bijdragen

    1.377
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    15

Alles door Etty geplaatst

  1. Dank je. Nee niet echt binnen de perken, gelijk een fles wijn. Maar dat was me ook wel duidelijk vooraf, ik heb nooit zin in een glas, maar in een fles. Tot vorige week was het verlangen er wel, en wat meer door allerlei toestanden met zus, maar ik kon even doorspoelen in gedachten en dan waren mijn gedachten weer netjes, maar dat keerde. Als een toestand lang aanhoudt en zwaar blijft voelen, dan onstaat er toch een soort onverschilligheid bij mij. Een sterke behoefte aan verdoving. Dan is zo'n slapeloze nacht wel weer een goede stimulans: dit wil ik niet. Heb ik er niet voor over. Er zijn andere manieren om met pijn om te gaan die ik ken, die ook op de lange termijn een veel prettiger leven geven. Ik denk dat er iets kinderlijks voor schuift als het gaat om de lange termijn kunnen zien, een illusie: dat je er voor altijd vanaf bent. Toverdrank. Als ik terugdenk aan het fijnste moment, was het niet de halve spijt na het tweede glas, het vooruitzicht op hoe het ging lopen die avond en nacht, (want dat zie ik ook wel na 4 glazen) maar het moment dat ik besloot: ik ga het doen.
  2. Ach ja de valse hoop, niets zou van de grond komen zonder, maar als er na het instorten ervan niets overblijft, dan is dat wel zuur. Hopelijk is er dan toch iets wat maakt dat je een goede beslissing hebt genomen, en wil je nu vooral ff klagen @spirit. Als hij de hele week werkt is het logisch dat hij geen zin heeft in in de rij staan bij de vuilstort. Mag je wel dingen wegdoen van hem? Dan kun je het zelf gaan doen met hulp.
  3. Heb de afgelopen week drie keer wijn gedronken, drie nachten slecht geslapen. Het maakt het allemaal niet beter, goh:). Drie maanden niet gedronken, pak gauw de draad weer op.
  4. @spirit klinkt alsof je leven nu helemaal afhankelijk is van wat hij doet en laat, en hij heeft waarschijnlijk het idee dat hij niets goed kan doen. Kun je je misschien opnieuw verbinden met de intenties die je had toen je ging samenwonen? Je houd van die man toch? Dan wordt het weer jouw eigen keuze in plaats van iets dat je overkomt. Kun je afspraken maken over het huishouden en de rommel? En blijf wel de dingen doen die je leuk vindt, je eigen leven naast dat met hem. Heel herkenbaar allemaal hoor, leren samenleven valt niet mee.
  5. Etty

    KiloKiller

    72.5
  6. Nou èn, denk ik dan. Dan vinden ze me maar een trut. Het gaat niet om die ene keer dat ze het van mij horen, maar dat ze de boodschap van de herhaling toegediend krijgen. Daarom vind ik het belangrijk dat méér mensen er iets van zeggen , mannen, vrouwen, hip, trut. Dat iemand gaat denken: ik doe het maar niet, net als bij andere dingen die we wel denken maar niet doen omdat het sociaal niet is geaccepteerd. Mijn dochter vertelde me dat ze nooit een stukje gaat lopen vanuit haar huis, dat ze altijd eerst met de fiets ergens naartoe gaat. Reden: ze wil niet dat de mannen die ze niet van zich af weet te schudden, die achter haar aan blijven lopen weten waar ze woont. Gvd.
  7. Etty

    Reacher

    ❤️
  8. Etty

    KiloKiller

    72.6
  9. Goedemiddag, Is ze niet gewoon strategisch luchtig uit onzekerheid @Quinn. Wie weet waar een beetje nieuwsgierigeheid toe kan leiden:) Vanavond voor de buis, gelukkig geen bezoek om te entertainen, slim of dom. Te moe. Fargo seizoen 4.
  10. Etty

    Ik ben

    Ja, als het aan jou ligt dan kun je nog wat, liever, beter, onzichtbaarder worden. Als je volledig zou zien dat het aan de ouders ligt dan kun je echt geen enkele kant meer op, is er geen enkele hoop meer, als kind. Het is van levensbelang dat jij schuldig bent en daarom is het zo moelijk om dat los te laten.
  11. Etty

    Terugval na 2 jaar

    Niet over willen praten is voor mij ook wat moeilijk. Het zou wel fijn zijn als hij in ieder geval wel jouw zorgen wil horen. Er moet weer vertrouwen komen en dat is iets waar jullie samen aan moeten werken, en daar hoort bij dat het bespreekbaar moet zijn. Wel op een prettige manier, dat er wederzijds begrip is, zonder verwijt, oordeel, schaamte. Misschien is hij bang voor verwijten? Positief vind ik wel dat hij er zelf mee kwam en het heeft aangepakt en naar meetings gaat, en spijt heeft. Hij is natuurlijk niet je ex, en jij bent jaren wijzer. Je geeft je grenzen aan, zoals bijvoorbeeld hem drie weken niet zien. Je woont op jezelf, dat betekent ook dat het minder bepalend kan zijn voor je leven. Als hij weer een donkere periode heeft, dan kan het zijn dat hij weer terugvalt. Er is geen garantie. Alleen jij kan bepalen of je dat risico wilt lopen. Misschien de moeite waard om dit met een therapeut te bespreken?
  12. Etty

    Terugval na 2 jaar

    @Birdie wat een lastige situatie. Wat zou jou licht brengen?
  13. Etty

    kijktips

    Kijktip in dat verband @karin123 : Elysium. Stel nou dat je een scenario zou moeten bedenken waarbij het allemaal goed afloopt, hoe zou het dan gaan? Ben wel benieuwd hoe je dat zou zien.
  14. Lief maar nee, prima zo:)
  15. Goedemorgen, Toen ik wakker werd zou dit een heel produktieve dag worden, maar ik heb nog geen reet uitgevoerd. Voel me wel oke geloof ik. Heb van de week nogal gerouwd om iets wat ik eigenlijk nooit heb gehad, het kwartje viel. Nu is er de opluchting, kan ik mijn spieren ergens anders voor gebruiken dan dingen hoog te houden. @Yana, ik hoop dat je vandaag een betere dag hebt dan gisteren, en zo niet: ❤️
  16. In het woordenboek of het kruiswoordraadsel zijn haatdragend en rancuneus synoniemen, met BJ's taalgevoel is niets mis lijkt me. Ik had er zelf ook niet echt verschillende interpretaties bij. Dat betekent niet dat je ze wel kunt hebben natuurlijk.
  17. Etty

    hoi

    Gebruik je veel cafeïne door de weeks? Dat draagt bij aan het opjagen van je systeem. Heeft invloed op stress hormomen. Heeft ook effect op je bloeddruk. Kan meer worden als je ouder wordt. Ik ben ermee gestopt meer dan een jaar nu. Dronk te veel en kon het niet met mate. Bevalt goed. Ik had altijd een gejaagd gevoel, hartkloppingen, en dacht dat ik mezelf zat op te jagen, of ergens bang voor was. Heb hele lekkere decaf gevonden dus mis het niet. En thee kan ik wel zonder mateloos te worden.
  18. Etty

    De ezel & de steen

    @Oskar Het was mij duidelijk dat je het letterlijk bedoelde, ze waren op school. En dat je niet bedoelde: al het andere gedoe. Je komt niet over als iemand die het vaderschap licht opvat, integendeel.
  19. Etty

    hoi

    Het is echt een ding lees ik, vrijetijdsziekte. Minder adrenaline opbouwen tijdens de werkweek, en in het weekend niet cold turkey gaan en adrenaline afbouwen door te sporten schijnt te helpen. Als je echt een lui weekend wilt zul je door de weeks ook wat luier moeten worden:-) Van wie moet je teveel?
  20. Etty

    Ik ben

    ❤️
  21. Etty

    KiloKiller

    72.4
  22. Etty

    De ezel & de steen

    Ik vind dit heel erg herkenbaar. Ik bedenk nu dat ik mezelf ook als puber moest opvoeden, dat ik niet echt ben opgevoed. Wel logisch dat de volgende fase niet echt kan aanbreken. Hoe was dat bij jou?
  23. Etty

    Ik ben

    Ik vind het een heel menselijk verhaal. Over een lief onschuldig kind dat in zijn eentje gruwelijke dingen mee moet maken. En naar wat ik van je begrepen hebt, een kind dat niet anders kon dan zichzelf gaan haten om te kunnen verklaren waarom het gebeurde. Die kleine stappen klinken ontzettend waardevol, ik hoop dat je er nog heel veel gaat zetten. ❤️
  24. Etty

    Maandag 9 maart 2026

    Klinkt als een goed boek, De bandagist. Heb 'm gereserveerd bij de bieb. Van wie is De nachtegaal, is dat ook een goed boek? Gisteren naar Sirat geweest, heftige film waarvan ik onder de indruk ben. De vrijwilliger die onze kaarten controleerde wenste ons sterkte. The sound of falling lijkt me ook goed.
  25. Etty

    hoi

    @bumperjim Ik was wel blij met jouw inzet mbt dry January, en de aandacht die je daar aan besteedde. Het moedigde me aan en er waren zinvolle gesprekken. Dat verplichtte jou verder tot niets. Genieten van de kleine dingen gaat lastig als er een sluimerende onvrede is waar ik niet naar wil kijken, want die komt omhoog zodra er geen afleiding is van het huidige moment. Dat maakt wijn ook zo aantrekkelijk, dan is het gesluimer weg. Zoals @Rosee zegt zie ik het ook, kleine stappen. Dan kweek je steeds meer kracht en wijsheid en lef. Dan kom je vanzelf uit bij iets onderliggends groots, een onvervuld verlangen, of misschien zit er wel niks, is het alleen een ingebeelde verwachting waar je aan zou moeten voldoen en kun je vanaf dat moment het leven op je af laten komen en van de kleine dingen genieten. Dat zou dan vanzelf moeten gaan. Je hoeft nu niets.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...