Spring naar bijdragen

Zondag 11 juni 2017


Aanbevolen berichten

Goedemorgen :sun:

Ik ben aan t wachten op de zus. Ik ben een ongeduldige wachter dus loop meer te ijsberen :D

Ijsjes...bweeuk ik heb er gisteren twee gegeten. Volgens mij is er weer een kilo bij die drie laatste weken. De niet zo voordelige voordelen van stoppen met roken. 

Geniet van jullie dagje! Ik ga nog ff ijsberen :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk Bol, lekker van genieten. 
En ja, het wordt warm, bij jou waarschijnlijk nog een beetje meer dan hier.... 

Mazzelaartje, goed besluit van je. een dag rust kan zoveel goed doen... 

Fleurtje, bij nader inzien denk ik dat je op de Bus stond te wachten? Kan me helemaal geen Zus van je herinneren, hahahahhaa.... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Zo de trein in naar vriendin.

Onderstaand stond in een artikel dat ik in Lefmagazine vond van moeder Jolande Bastiaans en dochter Lotje Donkers. Zij zitten achter het magazine en zijn beiden in herstel: 

'Voor mij is herstel: goed voor jezelf zorgen en de juiste keuzes maken. Niet gebruiken is daar maar een klein onderdeel van. '

Daar heeft mijn goed voorbereiden van de dagen opmerking van gisteren betrekking op. Realiseer ik me nu.

fijne dag allen.

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Mazzelaartje. Voor mij zit hier de sleutel die het verschil maakt tussen lijden en leiden. Ik wil dat laatste gaan doen. Mijn eigen leven leiden zonder dit te lijden en daarom te moeten verdoven .

Een hulpmiddel voor mij lijkt een bulletjournal te worden. Kruising tussen, dagboek, agenda en todolijst, in te vullen naar eigen wens en behoefte. Ik voel me opgeruimder ( tevredener) en schrijf ellende/ mooiigheid/ inzicht gelijk op.   Teruglezen laat zien dat dagen meer zijn dan ze leken...

ik ben weg. Later!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GOedemorgen

@Bolletje: "Jannigje wat groene zeep[ smeren daar waar de duiven zitten of iets anders wat een beetje plakt."

Ik heb een balkon van ruim 15 meter dat helemaal bomvol staat met planten. Dus dat smeren van groene zeep gaat niet lukken. En @lady jane, die tweecomponentenlijm moet ik helemaal niet aan denken, dan blijven die krengen ook nog plakken!

Maar even alle gekheid op een stokje, ik ben behoorlijk gestrest. Alle bewoners kregen een brochure in de bus over de op handen zijnde onderhoudswerkzaamheden aan voor- en achterzijde van de flat: dus galerij én balkon. Of we maar even de balkons helemaal leeg willen maken. LEEG!??? Ik heb ruim 40 plantenbakken met een gemiddelde doorsnede van 30 cm. Die moeten dus naar..........binnen? Mijn bomen ook?

Bijkomend probleem is van er van alles huist, vliegt, kruipt en loopt in en om die bakken. Ik ben een vrij tolerant persoon, toegegeven behalve als het om duiven gaat, maar ik laat alles maar. Maar dat is buiten! Ik wil geen veldmuizen, wolluizen, gewone luizen, mieren ed in mijn huis!

Eerst kwam de brochure, nu hangen overal plakkaten dat de balkons moeten worden ontruimd! Maar wanneeer ze gaan beginnen, zeggen ze er niet bij! En hoelang het gaat duren al helemaal niet. Probleem is dat alle onderdelen eerst apart worden gedaan, dus elke keer krijg je voor het volgende stukje weer mensen die zomaar uit zo'n hangbak je balkon opstappen. Het kan weken duren (weet ik van 10 jaar geleden)

En dan heb ik nog niets gezegd over de toon van de informatie!

Afijn, genoeg geklaaagd, aan de slag. Alles wat geen plant is vandaag schoonmaken en opruimen.

Wordt vervolgd, vrees ik.

Tips zijn overigens welkom.:rose:

Lika  :rose::Sterkte

Mazelaartje: Goed gedaan, leren jezelf serieus te nemen.

Ik moet weer naar buiten, weer *<#%duiven wegjagen. 

 

 

 

bewerkt door Jannigje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Jannigje:

Ik moet weer naar buiten, weer *<#%duiven wegjagen.

Je moet ze een geadresseerd briefje aan de poot binden.. gaan ze dáár heen, ben jij er van af... ;)
PS.. wel afzender onbekend, hé, anders komen ze weer terug...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, hier ook een mooie dag:) en eigenlijk al een beetje warm voor de ochtendwandeling met de 'doggies' maar dat ga ik zo toch maar doen. Geniet van het mooie weer mensen!

Lika, dank je wel voor jouw woorden, zo voelt het voor mij ook: beter voor mezelf zorgen in al zijn facetten. Als ik daar zoals nu hard mee aan de slag ben, dan is het niet drinken minder groot dan als ik dat alleen aanpak.

Jannigje, weet je hoe lang het duurt? Als het kort is zou iemand met een kelder waar ze even kunnen staan ook oké zijn? Misschien makkelijk gezegd, maar niet zo bedoeld: probeer rustig te blijven en in rust erover te denken met het vertrouwen dat er zich wel een oplossing aankondigt. :rose:

Fijne zondag allemaal!
Sita

Dagpact:

jowan

Lars

Kohtje

Spirit

Sita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...