Klassement
Populaire bijdragen
Inhoud met de hoogste waardering op 15-06-26 in Berichten tonen
-
Zondag 14 juni 2026
Lika' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Bob voor een discussie
Ik vind dit zo'n gave tekst dat ik hem heb afgedrukt en op een stuk karton geplakt in mijn gang heb hangen.2 punten -
Zondag 14 juni 2026
spirit' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Zeker confronterend @spiritmaar heb nu wel me eigen manier gevonden waarom ik wil stoppen met drinken dat maakt het iets makkelijker. Doe het niet voor hem maar voor me zelf.2 punten -
Nog 1 weekendje (en nog veel meer hoofdstukken uit het smoezenboek)
spirit' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Mormel voor een discussie
@Sanity: ik weet dat die eerste week heel druk kan zijn dus ik hoop dat hij wat "goed" verloopt voor jou.2 punten -
Omdat iedereen uitslaapt 🤣 goeiemorgen1 punt
-
1 punt
-
Ben een paar weken 'verder' inmiddels. Afgelopen dagen compleet in een binge beland. Zo erg dat ik standaard een emmer naast de bank heb staan en daar gedurende dagen in heb gekotst als ik opstond, deels door ontwenningsverschijnselen en overvloed aan nicotine. Zo erg dat ik trillend nauwelijks in staat was om pincode in te toetsen als ik mijn dagelijkse dosis alcohol bij de supermarkt ging halen. Zo ook vandaag. Pas na een blikje of 6 verdwijnen die verschijnselen. Zo diep ben ik echt nog nooit gezonken maar op een gegeven moment ben je gewoon de schaamte voorbij. Niet helpend weet ik zelf ook wel. Maar voor nu interesseert het mij gewoon even helemaal niks. Ben ook niet naar de uitvaart geweest. Heb te maken met een zus die eerst in december het overlijen van mijn vader verzwegen heeft en vervolgens de erfenis achterover gedrukt heeft. Ze heeft samen met mijn wijlen vader nog wel wat meer op haar kerfstok, ach maar dat is zo'n lang verhaal en ik ben daar wel klaar mee (of toch ook niet, ze probeerden mij na de scheiding van mijn ouders in een internaat Dennenheuvel op te bergen, WTF ik rookte toen nog niet eens). Vlak voor het overlijden van mijn moeder heeft ze tegen mijn moeder gezegd dat ze het in orde zou maken. Natuurlijk niets van dat alles. Ach Sois, c'est la vie (maar dan niet en rose). Maar goed nu is ze bezig om die grap te herhalen. Heb haar al eerder verteld dat ik mijn geld gewoon verdien en daarvoor werk i.p.v. het achterover te drukken. Ach, ach, ach toen ik haar met e.e.a. confronteerde (o.a. het feit dat ik weer compleet buiten spel werd gezet en ze mij blokkeerde en het contact via een neef liet verlopen) was ik ondanks mijn bloed kookte er wel klaar mee. Dus leek mij maar beter om dat ééncellige inhalige &^%$#78 ff niet te zien. Ben er eigenlijk niet zo mee bezig. Natuurlijk voel ik mij er beroerd over dat ik niet naar de uitvaart ben gegaan. Maar ach mijn moeder heeft er toch geen weet van en voor de rest had ik daar alleen maar hypocriete mensen gezien. Waaronder mijn neefje, die haar 2 jaar compleet genegeerd heeft en dan nu krokodillentranen huilt. En wat had ik (en zij) er aan gehad als ik wel was gegaan en mijzelf compeet verloren had en door het lint was gegaan (ja ik ken mijzelf en mijn emoties inmiddels). Ik had een superband met mijn moeder en ze zou het zonder meer begrijpen. Natuurlijk doet het pijn maar is wel een natuurlijk proces. Als kind behoor je je ouders te overleven. Ik heb een soort andersom proces meegemaakt toen door toedoen van kinderbescherming en jeugdzorg, ik als vader compleet buiten beeld gezet werd (absoluut niet drank gerelateerd overigens) met mijn dochtertje 14 jaar geleden. Weet overigens tot de dag van vandaag niet of ik wel de daadwerkelijke vader ben. Gek genoeg doet het verlies van mijn moeder toch meer pijn dan die geschiedenis. Dat komt ook omdat er heel veel gebeurd is met dat traject met mijn dochtertje en ik destijds een beslissing heb genomen om compleet uit de strijd te stappen en wetende dat zeker mijn moeder haar nooit meer zou zien. Die beslising hebben we destijds in overleg samen genomen. Voor de rest ga ik gewoon haar liefde en wijze raad missen. Maar goed ik ben 58 jaar oud en dan word je toch geacht volwassen te zijn..... Maar aan de andere kant blijf je ook altijd een kind van je moeder (ook al is zij er niet meer)! Nu maar proberen (of nee beter gezegd) uit die binge stappen en morgen maar weer eens gaan werken. Mijzelf kapot zuipen kan dan altijd later nog. Leuk detail of beter gezegd mooi aandenken, is dat ik 4 weken terug toen ik bij haar was, het koud had. Ze gaf mij toen een sweater en wilde deze niet terug omdat deze in de droger geweest was en flink gekrompen was. De mouwen kwamen tot mijn ellebogen. Vroeg haar nog weet je zeker dat je 'm niet terug wilt. Lachend zei ze. ja zeker weten. Toen ik thuis kwam heb ik deze op de bank gelegd als kleedje voor Poes. Poes kon en kan het zeker waarderen. Onnodig te zeggen dat deze sweater daar nu nog ligt. Toch wel wat pijnlijk omdat op de rouwkaart mijn moeder deze sweater aanhad..... Maar dan toch ook wel meer mooi, of zoiets..... Ach ik probeer ook gewoon maar wat van mij af te schrijven en mijn toch wel wat onderdrukte emoties te uiten.1 punt
-
Maandag 15 juni 2026
Kaatjemama reageerde op spirit voor een discussie
Ben je toch de maastunnel doorgewandeld? 🤣1 punt -
Dank je Bob. Gaat goed hier. Alle balletjes omhoog houden gaat mij beter af dan afgelopen maanden. Meer uitgerust en het lukt beter om niet alles tegelijk te doen maar rust in te bouwen. Gefelicteerd Mijn Gerrit, Pete en Maverick. Tot volgende maand de 15e....1 punt
-
Inderdaad zonde van de tijd, klopt. Maar ach, Kees kijkt er naar uit, dus bakje chips en een blikje 0.0... , vind hij gezellig.. Ik kijk sowieso bijna geen tv, ik hóór hem wel want Kees begint dovig te worden 🫢 Overigens is de grote rooie niet aan het dementeren hoor, hij is nog maar 4 (kan natuurlijk ook op die leeftijd, maar neen) Wat bleek: de batterijen van het kattenluikje waren leeg, dus hij kon wel naar buiten, maar niet meer naar binnen. En ja, het rode lampje knipperde, maar normaal gesproken gaan de batterijen dan nog minstens een maand mee, deze niet want het waren de oplaadbare en die begeven het dan ook gelijk voor de volle 100 %. Afijn, ik heb geen huilende grote rooie onder het slaapkamerraam gehad vannacht, wat een luxe.1 punt
-
de 2e helft was wel spannend, maar ik had bijna de tv uitgedaan door de eerste helft. Geef mij maar tennis en volleybal, dat leeft veel meer in mijn beleving. Maar goed, voetballiefhebbers hebben ook weer wat om over te praten. En iets van chauvinisme wordt altijd wel wakker bij dit soort wedstrijden.1 punt
-
Goedemorgen Jim en Jane. Ja, ik heb uitgeslapen, het werd gisteren een latertje. Heb naar de voetbal gekeken want vond het zo sneu anders voor Kees dat hij in zijn eentje zou zitten. Nou, ik kon er niet warm van worden van wat ik zag. Mooi, nieuwe dag, we gaan er een mooie dag van maken. Eerst een bakje...1 punt
-
Was een wisselend weekend. Flirterig en feestelijke zaterdag. Zwaarmoedige en toch goede zondag. Ik vind de komende week spannend. Morgen wordt duidelijk of ik dinsdag of woensdag wat naar huis mag. En ik doe het slecht op dat soort onzekerheid.1 punt
-
Hou je goed @Sanity.1 punt
-
Sterkte Sanity. Verdriet is de prijs die we betalen voor liefde.1 punt
-
Gecondoleerd @Sanity 🤎. Heel veel sterkte de komende tijd.1 punt
-
Gecondoleerd Sanity1 punt
-
Gecondoleerd @Sanity. Hou de mooie herinneringen maar goed vast.1 punt
-
Sterkte Sanity, en ook veel zachtheid gewenst.1 punt
-
Sterkte @Sanity 💪🏻1 punt
-
Gecondoleerd @Sanity, je moeder ga je vast missen, hopelijk kun je rouwen zonder je van de wereld te zuipen. Sterkte!1 punt
-
Sterkte @Sanity. Hou je haaks.1 punt
-
Ach, maar zo is het ook. Sterkte @Sanity, koester de mooie momenten met haar.1 punt
