Spring naar bijdragen

Reacher


Reacher

Aanbevolen berichten

Het was n mooie avond. Indrukwekkende gesprekken gehad. Thuisgekomen vond ik het heel moeilijk. Was ook weer rond de dranktijd. Mezelf in slaap gehuild :( Geen drank in huis en ook nuchter gebleven. 

Ik heb wel ongestoord wakker kunnen liggen want mijn huisgenoot deed alsof hij n wandelende tak was. Vanochtend bleek dat hij schor is van het mauwen. 

Opmerkelijk: nu ik gestopt ben met drinken wil ik overcompenseren door hem meer brokjes te geven. Doe ik niet, maar mal he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief!:heart:

Het was huilen van frustratie. Ik zat in de modus van 'mag niet' drinken, terwijl 'wil niet' beter werkt. Het gebrek aan nachtrust brak me ook op.

Gisteren met van die gezwollen ogen op steeltjes op het werk rondgelopen.. Degenen die het zagen begonnen over de pollen in de lucht. ' Ja ja...die hooikoorts' mompelde ik dan. Het is nog winter maar och..

Mijn rode kater ( Socrates heet hij) is zijn stem nog steeds kwijt. Heeeeeeerlijk :D Af en toe maakt hij geluid. Lijkt nog het meest op een lpiepende scharnier. Ik hoop niet dat zijn keel pijn doet.:(Snorren doet hij wel. 

Vooral als hij eet. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmmm. Miste je iets, denk je? Had je graag willen drinken? Of had je graag willen kunnen drinken en het er dan bij 2 houden? Is het acceptatie die doordringt misschien? Jij bent ook 46 toch? Ik vraag me zelf regelmatig af in hoeverre de overgang ook een rol speelt. 

:heart::heart::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er komt nog een beeld bij me op.
Vooropgesteld: elk mens, ongeacht sekse, heeft zowel "mannelijke" als "vrouwelijke" karaktertrekken in zich, als yin en yang.

'Mag niet' is een "vrouwelijke" eigenschap iedereen behalve jezelf gelijk te willen geven. Erg lief en behulpzaam voor anderen, maar niet voor jezelf.
'Wil niet' is een "mannelijke" competitiedrang beter te willen zijn dan je vroeger was of dan anderen zijn. De constructieve versie ervan, wel te verstaan.
Anders uitgedrukt, blijf je opkijken naar mensen die nog alcohol drinken of kijk je in feite op ze neer?

Volgende keer misschien wat meer voor jezelf kiezen. Mogen is immers een beperking, maar willen is een eigen keuze die vrijheid vertegenwoordigt.
Nee dank je, ik heb liever frisdrank. ik wil geen alcohol, ik kies daar niet voor,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aaah geef Socrates een knuffel van mij ^^

"Wil niet" is zéker een beter en sterker argument en daar voel je je ook veel prettiger bij.
Ik las ergens anders (weet even niet wie het schreef) "Je hebt genoeg gedronken in je leven." Ik vond dat wel een hele mooie, helpt mij ook wel: Tijd voor andere dingen! Je hebt genoeg gedronken, nu het roer om. Misschien dat het ook iets wat jou kan helpen...
Je bent goed bezig!! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat goed lief rupsje! Veel uitgeslapen, naar de film geweest, aan opleiding gezeten. En: niet gedronken! Ik denk wel dat ik (als ik wakker ben) maar zoveel mogelijk doe om niet aan drinken te denken. Er is helaas een groeiende paniek over het nooit meer drinken, terwijl ik het nog zo bij per dag wilde houden. En vervolgens zoek ik afleiding van die paniek. Daar moet ik iets mee. 

Positief: In de weekenden was ik voorheen vooral brak. Nu stond ik in n winkel te betalen en... mijn handen trilden niet.  Dat voelde wel behoorlijk goed! :)

Lika: tijdens het etentje met vriendinnen wilde ik niet drinken, maar toen ik thuiskwam wel. Daarnaast: ik ben getest en meopauze zit eraan te komen. Jay! 

Bob: de anima en animus van Jung. Als vrouw ga ik zeer zeker 'ik wil niet' tegen drank zeggen. Maar inderdaad onwennig nog, niet alleen mbt drank maar ook in het algemeen. 'Mag ik..?' Is mij bekender. 

Vasja: dat is inderdaad n goeie: 'genoeg gedronken!' 

Socrates is blij met de knuffel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat paniekgevoel over nooit meer drinken hebben veel mensen, lees ik. Hoe zou je gevoel bij de dag kunnen houden? Doe je mee met het dagpact? Dat hielp mij in het begin ontzettend. 

 Ik vind het inmiddels juist wel rustgevend. Geen nadenken meer over of het nu kan en mag. Gewoon niet. ( wat niet wil zeggen dat dat vanzelf gaat  of dat ik mezelf helemaal vertrouw...) Het kan dus zijn dat je gevoel ook nog verandert. Kwestie van hier doorheen komen? Wennen aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha: even snel jouw draadje doorgelezen. Ik trof elders de naam Socrates al aan en meende direct al iets leuks gemist te hebben! Ik heb inmiddels mijn kat ook naar Kattenbrokjes de Baas gestuurd, goeie tip. Wat zullen ze het moeilijk hebben daar!! Maar wel steun aan elkaar! De mijne is grijs met wit. Heeft geen naam afhankelijk van mijn stemming noem ik hem badeendje (heeft nooit goed leren te maauwen), vreetzak of speklap e.d.

Maar los van dat: je gaat goed he? Al flink wat dagen droog nu, top! Houd vol!!!!!  Het is zo de moeite waard :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HI Reacher, mag niet drinken is een verschrikkelke gedachten die mij elke keer de das heeft om gedaan. Ik  zit nu voor 95% op wil niet drinken en dat bevalt veel beter!! Helaas heb ik die gedachten gang pas zo gekregen nadat het eerst vele malen mis is gegaan. Ik hoop dat jou dat niet overkomt!

Hoe voel je je nu? Vanacht een beetje geslapen, minder verdietig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle aanmoedigingen, doet me goed! Lika, volgens mij was het jouw tip: ik schrijf me in voor het dagpact iedere draad/dag. Dat geeft inderdaad rust.

Ja Bob: Meestal zit ik op 'hoef niet en wil niet' maar juist zo 's avonds laat als ik moe ben, slaat de zelf liefde om in zelfmedelijden.

Leuk dat je even op de thee komt Smart! Die katten met die brokjesverslaving! Grappig die naam: Badeendje! Ze zullen elkaar wel weten te vinden op het forum, de mijne schrijft vast net zoveel als ik :D. Lieselotje ik las van je weekend. Super dat je toch weer verder gaat met stoppen. Keel van Socrates is weer helemaal beter. Hij klinkt als een alt bij een opera. Grrmbll.

Ik meende zelfs dat de mevrouw in de buurtwinkel merkte dat ik deze keer niet trilde Vasja. Deed wonderen voor zelfvertrouwen.

Wanhoopje tot nu toe ben ik droog. Ik zoek veel afleiding in werk, forum etc. So far so good. Vandaag ga ik niet drinken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, staat de menopauze al in je nek te hijgen? Zet je schrap, Reacher.

Ooit ben je er weer uit, en dan zeg je dit. (Let op, leer maar vast uit je hoofd)

"Heftig was het hoor, die overgang. Opvliegers, slecht slapen... maar weet je, kort ervoor ben ik gestopt met drinken, en daardoor kon ik het eigenlijk heel goed hebben. Ik ben nu achteraf zó blij dat ik heb volgehouden, dat is echt een kado aan mezelf geweest."

Ja Reacher, dat ga je zeggen, ik zweer het je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reacher, vanavond las ik je draadje van begin tot het eind. Jij zou Dracula doen verbleken? Huh? Ik las tot nu toe een vrouw, nog best nieuw hier en zó wijs. Zo gemotiveerd en eerlijk.... helemaal niet somber of zelfmedelijdend voorwerperige zitzakachtig.

Je mag kappen met jezelf naar beneden halen hoor. Dat doen wij wel voor je als je even niet meeleest. Je lijkt me juist helemaal eentje ... net als wij allemaal eigenlijk. Welkom alsnog, fijn dat je je draai al zo gevonden hebt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Monster! (hoe kom je aan die naam? Omdat drank een monster is? Of heet een huisdier zo?) Van nature ben ik vaak wat nostalgisch in denken en doen. Ik vind het ook eigenlijk wel geinig om me te identificeren met het vleermuizen bestaan. 

Op het forum is het vrolijke deel van mij meer aanwezig. Dat is echt, maar er zitten andere kanten, somberder kanten aan mij. Zoals aan ieder mens. Misschien als ik hier wat langer ben dat ik die ook wel eens toon. Maar mensen helpen elkaar hier zo enorm door mee te denken of door een roosje neer te zetten.  Het is hier een bron van positiviteit en ik mag meedoen! En dat je mijn bijdragen wijs vindt...dat maakt mijn dag :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieselotje dank jou ook wel:rose: ik zit in buien nog wel ns met de paniek van 'nooit meer' ik hoop dat het slijt (anders moet ik er  actief mee aan de slag, zucht)

Socrates von Kattensteijn ligt met zijn neus onder zijn staart te slapen. Ik overweeg regelmatig om hem met zo'n autotoeter wakker te blazen. En dan kwaadaardig te lachen 'moehahaha! Ik geen slaap, jij geen slaap!'

 

bewerkt door Reacher
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...