Spring naar bijdragen

Donderdag 18 mei 2017


Aanbevolen berichten

Ik ben heel vaak gestopt Bor en bijna net zo vaak weer begonnen.Ā 
Soms na een paar weken of dagen en soms na een paar uur.Ā 
Heb diverse keren pleisters gebruikt, ook wel nicotinekauwgom gesabbeld.Ā 
Ben ooit drie jaar van het roken af geweest, en gek genoeg was dat zonder hulpmiddelen.Ā 
En ook de laatste keer dat ik stopte, nu dik vijf jaar geleden heb ik het eigenlijk zonder gedaan.Ā 
Had wel pleisters gekocht, maar vergat na een paar dagen al om een nieuwe te plakken.Ā 
Blijkbaar was de knop echt om.Ā 
Wel heb ik erg veel rook 'gesnoven' de eerste tijd: ging gewoon elke rookpauze met mijn collega mee
naar buiten en snoof verzaligd zijn sigarettenrook op. Klinkt idioot, is het misschien ook wel, maar hadĀ 
het gevoel dat het werkte. Ook gewoon mee naar buiten gaan even bleef ik doen, pas na een paar maanden
heb ik aangegeven dat ik wel binnen bleef, het snuiven niet meer nodig had.Ā 
Heb trouwens ook nog wel eens verdacht dicht achter mij totaal onbekenden aangelopen die rookten, zuiver enĀ 
alleen om die heerlijk geur te vangen, totaal gestoord dus, hahahaha..Ā 
En vind het nog steeds lekker ruiken hoor. Mis het af en toe nog wel eens, maar ben aan de andere kantĀ 
zĆ³ verschrikkelijk blij van dat enorme dwangmatige af te zijn...pffff, dat wil je niet weten.Ā 
Ik kan het je aanraden Bor, het is het afzien waard, echt waar.Ā 
En volgens mij hoort dit ook gewoon hier thuis: het is hier tenslotte de huiskamer, hier mag alles ter sprake komen
wat mij betreft....Ā 


Ā 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suikertje sterkte. Moeilijk dat afhankelijk zijn van een ander.Ā :rose:

Bolletje ik las je vraag van gisteren. Geen idee waar de ziel huist. En aura's zie ik alleen op schilderen van de Heilige familie. Of zijn aureooltjes weer iets andersĀ :mellow:. Dus ik vraag me af wat je psych gaat antwoorden.

Ik geloof dat we uit wat er in onze hersenen plaatsvindt bestaan, maar ook dat we van meerĀ zijn gemaakt, wat geen bewustzijn heeft.Ā En waar datĀ naartoe gaatĀ na ons leven...Nogmaals geen idee. Zodra ik het weet schrijf ik een boek en word ik heel rijkĀ B)

Fijne dag.Ā 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar Yvonne van dat roken. Zo vaak gestopt, zo vaak begonnen. De laatste keer in oktober. Gaat nu goed. Maar werk is enorme trigger. Weet nu dat het kan zonder. Maar zeker: het is het waard. Absoluut. Nooit gedacht.

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen kindertjes.:lips:Ā Vandaag komen ze gaten boren in m'n buitenmuur voor het vocht. Of u even e2450,-- wilt overschrijven slik:(:blush:

Sinds mijn beroerte ben ik vrienden kwijt geraakt. Heb dat wel vaker gehoord maar nu merk ik het zelf. Snap dat niet, wat betekent dan vriendschap? Je hebt lief en leed gedeeld, houd van je vrienden, en dan ineens komen ze niet meer. Zo ook de fam. van mijn man. Die voelen ineens geen Ā binding meer met me hebben ze gezegd. Zo vreemd. Maar goed het leven dat ik nu heb inc. de sombere buien is heel fijn. lekker werk, andere vrienden, en geen eenzaamheid.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen mensen!

Terug van vakantie en het was heerlijk.
Ik kon niet alles volgen hier, wel een beetje.
Met mij alles goed.
Stoppen met roken? Interessant... leeft dat draadje nog? Ik ga es kijken.

Fijne dag gewenst en niet vergeten van de natuur te genieten: het is zo mooi groen allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor degenen die willen stoppen met roken: succes! Voor stoppen met roken is mijn ervaring dat het alleen lukte als ik de begindatum een paar weken van te voren inplande. Dan had ik de tijd om alle argumenten nog eens voor mezelf op een rijtje te zetten zodat het aanvoelde als een weloverwogen besluit waar ik niet zo gauw meer op terug wilde komen. Een spontaan besluit (morgen stop ik ermee) kon ik net zo makkelijk de volgende dag al weer terugdraaien, dus dat werkte niet. Ik ben een paar keer gestopt en na enige tijd weer begonnen en moest toen dus weer opnieuw stoppen, maar inmiddels is het alweer jaren geleden dat ik voor het laatst gerookt heb en ik taal er absoluut niet meer naar. De sigarettenrook van anderen vind ik vies ruiken en daar probeer ik dus ook zo veel mogelijk vandaan te blijven. De Allen Carr methode (boek en cursus) heeft bij mij goed gewerkt.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...