Klassement
Populaire bijdragen
Inhoud met de hoogste waardering op 27-05-26 in alle secties tonen
-
Draadje van Kaatje 🌺
Mariposa en 2 anderen reageerde op Musashi voor een discussie
@Kaatjemama “ruggengraat hebben” en koppig volhouden is niet perse sterk. Sterk zijn is eerder als bamboe, dat buigt mee maar breekt niet. Dat zijn zo van die wijsheden die je meekrijgt na bijna 2 weken in Japan. 😁 🌸3 punten -
Tja, dat is lastig @Smaragdie, ik ben nu 8 maanden ziek en het wordt nauwelijks beter. De allerergste symptomen zijn wel milder geworden dus het is nu draaglijk maar ik kan weinig: niet wandelen, geen boodschappen doen, niet koken, niet in de tuin werken, nergens naartoe... Ik voel me bijna constant alsof ik griep heb met nog wat nare klachten erbij en als ik iets meer doe dan stort ik in en word ik zo ziek dat ik m'n bed niet meer uit kan. Er zijn golven van overweldigende paniek, wat als dit nooit meer over gaat? Ik ben totaal afhankelijk, wat als m'n lief ziek wordt? Wat als ik naar een tandarts of dokter moet? Er is ook een andere kant, met hoop en berusting. Met dankbaarheid voor wat er wel is en met acceptatie omdat het leven nou eenmaal ook rottigheid geeft, het overkomt zoveel mensen en nu ben ik aan de beurt. Ik kan het inmiddels met wat meer kalmte dragen, er breekt soms weer een lach door en ik leer weer meer in dit moment te leven. We weten niet wat morgen voor ons in petto heeft, dat blijkt maar weer.3 punten
-
Woensdag 27-05-2026
spirit' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Smaragdie voor een discussie
Goedemorgen allemaal, 2 dagen vrij, ga veel in huis doen. Las de berichten over moeders, had de beste die er ooit kon bestaan. Helaas alweer 14 jaar geleden overleden. Was mijn beste maatje, wat hield ik van die vrouw. Ooit destijds haar sterven en lang het gemis hier gedeeld. Mis haar nog steeds. Maar voel dat ze nog steeds bij mij is. Geloof ik energie/ziel. Fijne dag allemaal!2 punten -
Woensdag 27-05-2026
Oskar' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Yana voor een discussie
Het dagpact ziet er prima leuk uit @Smaragdie. Mooie dag voor jou en iedereen. Veel liefs en kracht voor @Fonny. En een zomaarknuffel voor @Oskar.2 punten -
Dinsdag 26 mei 2026
lady jane' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Musashi voor een discussie
Nu ik er een beetje verder over nadenk, denk ik wel dat mijn zus en ik hebben geprobeerd om onze moeder te sparen, omdat ze het al zo moeilijk had. Dit is wellicht een soort gat in mijn ontwikkeling geweest, de moedermoord. Wellicht vandaar dat het nu ook allemaal zo moeilijk is. Nu ze ouder wordt, komen de verhoudingen anders te liggen en dat is lastig om te aanvaarden voor haar ook.2 punten -
Maak er alvast een fijne dag van. Is het schuldgevoel ook niet wat gekoppeld aan fomo? De gedachte dat je alles moet doen?1 punt
-
Draadje van Kaatje 🌺
Musashi reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Dank je @Musashivoor deze wijze woorden ❤️1 punt -
Woensdag 27-05-2026
lady jane reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Leuke van vandaag me moeder geholpen in de tuin en ze was zo dankbaar 🤗 Zelf ook even blij vandaag even in de tuin gewerkt ga er echt zoveel lol in krijgen. nieuwe Roos struik gepland en wat ijs bloemetjes en de bananenplant een nieuwe pot geven . me eigen kleine vakantie terrasje aan het maken.🥰🌺1 punt -
Ik herken mezelf zo goed in het gedrag van je man dat ik er bijna van moet janken en wel namens hem en mij en zoveel anderen sorry zou willen zeggen. Wat zou voor mij hebben geholpen toen ik dronk en alles glashard ontkende of zelfs doodleuk in de tegenaanval ging? Misschien toch een vrouw die mij met rust liet, maar vooral haar eigen plan ging trekken, vooral ook als daar voor mij geen plaats meer in was. Sterkte Kaat.1 punt
-
Hej. Drukke dag gehad vandaag. Nu weer twee volle dagen therapie. Van de weeromstuit ben ik de laatste tijd vooral door mijzelf in beslag genomen. Ik lees hier wel mooie dingen en ook droeve dingen van jullie, maar ben te moe voor woorden.1 punt
-
Goedenavond frummers. Vanmorgen moest ik al heeeeeel vroeg de deur uit, net thuis en hoop straks lekker vroeg het bed op te kunnen zoeken. Kom toch nog heel even binnenvallen hier. Ik hoop dat de uitslag mee is gevallen @Smaragdie. En @Yana, wat hoop ik toch dat je langzaam maar zeker weer de 'oude' Yana zult worden... @Fonny, er wordt aan je gedacht hoor Voor iedereen lekker slapen straks.1 punt
-
Woensdag 27-05-2026
Kaatjemama reageerde op spirit voor een discussie
Een flinke wandeling over de prachtige stadswallen gemaakt. Mijn hond doet het ook steeds beter, maar bij iedere voorbijganger, met of zonder hond, zeg ik: Nee 🤔. Gelukkig denken de mensen dat ik groet met hey 😁. Iedereen zegt hey terug. Ik word hier nog beroemd, door mijn vriendelijkheid 😄1 punt -
Draadje van Kaatje 🌺
spirit reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Man lief we noemen hem manlief gewoon is thuis geweest en helemaal nuchter blij ei en meneer is lekker sporten me nare gevoel in me buik zakt langzaam weg maar gevoel dat ik op me hoede moet zijn niet ,verlopig er is een stemmetje (we zijn er nog lang niet kaatje )!!1 punt -
Woensdag 27-05-2026
Musashi reageerde op Kaatjemama voor een discussie
rustig aan @spirit😃 Slaap lekker @Musashi1 punt -
1 punt
-
Draadje van Kaatje 🌺
Kaatjemama reageerde op spirit voor een discussie
Dat heb je goed gedaan @Kaatjemama. Sterkte ook met je buikje en de migraine. Rustig aan.1 punt -
Draadje van Kaatje 🌺
spirit reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Dank allemaal maak me me idd veel te druk misselijk pijn in me buik migraine 🥹 ze dochter komt vanmiddag naar ons die is nu ook op een leeftijd dat ze niet achterlijk is en alles door heeft hoop dat het goed komt en dat het idd gewoon een terug val is en hij zich weer gepakt. Bij mij komen de ergste dingen als in me hoofd. Ik heb hem een hele lieve ap gestuurd dat ik van hem hou en van ons leven samen en dat ik zo dankbaar en met ons en dat ik zo gelukkig ben de laatste nuchtere maanden.en dat hij echt vol moet houden omdat we van hem houden. hij reageerde positief en heeft gezegd dat hij gaat sporten vandaag en niet drinkt nou we wachten af1 punt -
Ik ga zo aftaaien Mijzelf lekker douchen en mooi(er) Maken. Zo zenuwachtig voor de afspraak later. Maar mijn beste vriendin en broertje gaan mee naar het ziekenhuis voor de uitslag. Misschien valt het mee? En if not dan heb ik lieve mensen om mij heen. Ga het wel zien, vond het wel vreemd, normaal kun je online veel zien nu was het afgeschermd hmmm. Ben ik weer dan ga ik denken, het is dus erger dan ik al dacht.. Maar goed misschien een achterstand of technische fout. En niet dan deal ik daar ook wel weer mee. Wel aan gedacht dat als het heel slecht is de uitslag dat ik ga zuipen maar dat zal niet veel helpen. Fijne dag allen nogmaals!1 punt
-
Woensdag 27-05-2026
Smaragdie reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Bedankt voor het vragen trouwens 😅 @Smaragdie1 punt -
Woensdag 27-05-2026
Smaragdie reageerde op Kaatjemama voor een discussie
DaGpAct🥰 Smaragdie Yana kaatje🌺1 punt -
Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen op zo'n verhaal, lieve Reacher. Wat een verschrikkelijke moeder, hoe kun je nou je eigen dochters niet beschermen, koesteren en in je armen nemen. Hoe komt een mens zo gestoord dat je meer om een bontjas geeft. Ik hoop dat er iemand voor je is die je vasthoudt, wiegt en troostende woorden fluistert. In gedachten doe ik dat ook.1 punt
-
Weet niet of het werkt hier een link van miin overleden partner gemaakt over onze overleden katjes. Is een filmpje met muziek. Dat wel, al mijn overleden katjes mis ik nog steeds.1 punt
-
Leuk verhaal om te delen. Gisteren kwam ik thuis van mijn avonddienst. Mijn katjes weten hier het ritme van, eerst veel nachtdiensten. nu meer avonddiensten.. Zitten stil met zijn achten achter de deur. Geen miauw, schreeuw of getrappel/krab. Als ik binnenkom. Tot ik de brokjes en bakjes ga vullen, wild lief gedoe en daarna met zijn achten bij mij verzadigd op de bank liggen, hangen, klieren terwijl ik nog even tv kijk. wat hou ik van die schatjes. Echt een pact en daarom hou ik het zelf nu ook zo lang droog. Wil hun dingen niet verstoren. Alleen de verhuizing, dat gaat nog wat worden. Dat gaan we wel zien, komt goed. Ook daar mogen ze van mij niet buiten. Wel mooi buitenverblijf al gemaakt. Gaan ze van genieten. Vandaag belangrijke dag, veel uitslagen, ik ga het afwachten in rust en kalmte. No matter what.1 punt
-
1 punt
-
1 punt
-
Ben al een poosje van mijn roze wolk gepleurd. Kan me nergens toe zetten. De fiets staat klaar om eindelijk eens te gaan fietsen, krijg ik net weer buikpijn. Nu dus weer met een kersenpitkussen op m'n buik. 2 jaar geleden een eetstoornis gehad. Durfde niets te eten uit angst voor buikpijn. Het lijkt nu dezelfde kant weer op te gaan 😥. Vanochtend naar de dokter geweest, volgende week word er een echo gemaakt en vrijdag bloed geprikt. Ik raak alleen in paniek van buikpijn. Gaat dus even niet zo lekker met Spirit.0 punten
